Gjest Emmy_H Skrevet 10. mars 2019 #5101 Del Skrevet 10. mars 2019 VVP sier noe relevant i punkt 2. Om den tilsynelatende ensidige fremstillingen av denne saken i «ukeslutt». https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5102 Del Skrevet 10. mars 2019 21 timer siden, Hummingbird2 skrev: Merkelig at det ikke er Daniel og Simen som figurerer på landsdekkende medier angående netthets. De var jo aktuelle med en rørende dokumentar på NRK denne uken. Istedenfor gir de Anne Brith et talerør, hun som har trakassert og hengt ut folk på egen blogg. Truet folk har hun også gjort. Hvordan kan media bruke henne som frontperson mot nettmobbing?? Ikke sant?? De tenker ikke på de som er blitt utsatt for Davidsens trakassering og hvordan de opplever at nettrollet er blitt et talerør.. media må seriøst slutte å gi dette mennesket oppmerksomhet og melde nyheter. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2019 #5103 Del Skrevet 10. mars 2019 51 minutter siden, Emmy_H skrev: VVP sier noe relevant i punkt 2. Om den tilsynelatende ensidige fremstillingen av denne saken i «ukeslutt». https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ §1.3, 2.4, 2.7 og 3.2 i VVP er alle høyst relevante i denne saken. Sitat 1.3. Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene. Avtaler om eksklusiv formidling av arrangementer skal ikke være til hinder for fri nyhetsformidling. Sitat 2.3 Vis åpenhet om bakenforliggende forhold som kan være relevante for publikums oppfatning av det journalistiske innholdet. Sitat 2.7 Journalistisk omtale av produkter, tjenester, merkenavn og kommersielle interesser, også mediets egne, skal være journalistisk motivert og ikke fremstå som reklame. Oppretthold et klart skille mellom markedsaktiviteter og redaksjonelt arbeid. Gi aldri tilsagn om journalistiske motytelser for reklame. Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff. Sitat 3.2. Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte. Det er god presseskikk å tilstrebe bredde og relevans i valg av kilder. Vær spesielt aktsom ved behandling av informasjon fra anonyme kilder, informasjon fra kilder som tilbyr eksklusivitet, og informasjon som er gitt fra kilder mot betaling. fra https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5104 Del Skrevet 10. mars 2019 @pøbelsara Går det an å formidle dette til Ukeslutt-redaksjonen? Selv om de skal være rampete lillesøster i nyhetsredaksjonen - betyr vel ikke det at de skal være ukritiske mikrofonstativ for den som ønsker å selge bøker med tvilsomt innhold? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5105 Del Skrevet 10. mars 2019 Stor kudos til Helene Drage som adresserer problematikken på en ryddig og saklig måte på instagram i dag 👊 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5106 Del Skrevet 10. mars 2019 15 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Stor kudos til Helene Drage som adresserer problematikken på en ryddig og saklig måte på instagram i dag 👊 Ja, meget fornuftig fra den kanten. Davidsen har noe å lære her. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 10. mars 2019 #5107 Del Skrevet 10. mars 2019 17 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Stor kudos til Helene Drage som adresserer problematikken på en ryddig og saklig måte på instagram i dag 👊 👍 Det virker som om støtten til ABD er laber blant andre bloggere. Merkelig at media utad ikke reflekterer over dette i det hele tatt. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5108 Del Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: 👍 Det virker som om støtten til ABD er laber blant andre bloggere. Merkelig at media utad ikke reflekterer over dette i det hele tatt. De ulike kanalene som nå har gitt AB taletid, og mer eller mindre gitt henne muligheten til å stå fram som et offer, har i grunnen skutt seg selv litt i foten. Kan de snu nå? Kan de gå tilbake på "støtten" de har gitt henne uten å tape ansikt? Hvem vet hvilke krefter som er i sving her. Det blir veldig spennende å se hva søksmålet mot Egmont/KG fører til! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5109 Del Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, Era Vulgaris skrev: De ulike kanalene som nå har gitt AB taletid, og mer eller mindre gitt henne muligheten til å stå fram som et offer, har i grunnen skutt seg selv litt i foten. Kan de snu nå? Kan de gå tilbake på "støtten" de har gitt henne uten å tape ansikt? Hvem vet hvilke krefter som er i sving her. Det blir veldig spennende å se hva søksmålet mot Egmont/KG fører til! Davidsen prøver å kneble ytringsfriheten og missbruker politiets ressurser. Det er på tide at hun blir satt på plass av rettsvesenet! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 10. mars 2019 #5110 Del Skrevet 10. mars 2019 7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: 👍 Det virker som om støtten til ABD er laber blant andre bloggere. Merkelig at media utad ikke reflekterer over dette i det hele tatt. Det jeg har fått med meg er LVHS og HD som er kritiske. Selv om vel HD har fått mye negativt etter som jeg har forstått. Hva med Stina, Isabell, pilotfrue og konatil, er ikke de bestevenner? Det jeg savner er at noen seriøse anmelder boken, hvorfor har ikke det skjedd? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5111 Del Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, Justlooking skrev: Det jeg har fått med meg er LVHS og HD som er kritiske. Selv om vel HD har fått mye negativt etter som jeg har forstått. Hva med Stina, Isabell, pilotfrue og konatil, er ikke de bestevenner? Det jeg savner er at noen seriøse anmelder boken, hvorfor har ikke det skjedd? Ingen seriøse mennesker vil vel bli forbundet med en sitatbok.