Gå til innhold

Kreft og blodprøver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en del undersøkelser, men de fant ingenting. Men jeg er dårligere og er sikker på det er noe de har oversett, eller som de ikke har funnet til nå. Frykter buk eller lymfe. Magen har legene beskrevet som om jeg skulle være gravid i uke 34. Føles som magen sprekker snart, og har vondt og periodevis intense smerter. De legene er så arrogante og hører bare på seg selv. Men tolmodigheten min er slutt, og går nå snart privat til ultralyd og betaler selv. Det er min kropp og noe er galt. 

Anonymkode: 94185...85b

Har dere diskutert muligheten for adheranser/sammenvoksninger etter operasjonen, forstoppelse (som kan være forferdelig vondt fordi tarmen settes på strekk!), IBS? 

Og jeg går ut fra at fastlegen vet om at du har BRCA? 

Anonymkode: c52e3...808

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har BRCA og endel symptomer fra magen er det rart at du ikke kan få en CT av mage og bekken. Man holder jo gjerne litt igjen på CT hos unge mennesker med tanke på strålingen, vet ikke hvor gammel du er. Men høres ut som det kan være indikasjon her. 

Anonymkode: 9e0a5...0eb

Jeg har tatt CT av magen. De kunne ikke se noe.... Bra er jo det. Men, magen er så vond og stor som jeg skulle være høygravid.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Ts her igjen. Noen som har erfaring med at magen kan  endre form og bli oppblåst ved enkelte kreft typer? Jeg blir snart tullete av den enorme magen min. Jakken kan jeg snart ikke lukke, knappene spretter opp. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Skal i ultralyd i over helgen. Er nervøs.. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ts her igjen. Noen som har erfaring med at magen kan  endre form og bli oppblåst ved enkelte kreft typer? Jeg blir snart tullete av den enorme magen min. Jakken kan jeg snart ikke lukke, knappene spretter opp. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Skal i ultralyd i over helgen. Er nervøs.. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. 

Kreft kan gi vannannsamling og utvide magen ja, men det kan også menstruasjon/endometriose/IBS. har du fått diagnosert kreft?

Anonymkode: 8a607...be8

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kreft kan gi vannannsamling og utvide magen ja, men det kan også menstruasjon/endometriose/IBS. har du fått diagnosert kreft?

Nei har ikke fått diagnosen, men de mistenker kreft. Bærer BRAC genet og har fjernet brystene og eggatokkene. Så menstruasjonen har jeg lenger. Har vært i CT, da de mistenkte acites (væskeannsamling) Men de fant ingenting. Selv tror jeg ikke det er irritabel tarm syndrom, da jeg ikke har noe forstoppelse. Men avførings mønsteret er endret, går på toalettet 3-7 ganger daglig. 

Endometriose vet jeg ikke om de har sjekket, hvet ikke hva det er en gang. 

De siste 2 dagene har jeg hatt et press på blæren. Smerter forskjellige steder i magen. Noe er galt, det er noe nytt som skjer med kroppen som jeg aldri har kjent på før. Kanskje jeg er blitt hypokonder 😂

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke fått diagnosen, men de mistenker kreft. Bærer BRAC genet og har fjernet brystene og eggatokkene. Så menstruasjonen har jeg lenger. Har vært i CT, da de mistenkte acites (væskeannsamling) Men de fant ingenting. Selv tror jeg ikke det er irritabel tarm syndrom, da jeg ikke har noe forstoppelse. Men avførings mønsteret er endret, går på toalettet 3-7 ganger daglig. 

Endometriose vet jeg ikke om de har sjekket, hvet ikke hva det er en gang. 

De siste 2 dagene har jeg hatt et press på blæren. Smerter forskjellige steder i magen. Noe er galt, det er noe nytt som skjer med kroppen som jeg aldri har kjent på før. Kanskje jeg er blitt hypokonder 😂

https://nhi.no/sykdommer/kvinne/ulike-sykdommer/endometriose/?page=all

Håper du ikke har kreft! Men endometriose kan gi lignende symptomer som ved eggstokreft.

AnonymBruker
Skrevet

Forstoppelse kan gi mye diffuse plager uten "typisk" forstoppelse av avføringen. Kan like gjerne være avføring som er varierende i mengde og konsistens hvor det er alt fra kjempelite til kjempemye, og blanding av helt løst og bare enkelte harde klumper, og plutselig avføringstrang etter måltider, med oppblåst mage. Trenger ikke bare være hard avføring med lenge imellom.

Bra du skal på ultralyd :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstoppelse kan gi mye diffuse plager uten "typisk" forstoppelse av avføringen. Kan like gjerne være avføring som er varierende i mengde og konsistens hvor det er alt fra kjempelite til kjempemye, og blanding av helt løst og bare enkelte harde klumper, og plutselig avføringstrang etter måltider, med oppblåst mage. Trenger ikke bare være hard avføring med lenge imellom.

Bra du skal på ultralyd :)

Takk for svar. Jeg har aldri forstoppelse. Går på do flere ganger om dagen. De siste dagene har det vært formet, men avføringen virker luftig og porøs. Den har og endret farge. Ja er bra jeg skal til ultralyd. Håper på å bli klokere etter det

AnonymBruker
Skrevet

Når skal du på ultralyd, TS? Håper du ikke må vente så lenge, høres ikke noe kjekt ut å gå rundt å tenke på dette.

Viktig at du prøver å ikke stresse over det, selvom jeg vet det ikke er lett.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skal du på ultralyd, TS? Håper du ikke må vente så lenge, høres ikke noe kjekt ut å gå rundt å tenke på dette.

Viktig at du prøver å ikke stresse over det, selvom jeg vet det ikke er lett.

Jeg skal rett over helgen på ultralyd. Stresser gjør jeg for dette er ikke meg. Og jeg har vond magefølelse. Men det kan være tanke kjøret. Vi har mye kreft i familien.

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2019 den 17.28):

Vil kreft alltìd slå ut på blodprøver? Uansett hvilken kreft type du har? Noen med erfaring eller er det noen som jobber med dette som kan svare?

Det var det jeg trodde, at man kunne se noen unormale ting, men min fastlege sier nei...

Anonymkode: 19816...728

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var det jeg trodde, at man kunne se noen unormale ting, men min fastlege sier nei...

Det er en flere år gammel tråd, og det er flere gode svar her på at noen ting kan man se i blodet, andre ting kan man ikke se. Hva er det egentlig du lurer på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er en flere år gammel tråd, og det er flere gode svar her på at noen ting kan man se i blodet, andre ting kan man ikke se. Hva er det egentlig du lurer på?

Har du det bra ellers? 

AnonymBruker
Skrevet

Nå som jeg har lest tråden så lurer jeg på hvordan det gikk?

Anonymkode: ae7ce...429

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2019 den 17.35):

Sist jeg tok blodprøver stod det i svaret: ingen patologiske celler påvist. Jeg trodde dette betydde at jeg ikke har noen antydning til kreft??

Anonymkode: 5421c...7a1

Det er nok mtp infeksjon? Diff telling?

Anonymkode: b511f...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...