Gå til innhold

Hvilken elbil er å anbefale til test for en elbilmotstander som meg? Skal gi søpla en sjanse!!


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Skal teste ut en elbil og evnt kjøpe den om jeg blir fornøyd til vinteren. Elbilen må ha hengerfeste og kan trekke minimum 1500 kg, den må ha et batteri så jeg kan ha på varmen i bilen, samt at jeg må ha kunne kjøre 10 mil hver uten lading med litt ujevn vei, både flatt, oppoverbakke og nedoverbakke. 

Jeg bor nord øst for Elverum så det er kaldt klima, men klimaet er ikke noe problem for min dieselbil så det skal vel gå bra har jeg forstått?? 

Kom med tips om bilmerker jeg kan teste før evnt kjøp, jeg har blitt så miljøbevisst nå så jeg må skrote min diesel til fordel mot en mye bedre bil 👍

Håper på å få tips om gode modeller, 600k er høyest pris jeg kan kjøpe lekebil for. Ser frem til å bli en miljøvennlig bilkjører 😎

Håper det finnes en bil som passer til mitt bruk og jeg slipper å bli stående langt inni skauen tom for strøm...  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dette er forumet å spørre på?

Anonymkode: 545f7...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Skal teste ut en elbil og evnt kjøpe den om jeg blir fornøyd til vinteren. Elbilen må ha hengerfeste og kan trekke minimum 1500 kg, den må ha et batteri så jeg kan ha på varmen i bilen, samt at jeg må ha kunne kjøre 10 mil hver uten lading med litt ujevn vei, både flatt, oppoverbakke og nedoverbakke. 

Jeg bor nord øst for Elverum så det er kaldt klima, men klimaet er ikke noe problem for min dieselbil så det skal vel gå bra har jeg forstått?? 

Kom med tips om bilmerker jeg kan teste før evnt kjøp, jeg har blitt så miljøbevisst nå så jeg må skrote min diesel til fordel mot en mye bedre bil 👍

Håper på å få tips om gode modeller, 600k er høyest pris jeg kan kjøpe lekebil for. Ser frem til å bli en miljøvennlig bilkjører 😎

Håper det finnes en bil som passer til mitt bruk og jeg slipper å bli stående langt inni skauen tom for strøm...  

Zoe passer alle krav bortsett fra hengerfeste. 

Anonymkode: 62d4b...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

😨   :sjokkbla:

Ikke vær redd, jeg har ikke mistet vettet enda, jeg skal bare teste lekebilene noe inn i helvete, så tåler de det skal jeg kjøpe den 👍😎

1 time siden, Luna Llena skrev:

Forræder :jolie:

Ikke vær redd, jeg er fortsatt like mye imot lekebilene men jeg skal prøve de og teste de på min måte, tåler de ikke det blir det aldri lekebil på meg å da kan jeg si av egen erfaring hvor ræva de er. Jeg vet jo svaret allerede, jeg må bare vite hvilken lekebil jeg skal drepe, for kan ikke noe om lekebilmerkene 😎

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er forumet å spørre på?

Anonymkode: 545f7...2f1

Kryr av lekebilfolk her inne så ja jeg vil tro det er rett side... 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyundai KONA 

Anonymkode: 20592...6b7

Hva er det? Har hyundai giftet seg å fått ei kone??

1 time siden, Hulderen skrev:

Her er en liste over el-biler med hengefeste:

https://www.vg.no/bil/elbil/elbil-hengerfeste

Klarer de kravene mine da? Altså varme på fullt, trekke tilhenger på minimum 1500 kg, kjøre i 20 minus, og kjøre på min måte, altså lite økonomisk?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Zoe passer alle krav bortsett fra hengerfeste. 

Anonymkode: 62d4b...dbb

Er ikke Zoe en kirke da?? 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tesla X

Anonymkode: ee0ff...cb0

Tåler den så hard test som jeg skal utsette den for uten at jeg må ringe falken langt inni skauen uten strøm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet på feil tråd 

Endret av BMW 5-serie 535D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skjeldent man trenger å kjøre på den måten da. 

Anonymkode: 545f7...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig skjeldent man trenger å kjøre på den måten da. 

Anonymkode: 545f7...2f1

Nei det er det ikke, veldig ofte til mitt bruk hvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Klarer de kravene mine da? Altså varme på fullt, trekke tilhenger på minimum 1500 kg, kjøre i 20 minus, og kjøre på min måte, altså lite økonomisk?

Det aner jeg ikke. Du må nesten ta jobben selv med å titte på spesifikasjonene. Jeg oppfattet deg slik at  hengerfeste var det viktigste kriteriet ditt, så da var jeg snill og fant frem en oversikt til deg. Jeg har ikke elbil selv, så jeg har ikke erfaring på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoe markedsfører at den kjører 400, i butikken står det 300 på banneret ved bilen, mens selgeren sier 200km om vinteren og 100km/t. Rart at man blir skeptisk til elbil???

Anonymkode: 67a70...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Skal teste ut en elbil og evnt kjøpe den om jeg blir fornøyd til vinteren. Elbilen må ha hengerfeste og kan trekke minimum 1500 kg, den må ha et batteri så jeg kan ha på varmen i bilen, samt at jeg må ha kunne kjøre 10 mil hver uten lading med litt ujevn vei, både flatt, oppoverbakke og nedoverbakke. 

Jeg bor nord øst for Elverum så det er kaldt klima, men klimaet er ikke noe problem for min dieselbil så det skal vel gå bra har jeg forstått?? 

Kom med tips om bilmerker jeg kan teste før evnt kjøp, jeg har blitt så miljøbevisst nå så jeg må skrote min diesel til fordel mot en mye bedre bil 👍

Håper på å få tips om gode modeller, 600k er høyest pris jeg kan kjøpe lekebil for. Ser frem til å bli en miljøvennlig bilkjører 😎

Håper det finnes en bil som passer til mitt bruk og jeg slipper å bli stående langt inni skauen tom for strøm...  

Legg lista di i søpla og bestill prøvekjøring i en Tesla model 3 Performance.

Du overtenker tingene, isteden for å utforske.

Anonymkode: 45702...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ikke vær redd, jeg har ikke mistet vettet enda, jeg skal bare teste lekebilene noe inn i helvete, så tåler de det skal jeg kjøpe den 👍😎

Ikke vær redd, jeg er fortsatt like mye imot lekebilene men jeg skal prøve de og teste de på min måte, tåler de ikke det blir det aldri lekebil på meg å da kan jeg si av egen erfaring hvor ræva de er. Jeg vet jo svaret allerede, jeg må bare vite hvilken lekebil jeg skal drepe, for kan ikke noe om lekebilmerkene 😎

Kryr av lekebilfolk her inne så ja jeg vil tro det er rett side... 

Hva er det? Har hyundai giftet seg å fått ei kone??

Klarer de kravene mine da? Altså varme på fullt, trekke tilhenger på minimum 1500 kg, kjøre i 20 minus, og kjøre på min måte, altså lite økonomisk?

Er ikke Zoe en kirke da?? 😂😂 

Min zoe går hvertfall 300 km litt avhengig av hvor hardt den kjøres. Men skal sies at den ikke ville holdt hos oss om vi ikke hadde en bensinbil da. 

Hva mener du med kirke? 

Anonymkode: 62d4b...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det et mål å kjøre lite økonomisk? Da bør du jo bare beholde diselhelvete. 

Anonymkode: 62d4b...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du låne deg en Audi e-tron, mener den oppfyller alle kravene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Zoe passer alle krav bortsett fra hengerfeste. 

Anonymkode: 62d4b...dbb

Anbefaler du virkelig en Zoe til noen som skal overbevises om at elbil ikke er lekebiler?

Til og med jeg, som nå kun kjører el, hadde sagt nei takk til en Zoe. En elbil skal fortsatt se ut som en bil, og ikke en liten boks med 4 hjul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...