The Kitten Skrevet 2. juni 2019 #101 Skrevet 2. juni 2019 På 30.5.2019 den 23.08, barbent skrev: knuser bokser ikke flasker Feil. Flasker knuses også.
Sansa20 Skrevet 2. juni 2019 #102 Skrevet 2. juni 2019 På 29.5.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev: Jeg panter aldri flasker. Jeg kaster de rett i søpla. Stort sett plastfalsker. Hvor ille er egentlig det? Så lenge de ikke havner i naturen (noe de ikke gjør), så spiller det vel ingen rolle? Jeg hater pantemaskinene. De piper etter hver eneste flaske, og så må en butikkansatt komme, og hele prosessen med å pante en pose flasker tar gjerne en time. En time jeg ikke har, i alle fall ikke for usle 30 kroner, så da kaster jeg de heller i søpla. Flere som gjør det samme? Anonymkode: ffb41...1d6 Å ikke pante flasker, betyr at du ikke ønsker å få noen kroner nermest tilbake slik at du kan kjøpe deg noe du ønsker. Latskap. Sett de ut , eller gi de til noen på gata. De setter nok pris på noen ekstra kroner.
barbent Skrevet 2. juni 2019 #103 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, The Kitten skrev: Hvorfor er det dårlig gjort? Det handler om å bidra
The Kitten Skrevet 2. juni 2019 #104 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, barbent skrev: Det handler om å bidra TIl hva da? 1
Million Skrevet 2. juni 2019 #105 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, The Kitten skrev: TIl hva da? Til resirkulering. Mindre søppelberg. Flasker i søpla blir ikke resirkulert, slik flasker satt i pantemaskinene blir.
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #106 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, Million skrev: Til resirkulering. Mindre søppelberg. Flasker i søpla blir ikke resirkulert, slik flasker satt i pantemaskinene blir. Her leverer vi nå i allefall plast til resirkulering uten å måtte ta den med til butikken igjen.
Million Skrevet 2. juni 2019 #107 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Her leverer vi nå i allefall plast til resirkulering uten å måtte ta den med til butikken igjen. Det virker ikke som ts gjør det, da hun/han skriver "rett i søpla".
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #108 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, Million skrev: Det virker ikke som ts gjør det, da hun/han skriver "rett i søpla". Dette er jo rett i søppelet. Og som sagt er det også noen renovatører som har sorteringsanlegg.
Million Skrevet 2. juni 2019 #109 Skrevet 2. juni 2019 (endret) 6 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dette er jo rett i søppelet. Og som sagt er det også noen renovatører som har sorteringsanlegg. Mener du at alle restavfallsposer blir sprettet opp og avfallet i dem sortert??? Alt mulig dritt folk kaster i dem? Brukte damebind og gud vet hva? Jeg trodde restavfallsposene gikk rett til forbrenning, jeg. Så hvis TS kaster en brusflaske i plast i restavfallet, blir den brent sammen med resten av posens innhold. Her jeg bor sorterer vi på følgende vis: 1) blå kildesorteringsposer = plastavfall 2) grønne kildesorteringsposer = matavfall 3) egne containere ute = papp og papir i en, og glass/metall i en annen 4) containere for resirkulering eller gjenvinning av klær (Fretex, UFF) 5) alt som ikke går i ovenfornevnte, er restavfall i vanlige bæreposer 6) brukte eller ødelagte el-artikler og batterier sorteres og leveres der det ble kjøpt Endret 2. juni 2019 av Million
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #110 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, Million skrev: Mener du at alle restavfallsposer blir sprettet opp og avfallet i dem sortert??? Alt mulig dritt folk kaster i dem? Brukte damebind og gud vet hva? Jeg trodde restavfallsposene gikk rett til forbrenning, jeg. Her jeg sorterer vi følgende: 1) blå kildesorteringsposer = plastavfall 2) grønne kildesorteringsposer = matavfall 3) egne containere ute = papp og papir i en, og glass/metall i en annen 4) containere for resirkulering eller gjenvinning av klær (Fretex, UFF) 5) alt som ikke går i ovenfornevnte, er restavfall i vanlige bæreposer Lenge siden jeg så dette så husker ikke helt hvordan de anleggene helt eksakt fungerte. Jeg husker de sorterte avfall, men finner det tviøsomt at poser ble sprettet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #111 Skrevet 2. juni 2019 På 29.5.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev: Svalbard har ikke pant. Til resten av tråden: Nei, jeg tror ikke at det noensinne har tatt et eneste menneske en time å pante en liten pose flasker. Enig med alle som mener man enten bør pante selv, eller gi bort flaskene. Men her i tråden finnes tydeligvis bare ivrige pantere, tar dere også med flaskene fra eksempelvis kino? Har bare lagt merke til at omtrent alle kaster flaskene når de forlater kinoen. Min blir med hjem i vesken. Anonymkode: df530...4e9 Tar alltid med flaska hjem. Alltid når jeg kjøper utenom restaurant/kafeteria Anonymkode: 1468f...baa
Perelandra Skrevet 5. juni 2019 #112 Skrevet 5. juni 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #113 Skrevet 6. juni 2019 På 2.6.2019 den 14.03, solietta skrev: Å ikke pante flasker, betyr at du ikke ønsker å få noen kroner nermest tilbake slik at du kan kjøpe deg noe du ønsker. Latskap. Sett de ut , eller gi de til noen på gata. De setter nok pris på noen ekstra kroner. Vi kaster dem i søpla. Anonymkode: b7898...9a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå