Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 8 måneder og nå har fortennende oppe også frembrudd. De er såvidt synlige. 

Baby må ha så vondt?!!Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg lenger. 

Hun sover vanligvis lett, 2-3 lur om dagen, natten gjennom fra kl 20. Nå sover hun 1 gang om dagen, etter laaang tid med hyl og skrik, og det kun 30 minutter. Leggetid som tidligere tok 5-10 min, tok i går 2,5 timer. I dag 3 timer. Hun hyler så fort hun skjønner vi skal på rommet. Hun var våken i dag fra 13-21. Hun var stuptrøtt allerede fra 15. 

Blir det sånn hver gang tenner kommer? Hun spiser nesten ikke heller lenger. Tvinger ned melka omtrent. 

Får så vondt av henne, samtidig som jeg føler meg utmattet når hun endelig sovner 😢 Jeg har Paracet 125mg og lindrende gele, men føler ikke geleen er sååå effektiv., og vil ikke gi Paracet hver dag. 

Anonymkode: 2bca3...270

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Baby er 8 måneder og nå har fortennende oppe også frembrudd. De er såvidt synlige. 

Baby må ha så vondt?!!Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg lenger. 

Hun sover vanligvis lett, 2-3 lur om dagen, natten gjennom fra kl 20. Nå sover hun 1 gang om dagen, etter laaang tid med hyl og skrik, og det kun 30 minutter. Leggetid som tidligere tok 5-10 min, tok i går 2,5 timer. I dag 3 timer. Hun hyler så fort hun skjønner vi skal på rommet. Hun var våken i dag fra 13-21. Hun var stuptrøtt allerede fra 15. 

Blir det sånn hver gang tenner kommer? Hun spiser nesten ikke heller lenger. Tvinger ned melka omtrent. 

Får så vondt av henne, samtidig som jeg føler meg utmattet når hun endelig sovner 😢 Jeg har Paracet 125mg og lindrende gele, men føler ikke geleen er sååå effektiv., og vil ikke gi Paracet hver dag. 

Det med Paracet må du nesten snakke med legen din om. Ellers anbefaler jeg deg at du tar kontakt med helsesøster for råd.

Tannfrembrudd er en unntakstilstand, så ikke tenk så mye på soving og mat. Dette ordner seg. Snart er det ikke like vondt, lenger. Det kan gå raskere enn du tror. Og nei, det er ikke likt ved hver tann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er likt her også nå med tannfrembrudd, i tillegg er baby forkjøla så alt er feil. Jeg måtte gi opp legging nå og la pappaen overta, etter tre timer. Får vel bare tenke at det blir bedre. Vært sånn de siste 5 ukene, tenner nede er på plass og de oppe på vei. 

Har ingen tips utover kald klut/biteleke som lindring, det gir du sikkert allerede! Vi har ikke gitt noe Paracet, vår har ikke feber og har fått beskjed om å ikke bruke det uten å snakke med lege. 

Anonymkode: 4b1a2...8c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du blir sliten! Har du prøvd å gi henne en nedkjølbar biteleke? Slike med vann i var gull verdt her hjemme. Lindrer godt med det kjølige. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på tann 8 og det blir fader meg bare verre for hver tann 😫 Vår blir veldig preget og får forhøyet temperatur, løse bleier og hele sulamitten. Total matnekt også. Vi har, i samråd med lege, gitt nurofen (ibux) når det står på som verst for å få h*n til å sove. Nurofen fungerer mye bedre på tannsmerter for vårt barn (men du må snakke med lege da det er en del forbehold vedrørende Ibux).

Anonymkode: b22ee...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt absolutt alt føler jeg. Kalde klut, biteringer som har ligget i fryseren, kjølig giraff osv. Løs mage er det også. Hun fink tennene nede før 6 måned, og det var ikke sånn! 

Jeg skal på kontroll denne uken. Får spørre om noen ekstra råd der.

hun vil bare leke mens hun blir holdt, eller musikk på tv/ipad. Er måte på hvor mange ganger vi orker å høre på Hush little baby 🙊🤣 og jeg må ikke engang tenke tanken på å gå fra henne, da er alarmen på. 

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk vår datter begge sett med fortenner da hun var 5 mnd.. Det var grusomt. 

Det har ikke blitt lettere heller. Nå er hun 18 mnd, og alle hjørnetennene er på vei - samtidig. Dette kommer rett etter en runde med 4 jeksler.. 

Jeg blir faenmeg gal.. Sutring, aua, lite søvn, uro, trass, feber, diaré og gudene veit hva. 

Tannfrembrudd er et sant helvete. 

Anonymkode: 0a4dd...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...