Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fra Oslo, men tenker umiddelbart at Bergen er best. Hvem digger ikke regn, fløybane, buekorps, og at alle ord er hannkjønn? Det er lett å være stille i Bergen, da alle roper til enhver tid. Bergen – hysj alle andre!

Endret av Helene1982
AnonymBruker skrev (På 5.6.2019 den 13.06):

Hvilken by vil du helst bo i om du må velge - Oslo eller Bergen? Om du ikke bare skal tenke på din egen tilknytning, men hva byene har å by på.

Jeg må nok si Oslo, men det er knepent. Positive kvaliteter ved hver av byene:

Bergen:

- Nydelig vestlandsnatur

- Vakre trehus og smau

- Koselig følelse av stolthet over byen

Oslo:

- Bedre vær

- Større og føles mer pulserende

- Flere kulturtilbud

- Lettere å nå andre steder i landet og Europa derfra 

Hva med dere? Hvorfor ville dere valgt Oslo eller Bergen?

Anonymkode: 54c22...d28

Med det valget hadde jeg valgt Oslo , like galt begge deler , så hadde jeg måtet velge så er det kortere vei ut i skauen , t å henge seg :) 

Født og oppvokst i bergen, men flyttet til oslo etter vgs og har nå bodd lenger her enn i bergen. Grunnen til at jeg ikke flytter tilbake er ene og alene pga været. Jeg savner fjellene, havet og naturen, men man får jo aldri nytt det uansett når det kun er en årstid og det regner hele året. Samme temperatur i juli og desember.

Anonymkode: 578a2...e1d

Annonse

Syns Bergen er koselig å feriere i, men vil bo i Oslo. Har vokst opp her og har familien min her. Jeg syns ikke Oslo er så stor, og ville ikke bodd i noen mindre by. Vil helst ikke ha bergensdialekt på barna mine😇 Liker å ha Gardermoen i nærheten osv. Det er også noe eget ved å bo i hovedstaden syns jeg, Stortinget er her, slottet, regjeringen, de kuleste museumene, konsertene, butikkene, kjendisene, det er her det skjer😆 Liker også godt at man tjener så mye på bolig her. Kort vei med bil til Sverige, Danmark. Klimaet ikke minst. Er også glad jeg slipper å måtte være patriot for stedet mitt, vi i Oslo snakker sjeldent ned andre steder (snakker vel sjelden om andre steder). Men andre steder er veldig åpne om hvor mye de hater blant annet Oslo. Det virker litt slitsomt.

Anonymkode: a65aa...e8a

TheHairyToothfairy skrev (På 21.9.2022 den 15.28):

spinnvillt byråd

Vel, er ikke akkurat så mye bedre i Bergen.....  " Dersom ikke bybanen til Åsane går via Bryggen, så går vi av "...   Makan til barnslige sutrekopper     🙄

Anonymkode: 6931a...1d6

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, er ikke akkurat så mye bedre i Bergen.....  " Dersom ikke bybanen til Åsane går via Bryggen, så går vi av "...   Makan til barnslige sutrekopper     🙄

Anonymkode: 6931a...1d6

Jammen da synes jeg de kan gå av

Tråden er ryddet for brudd på følgende regel: 

Sitat

Gjengivelse av tekst, bilder og annet innhold fra eksterne sider. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent fem setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook-grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til.

Perelandra, mod. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...