WhiteSwan Skrevet 22. februar 2019 #3401 Del Skrevet 22. februar 2019 47 minutter siden, pokijh skrev: Våknet til at Anne-Brith skal slutte med blogging. Erik Follestad ble hvertfall ikke glad: Bloggen betydde alt for han! 😭 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3402 Del Skrevet 22. februar 2019 23 minutter siden, Carina Maria skrev: Greit nok. AB har tråkket i salaten og det innrømmet hunn på TV 2 men og komme med trusler til datteren er ikke akseptabelt i det hele tatt. Her inne på tråden om AB har folk vert stygge og mye av det som har blitt skrevet har vert grov og stygg nett mobbing for det har ikke handlet om AB sin bedrift men om personen AB. Bare hugg hodet av meg fordi jeg skriver det jeg skriver men jeg forsvarer ikke et forum som systematisk holder på med anonym nett mobbing av ulike bloggere og kjendiser. Dere som har sittet og skult dere bak ytrings friheten har vert med på mobbing av AB dere også. Innrøm at det ikke alltid har handlet om bedriften AB som dere vil ha det til men personen. Jeg forsvarer som sakt ikke det hun har gjort men synes synd på AB som person og menneske for hun er en person med følelser hun også som alle oss andre. Takk for meg her forumet. Jeg skal slett ikke hugge hodet av deg, og er helt enig i at det har vært mye i denne tråden som aldri burde vært her. Men, det er viktig å holde pusten litt nå. Anne Britt har eksponert mindreårige, hun har truet folk, hun har hengt ut ekskjæresten og hans familie på det groveste. Det er ikke noe rart at forbrukere gjør annonsører oppmerksomme på at deres varer blir knyttet opp til den slags aktiviteter. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg EllaSays Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3403 Del Skrevet 22. februar 2019 https://www.tv2.no/underholdning/10428626/ Her er fra intervjuet i GMN: "Davidsen sier at hun sikkert har tråkket noen på tærne, men mener at hun aldri har truet noen." Nei vel. Nei da så. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 22. februar 2019 #3404 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, Angelheart2 skrev: VG kaster seg på også.... https://www.vg.no/rampelys/tv/i/0E14og/anne-brith-legger-ned-aldri-mer-blogg-igjen?utm_source=vgfront&utm_content=row-3 Tror nok AB har en god markedsføringstrategi her, jeg. Ja og det er så absolutt en god strategi! Hun når ut i media og underbygger bokas innhold og nysgjerrighet hos folket. Ettersom blogginnholdet ikke er tilgjengelig må man til boka for opplysninger. Det at hun gir opp hele levebrødet sitt gir sympati og styrker hennes troverdighet for bokas budskap. Perfekt timing altså! Endret 22. februar 2019 av kvinneguide 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 22. februar 2019 #3405 Del Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, EllaSays skrev: https://www.tv2.no/underholdning/10428626/ Her er fra intervjuet i GMN: "Davidsen sier at hun sikkert har tråkket noen på tærne, men mener at hun aldri har truet noen." Nei vel. Nei da så. Haha, den var god! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 22. februar 2019 #3406 Del Skrevet 22. februar 2019 Hun som alltid er på. https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 22. februar 2019 #3407 Del Skrevet 22. februar 2019 Lurer litt på hvorfor forlaget ikke tar inn positive meldinger på FB-siden? Eller er det ingen som er glade for at hun gir ut bok? Eller er fansen ikke i stand til å finne FB-siden til forlaget? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 22. februar 2019 #3408 Del Skrevet 22. februar 2019 Legge ned bloggen? Hva skjedde med "den som gir seg er en dritt?" Det er jo mottoet mitt som jeg har tatt til meg fra AB. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 22. februar 2019 #3409 Del Skrevet 22. februar 2019 8 minutter siden, Oline12 skrev: Legge ned bloggen? Hva skjedde med "den som gir seg er en dritt?" Det er jo mottoet mitt som jeg har tatt til meg fra AB. Den bloggen blir ikke nede lenge. Den popper nok opp igjen etterhvert! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Vipser Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3410 Del Skrevet 22. februar 2019 34 minutter siden, Justsaying skrev: I disse forumene og kommentarfeltene er det en rød tråd med gjentakende mobbing og ikke minst dette med en nærmest sykelig dedikasjon til dokumentering og å finne måter å slå ned på ting som folk skriver hvis de ikke er med på gjengmentaliteten bak. Nå får du gi deg. Forumreglene her på KG krever at det dokumenteres påstander, ellers blir det slettet som spekulasjoner. Så der har vi den "sykelige dedikasjonen". Og så har vi hodeløse bloggere som spyr ut seg av drit og bilder som de senere nekter for å ha lagt ut, samt beskylder oss som har lest og sett dette for å være løgnere og syke (kjenner du ordlyden?). Også spør du hvorfor noen da velger å dokumentere galskapen? Noen ser på tv. Andre jobber mot å stoppe løgner og bedriten oppførsel på nett på fritida. 🤷♀️ 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3411 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) Anne Brith er god til å manipulere. Hun blander all den saklige kritikken hun har fått - og som hun har fortjent, sammen med stygge hatmeldinger som hverken hun eller noen andre har fortjent, til en salig suppe hvor det plutselig blir mobbing og hets å si til en kleskjede at man ikke ønsker å handle hos noen som bruker reklamekanaler hvorbarns privatliv eksponeres jevnlig. Jeg er ganske sikker på at det er ulike folk som sender "fitte"-meldinger og som gidder å sette seg ned å skrive en høflig mail til en forhandler. Ære være hun som sto fram i DN etter å ha blitt hengt ut av AB. Med god hjelp av de helt ukritiske promotorene i God Morgen Norge, får hun sitte å fortelle et sammensurium av an historie hvor HUN er offeret, og alle andre - både hun som gikk tjenestevei og skrev til en leverandør, og den som skrev "fitte"meldingen til henne, er det slemme folka som ødelegger for den søte snille alenemoren som baker så fine kaker og bare vil alle andre i hele verden vel. Det er manipulasjon av verste sort. Jeg får helt vondt av at noen kan fortelle en slik versjon av virkeligheten, hvor andre - mange andre - både foreldre med barn på samme skole, tidligere kjærester og deres familier, blogglesere som ikke er 100% positive, henges ut som netthetsere, som voldelige, som mobbere, som en blodtørstig mobb som jager i flokk. Jegs kulle ønsker journalister - også de som skriver om underholdningsstoff, kunne være litt mer redelige. Hva skjedde med undersøkende journalistikk? Kan man virkelig sitte i sofakroken og lire av seg så mye regelrett løgn som det vi var vitne til i GMN i dag uten at det får noen som helst konsekvenser? Hva skjedde med redeligheten? Endret 22. februar 2019 av pøbelsara 96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 22. februar 2019 #3412 Del Skrevet 22. februar 2019 Hun legger ned bloggen for ingen leser den lengre...og da er det nok greit å forkle det som noe annet. Blir kjipt for henne når boken selger i fjorten eksemplarer. Tipper den bloggen oppstår på mirakuløst vis igjen. Tragisk nok. