Gå til innhold

Jeg panter aldri flasker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig gneldring her i tråden. Om TS ikke vil pante og heller kaste flaskene i plastavfallet, må da h*n få gjøre det?? Det ber TS sin pant og h*n må da selv få bestemme om h*n vil hive den eller gi den bort?

Miljøhensynet er akkurat det samme her.

For en gjeng.

Anonymkode: 604dc...9ab

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig gneldring her i tråden. Om TS ikke vil pante og heller kaste flaskene i plastavfallet, må da h*n få gjøre det?? Det ber TS sin pant og h*n må da selv få bestemme om h*n vil hive den eller gi den bort?

For en gjeng.

Enig

Anonymkode: 0714c...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er garantert for å provosere. 
Det er folk som kaster de i søpla, for jeg plukker de nemlig ut av søppelkassene når jeg ser det ;) 
det er både uteliggere, barn og fattige som kunne hatt glede av dem. "usle 30 kroner", det er isåfall nok til en Biola kartong..

Anonymkode: 59a44...6bd

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bruker da en time på å pante flasker verdt 30 kr. Tar knapt 5 minutt. Det der klarer du.

Anonymkode: 69c4c...f7d

Jeg bruker ikke noe lenger tid på å pante flasker for over 100 kr heller.

Anonymkode: 49774...996

Skrevet

Det er heilt ok å vere dum og lat så lenge plastflasker vert kasta i plastavfall. Då er det berre økonomisk tap, og har ikkje betydning for miljøet. Men bokser bør leverast i iglo sammen med glas, og då er det enklare å pante dei...

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Fjaselina skrev:

bokser bør leverast i iglo sammen med glas

Det er mange som har beholdere for glass/metall i ordningen utenfor døren hjemme. Alle har det ikke som deg skjønner du...

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en gjeng.

Nå står det ikke noe sted at ts kaster dem i plastavfallet, men får da ihvertfall håpe det. Målet med panting er uansett resirkulering for å spare miljøet og det gjør man ikke ved å kaste i søpla. Er en grunn til at panten på flasker har gått opp også, slik at det er flere som velger å pante.

Endret av Tutte
Skrevet
3 minutter siden, A-hunter skrev:

Det er mange som har beholdere for glass/metall i ordningen utenfor døren hjemme. Alle har det ikke som deg skjønner du...

Ååå, eg trudde at heile landet var heilt identisk, med akkurat lik avstand til alle butikkar, skular, sjukehus, og med heilt identisk avfallshåndtering. Jammen godt at du er så klok og kan opplyse meg litt. Tusen takk, kloke menneske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å pante flasker blir nesten en dagsjobb, det tar minst et par timer for å pante flere store søppelposer.

Jeg kjører de ned til havna og kaster de i havet. Enkelt og greit.

Anonymkode: fc750...e43

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tutte skrev:

Nå står det ikke noe sted at ts kaster dem i plastavfallet, men får da ihvertfall håpe det. Målet med panting er uansett resirkulering for å spare miljøet, det gjør man ikke ved å kaste i søpla. Er en grunn til at panten på flasker har gått opp også, slik at det er flere som velger å pante.

Den eneste forskjellen på å pante og resirkulere som plastavfall er noen få tapte kroner for kasteren. Ingenting annet. Panten har ingenting med syklusen å gjøre, utover å motivere for bevisst resirkulering.

Kastes dette i restavfallet blir det energi, som vi jo også trenger.

Nå er det snart ingen land som vil ha plastavfallet vårt lenger likevel, så da blir all plast energi, uavhengig om det er pantet eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg panter alt alltid. For min del kunne panten vært mangedoblet så kanskje vi hadde sluppet forsøpling av naturen. Om panten hadde vært 15 kr så er jo dette penger vi får igjen (bortsett fra TS da ;) ). Ser at TS legger dette i restavfallet og det er jo det nestbeste.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Fjaselina skrev:

Ååå, eg trudde at heile landet var heilt identisk, med akkurat lik avstand til alle butikkar, skular, sjukehus, og med heilt identisk avfallshåndtering. Jammen godt at du er så klok og kan opplyse meg litt. Tusen takk, kloke menneske.

Du har helt åpenbart behov for en større realitetsorientering. Ikke bare om avfall, men også (mis)bruk av ironi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg panter aldri flasker. Jeg kaster de rett i søpla. Stort sett plastfalsker. Hvor ille er egentlig det? Så lenge de ikke havner i naturen (noe de ikke gjør), så spiller det vel ingen rolle?

Jeg hater pantemaskinene. De piper etter hver eneste flaske, og så må en butikkansatt komme, og hele prosessen med å pante en pose flasker tar gjerne en time. En time jeg ikke har, i alle fall ikke for usle 30 kroner, så da kaster jeg de heller i søpla.  Flere som gjør det samme?

Anonymkode: ffb41...1d6

6 minutter per flaske eller 4 minutter per boks? :fnise:

Pant for 1,5 flasker er 3 kr og for de små/bokser er det 2 kr.

Tiggerne, romfolket eller andre som er short for penger vil gjerne ha tomflaskene dine, så legg dem i en av søppelbøttene på gata/ved holdeplass for off. kommunikasjon eller utenfor butikken.

Anonymkode: cb1f4...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha! Jeg ler meg ihjel av denne tråden.

De færreste her aner hva som skjer med flaskene etter at de er pantet. Og de færreste aner hva som skjer med søppelet etter at det er hentet av søppelbilen. Til tross for denne kunnskapsmangelen slås det fast at TS er et grusomt menneske som ikke panter. Reaksjonene her på at TS kaster flasker illustrerer godt hvordan klima-og miljødebatten er følelsesstyrt, og ikke kunnskapsbasert.

Anonymkode: 15d0a...a9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha! Jeg ler meg ihjel av denne tråden.

De færreste her aner hva som skjer med flaskene etter at de er pantet. Og de færreste aner hva som skjer med søppelet etter at det er hentet av søppelbilen. Til tross for denne kunnskapsmangelen slås det fast at TS er et grusomt menneske som ikke panter. Reaksjonene her på at TS kaster flasker illustrerer godt hvordan klima-og miljødebatten er følelsesstyrt, og ikke kunnskapsbasert.

Anonymkode: 15d0a...a9b

Vet du med sikkerhet selv hva som skjer da? Hvis du sitter med den kunnskapen, så del gjerne.

Anonymkode: 49774...996

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke pante flasker heller. men kaster de ikke. Har omtrent 30 svartsekker med tomflasker

Anonymkode: adeac...53b

Skrevet

at du ikke panter flaskene dine syns jeg er dårlig gjort av deg

Selv kan jeg ta med bare 2 flasker å pante, det handler om at alle må bidra

Syns du skal skjerpe deg litt jeg

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: ad470...0e5

Neste tråd: billige middagsoppskrifter, og alt er såååååå dyrt. 3 sider tips og råd. Så er det: jeg må ha et par energidrikk om dagen for å tusle til NAV og sutre🤭. Har så dårlig råd ass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg panter aldri flasker. Jeg kaster de rett i søpla. Stort sett plastfalsker. Hvor ille er egentlig det? Så lenge de ikke havner i naturen (noe de ikke gjør), så spiller det vel ingen rolle?

Jeg hater pantemaskinene. De piper etter hver eneste flaske, og så må en butikkansatt komme, og hele prosessen med å pante en pose flasker tar gjerne en time. En time jeg ikke har, i alle fall ikke for usle 30 kroner, så da kaster jeg de heller i søpla.  Flere som gjør det samme?

Anonymkode: ffb41...1d6

Om flaskene dine er normale, så er det et problem med pantemaskinen. Det er ikke normalt at den piper etter hver flaske.

Dra til en annen butikk med en bedre pantemaskin og hele problemet ditt vil være løst.

Anonymkode: 860de...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før samlet jeg flasker i en evighet, men nå har jeg begynt å ta med flaskene hver gang jeg er i butikken, omså det bare er 3 flasker også trykker jeg på pantelotteri :) liklike spennende hver gang. 

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å kaste flasker.. og jeg irriterer meg litt over at vi bare har papp og restavfall i nabolaget her, skulle hatt plast og metall/glass sortering også fordi jeg kaster hermetikkbokser/lokk og glass rett i søpla og får like dårlig samvittighet hver gang. (Men hvis jeg kaster glass så pakler jeg det inn i et eller annet, samme med metall lokkene). 

Anonymkode: 47f16...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...