Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut fra bildene ser det ut som hun har glemt å sladde hvem som mottok epostene fra KG.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Emmelise skrev:

Interessant. hun har ikke identifisert ordentlig hvor ting er kommet fra og har satt sammen skjermbilder fra KG og epost sammen slik at det vil se ut som om oppmuntring til selvmord faktisk kommer herfra istedetfor en eller annen vilkårlig gmail-konto.

I tillegg har hun ikke sensurert den ene facebookgruppen i det hele tatt hvor det hun MENER at hun blir hetset, men kommer ikke ordentlig frem hva som faktisk blir skrevet henne og hva det gjelder.

I enda et tillegg viser skjermbildene fra KG at det er mottatt epostvarsel over at noen har skrevet i tråden.. Og i emnet vises brukernavnet til vedkommende..

Særdeles dårlig redigeringsjobb vil jeg driste meg til å påstå.

Ev. en bevisst redigeringsjobb..

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som forvarer trakkasering, eller mener at det må tåles. Det er en stråmann.

Tvert imot er det gjentatte ganger sagt, av mange ulike brukere, at trusler og hatytringer selvsagt bør anmeldes og applauderer at det gjøres.

Problemet er, når nærmest enhver ytring som ikke er utelukkende positiv og rosende stemples som 'netthat'. Det er et problem med hatyringer på nett, og det har faktisk politi og påtalemyndighet fokus på. Men, det er på ingen måte gitt at enhver ytring som enten føles eller er reelt problematisk faller inn under det som vil kunne gi en strafferettslig reaksjon.

For på den andre siden, så er også ytringsrommet i Norge nokså stort. Å ha en mening om hvordan offentlige personer og kommersielle aktører opptrer er ikke automatisk hetsende, selv om meningen ikke er ensidig rosende. Det kan kanskje se invaderende ut, når meningen som ytres er om  f.eks antrekk og utseendet, økonomi og huskjøp. Men ytringer må sees i sammenheng med innholdet kommersielle aktører selv skaper og leverer i sine kanaler. Da vil karakteren gjerne endre seg, fordi det ofte er debatter den omtalte personen selv har lagt opp til.

Som f.eks den enkeltstående kommentaren om 'thigh gap' - "Tror dere hun har thigh gap oppført på CV'n" - som AB brukte i sin Insta-story som eksempel på netthets. Løsrevet fra sammenhengen ser det jo slemt ut. Når en derimot vet at AB selv publiserte et helt blogginnlegg om thigh gap'et sitt, med tittelen "Livet med 'thigh gap", og "den jobben jeg har lagt ned for å kunne oppnå det" så blir det plutselig litt annerledes. 

https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/

Dette er jo bare et lite eksempel selvfølgelig, men er symptomatisk for Anne Brith sine påstander opp gjennom årene. Det finnes mange tilsvarende, hvor ting blir tatt ut av sammenheng og vridd på slik at det fremstår som noe ganske annet enn den opprinnelige situasjonen.

Derfor er det mange her maner til å ha is i magen, og ikke ta det for gitt at situasjonen med denne politimannen er riktig slik som det fremsettes av Anne Brith heller. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marimba skrev:

Det virker jo sånn ja, men er det grunn til å svare med samme mynt tilbake? Da ligner dette mer på en heksejakt, og de gode kritiske røstene her som absolutt trengs får mindre troverdighet. 

Det er sant. Jeg syns likevel det er riktig å sette spørsmålstegn ved det som er gjort i denne boken. I tillegg blir det en merkelig problemstilling ved at det er bilder fra dette forumet. Selvsagt skal vi oppføre oss ordentlig, og det syns jeg de aller, aller fleste av oss gjør.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det et screenshot i boka av en kommentar som sier "du ser ut som et forvrengt rumpehull"? 

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor den kommentaren kommer fra.. 🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Vipser skrev:

Si meg, er det et screenshot i boka av en kommentar som sier "du ser ut som et forvrengt rumpehull"? 

Det er ALDRI skrevet her inne at hun ser ut som et forvrengt rompehull. Det som sto skrevet var at snurpemunn hun brukte/bruker på IG og SC så ut som det. 