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5112 Del Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Davidsen prøver å kneble ytringsfriheten og missbruker politiets ressurser. Det er på tide at hun blir satt på plass av rettsvesenet! Helt enig i det. Det hadde vært gøy å være flue på veggen når hun kom inn på politistasjonen for 13., 14., 15., 16.,17. gang med sine anmeldelser av filleting. Politiet burde gå til motanmeldelse for misbruk av deres ressurser. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5113 Del Skrevet 10. mars 2019 6 minutter siden, Justlooking skrev: Det jeg har fått med meg er LVHS og HD som er kritiske. Selv om vel HD har fått mye negativt etter som jeg har forstått. Hva med Stina, Isabell, pilotfrue og konatil, er ikke de bestevenner? Det jeg savner er at noen seriøse anmelder boken, hvorfor har ikke det skjedd? Hvorfor skulle noen anmelde den boken? Særlig seriøse anmeldere. De har vel nok seriøse verk å anmelde, om de ikke skulle bruke tid på dette makkverket. Det er jo en skam at man skal kunne kalle seg forfatter ved å utgi noe sånn. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5114 Del Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Helt enig i det. Det hadde vært gøy å være flue på veggen når hun kom inn på politistasjonen for 13., 14., 15., 16.,17. gang med sine anmeldelser av filleting. Politiet burde gå til motanmeldelse for misbruk av deres ressurser. Ja, håper at de gjør det. La oss ta et lite tilbakeblikk på oppførselen hennes: «Hun sa at hun vet hvor jeg jobber og at hun har funnet barnet mitt på Facebook. Hun ville også ta saken til pressen og anmelde meg for injurie. Jeg sa at jeg oppfattet det som trusler, noe hun bekreftet at det var ment som,» «Jeg har aldri vært usaklig i min kritikk. Likevel tok hun kontakt med min arbeidsgiver for å «informere» om at jeg er et nettroll og at hun skulle anmelde meg. Jeg synes det er ekkelt at arbeidsgiveren min ble trukket inn i saken» https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 10. mars 2019 #5115 Del Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Hvorfor skulle noen anmelde den boken? Særlig seriøse anmeldere. De har vel nok seriøse verk å anmelde, om de ikke skulle bruke tid på dette makkverket. Det er jo en skam at man skal kunne kalle seg forfatter ved å utgi noe sånn. Er enig i det. Men de fleste bloggbøkene er anmeldt, og det ville vært interessant om noen som satte seg inn i saken (derfor ordet seriøs) hadde gitt en anmeldelse. Det er min mening 😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5116 Del Skrevet 10. mars 2019 I dette innlegget får vi lese om en annen kvinnes erfaringer med bloggeren. Det er faktisk ikke normalt å oppføre seg slik som Davidsen holder på! «I telefonen påsto Anne Brith at hun hadde fått IP-adressen min av forumansvarlig på Kvinneguiden. Deretter hadde hun brukt en hacker for og finne meg. Sannheten var at hun hadde fått tilgang til mailen jeg sendte skolen, inkludert navn, adresse og telefonnummer. Var hun i tillegg innom Kvinneguiden, trengte hun ikke en hacker for å legge sammen to og to.» https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5117 Del Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: I dette innlegget får vi lese om en annen kvinnes erfaringer med bloggeren. Det er faktisk ikke normalt å oppføre seg slik som Davidsen holder på! «I telefonen påsto Anne Brith at hun hadde fått IP-adressen min av forumansvarlig på Kvinneguiden. Deretter hadde hun brukt en hacker for og finne meg. Sannheten var at hun hadde fått tilgang til mailen jeg sendte skolen, inkludert navn, adresse og telefonnummer. Var hun i tillegg innom Kvinneguiden, trengte hun ikke en hacker for å legge sammen to og to.» https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ Det der er direkte skremmende, for ikke si, ulovlig. Hacking er faktisk ulovlig. 7 minutter siden, Justlooking skrev: Er enig i det. Men de fleste bloggbøkene er anmeldt, og det ville vært interessant om noen som satte seg inn i saken (derfor ordet seriøs) hadde gitt en anmeldelse. Det er min mening 😊 Godt poeng 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 10. mars 2019 #5118 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) 25 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Davidsen prøver å kneble ytringsfriheten og missbruker politiets ressurser. Det er på tide at hun blir satt på plass av rettsvesenet! Her har du et godt og viktig poeng! Slik ABD driver på er det et forsøk på å kneble ytringsfriheten. Det er IKKE lovfestet at man ikke kan være anonym for at stemmen din skal bety noe. Anonymiteten er et vern for at man ikke skal få sanksjoner mot seg, hvis man står frem. Slik de som har stått frem mot ABD har fått (anmeldelser). Endret 10. mars 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5119 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Her har du et godt og viktig poeng! Slik ABD driver er det et forsøk på å kneble ytringsfriheten. Det er IKKE lovfestet at man ikke kan være anonym for at stemmen din skal bety noe. Anonymiteten er et vern for at man ikke skal få sanksjoner mot seg, hvis man står frem. Slik de som har stått frem mot ABD har fått (anmeldelser). Davidsens oppførsel er skremmende og skjønner godt at folk ønsker å være anonyme. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg camie Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5120 Del Skrevet 10. mars 2019 HD seneste blogginnlegg vedrørende AB og hårsåre bloggere https://www.helenedrage.no/2019/03/10/kvinner-som-kritiserer-andre-kvinner-men-ikke-hater-de-allikevel/ 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg