Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

---ndkflgå

Endret av sunroad26
Tråden avsluttes.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret for deg og din mann. 

Anonymkode: 51268...688

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er en psykisk syk person. Jeg tror ikke det er så mye annet du kan gjøre, enn å forholde deg rolig til hennes stygge utsagn. Vær også tydelig overfor bekjente/familie om hva hun har gjort, hvis du merker det har oppstått falske rykter om deg. Det er viktig at de rundt ser at det ikke er deg det er noe galt med, men de fleste må vel ha en mistanke om at svigermoren din er gal allerede. "Svigerdatter orket virkelig ikke at jeg kom innom på besøk for femte gang denne uka. Det var bare også så vidt hun godtok at jeg fikk treffe barnebarnet mitt 3-4 timer etter det kom til verden, utenfor besøkstiden." Hvis hun har lagt det fram som det er, så skjønner folk at hun er gal.

Anonymkode: 1e131...460

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer henne. Folk skjønner at det er hun som er idioten. Kanskje ikke de som ikke kjenner dere, eller henne spesielt godt, men tro meg: de som er litt nært på ser det.

Lås døren når dere er hjemme, og ignorer. 

La all kontakt skje via samboer, og gjør det klart at så lenge hun oppfører seg sånn, vil dere ikke ha noe med henne å gjøre.

Hardt for samboeren din, men han er far nå, og hans egen lille familie kommer først.

Anonymkode: 4bece...937

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis hun finner innlegget ditt her inne? Jeg håper du har endret på en del, ellers tørner hun vel helt.

Hun kan umulig være frisk.

Anonymkode: 1703d...93e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, TS, så fælt at du må oppleve dette! Det høres forferdelig kjipt ut, og her er det uten tvil hun som er problemet og ikke deg. Jeg har ikke så mye råd å komme med, men hvis du har behov for å prate med personer med samme erfaringer vil jeg anbefale deg å ta en titt innom Just No MIL subredditten: https://www.reddit.com/r/JUSTNOMIL/ 

Anonymkode: b971b...9ab

• Liker 4
Skrevet

Bare det at hun legger ut innlegg hvor hun skriver at dere nekter henne å se barnet vitner jo om en psykisk ustabil person. 

Bare der hadde jeg reagert så kraftig at jeg hadde bedt henne om å søke hjelp, og trekke tilbake innlegget sitt. Hvis ikke bedt om besøksforbud. Vet det er ekstremt, men slike mennesker kan ikke snakkes til fornuft om de ikke er villig til å innse selv at de er syke og trenger hjelp. 

Jeg støtter deg fult ut i at du ønsker avstand fra henne, dette hørtes veldig usunt og belastende ut.

• Liker 23
Skrevet

Vi har bare Ts sin versjon av saken. 

AnonymBruker
Skrevet

La mannen din ta seg av all kontakten med henne. Synes du gjør rett i å trekke deg helt unna, hadde aldri i verden orket det der jeg heller, spesielt ikke som nybakt mor. Noen mennesker eier dessverre ikke grenser eller sosiale antenner. 

Anonymkode: c3e04...903

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne!    

Anonymkode: 44059...ac1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en svært psykisk ustabil og manipulerende svigermor. Vi har minst mulig kontakt. Etter en spesiell episode i fjor fikk hun beskjed om at det var like før hun ble kuttet ut totalt, så hun holder seg stort sett i skinnet. Vi må rett og slett skjerme oss selv og barnet vårt. Vi hadde nok ikke vært sammen i dag hvis vi ikke hadde tatt avstand til henne. 

Anonymkode: 873d9...c80

• Liker 4
Skrevet

Det slår meg at du ikke er mindre egoistisk enn svigermor. Er det så ille å ville se barnebarnet så fort som mulig? Og ikke er det bra at svigermor er en engasjert bestemor?

Seriøst, samboer og hans familie er din familie de også nå. Og barnet er 3 måneder, men det har allerede gått en periode på én måned hvor hun ikke har sett barnet, Og én periode på 2 uker. Jeg syns du legger urimelig press på din samboer, det er hans mor!

Jeg har vært gjennom det selv, og jeg hadde ikke noe godt forhold til svigermor. Jeg ønsket henne egentlig dit pepper'n gror, men kunne aldri nekte henne og bli kjent med sitt nye barnebarn. 

Mye drama fra denne svigermoren din ja, men jeg tolker det som om hun er veldig såret over å ha blitt avvist.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Angående familievern kontoret så har vi bestilt time. Og der har jeg gjort det klart at det er først meg og sambo som må ordne opp. Og deretter kan vi invitere. Det er litt lang ventetid. Samboer og jeg har kranglet mye fordi han ønsker å ha besøk oftere, og jeg kan forstå det fordi er hans mor.. Men jeg vil så gjerne at han forstår hvorfor jeg tar mer og mer avstand. Jeg har og så sagt i fra om at jeg har nylig blitt mor, og når noen truer familien min vil jeg beskytte det med nebb og klør. Og at det er og så en stor grunn til at det har blitt den avstanden mellom besøkene. (Jeg synes jo ikke den tiden mellom besøkene har vært så veldig mye heller men..) 

Jeg har aldri bedt han om å ta total avstand. Jeg har bedt om tid. Jeg har også oppmuntret han til å treffe henne utenom at jeg er med! (Jeg synes det et vanskelig at sønnen min skal være med da jeg ikke er det, nettopp fordi hun har brutt tilliten, så jeg vil ikke sende av gårde det mest dyrebare jeg har til noen som behandler oss slik...) 

Jeg føler virkelig ikke at jeg er uretfedig i den saken her, når jeg ber om tid etter alt dette. Men sambo mistenker at avstanden jeg ber om er som en straffehandling mot henne. 

Anonymkode: d71e7...bd1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri bedt han om å ta total avstand. Jeg har bedt om tid. Jeg har også oppmuntret han til å treffe henne utenom at jeg er med! (Jeg synes det et vanskelig at sønnen min skal være med da jeg ikke er det, nettopp fordi hun har brutt tilliten, så jeg vil ikke sende av gårde det mest dyrebare jeg har til noen som behandler oss slik...) 

Da er det jo straffetiltak du driver med.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kontormus skrev:

Det slår meg at du ikke er mindre egoistisk enn svigermor. Er det så ille å ville se barnebarnet så fort som mulig? Og ikke er det bra at svigermor er en engasjert bestemor?

Seriøst, samboer og hans familie er din familie de også nå. Og barnet er 3 måneder, men det har allerede gått en periode på én måned hvor hun ikke har sett barnet, Og én periode på 2 uker. Jeg syns du legger urimelig press på din samboer, det er hans mor!

Jeg har vært gjennom det selv, og jeg hadde ikke noe godt forhold til svigermor. Jeg ønsket henne egentlig dit pepper'n gror, men kunne aldri nekte henne og bli kjent med sitt nye barnebarn. 

Mye drama fra denne svigermoren din ja, men jeg tolker det som om hun er veldig såret over å ha blitt avvist.

Det er ikke ille å ønske det, nei, men å faktisk tvinge seg inn, og ikke engang stoppe når de ansatte avviser og sier det er utenom besøkstiden, det er ille! 

Seriøst, man har rett på privatliv, og å be om det det første døgnet etter man har født er IKKE egoistisk. Det er en grunn til at så mange fødesteder har så strenge og korte besøkstider, og det er nettopp fordi fødende skal få fred til å bli kjent med barnet sitt. Babyen trenger knytte seg til mor, ikke bli heftet rundt av bestemor. 

At det gikk så lang tid mellom besøkene, var etter at hun hadde oppført seg ufint. Synes du virkelig man har plikt til å la en person som viser null respekt og snakker stygt om deg, komme på besøk og ikke minst være med babyen din.

Herrefred.. jeg hadde aldri godtatt at min egen mor kom på besøk så ofte etter fødselen engang.

Anonymkode: 4bece...937

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kontormus skrev:

Synes ikke det er noe galt i å være engasjert som besteforeldre. Vi har "ekte" og bonus besteforeldre også, som er  her så og si ukentlig Og de respekterer at det ikke passer hver gang. Så det blir ikke noe trøbbel rundt det. Og det er koselig å invitere de over fordi det ikke føles ut som tvang. Vi kan ikke tillate å ha besøk til enhver pris... Det handler om å ha respekt for andres privatliv og grenser. Det handler om at alt ikke kan skje på hennes premisser 

• Liker 16
Skrevet

Angående familievern kontoret så har vi bestilt time. Og der har jeg gjort det klart at det er først meg og sambo som må ordne opp. Og deretter kan vi invitere. Det er litt lang ventetid. Samboer og jeg har kranglet mye fordi han ønsker å ha besøk oftere, og jeg kan forstå det fordi er hans mor.. Men jeg vil så gjerne at han forstår hvorfor jeg tar mer og mer avstand. Jeg har og så sagt i fra om at jeg har nylig blitt mor, og når noen truer familien min vil jeg beskytte det med nebb og klør. Og at det er og så en stor grunn til at det har blitt den avstanden mellom besøkene. (Jeg synes jo ikke den tiden mellom besøkene har vært så veldig mye heller men..) 

Jeg føler virkelig ikke at jeg er uretfedig i den saken her, når jeg ber om tid etter alt dette. Men sambo mistenker at avstanden jeg ber om er som en straffehandling mot henne. 

Det tenker vel jeg og. Jeg forstår at det ble intenst og vanskelig da babyen var nyfødt, og at du ble overveldet. Men det har gått én periode med en måneds mellomrom mellom besøkene, og én med to uker. Dette fordi du ønsker det, til tross for at mannen din ønsker tettere kontakt. Husk at det ikke bare er din baby, det er hans også. 

Kan ikke svigermor komme på besøk og så kan du trekke deg unna litt? Gå på soverommet og lese en bok, surfe på internett, sove litt? 

Jeg synes hun høres skikkelig ufyselig ut, men jeg tenker også at man kan finne det i seg å være litt raus. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Kontormus skrev:

Du kan da seriøst ikke mene at man skal ha besøk hver dag første uken etter barnet er født???? 

Anonymkode: 0b242...b1a

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo straffetiltak du driver med.

Kan du begrunne hvorfor? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Det tenker vel jeg og. Jeg forstår at det ble intenst og vanskelig da babyen var nyfødt, og at du ble overveldet. Men det har gått én periode med en måneds mellomrom mellom besøkene, og én med to uker. Dette fordi du ønsker det, til tross for at mannen din ønsker tettere kontakt. Husk at det ikke bare er din baby, det er hans også. 

Kan ikke svigermor komme på besøk og så kan du trekke deg unna litt? Gå på soverommet og lese en bok, surfe på internett, sove litt? 

Jeg synes hun høres skikkelig ufyselig ut, men jeg tenker også at man kan finne det i seg å være litt raus. 

Tror du misforstår. Det lengste det har gått er 2 uker. 

Sønnen min er ikke tre måneder enda..

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...