Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ellenn skrev:

Om AB hadde hatt så sterk sak som hun har gitt uttrykk for burde det ha vært henne som anket. At politimannen anker sier vel sitt, han kunne jo ikke sluppet billigere unna  om han faktisk har gjort noe han ikke skulle. 

Det begynner å bli en interessant sak. For som du skriver så slapp politimannen veldig greit unna, men velger allikevel å ta det videre. Det er nærliggende å tro at det er mer til historien- som denne tjenestemannen ønsker at skal frem. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Isild skrev:

Det begynner å bli en interessant sak. For som du skriver så slapp politimannen veldig greit unna, men velger allikevel å ta det videre. Det er nærliggende å tro at det er mer til historien- som denne tjenestemannen ønsker at skal frem. 

Selvfølgelig er det en forhistorie der, ingen starter en melding helt ut av det blå med å be noen om å roe seg. 

Mulig AB var den første til å nevne deltagelsen sin i bloggerne, og true med å vise «hele Norge» hvor dust han var som ikke danset etter hennes pipe (ta imot en anmeldelse eller noe), hvorpå han ba henne roe seg, og skrev at han kunne ta med Bloggerne og vise hvordan hun egentlig er. Ikke veldig profesjonelt av han, men heller ikke så ille at det blir reist påtale..

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ellenn skrev:

Selvfølgelig er det en forhistorie der, ingen starter en melding helt ut av det blå med å be noen om å roe seg. 

Mulig AB var den første til å nevne deltagelsen sin i bloggerne, og true med å vise «hele Norge» hvor dust han var som ikke danset etter hennes pipe (ta imot en anmeldelse eller noe), hvorpå han ba henne roe seg, og skrev at han kunne ta med Bloggerne og vise hvordan hun egentlig er. Ikke veldig profesjonelt av han, men heller ikke så ille at det blir reist påtale..

Og vi vet ingenting om hvem av de to som sendte den første meldingen. Selvsagt uansett helt uakseptabelt av ham å kommunisere via privat kanal, men jeg synes likevel det er viktig.

Endret av Malum
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som var gårsdagens nyhet? Hun takker for alle nydelige sms, meldinger og telefoner "det varmer å vite at jeg ikke er alene" Ref Snap idag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
17 minutter siden, Diamant skrev:

Noen som vet hva som var gårsdagens nyhet? Hun takker for alle nydelige sms, meldinger og telefoner "det varmer å vite at jeg ikke er alene" Ref Snap idag.

At politimannen har anket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

At politimannen har anket?

Jeg vet ikke, var det i går han anket? (Eller i forigårs, siden klokka har bikka 24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
6 minutter siden, Diamant skrev:

Jeg vet ikke, var det i går han anket? (Eller i forigårs, siden klokka har bikka 24)

Beklager men jeg prøvde å være morsom 🙈 hun oppfatter vel det at politimannen har gjort en tjenestefeil som en seier? Og derfor gratulerer de henne?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emmy_H skrev:

Beklager men jeg prøvde å være morsom 🙈 hun oppfatter vel det at politimannen har gjort en tjenestefeil som en seier? Vi andre anser det ikke helt som det. 

Hehe, ok... Men "gårsdagens nyhet". Lurer på hva det kan være :klo: Og hun har ifølge henne selv fått mange nydelige tilbakemeldinger på denne nyheten også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
3 minutter siden, Diamant skrev:

Hehe, ok... Men "gårsdagens nyhet". Lurer på hva det kan være :klo: Og hun har ifølge henne selv fått mange nydelige tilbakemeldinger på denne nyheten også.

Hun startet nytt AS også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hun startet nytt AS også. 

Hm ja, kanskje det er dèt da :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Diamant @Emmy_H

På de snappene jeg så var ABD åpenbart ikke fornøyd med at politimannen slapp unna med påtaleunnlatelse. Det var først en snap der hun skrev noe kritisk om at han slapp straff eller noe sånt. Neste snap ble innledet med "Fuck dette drittsystemet" eller noe lignende og avsluttet med at hun skulle fokusere på å feire at et nytt AS hadde sett dagens lys. Tipper hun har fått en del støttemeldinger fra blodfansen det siste døgnet, de er sikkert enige med heltinna si i at det ikke er riktig og det er det hun refererer til. 

Ellers er jeg enig i at det er tydelig at politimannen har en sterk sak siden han velger å ta det videre, til tross for at han slapp såpass billig unna. Ordlyden i meldingen ABD har gjengitt tyder på at den var en del av en dialog, ikke en frittstående melding sendt ut av det blå, så det er garantert en historie bak som ikke har kommet frem i offentligheten. Som @Ellenn skriver burde det jo vært ABD som anket om hun følte hun hadde en så sterk sak som hun hevder. At hun heller prøver å få fokus over på nytt AS og i dag har fokusert på konfirmasjonsinvitasjoner og tur ut i Oslo sier jo sitt i mine øyne.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialenheten kritiserer sjelden sine egne, så dette var en klar ripe i lakken for politimannen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Isild skrev:

De aller fleste skyldige som nektet før avgjørelsen ble tatt benytter alle ankemuligheter, så det er ikke noe som sier noe fra eller til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

De aller fleste skyldige som nektet før avgjørelsen ble tatt benytter alle ankemuligheter, så det er ikke noe som sier noe fra eller til :)

Tror ikke det er så veldig mange skyldige som anker en avgjørelse om at det ikke skal ta ut påtale 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Isild skrev:

Nettopp. Det virker merkelig å anmelde i det omfang hun selv har skrevet om i boken, og så snappe om at denne avgjørelsen er noe hun ikke forstår noe av, og så anker du ikke....Det er nærliggende å tro at ønsket til politimannen om at hele historien skal komme frem ikke deles av ABD...

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Nettopp. Det virker merkelig å anmelde i det omfang hun selv har skrevet om i boken, og så snappe om at denne avgjørelsen er noe hun ikke forstår noe av, og så anker du ikke....Det er nærliggende å tro at ønsket til politimannen om at hele historien skal komme frem ikke deles av ABD...

Enig! Det er jo hun som burde anket - det er hun som er fornærmede, og det er hun som ikke burde være enig i straffeutmålingen (som i denne saken ble henleggelse av forholdene som gjaldt trusler og bestikkelser, og ingen straff for tjenestebruddet) 

At det er tjenestemannen som vil ta det videre sier noe om at det må være sider av saken (utover den snapmeldingen "alle" har fått se, og som selvsagt ikke burde funnet sted)  vedkommende ønsker at skal belyses nærmere (tenker jeg) 

(Ja, litt "spekulasjoner" dette, men det må være tillatt i dette tilfellet tenker jeg. Det er tross alt hun selv som i bokform har delt denne saken med "hele Norge" ) 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Kanskje ikke, men så er det ikke avgjørelsen om at det ikke skal gis noen straffereaksjon som ankes, men derimot avgjørelsen om at han har gjort seg skyldig i noe og dermed fått en ripe i laken :)

Dersom man mener å være helt uskyldig er selvsagt påtaleunnlatelse noe man som politimann ikke ønsker seg, så å anke er da helt naturlig. Men det betyr selvsagt ikke at spesialenheten har tatt feil i sin avgjørelse :)

Hvorfor risikere en stor skrape i lakken når man kun har fått en kosmetisk ripe, om han har gjort det ABD mener han har gjort.

Mulig provokasjonen fra ADB i forkant har vært såpass stor at han ønsker alle sidene belyst. Noe må ha skjedd før den mld ble sendt, i og med at den starter som den gjør. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ellenn skrev:

Hvorfor risikere en stor skrape i lakken når man kun har fått en kosmetisk ripe, om han har gjort det ABD mener han har gjort.

Mulig provokasjonen fra ADB i forkant har vært såpass stor at han ønsker alle sidene belyst. Noe må ha skjedd før den mld ble sendt, i og med at den starter som den gjør. 

Nettopp! 

Det er ingen som ut av intet skriver «kul an frøken» osv uten at det har vært dialog i forkant. Nevnte ikke AB at hun hadde noe på gang med en som jobbet i politiet, tidligere? 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viking-girl skrev:

Nettopp! 

Det er ingen som ut av intet skriver «kul an frøken» osv uten at det har vært dialog i forkant. Nevnte ikke AB at hun hadde noe på gang med en som jobbet i politiet, tidligere? 

ABD hevder jo å ha mottatt mengder av netthets og det skulle hun dokumentere i boka si. Problemet er at den eneste dokumentasjonen hun i den boka er løsrevne sitater, uten kildehenvisninger.  Og brukere her har jo vist til flere eksempler der den såkalte hetsen fremstår som noe helt annet en ABD prøver å presentere den som når man får med hele konteksten. Det er sannsynligvis tilfelle i denne saken også.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på denne politimannen som slapp så "billig" unna som FREMDELES vil ta dette videre. Det sier så utrolig mye om AB og hennes virkelighetsoppfatning. Bring it on. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...