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 22. februar 2019 #3413 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) At datteren er truet på some, det er kanskje oss som har gjort det også da? Vi skal jo også ha hetset ungene på det groveste. Merkelig nok har INGEN sett dette skje og så mange av oss som får epostvarsler med hver kommentar her - før de slettes - så ville det raskt ha blitt avslørt om kommentarer som dette har funnet sted. Endret 22. februar 2019 av Vipser 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 22. februar 2019 #3414 Del Skrevet 22. februar 2019 Dette har hun garantert planlagt som en del av markedsføringen av boken, så beregnende tror jeg at hun er. Hun fortalte jo selv om hvordan hun kategoriserte blogginnlegg etter hvor mye engasjement innholdet skaper, hvordan hun timet publisering for å nå flest mulig osv. til Romerikes blad for 4 år siden, i saken "Hun som alltid er på": "Jeg har alltid rundt 30–40 innlegg liggende klare, og de er kategorisert som A, B og C-innlegg. A-innleggene drar flest lesere. Brystkreftteksten er et slikt og bør helst ut før klokka halv sju. Hun er konsentrert. Arbeidsdagen er i gang." "Hvis innlegget jeg legger ut nå når 1.000 personer før klokka ni, kan jeg slappe av litt. Men hvis det derimot bare når 500 personer, må jeg har en ny topp mellom klokka ni og 12. Det er beinhard jobbing, og det er ikke alle folk klar over, konkluderer hun." At hun overlater lanseringen av sin egen bok der hun skal fortelle sin historie, om at det fæle hun har vært utsatt for av de grusomme nettrollene gjennom en årrekke, til tilfeldighetene har jeg ingen tro på. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3415 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) Nå skal jeg snakke for meg selv. Jeg skriver kritiske innlegg her på kg om folk som lever av å promotere varer og tjenester uten å merke det riktig. Jeg skriver mest av alt om at folk bare burde la barna sine ha privatlivet sitt i fred -det er virkelig absolutt et viktig samfiunnspørsmål og ja - jeg skriver om dette og jobber for dette i mange andre kanaler enn på KG. Jeg hater ingen. Jeg blir sur av juks - og av dårlig dømmekraft. Men jeg har aldri og kommer aldri til å true noen, til å sende anonyme meldinger til noen med nedrige karakteristikker eller trusler. jeg vet at kritikken min kan være vond å svelge. Men den er IKKE mobbing og har aldri vært det. Jeg er så drit LEI av at mange SOMe-aktører overhodet ikke tåler å høre den minste antydning til kritikk, samtidig som de hevder sin rett til å valse rundt i offentligheten med sine urimeligheter/ulovligheter, Jeg vil ikke ha et samfunn hvor juks, løgn, bedrag og utnyttelse av mindreårige aksepteres fordi de som driver med dette blir sure og såra over å høre at noen ikke synes det er greit det de holder på med. Ærlig talt - nå må vi, samfunnet skjerpe oss - og ALLE må begynne å oppføre seg ordentlig. OG toppen av nedrig må være å først eksponere ungene sine vilt og uhemmet i alle mulige situasjoner i alle mulige kanaler, for så etterpå å peke harmdirrende på oppmerksomheten det genererer. Det er jo dette alle advarer mot! Når man slipper ut ting om ungene på nett, er de tilgjengelige for alle. Ikke bare for sånne som meg - som skriver OM at det er galt, men også alle gærningene som synes det er gøy eller spennende å skrive truende dritt om folk. Dette handler ikke om å klandre offeret - dette handler om at foreldre har ansvar for å beskytte ungene sin mot all dritten der ute. Og det MÅ de gjøre - det er deres aller viktigste oppgave. Endret 22. februar 2019 av pøbelsara 109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3416 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) Mht manipulering, litt i forlengelsen av innlegget til @pøbelsara om dette: Det er noe med asymmetrien her også i at Anne Brith nå legger all sin kjendisstatus i potten mens hun konstruerer et sammensauset fiendebilde av anonyme troll på nett. Jeg husker jeg også kommenterte noe tilsvarende i forbindelse med Hans Petter Nygård-Hansens gjesteopptreden i kommentarfeltet på ABs Instagram. Det er selvsagt en ekstrabelastning hvis det faktisk er slik at bloggere og andre offentlige personer får tilsendt en masse hets fra en stor gruppe navnløse personer. Gruppen vil