Hun som har tatt seg kunstnerisk frihet når hun refererer til utsagnet.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Jeg tviler ikke på at Anne Brith ble svært såret av rompehull-kommentaren. Hun slår meg som et svært usikkert menneske og endelig hadde hun funnet en positur som hun syntes var flatterende. Men der hun så fyldige kysselepper, så noen andre noe annet, og så kan man spørre seg om det var nødvendig og påpeke det. Jeg tror at den kommentaren var uunngåelig, den måtte komme før eller siden. Når man sender 20 000 selfies ut på sosiale medier, vil det komme reaksjoner. Og man må være født under en sten hvis man ikke skjønner at noen vil være negative. Anne Brith har vært i gamet lenge, det kan vel ikke regnes som spekulasjon hvis jeg sier at hun forventet dette. Og så satt hun klar med screenshot idet den kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Vipser skrev:

Den er trolig hentet fra Jodel. Jeg har i hvert fall sett en kommentar som skrev det der inne for en tid tilbake. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

@Vipser For noen år siden så pleide Anne Brith på bilder å snurpe munnen sammen til en liten prikk og heve øyebrynene i en overdrevet spørrende, komisk grimase. (Jeg finner ikke noe bilde av dette nå, men kanskje noen kan hjelpe?)

Noen undret seg over hvorfor hun valgte en så lite flatterende positur som i tillegg gjorde at munnen lignet overnevnte del av kroppen. I Anne Briths fortolkning ble dette til at «du ser ut som et forvrengt rompehull», altså nok et godt eksempel på hvordan hun kan få en fjær til å bli til fem slemme høner på KG.

Var det ikke denne posituren?

https://m.imgur.com/a/SyOUfqk

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Interessant. hun har ikke identifisert ordentlig hvor ting er kommet fra og har satt sammen skjermbilder fra KG og epost sammen slik at det vil se ut som om oppmuntring til selvmord faktisk kommer herfra istedetfor en eller annen vilkårlig gmail-konto.

I tillegg har hun ikke sensurert den ene facebookgruppen i det hele tatt hvor det hun MENER at hun blir hetset, men kommer ikke ordentlig frem hva som faktisk blir skrevet henne og hva det gjelder.

I enda et tillegg viser skjermbildene fra KG at det er mottatt epostvarsel over at noen har skrevet i tråden.. Og i emnet vises brukernavnet til vedkommende..

Særdeles dårlig redigeringsjobb vil jeg driste meg til å påstå.

Mottatt e-postvarsel over at noen har skrevet i tråden... så hun er bruker her? Og hun følger tråden selv? Greit det altså, men er dette kilden hennes? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Vipser skrev:

Kun sett en kommentar til dette, altså at noen har kommentert utsagnet, men ikke selve kommentaren der noen sier noe slik eller noe lignende, helt konkret. Hvor den egentlig kommer fra, aner jeg ikke. Første gangen jeg hørte om den var når Anne Brith selv fortalte at noen hadde sagt/skrevet dette til henne. (Kopi fra KG, side 262 i boka.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
1 time siden, Eveliina skrev:

Det er ingen her som forvarer trakkasering, eller mener at det må tåles. Det er en stråmann.

Tvert imot er det gjentatte ganger sagt, av mange ulike brukere, at trusler og hatytringer selvsagt bør anmeldes og applauderer at det gjøres.

Problemet er, når nærmest enhver ytring som ikke er utelukkende positiv og rosende stemples som 'netthat'. Det er et problem med hatyringer på nett, og det har faktisk politi og påtalemyndighet fokus på. Men, det er på ingen måte gitt at enhver ytring som enten føles eller er reelt problematisk faller inn under det som vil kunne gi en strafferettslig reaksjon.

For på den andre siden, så er også ytringsrommet i Norge nokså stort. Å ha en mening om hvordan offentlige personer og kommersielle aktører opptrer er ikke automatisk hetsende, selv om meningen ikke er ensidig rosende. Det kan kanskje se invaderende ut, når meningen som ytres er om  f.eks antrekk og utseendet, økonomi og huskjøp. Men ytringer må sees i sammenheng med innholdet kommersielle aktører selv skaper og leverer i sine kanaler. Da vil karakteren gjerne endre seg, fordi det ofte er debatter den omtalte personen selv har lagt opp til.

