Gå til innhold

Ville du valgt å bo i Oslo eller Bergen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bodd i både Oslo og Bergen, og ville valgt Oslo. 

Anonymkode: 25f9f...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen - mye billigere boliger og nært fjell 

Anonymkode: 70ef0...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si Oslo, siden jeg har større nettverk der og det er så mange fordeler med å bo i den største byen, i alle fall for meg som liker livet best uten bil og med flest mulig servicetilbud. 

MEN jeg synes Bergen er helt overlegen når det kommer til naturen, fjellene rundt og beliggenheten ved havet. Hvis byen hadde hatt samme klima som Oslo ville det vært perfekt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Oslo. Flere mennesker, flere muligheter til å utvikle seg som man vil, mange forskjellige strøk og mange forskjellige utesteder, matbutikker er åpent 07-24, inkludert søndag og helligdager, buss/trikk hvert 5. minutt, alltid noe å finne på, gode jobbmuligheter, mange parker og mange kulturelle tilbud, i tillegg er det finere vær og dialekt i Oslo ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd både i Oslo og i Bergen. Oslo er en sjarmløs forvokst storby. Bergen er en sjarmerende liten storby.

Det er helt ufattelig at noen kan foretrekke Oslo. 

Anonymkode: bdba2...bd8

Enig. Jeg begriper heller ikke at noen velger Oslo. Byen er stygg og menneskene overfladiske og fjærne. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Hvilken by vil du helst bo i om du må velge - Oslo eller Bergen? Om du ikke bare skal tenke på din egen tilknytning, men hva byene har å by på.

Jeg må nok si Oslo, men det er knepent. Positive kvaliteter ved hver av byene:

Bergen:

- Nydelig vestlandsnatur

- Vakre trehus og smau

- Koselig følelse av stolthet over byen

Oslo:

- Bedre vær

- Større og føles mer pulserende

- Flere kulturtilbud

- Lettere å nå andre steder i landet og Europa derfra 

Hva med dere? Hvorfor ville dere valgt Oslo eller Bergen?

Anonymkode: 54c22...d28

De to byene i Norge jeg minst kunne tenkt meg å bo i jo... Hva å velge mellom Tromsø eller Arendal... 

Anonymkode: dcd4f...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
OPIgirl skrev (På 8.6.2019 den 9.03):

Enig. Jeg begriper heller ikke at noen velger Oslo. Byen er stygg og menneskene overfladiske og fjærne. 

Jeg er vestlending og bor i Oslo nå. Akkurat disse tingene plager meg sykt om dagen. Folk er selvsentrerte og uhøflig. Jeg vil hjem!

Anonymkode: 2af9d...db3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Bergen, men flyttet til Oslo for 10 år siden. Nå vil jeg tilbake!

Anonymkode: 3d887...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo får du mest sannsynligvist pult en person. I Bergen er det en rikmannsby som ikke hjelper folk som er utenfor arbeidslivet, stort sett høyre politikere..

Men Oslo har dårlig rykte fra bygda jeg vokste opp i at det er mye drapsmiljø der.

Tja du får se hva som passer deg der?

Anonymkode: 2b78a...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 11.07):

Oslo er det eneste stedet i Norge jeg mener det er mulig å bo. Men det er bare så vidt. Jeg elsker byer, og jo større desto bedre! Er avhengig av mye kulturtilbud, lange åpningstider, og et multikulturelt samfunn med inntrykk fra hele verden. Oslo klarer selvsagt ikke gi meg alt dette, men det er det eneste stedet i Norge som i det hele tatt er i nærheten. Jeg elsker Oslo!

Anonymkode: 983fe...d5b

Helt enig!!!

Anonymkode: 4eb65...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I Oslo får du mest sannsynligvist pult en person. I Bergen er det en rikmannsby som ikke hjelper folk som er utenfor arbeidslivet, stort sett høyre politikere..

Men Oslo har dårlig rykte fra bygda jeg vokste opp i at det er mye drapsmiljø der.

Tja du får se hva som passer deg der?

Anonymkode: 2b78a...c75

Mye drapsmiljø?! Mener du gjengmiljø?

Anonymkode: 4eb65...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen. Vokst opp der, men har bodd i Oslo. Oslo er et mareritt av idiotisk dyr parkering, spinnvillt byråd og kø uansett hvor man skal mellom klokken 15.00 og 17.00.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 7.6.2019 den 18.35):

Jeg må si Oslo, siden jeg har større nettverk der og det er så mange fordeler med å bo i den største byen, i alle fall for meg som liker livet best uten bil og med flest mulig servicetilbud. 

MEN jeg synes Bergen er helt overlegen når det kommer til naturen, fjellene rundt og beliggenheten ved havet. Hvis byen hadde hatt samme klima som Oslo ville det vært perfekt 😍

Ja, for Oslo ligger jo ikke ved havet, og det er heller ingen fjell i nærheten🤣🤣🤣

Anonymkode: 4eb65...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle ønske Bergen og Oslo var i samme by, liker begge byene like godt. Ville aller helst bodd begge plasser! Liker Oslo pga storbyfølelsen, mye som skjer, pent vær. Liker Bergen pga folkene, fjellene og naturen rundt. Endte opp i Bergen 

Anonymkode: a913f...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I Oslo får du mest sannsynligvist pult en person. I Bergen er det en rikmannsby som ikke hjelper folk som er utenfor arbeidslivet, stort sett høyre politikere..

Men Oslo har dårlig rykte fra bygda jeg vokste opp i at det er mye drapsmiljø der.

Tja du får se hva som passer deg der?

Anonymkode: 2b78a...c75

Om du ikke får sjarmert deg til sex i Bergen så er det muligens deg selv du skal gå noen runder med. Bergen er ikke særlig til rikmannsby, trenger du bevis på det så sjekk ut bydelene Møhlenpris og alt rundt Danmarksplass. 

Og det er virkelig en stund siden det har vært et høyrestyre i Bergen. Dessverre.

Hva svarte er et drapsmiljø? De eneste jeg vet om finner du på Rena Leir eller på Setermoen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, for Oslo ligger jo ikke ved havet, og det er heller ingen fjell i nærheten🤣🤣🤣

Anonymkode: 4eb65...ed1

Oslo ligger inni en fjord og har ikke en by klemt innimellom det vi i Norge kaller fjell. Kanskje etter dansk standard..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i Bergen og bodde deromkring i de første få årene av mitt liv. Kan faktisk huske vi var på fisketorget i Bergen og kjøpte middag, enten en torsk eller noen krabber.

Men jeg må nok vende tommelen ned for Bergen, pga klimaet.

Jeg flyttet til Oslo fra Bergen som femåring, og anser Oslo for å være min hjemby. Har bodd et par andre steder også, men vendte tilbake til Oslo for seks år siden. Trives godt her, er kjent her og liker byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...