Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nina1975
3 timer siden, Ispahan skrev:

I boka skriver hun at hun hadde nedbetalt mye skattegjeld, og hadde levert en nedbetalingsplan på de resterende 660 000. Men kemneren godtok ikke denne, så det ble rettssak. Anne Brith skriver i boka at hun tror at de tok henne til retten for at pressen skulle få greie på den dårlige økonomien hennes. Dette ble underbygget, i følge Anne Brith, av at det sto Anne Brith Davidsen mot Staten utenfor rettssalen. 

Anne Brith kommer da med en konspirasjonsteori om at Politiet, Skatt Øst og Kemneren kollektivt er ute etter henne. Bevis for dette er at ansatte fra to av etatene bor på samme tettsted, og en ansatt i den tredje etaten sto på blokkeringslista hennes. Det er fryktelig tynne beviser, men i Anne Briths bok er alt mulig!

I tillegg til de to konkursene @Pust dokumenterte, startet hun også Hilleborgs Hus i 2005 https://www.helg.no/lokale-nyheter/vil-skape-nytt-liv-i-hilleborgs-hus/s/1-63-1825223, som gikk konkurs i 2006 https://www.regnskapstall.no/informasjon-om-hilleborgs-hus-as-101923271S0

Hun har altså gått konkurs i 2006, 2009 og 20015. Og nesten i 2019. Det må da bli vel mange konkurser, selv for amerikanske investorer 😂

Må nesten si jeg får vondt av dama, det må jo være ett helvete å være så paranoid. At hun ikke skjønner at dette ikke henger på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet

Helene Drage tar opp problematikken rundt Anne Brith idag på sin IG Story. Helene etterlyser fremdeles svar på hvorfor Anne Brith brukte hennes kjolekommentar i boken, og nå også i podcast. Helene nevner at hun synes det er rart at Anne Brith slipper unna så lett med det hun har skrevet, uten å måtte dokumentere med bevis det hun skal ha blitt utsatt for. Mange tror blindt på det ABD sier/skriver, selv om det stadig kommer frem bevis på at mye av innholdet i boken rett og slett ikke stemmer. Dette er ikke ok. 

Bra Helene!! 👏😊

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater

Man må få spørre. Hvorfor er det flere her som er så opptatt av Anne Briths økonomi? Virkelig, hvorfor? 

Det angår vel ingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
14 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Man må få spørre. Hvorfor er det flere her som er så opptatt av Anne Briths økonomi? Virkelig, hvorfor? 

Det angår vel ingen? 

Folk er ikke opptatt av økonomien hennes, men av at kart og terreng ikke stemmer. På den ene siden fremstiller hun seg som en suksessfull forretningskvinne som aldri gir seg, men sannheten er X antall konkurser. Hun har skrevet flere innlegg om millionlønn og nært forestående huskjøp, men sannheten er at hun ikke får lån. 

Hvorfor hun holder på sånn er det ingen som vet, men det føyer seg inn i rekken over omskrivinger av sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt

Jeg hørte podcasten hun gjorde i «powerladies» og jeg anstrengte meg for å ha et åpent sinn. Men det dukket opp så mange ting som ikke setter henne i et positivt lys. Det er forvirrende og vanskelig å skjønne om man får vite hele sannheten, eller bare en liten del. 

Bruken av «liksom» og «..men skjønner du?» er for stor. Det etterlater seg bare spørsmål om hvor ordforrådet er, siden det er det som går igjen i annenhver setning. Det blir slitsomt å høre på.

ABD snakker så stygt om disse andre menneskene, og hun gjør så mye narr av dem at lytterne egentlig ikke lenger skjønner at dette ikke trenger være fakta - det er bare utsagn fra en person. 

Det er så mye latter i den podcasten at jeg mista mye respekt for det hele. Jeg ble skuffa. ABD kan lett manipulere andre til å tro at hun har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Det angår vel ingen? 

Tja. Fordi hun skriver om det i boka, legger ut snaps med budsjettene sine og generelt framstår som opptatt av det selv. Det er ikke privatpersonens økonomi vi tar opp, men firmaets (jfr. tittelen på tråden). Firmaet tjener penger på leserne sine, derfor er det av offentlig interesse hvorvidt inntjeningen skjer på etisk vis. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater
Just now, ashera said:

Tja. Fordi hun skriver om det i boka, legger ut snaps med budsjettene sine og generelt framstår som opptatt av det selv. Det er ikke privatpersonens økonomi vi tar opp, men firmaets (jfr. tittelen på tråden). Firmaet tjener penger på leserne sine, derfor er det av offentlig interesse hvorvidt inntjeningen skjer på etisk vis. 

Tja?

Merker spørsmålet ikke var så populært.

Å kommentere at hun ikke får banklån, at hun ikke har råd til hus til seg selv og familie. Vel, det handler ikke helt om etikk og inntjening i et AS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
14 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Tja?

Å kommentere at hun ikke får banklån, at hun ikke har råd til hus til seg selv og familie. Vel, det handler ikke helt om etikk og inntjening i et AS. 

Anne Brith Davidsen er sitt eget AS. Det er en sammenblanding av privatperson og firma, som gjør privatpersonen slik hun fremstiller seg i diverse medier til selve firmaet. Det er uheldig, men nå er det nå en gang slik hun har valgt å gjøre det. 

Nå er det gjelder økonomien er det AB som tar opp alt dette selv, og da blir det også kommentert her. Hadde hun holdt egen økonomi utenfor bloggen så ville det heller ikke vært noe andre kunne stusset på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bedre å rette økonomispørsmålene til Davidsen om hvorfor hun opplyser så mye om økonomien sin på alle kanaler der hun har mulighet, ref. uttalelsen om konkurser som om det er et kvalitetsstempel for amerikanske entreprenørskap i siste podcast hos Power Ladies

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Tja?

Det burde ikke handle om inntjeningen til bloggvirksomheten nei, men Anne Brith har nå engang gjort det til en vesentlig del av det bloggen handlet om, dessverre. Og privatøkonomien er et hovedtema oogså i boken hennes, såvidt jeg forstår.

Hun bringer tematikken til torgs i offentligheten, og bruker den som en viktig bestanddel i historiene om seg selv som vellykket gründer som likevel ikke lykkes fordi alt og alle går sammen om å knekke og motarbeide henne, og i svertingen av lett identifiserbare enkeltpersoner. Da blir nødvendigvis samme tematikk en del av diskusjonen i offentligheten/på nett om troverdighet og mismatch i narrativet hennes.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Det angår vel ingen? 

Har du fulgt henne noe i det hele tatt? Hun er jo ekstremt opptatt av å fortelle om sin økonomi. Hvor mye hun bruker, hvor mye hun tjener i mnd, i året, hvor mye gjeld hun har osv. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Tja?

Spørsmålet var ikke populært.. Det baserer du på hva? At du har fått svar på det?

Det er nå hun som snakker om huset hun ikke har råd til, hun som hele tiden snakker om planene rundt huskjøp, hun som snakker om at hun nå snart har råd til det osv. 

Tror du må begynne å følge personen du forsvarer, jeg. :)

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Det angår vel ingen? 

nå er det AB som villig vekk deler økonomien sin , regner med hun skjønner/ønsker den blir et tema . Foreslår at du spør henne om hvorfor ( tror du vil blokkert med et sånt spørsmål ) men er du interessert , så synes du vel det er verdt det 😊

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater

Ja, det har jeg fått med meg. Men det besvarer ikke spørsmålet. Man trenger ikke orke bry seg om hva hun deler om egen økonomi. Heller ikke å kommentere / diskutere hvorvidt hun har råd til å kjøpe hus til barna.

Noe må man kunne heve seg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
25 minutter siden, Kvinnesomikkehater skrev:

Ja, det har jeg fått med meg. Men det besvarer ikke spørsmålet. Man trenger ikke orke bry seg om hva hun deler om egen økonomi. Heller ikke å kommentere / diskutere hvorvidt hun har råd til å kjøpe hus til barna.

Noe må man kunne heve seg over. 

Heve seg over? Økonomi er jo ett av hovedfokusene til Anne Brith. Hun vil jo dele dette med sine følgere. 

Hun er, slik jeg har forstått det, stolt over den økonomiske teften og situasjonen sin. Tar jeg feil? 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...