AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #1 Skrevet 5. juni 2019 Hei, Jeg har en baby på 4 uker som de siste dagene har begynt å lage klikkelyder når han dier. Han mister også vakuumet med jevne mellomrom og da hører jeg at han "glipper" og svelger mye luft. Dette medfører at han har mye luftplager. Han har godt sugetak og dette startet nå ganske nylig. Har lest at det kan skyldes stramt tungebånd, men han har svært god bevegelighet i tungen (kan løftes helt opp i ganen) ut fra det jeg kan se, og på føden kommenterte de det ikke da de så i munnen hans. Er det noen som har erfaring med dette uten at det skyldes stramt tungebånd? Hva ble evt løsningen? Gikk det seg til etterhvert? Er veldig flink på å ta han opp for å rape etter mat, sykler med beina osv for å få ut mest mulig luft.. men syns fortsatt han sliter.. og det er slitsomt å amme han når han glipper hele tiden 😕 Skal ta det opp på 6ukers kontrollen, men tenkte å høre her om noen har erfaringer. Anonymkode: e902f...c3b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Får han smokk eller flaske? Jeg tenker sugeforvirring Anonymkode: cd60e...298
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Han har fått smokk noen ganger ettersom han har hatt et enormt sugebehov og brystvortene mine trengte en avlastning.. Flaske har vi ikke testet. Har vært inne på tanken om sugeforvirring så har kuttet smokken nå for å se om det hjelper. Men han har altså brukt smokk i litt over 2 uker, mens dette problemet startet nå de siste to dagene. Off.. håper jeg ikke har ødelagt fullstendig for ammingen.. Anonymkode: e902f...c3b
Gjest Albbas Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Sugeforvirring som følge av smokk er egentlig ikke så vanlig som mange tror. Hvordan er dietaket? Endrer det seg hvis du bytter stilling? Varer det gjennom hele ammingen? Prøvd tilbakelent? Likt gjennom hele døgnet? Sterk utdrivning eller overproduksjon?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Min yngste hadde en periode med dette, men det gikk over igjen. Diet helt normalt siden. Anonymkode: 299d8...de6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #6 Skrevet 5. juni 2019 27 minutter siden, Albbas skrev: Sugeforvirring som følge av smokk er egentlig ikke så vanlig som mange tror. Hvordan er dietaket? Endrer det seg hvis du bytter stilling? Varer det gjennom hele ammingen? Prøvd tilbakelent? Likt gjennom hele døgnet? Sterk utdrivning eller overproduksjon? Dietaket er fint. Gaper stort, vrengt underleppe. Gjør ikke vondt. Mulig det er overproduksjon. Tilbakelent sliter jeg litt med å få til 😅 Anonymkode: e902f...c3b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Er øvre leppebånd bevegelig nok? Anonymkode: 657dd...a07
Gjest Albbas Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Dietaket er fint. Gaper stort, vrengt underleppe. Gjør ikke vondt. Mulig det er overproduksjon. Tilbakelent sliter jeg litt med å få til 😅 Anonymkode: e902f...c3b Hvis du ammer fra et nesten tomt bryst, er det bedre da? Kan være at utdrivningen er sterk, eventuelt i kombinasjon med overproduksjon.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, Albbas skrev: Hvis du ammer fra et nesten tomt bryst, er det bedre da? Kan være at utdrivningen er sterk, eventuelt i kombinasjon med overproduksjon. Prøvde å pumpe ut en del før jeg ammet nå og da ble det mye bedre! så mulig du har rett! Han går voldsomt opp i vekt så han får kanskje i seg litt vel mye? Anonymkode: e902f...c3b
Gjest Albbas Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Prøvde å pumpe ut en del før jeg ammet nå og da ble det mye bedre! så mulig du har rett! Han går voldsomt opp i vekt så han får kanskje i seg litt vel mye? Anonymkode: e902f...c3b Kan være, men vekt trenger ikke nødvendigvis ha sammenheng med akkurat det. Kan være han bare er puppeglad. Har du lest om overproduksjon? Har dere andre symptomer? Føler du at du har mye melk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå