AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Min samboer har de siste årene drukket mye, det er altså 3-10 øl i løpet av kvelden, eller noen glass whisky. Han sitter alene foran PCen og spiller, mens han åpner øl etter øl... han drikker også ofte i ukedagene. Jeg synes det er blitt ekstremt mye mer enn før, og er usikker på om det er normalt? Jeg drikker sjelden alkohol bare for å drikke det, men drikker i spesielle anledningen/før man drar på byen.... 😕 Anonymkode: 6e54f...8e2
Leamur Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Det er mye! Min var sånn og. Største grunnen til at jeg forlot han. Det gikk helt over stokk og stein mot slutten og han nektet å annerkjenne problemet og ta tak i det.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Har han blitt feit? Anonymkode: dabd6...0d3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Har han blitt feit? Anonymkode: dabd6...0d3 Nei Anonymkode: 6e54f...8e2
Djungelvrål Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Nei, det er ikke normalt og det er muligens for sent. Han er nok allerede alkoholiker, 4
petterm Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Stakkars deg.. Han er alkoholiker, men han vil neppe erkjenne det.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Det der høres ikke bra ut. Å han kommer nok til å bli sint om du forsøker å få han til å stoppe (for han har jo ikke noe problem må vite). Anonymkode: 9443b...17c
Muskath Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 Nei, normalt er det ikke. Han drikker for mye. Han må først innse selv at han har et problem før det går an å få gjort noe med det. Hvordan reagerer han hvis du prøver å snakke med ham om det?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 Ja, det er for mye. Dett hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 33958...a42
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #11 Skrevet 1. juni 2019 I følge WHO er han alkoholiker hvis han drikker så mye. Anonymkode: 5403d...7c2 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. juni 2019 #12 Skrevet 1. juni 2019 Det er ganske mye, og ut fra hva du beskriver eskalerende. Dere bør ta en alvorlig samtale. Et råd kan være å ikke fokusere på alkoholen som sådan, men hvordan den påvirker hans adferd og deres forhold. Du kjenner ham best, og vet nok selv best hva du skal si. Jeg ville vært veldig urolig. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #13 Skrevet 1. juni 2019 Takk for svar alle sammen. Han blir sint når jeg tar det opp, og mener at han må få lov å gjøre hva han vil. Jeg synes i hvert fall at det er veldig ubehagelig. I tillegg har han et veldig nært familiemedlem som ble alkoholiker og tok selvmord, så jeg blir litt ekstra bekymret for det! Huff.... jeg føler at jeg bare klager, og det er umulig å ha en alvorlig samtale med han 😣 Anonymkode: 6e54f...8e2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #14 Skrevet 1. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har de siste årene drukket mye, det er altså 3-10 øl i løpet av kvelden, eller noen glass whisky. Han sitter alene foran PCen og spiller, mens han åpner øl etter øl... han drikker også ofte i ukedagene. Jeg synes det er blitt ekstremt mye mer enn før, og er usikker på om det er normalt? Jeg drikker sjelden alkohol bare for å drikke det, men drikker i spesielle anledningen/før man drar på byen.... 😕 Anonymkode: 6e54f...8e2 Altfor mye, han er alkoholiker. Å drikke noe som helst daglig betyr at man søker å roe nervene, rusen. Bare 1 øl er nok til å trigge avhengighet. Han må søke hjelp før det er for sent, bli helt edru og avholds. Eneste løsning. Anonymkode: 0feff...e2a 1
MollyJones Skrevet 1. juni 2019 #15 Skrevet 1. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Han blir sint når jeg tar det opp, og mener at han må få lov å gjøre hva han vil. Jeg synes i hvert fall at det er veldig ubehagelig. I tillegg har han et veldig nært familiemedlem som ble alkoholiker og tok selvmord, så jeg blir litt ekstra bekymret for det! Huff.... jeg føler at jeg bare klager, og det er umulig å ha en alvorlig samtale med han 😣 Anonymkode: 6e54f...8e2 Og du må gjøre som du vil. Om du ikke vil leve med en mann som har et åpenbart alkoholproblem, så kan du velge å gå. Du kan kanskje be han med deg på en samtale med legen hans. Som han kan velge eller ikke velge å være med på. Og så må du ta ditt valg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå