Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest pelikanen
2 timer siden, Cessa74 skrev:

Altså: Hvis ikke dette er trusler, så vet ikke jeg. Liten tvil om at Anne Brith bevisst ønsker å skremme enhver person som noensinne har hatt noe med henne å gjøre av negativ karakter -om det så er blogglesere som kun legger from saklig og konstruktiv kritikk, tar kontakt med sponsorer fordi man som forbruker oppfatter firmaer som sponser bloggeren som useriøse/ ikke vil kjøpe produkter frontet at AB, bloggere som Asti og bloggomtoppbloggere, naboer, eks-partenere og ja gud DEN listen er lang..

Jeg håper virkelig at media fremover kan være  seriøse og opptatt av egen yrkesstolthet og slutte å la AB få promotere boken sin (eller andre prosjekter) uten å gjøre grundig research først. Det ligger et hav av dokumentasjon på at det er Anne Britt selv som står bak både hat, trusler og hets. Det er bare ekstremt provoserende at hun etter flere år med egen veldokumentert nettroll-oppførsel skal få legge ut sin versjon -og kun den -uten at motpartene får komme med sin sannhet/sine versjoner. Det er egentlig ikke mulig å forstå at det er mulig engang! 

Og selv om bloggeren har slettet først mengder med innlegg, deretter hele bloggen, og tidligere har slettet enhver kommentar med saklig kritikk/spørsmål og blokkert tusenvis -så ligger fortsatt mye der ute -selv om AB sikkert skulle ønske det var borte. Det kan umulig være vanskelig for hverken journalister, forlag og "blodfans" å finne/se/lese dette??

Bloggeren har forøvrig SELV valgt å dele bostedsadresse, mobilnummer, barnas SoMe kanaler og oppfordret andre til å følge de, delt mengder med bilder og detaljer rundt barna, rutiner etc. I tillegg; først få masse publisitet og klikk på at hun IKKE skulle eksponere barna, for deretter å fortsette eksponeringen som aldri før med argumenter som at barna VIL det selv -altså da ender det selvsagt i ubehagligheter -det sier seg selv. Det er på tide at hun faktsik tar innover seg HVORFOR det er så mange som krever at eksponering av barn i offentlige blogger og andre SoMe kanaler (oftest av økonomisk vinning i form av spons og klikk) bør totalforbys. Nå har vi foreløpig ikke sett noe dokumentasjon på "hatet" AB har fått, eller trusler rettet mot blogger eller barn. Foreløpig er dette KUN påstander. Men OM dette er sant -så vet hun selv hvorfor og hvem som må ta skylden for dette -nemlig henne selv. Det er hun -og kun hun -som har tatt valget om å blogge og dele alt i det offentlige -og i tillegg kun for å tjene penger. (Hadde det vært meg, hadde jeg skammet meg og vært dødsfortvila over at jeg ofret familien for penger og status. )

Og så må jeg bare få si, at HAT er et veldig sterkt ord. Kvinner som HATER kvinner. Altså; definisjon på hat: 

Hat er en intens følelse av uvilje overfor en person, en gjenstand, et sted, en handling, et fenomen og så videre. Hat er ikke fornuftsstyrt, men kan være en blanding av andre følelser som avsky og forakt, svik og skuffelse.

(https://no.wikipedia.org/wiki/Hat)

Blir spennende å se dokumentasjonen hennes. For konstruktiv kritikk er ikke hat. Å stille kritiske spørsmål er ikke hat. Å reagere på vegne av barn er ikke hat. Å bruke forbrukermakten sin er ikke hat. Å mislike en blogger fordi bloggeren gjør hva som helst for spons, penger og klikk er ikke hat. Det er sunn fornuft.

Meget bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kinder skrev:

Nettopp! Jeg sier ikke at det er greit å true barn, det er det absolutt ikke! MEN, akkurat det er nettopp en av farene med å eksponere barna i sosiale medier. Særlig når du når ut til mange tusen følgere, og ikke lengre har kontroll på hvem som som følger med på barna. For det finnes mange sykinger der ute, og jeg er mer overrasket over at det ikke har vært trusler før nå enn at det faktisk kom trusler. Dette er jo en av konsekvensene mange har advart bloggere som AB om tidligere. 

Ekstremt trist at det måtte gå ut over et barna til AB før AB lærte. Det har jo ikke akkurat manglet på advarsler mot å eksponere barna i sosiale medier... 

Tror dessverre ikke at dette er AB som har lært, men heller et kynisk og manipulerende PR-stunt. Jeg blir overhodet ikke overrasket om bloggen kommer tilbake igjen etter bokutgivelse. Med fortsatt full eksponering.

Jeg tror ikke et sekund på den dama. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Gir henne fire mnd før hun blogger igjen. 

SÅ lenge??

Jeg tror heller IKKE at bloggen er lagt ned for godt! Fansen kommer nok til å savne bloggen sååååå masse (hjerte, hjerte), så hun MÅ bare begynne å blogge igjen. Og jeg tror ikke det tar så lang tid som 4 mnd!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cookie123 skrev:

SÅ lenge??

Jeg tror heller IKKE at bloggen er lagt ned for godt! Fansen kommer nok til å savne bloggen sååååå masse (hjerte, hjerte), så hun MÅ bare begynne å blogge igjen. Og jeg tror ikke det tar så lang tid som 4 mnd!

Jeg overdrev litt for å ikke gå på en smell. 😛

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er også ganske trist.. at hun skal sitte i en posisjon hvor hun får ukritisk taletid for sin historie, samtidig som artikler publiseres hvor hun delvis svarer og delvis ikke kommenterer fordi det vises til DN osv uten at hun reflekterer over at dette kan slå tilbake. Mulig en strategi, men fortsatt trist fordi selvinnsikten synes fraværende. Har bare så lyst til å ta tak i henne og si at mulig du mener det godt, men ser du ikke hvor det leder hen?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal hun altså bygge et hus og spør sin far som er nesten det samme som en ingeniør om hvor stort hus hun kan bygge på ca et halvt mål.

Ref snapchat

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såkalte spørsmålsrunden på Instastory ser i hovedsak ut til å være å svare på støttende meldinger. Ikke overraskende vri fra "mor godhjerta" det da. Hun har også lagt ut skjermdumper av diverse støttende Instastoryer. Intet nytt med andre ord.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Viking-girl skrev:

AB har gjennom sine SoMe kanaler bedt folk om å følge sine barn på deres SoMekanaler. Hun ber jo om bråk. Ingen voksen med nettvettet i behold legger ut Instagram og Snapadresse til sine tenåringsbarn!!!! 

Veldig, veldig, veldig enig med deg i dette. 👊

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggere må være den eneste yrkesgruppen som kan kjøre på, gå i mot alle faglige råd, kalle konstruktiv kritikk for hets og hat, henge ut folk de er uenige med, bruke egne unger som inntektskilde, og likevel få ros, applaus og være verdens beste og sterkeste.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Hun sier at trusselen mot barnet fikk henne til å legge ned bloggen. Når kom denne trusselen? Jeg fikk nemlig inntrykk av at trusselen også er med i boken. Og boken var ferdig før jul. Likevel ble ikke bloggen lagt ned før nå, tilfeldigvis samtidig som hun skulle promotere boken. I mellomtiden har hun blogget  om mindreåriges tannlegebesøk, trening, skoleprestasjoner osv. Det harmonerer dårlig med Anne Briths tårevåte øyne og harmdirrende stemme da hun forklarte at hun ble så redd at hun måtte stenge bloggen.

Fatter ikke at Vår Staude ikke fikk hikke av den logiske bristen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Ispahan skrev:

Hun sier at trusselen mot barnet fikk henne til å legge ned bloggen. Når kom denne trusselen? Jeg fikk nemlig inntrykk av at trusselen også er med i boken. Og boken var ferdig før jul. Likevel ble ikke bloggen lagt ned før nå, tilfeldigvis samtidig som hun skulle promotere boken. I mellomtiden har hun blogget  om mindreåriges tannlegebesøk, trening, skoleprestasjoner osv. Det harmonerer dårlig med Anne Briths tårevåte øyne og harmdirrende stemme da hun forklarte at hun ble så redd at hun måtte stenge bloggen.

Fatter ikke at Vår Staude ikke fikk hikke av den logiske bristen! 

Tv2 gir blaffen, de tar inn alt som kan krype å gå til GMN. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue

Den eneste grunnen til at hun legger ned bloggen nå er for å promotere boken. "Folk er så fæle mot meg og familien min at jeg må slutte å blogge". Hun overbeviser ikke meg. Jeg synes rett og slett at det er skummelt hvor mye makt bloggere har i media. De kan si at griser flyr, også er det det tv og avis formidler videre for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så dramatisk å legge ned bloggen når hun allerede er etablert i andre kanaler. Bloggen var jo bare tekst og bilder, det samme får hun på Instagram og Snapchat. Så da blir bloggen et lett offer, mens hun kan fortsette i samme spor, bare i andre kanaler. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ServiceManagerFrue skrev:

Den eneste grunnen til at hun legger ned bloggen nå er for å promotere boken. "Folk er så fæle mot meg og familien min at jeg må slutte å blogge". Hun overbeviser ikke meg. Jeg synes rett og slett at det er skummelt hvor mye makt bloggere har i media. De kan si at griser flyr, også er det det tv og avis formidler videre for dem. 

"Legger ned."

Etter "all støtten" så ombestemmer hun seg snart, og bloggen er oppe og går igjen.

PR über alles!

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...