Som f.eks den enkeltstående kommentaren om 'thigh gap' - "Tror dere hun har thigh gap oppført på CV'n" - som AB brukte i sin Insta-story som eksempel på netthets. Løsrevet fra sammenhengen ser det jo slemt ut. Når en derimot vet at AB selv publiserte et helt blogginnlegg om thigh gap'et sitt, med tittelen "Livet med 'thigh gap", og "den jobben jeg har lagt ned for å kunne oppnå det" så blir det plutselig litt annerledes. 

https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/

Dette er jo bare et lite eksempel selvfølgelig, men er symptomatisk for Anne Brith sine påstander opp gjennom årene. Det finnes mange tilsvarende, hvor ting blir tatt ut av sammenheng og vridd på slik at det fremstår som noe ganske annet enn den opprinnelige situasjonen.

Derfor er det mange her maner til å ha is i magen, og ikke ta det for gitt at situasjonen med denne politimannen er riktig slik som det fremsettes av Anne Brith heller. 

Takk for et saklig og ikke angripende svar! 

Jeg ser problematikken og er enig i at ikke enhver kommentar sikkert ikke er ment som sjikane. Syns også det er lite mening i å anmelde enhver kommentar men nå vet vi vel ikke nøyaktig hva disse anmeldelsene er rettet mot. 

Det kan hende det mot politimannen ikke er riktig fremstilt men syns det er rart at noe så alvorlig itilfelle skal bli snudd mot henne. Det finnes faktisk politi som gjør gale ting også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rubella- Tusen takk, men nei, det var ikke slik.

Hun poserte på akkurat den måten på de fleste bildene som ble tatt av henne på den tiden. Det er vanskelig å beskrive uttrykket uten frykt for å bli anmeldt, men det var mer som dette, bare uten bart, men med mer snurp og hevede øyebryn:

https://m.imdb.com/title/tt0204931/mediaviewer/rm2059022336

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hold the door
3 minutter siden, miss summers skrev:

Mottatt e-postvarsel over at noen har skrevet i tråden... så hun er bruker her? Og hun følger tråden selv? Greit det altså, men er dette kilden hennes? 

Brukernavnet som sto på skjermdumpene som ble lagt ut her var et annet, men "annebrith.no" er også registrert som bruker her.

Satser på at det er greit å nevne dette i og med at det er snakk om en firmabruker og ikke privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Emmelise skrev:

Tilsynelatende på noen av dem. Det er skjermbilde av et epostvarsel fra KG om nytt innlegg i tråden. Og i emnet står brukernavnet til vedkommende som har fått epostvarselet. Om brukernavnet tilhører Anne Brith eller om vedkommende har videresendt epostvarselet til Anne Brith fremkommer ikke.

Den gjeldende brukeren har heller ikke vært logget inn på forumet siden Desember 2018.

Noen skjermbilder inneholder også moderatorenes meldinger etter de har gått igjennom tråden. Det er sladdet hvilken moderator det gjelder og alt det der, men hun bruker moderatorens ryddemelding som et slags "bevis". Men moderatorens versjon av "ryddet for krenkende innlegg og latterliggjøring"" og Anne Brith sin versjon.. ja, du vet. Så hun har liksom ingen bevis på "hets og mobbing" fra KG annet enn at en moderator har gjort jobben sin utifra de rapporteringene vi selv har sendt inn. 

Og ettersom man ikke kan se hva denne "hetsen og latterliggjøringen" var, så vet vi heller ikke om det faktisk gjaldt Anne Brith eller om det var to medlemmer som røk i tottene på hverandre.
Det er med andre ord, bare rot og fjas.

Eller om det var noen av ABs trofaste følgerne som kom i tråden og var så usaklige at det måtte ryddes. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

@Vipser For noen år siden så pleide Anne Brith på bilder å snurpe munnen sammen til en liten prikk og heve øyebrynene i en overdrevet spørrende, komisk grimase. (Jeg finner ikke noe bilde av dette nå, men kanskje noen kan hjelpe?)

Noen undret seg over hvorfor hun valgte en så lite flatterende positur som i tillegg gjorde at munnen lignet overnevnte del av kroppen. I Anne Briths fortolkning ble dette til at «du ser ut som et forvrengt rompehull», altså nok et godt eksempel på hvordan hun kan få en fjær til å bli til fem slemme høner på KG.

Ja, det er min oppfatning av historien også 👍derfor jeg er interessert i å se hvor Anne Brith fant kommentaren FORVRENGT rumpehull. For den var vel ikke bare i hennes eget hode? 🤷‍♀️🤪😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...