Gå til innhold

Ta ditt ekteskapsløfte alvorlig


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forkynning kan du drive med en annen plass :) 

For øvrig tar jeg alle løfter jeg gir alvorlig uten å blande inn religion.

Anonymkode: 857cd...603

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus og apostlene forkynte OVERALT der folk var enten de var populære eller upopulære. Det gjør jeg også. Og det er folk her. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jesus og apostlene forkynte OVERALT der folk var enten de var populære eller upopulære. Det gjør jeg også. Og det er folk her. 

Det du driver med er ikke forkynning men spredning av propaganda for en sekt som har ett eneste mål å det er å skaffe penger til et selskap som heter Vakttårnet. De aller fleste voksne oppegående mennesker vet hva Jehovas Vitner er og hvorfor man skal holde borte fra den destruktive sekten.

Dette er et diskusjonsforum, men du er ikke interessert i å diskutere. Du lager post etter post å så svarer du ikke andre brukere som kommer med kommentarer eller har spørsmål, i stedet blir du borte i flere uker før du kommer tilbake å lager nye poster.

Anonymkode: 56f8f...f1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap er en utdatert institusjon som det ikke er behov for i et moderne samfunn.

Man kan fint leve sammen uten og gifte seg.

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at ekteskapet bør vare livet ut, men JW vil jeg ikke ha forkynnelse fra.

Anonymkode: e4bd1...ad6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ekteskap er en utdatert institusjon som det ikke er behov for i et moderne samfunn.

Man kan fint leve sammen uten og gifte seg.

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

For noen av oss betyr det veldig mye

Anonymkode: e4bd1...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

 

 

 

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

Uenig. 

Jeg er for valg, og er motstander av at samboere skal ha samme forpliktelser og rettigheter som ektefeller.  Da faller mye av valgfriheten bort ved at man som samboere blir ufrivillig presset inn i et "papirløst ekteskap".

Og til ts; jeg tar mitt ekteskapsløft alvorlig, og har av den grunn vært gift i mer enn 25 år.  Men ingen kjenner morgendagen.  Hvis den dagen kommer da vi ikke lenger får frem de beste sidene i hverandre vil jeg kjempe for ekteskapet mitt med nebb og klør, men ikke på bekostning av liv og helse.  

Anonymkode: ef089...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ekteskap er en utdatert institusjon som det ikke er behov for i et moderne samfunn.

Man kan fint leve sammen uten og gifte seg.

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

Samboerskap er et annet ord for hor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Hvor lenge skal ekteskapet vare? Klarer dere å leve sammen til "døden skiller dere ad?

Jeg er gift og det jeg har tenkt å forbli lojal til døden skiller ad. 

Les artikkelen "Ta ditt ekteskapsløfte alvorlig"

 

Du om det. Men det er jo på ingen måte sikkert at din kone har samme middelalderske syn på livet, vet du. ;) 

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

Samboerskap er et annet ord for hor.

Og hva sier bibelen din om å dømme andre? Du leste kanskje ikke de bitene så altfor nøye, gjorde du? :ler: 

Anonymkode: 2096d...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ekteskap er en utdatert institusjon som det ikke er behov for i et moderne samfunn.

Man kan fint leve sammen uten og gifte seg.

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

Absolutt ikke, det blir helt feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du om det. Men det er jo på ingen måte sikkert at din kone har samme middelalderske syn på livet, vet du. ;) 

Og hva sier bibelen din om å dømme andre? Du leste kanskje ikke de bitene så altfor nøye, gjorde du? :ler: 

Anonymkode: 2096d...882

Jeg dømmer ikke andre. Jeg lar BIBELEN dømme andre. Det er en stor forskjell. Jeg henviser til bibelen syn og derved lar jeg BIBELEN dømme folk. Hva sier bibelen om sex utenfor ekteskapet? 

Dessuten jeg jeg og min kone samme syn. 

 

Endret av Rottenikken1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken1 said:

Jeg dømmer ikke andre. Jeg lar BIBELEN dømme andre. Hva sier bibelen om sex utenfor ekteskapet? 

Bibelen ble skrevet av menn som ønsket å detaljstyre mennesker. Spesielt kvinner.

Anonymkode: 0b074...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn går det når folk lover noe det ikke er garantert at de kan holde. På tide å hoppe ned av den rosa skya si.

Anonymkode: 140b1...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min kone og blir mer og mer glad i henne for hver dag som går. Og jeg har vært gift i mange år. Ingen skilsmisse å se etter her. Og jeg er lykkelig når jeg følger bibelens veiledning i dagliglivet. Det fører til samhold og at vi setter mer og mer pris på hverandre g hjelper oss å løse problemer. 

Desverre er det mange som mener at bibelens syn på ekteskapet er gammeldags. For meg er de råd bibelen kommer til ektefeller like aktuelle i dag som da de ble skrevet og fører til lykke både for meg og min kone. 

Mennerskers «moderne» syn på likestilling, det å vakre selvstendig, det å stå på retten er ofte årsak til mange skilsmisser. 

«Mannen skal elske sin kone som seg selv».  Når en ektemann følger dette rådet fra bibelen på søker han sin kones beste og da er det ikke noe vanskelig for en kone å ha mannen som sitt hode og likevel være lykkelig. 

Det moderne synet at man skal være like i stedet for at mannen er kvinnens hode fører ofte til at ektefeller blir rivaler i stedet for partnere og ofte ender det i skilsmisse. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg elsker min kone og blir mer og mer glad i henne for hver dag som går. Og jeg har vært gift i mange år. Ingen skilsmisse å se etter her. Og jeg er lykkelig når jeg følger bibelens veiledning i dagliglivet. Det fører til samhold og at vi setter mer og mer pris på hverandre g hjelper oss å løse problemer. 

Desverre er det mange som mener at bibelens syn på ekteskapet er gammeldags. For meg er de råd bibelen kommer til ektefeller like aktuelle i dag som da de ble skrevet og fører til lykke både for meg og min kone. 

Mennerskers «moderne» syn på likestilling, det å vakre selvstendig, det å stå på retten er ofte årsak til mange skilsmisser. 

«Mannen skal elske sin kone som seg selv».  Når en ektemann følger dette rådet fra bibelen på søker han sin kones beste og da er det ikke noe vanskelig for en kone å ha mannen som sitt hode og likevel være lykkelig. 

Det moderne synet at man skal være like i stedet for at mannen er kvinnens hode fører ofte til at ektefeller blir rivaler i stedet for partnere og ofte ender det i skilsmisse. 

Tror du at mannen er kvinnens hode og at kvinnen er underordnet i forhold til sin man?, er det greit at kvinner taler i forsamlinger der det er menn tilstede?.

Anonymkode: 56f8f...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at mannen er kvinnens hode og at kvinnen er underordnet i forhold til sin man?, er det greit at kvinner taler i forsamlinger der det er menn tilstede?.

Anonymkode: 56f8f...f1c

Ja. Det er greit. Jehovas vitners tolking av det verset er ikke at kvinner ikke kan svare på møtet og må bare tie, men at de ikke har oppdrag som å holde taler og lede møtene. Men de er fri til å svare og bli intervjuet på plattformen og en spesiell form for søsteroppdrag på plattformen som er bare er skole for opplæring i forkynnelse.  

Det er bare extra åndelige privilegier som å bli menighetstjener og eldste og lede møter som bibelen har delegert til menn. Vi tolker det ikke bokstavelig at kvinner skal tie. 

 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Samboerskap er et annet ord for hor.

 

Flere mennesker burde driver hor 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg dømmer ikke andre. Jeg lar BIBELEN dømme andre. Det er en stor forskjell. Jeg henviser til bibelen syn og derved lar jeg BIBELEN dømme folk. Hva sier bibelen om sex utenfor ekteskapet? 

Dessuten jeg jeg og min kone samme syn. 

 

Bibelen, kjære deg, handler om jødefolkets historie. Den kan ikke dømme, all den tid det er prosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ekteskap er en utdatert institusjon som det ikke er behov for i et moderne samfunn.

Man kan fint leve sammen uten og gifte seg.

Gi heller samboere de samme rettigheter som gifte.  

Hvis det er en utdatert tradisjon, så trenger vel ikke samboere samme rettigheter(og plikter). Hele poenget med giftemål er jo institusjonen med rettigheter og plikter, som følger av lov og frivillig avtaleinngåelse. Staten har ingen mulighet til å gå inn i de mange hjem og frata individer sin autonomi og kontraktsfrihet, og pålegge de forpliktelser overfor hverandre, fordi de bor under samme tak. Det ville blitt en merkelig totalitær stat det. 

Anonymkode: cebdf...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...