virke større fordi det ikke er lett å vite hvor mange individer man faktisk har med å gjøre, og anonymiteten gjør at folk mister sperrer og at enkelte dermed vil lire av seg styggere ting. Selvsagt er det sånn, i prinsippet. Men det er også sånn at anonyme kritikere på nett kan sauses sammen i en stor, udifferensiert gruppe som "hatere" og "mobbere". Dermed blir alt fra syke folk til tørre kritiske stemmer plassert i trollekategorien uten nyanser, og ingen kommer til å gå påstanden nøyere etter i sømmene, eller bry seg om å sjekke fakta. Man tror automatisk på den som står fram med (et litt kjent) ansikt og navn, og demoniserer kollektivt dem som ikke gjør det. Anne Brith kan påstå omtrent hva som helst angående dette, og de aller, aller fleste vil tro på det hun sier uten å heve et øyenbryn, i tråd med de gjengse oppfatningene i offentligheten om "hets på nett". Det er en utakknemlig rolle å være seriøs anonym SoMe-kritiker på nett. Men når man ser hva Anne Brith setter i gang av mottiltak mot kritikere som viser navnet sitt, er det jo ikke rart at dette er løsningen som velges. Kosejournalistikken til GMN er dermed svært problematisk. Gitt at de faktisk bryr seg om negative konsekvenser av rosablogging, feks for tredjeparter uten samtykkekompetanse, så kan de ikke samtidig bare dekke én side av saken på denne måten for å få den til å passe inn i kjendisprat-formatet. De sementerer stereotypier, ingenting annet, og lar bloggeren ture videre fram helt uhindret med manipulasjonsstrategiene sine, på bekostning av alle andre, og ironisk nok også på bekostning av en offentlighet der alle som har noe viktig og dokumenterbart å si bør få ha en stemme. Endret 22. februar 2019 av Aricia 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 22. februar 2019 #3417 Del Skrevet 22. februar 2019 Jeg synes det er kjipt at det er en generell tendens blant folk at kritikk blir oppfattet som mobbing og drittslenging, ikke som noe man kan reflektere rundt og faktisk lære av. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3418 Del Skrevet 22. februar 2019 AB har hengt ut og hetset eksene sine, t.o.m lager spekulasjoner i hvem av eksene (og fedrene til ungene) som var så jævlig mot henne at hun måtte flykte på krisesenter. Hun har hengt ut alle mødrene i klassen til et av barna (mens fedrene liker henne ifg hun selv), hun har hetset og truet kritiske lesere (dette er dokumentert via DN), hun har hengt ut eks-svigerforeldre. Også er hun et offer?? Jeg tipper at bloggen er oppe og går igjen når boksalget ikke blir som forventet. Boka kommer nok til å selge bra straks den blir sluppet pga alle «fansen» hennes kommer til å kjøpe den, men så dabber det nok av. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 22. februar 2019 #3419 Del Skrevet 22. februar 2019 Var det ikke samme forlag som AB nå bruker som publiserte Anniken Jørgensen sin bok? Tenker isåfall at det er en reell sjanse for at mange av disse "haterne" kommer til å bli navngitt. Det kan bli stygt for AB, hvis hun har fått frie tøyler med utlevering av folk som ikke hater, men kritiserer. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 22. februar 2019 #3420 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, DianaV skrev: Var det ikke samme forlag som AB nå bruker som publiserte Anniken Jørgensen sin bok? Tenker isåfall at det er en reell sjanse for at mange av disse "haterne" kommer til å bli navngitt. Det kan bli stygt for AB, hvis hun har fått frie tøyler med utlevering av folk som ikke hater, men kritiserer. Jo, det er samme forlag. Jeg har lest lite på ABs blogg. Hvordan er hun skriveteknisk? Mange andre blogger imponerer ikke akkurat, og derfor har jeg aldri lest noen av «blogger-biografiene». Endret 22. februar 2019 av PecanPie 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg