Gå til innhold

Hvilket kjønn er mest gjerrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en mann i nest best alder, nærmere 40 enn 50.

Opp gjennom årene så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har spandert på vennegjengen, kvinner som menn. Det samme har kompisene mine. 

Aldri har jeg opplevd at en kvinne i vennegjengen fra slutten av tenårene har spandert noe som helst.

Gjelder dette bare vennegjengen min eller er de fleste kvinner noen gjerrigknarker? 

Når bare vi gutta samles så skjer det ofte at en av gutta betaler hele regningen, og så betaler en annen neste gang. 

Når dere venninner samles, pleier da en av venninnene å spandere hele restaurantregningen, eller betaler dere kun for det dere har spist og drukket? 

Har en følelse av at kvinner er noen gjerrigknarker.. 

 

Anonymkode: 8a6d1...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv kvinner og over snittet raus. Kanskje dum faktisk.

 

Mitt inntrykk er at kvinner er gjerrige og mange av de trives med å leve som parasitter.

Anonymkode: d9df1...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selv kvinner og over snittet raus. Kanskje dum faktisk.

 

Mitt inntrykk er at kvinner er gjerrige og mange av de trives med å leve som parasitter.

Anonymkode: d9df1...eb6

Tror du det kan være Lært atferd, eller genetisk? 

Anonymkode: 8a6d1...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme erfaring! Veldig stor forskjell på kjønn når det gjelder å være spandabel og generøs. Jeg har ofte lagt ut for en gruppe, spandert. Menn har gjort det samme for meg. Men kan ikke huske en eneste gang at ei dame har lagt ut for en meg på noen måte. 

Anonymkode: 27550...e3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner tjener forholdsvis dårlig, og det gjør nok at de bør og må være mer forsiktige med å sløse. Jeg var også forsiktig med penger helt til jeg begynte å tjene godt. Jeg tror ikke det er mange menn eller kvinner som trives med å leve som parasitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hind skrev:

Mange kvinner tjener forholdsvis dårlig, og det gjør nok at de bør og må være mer forsiktige med å sløse. Jeg var også forsiktig med penger helt til jeg begynte å tjene godt. Jeg tror ikke det er mange menn eller kvinner som trives med å leve som parasitter. 

Det stemmer ikke i den venne gjengen jeg er en del av. Alle tjener nok til å spandere en lunsj på alle sammen 1 gang I året I stedet for at bare oss mannfolka må ta regninga. 

Sist vi tok en lunsj sammen på løkka så var vi 13 stykk, iberegnet de store og små. Regningen kom på 3 200 kroner. Uten å tenke over det så tok han ene regningen.. Gang etter gang så tilbyr de seg det aldri. 

Så mitt spørsmål står fortsatt, har noen opplevd at en kvinne noen gang har tilbudt seg å betale for en felles sammenkomst blant venner, eller venninner?

Hvis ingen har opplevd det, hva kommer det av?

 

Anonymkode: 8a6d1...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør ikke bruke seg selv og sin omgangskrets som fasit for hvordan alle mennesker fungerer... «Mine venninner gjør sånn og sånn så dermed er alle kvinner sånn.» Det er en ganske trangsynt måte å se verden på. Man er da litt enkel.

Jeg har møtt både menn og kvinner som er svært gjerrige, og igjen både menn og kvinner som er svært rause. Gjerrighet er ikke knyttet til noe kjønn liksom.

Anonymkode: 2b383...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke i den venne gjengen jeg er en del av. Alle tjener nok til å spandere en lunsj på alle sammen 1 gang I året I stedet for at bare oss mannfolka må ta regninga. 

Sist vi tok en lunsj sammen på løkka så var vi 13 stykk, iberegnet de store og små. Regningen kom på 3 200 kroner. Uten å tenke over det så tok han ene regningen.. Gang etter gang så tilbyr de seg det aldri. 

Så mitt spørsmål står fortsatt, har noen opplevd at en kvinne noen gang har tilbudt seg å betale for en felles sammenkomst blant venner, eller venninner?

Hvis ingen har opplevd det, hva kommer det av?

 

Anonymkode: 8a6d1...61f

Jeg har gjort det noen ganger selv, men jeg gidder ikke hvis de begynner å ta for gitt at jeg skal gjøre det. Det vanligste i våre kretser er at alle betaler for seg, både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør ikke bruke seg selv og sin omgangskrets som fasit for hvordan alle mennesker fungerer... «Mine venninner gjør sånn og sånn så dermed er alle kvinner sånn.» Det er en ganske trangsynt måte å se verden på. Man er da litt enkel.

Jeg har møtt både menn og kvinner som er svært gjerrige, og igjen både menn og kvinner som er svært rause. Gjerrighet er ikke knyttet til noe kjønn liksom.

Anonymkode: 2b383...059

Les hobedinnlegget en gang til, så ser du at jeg ikke sier at alle kvinner er slik. Men i min vennegjeng er det slik,  og jeg lurer på om andre har samme erfaring. 

Anonymkode: 8a6d1...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke i den venne gjengen jeg er en del av. Alle tjener nok til å spandere en lunsj på alle sammen 1 gang I året I stedet for at bare oss mannfolka må ta regninga. 

Sist vi tok en lunsj sammen på løkka så var vi 13 stykk, iberegnet de store og små. Regningen kom på 3 200 kroner. Uten å tenke over det så tok han ene regningen.. Gang etter gang så tilbyr de seg det aldri. 

Så mitt spørsmål står fortsatt, har noen opplevd at en kvinne noen gang har tilbudt seg å betale for en felles sammenkomst blant venner, eller venninner?

Hvis ingen har opplevd det, hva kommer det av?

 

Anonymkode: 8a6d1...61f

Det mest vanlige for oss er å splitte regningen når vi spiser ute da, så jeg har ikke opplevd at verken en mann eller en kvinne har tatt hele regningen. Vi betaler for oss selv.

 

 

Anonymkode: 2b383...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest vanlige for oss er å splitte regningen når vi spiser ute da, så jeg har ikke opplevd at verken en mann eller en kvinne har tatt hele regningen. Vi betaler for oss selv.

 

 

Anonymkode: 2b383...059

Har det hendt at en av mennene har spandert gildet, eller en av kvinnene, eller har dere alltid splittet regningen?

Anonymkode: 8a6d1...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Les hobedinnlegget en gang til, så ser du at jeg ikke sier at alle kvinner er slik. Men i min vennegjeng er det slik,  og jeg lurer på om andre har samme erfaring. 

Anonymkode: 8a6d1...61f

Dette skrev du i HI:

Har en følelse av at kvinner er noen gjerrigknarker.

Anonymkode: 19d41...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke ville være at jeg tror menn er mest gjerrig. Tanken min var da sånn dag-til-dag økonomi, at det er far som går og skrur ned termostaten, klager over at datteren dusjer for lenge og ikke kan tro at det koster mer enn 1000 kr å gå til frisøren.

Samtidig er nok ikke damer like aktive på å "spandere", den betraktningen er jeg enig i. Venninner jeg har er forsåvidt rause og mener i utgangspunktet at man deler regningen, men det er sjeldent de spanderer. 

Her tror jeg kanskje det er menns behov for å bidra/være god kar som trår til, man liker følelsen av å spandere og flotte seg, være den som gjør noe for andre - men da snakker vi ikke om gjerrig vs ikke gjerrig på samme måte.

Så jeg tror jeg ville svart at menn er mest gjerrig på generelt grunnlag.

Endret av ekkoet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skrev du i HI:

Har en følelse av at kvinner er noen gjerrigknarker.

Anonymkode: 19d41...08f

Hva står det ikke resten av innlegget da?

Anonymkode: 8a6d1...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det hendt at en av mennene har spandert gildet, eller en av kvinnene, eller har dere alltid splittet regningen?

Anonymkode: 8a6d1...61f

Ikke i vennegjengen min, nei. Vi betaler for oss selv, har ikke opplevd at noen har tatt hele regningen.

Anonymkode: 2b383...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta regningen trenger ikke være for en dyr middag til 10 personer. Det kan være å legge ut for bensin på en biltur. Betale for en time shuffleboard. Spandere en øl. Etc. Etc. 

Her er forskjellen mellom kjønnene stor.

Anonymkode: 27550...e3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I forhold til å spandere på byen og gi tips så er kviner massive gjerrigknarker. Aldri opplevd at en kvinne har spandert en runde på bordet! .. og så skal de gjerne regne på hvor mye det blir på hver når man har vært ute å spist sammen :roll: 

Mener å ha lest at menn er flinkere til å spare, så dersom det er å regne som gjerrighet så tror jeg menn "vinner" på det punktet.

Menn forsørger kvinner i svært større grad enn motsatt, så kvinner snylter økonomisk mer på menn enn motsatt. Menn tjener mer, men kvinner går også etter menn som tjener godt framfor de med lav inntekt. Var vel en undersøkelse i fjor eller året før som viste at en stor andel kvinner kunne tenke seg å bli forsørget. 

På en annen side kan kvinner ofte være rausere enn menn... selv om de muligens ikke betaler regninga. 

Når det gjelder å skru ned varmen for å spare strømregning så tipper jeg far i huset er mest gnier, samme med å beholde den gamle sofan et år til. Det er noen punkter der hvor det er noen gammelmanns-gniere rundt om kring i landet. 

Uansett så får ingen av oss, kvinne eller mann, med oss ei krone når vi dør.  

Anonymkode: 2e6e3...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig konklusjon :

Mannen sparer på strømmen for å ha råd til å spandere, siden kvinner aldri tar det ansvaret? 

Anonymkode: 8a6d1...61f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at kvinner foretrekker menn med status og god økonomi, og det å være gavmild ofte er et uttrykk for begge deler, gir det veldig mening at menn generelt er mer spandable enn kvinner, rett og slett fordi menn har mer å tjene på det. 

Selv har jeg blitt litt satt ut når jeg har vært ute med kompisgjengen og en bytter på å kjøpe runder og tenker "det går vell opp til slutt", for så å høre om veninner som har vært ute og spist og sitter med kalkulatoren og finregner fra kvitteringen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...