AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Jeg panter aldri flasker. Jeg kaster de rett i søpla. Stort sett plastfalsker. Hvor ille er egentlig det? Så lenge de ikke havner i naturen (noe de ikke gjør), så spiller det vel ingen rolle? Jeg hater pantemaskinene. De piper etter hver eneste flaske, og så må en butikkansatt komme, og hele prosessen med å pante en pose flasker tar gjerne en time. En time jeg ikke har, i alle fall ikke for usle 30 kroner, så da kaster jeg de heller i søpla. Flere som gjør det samme? Anonymkode: ffb41...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg panter aldri flasker. Jeg kaster de rett i søpla. Stort sett plastfalsker. Hvor ille er egentlig det? Så lenge de ikke havner i naturen (noe de ikke gjør), så spiller det vel ingen rolle? Jeg hater pantemaskinene. De piper etter hver eneste flaske, og så må en butikkansatt komme, og hele prosessen med å pante en pose flasker tar gjerne en time. En time jeg ikke har, i alle fall ikke for usle 30 kroner, så da kaster jeg de heller i søpla. Flere som gjør det samme? Anonymkode: ffb41...1d6 1 time? Det tar 2 minutter og du veit mange tar i mot panteflasker for planten?? Lite miljøvennlig og bortkastet penger Anonymkode: ffa18...98d 36
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Kast dem i plastavfallet i det minste. Anonymkode: 440b2...40d 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Ikke barn i nærheten som kunne ha lyst å pante da? 😉 Anonymkode: e7dad...81d 13
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Ingen bruker da en time på å pante flasker verdt 30 kr. Tar knapt 5 minutt. Det der klarer du. Anonymkode: 69c4c...f7d 29
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Gi de til noen som vil pante de - da gjør du i det minste en god gjerning og sparer miljøet Anonymkode: 56e01...f73 15
C8H10N4O2 Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Her vi bor er det innimellom barn fra idrettslag og lignende som kommer rundt og samler inn flasker. Gi heller til noe slikt enn å kaste. 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Sett de i det minste i en egen pose.. Da kan de som vil plukke den med seg. Sløveste unnskyldningen jeg har hørt for å ikke pante forøvrig. Anonymkode: 0a7e6...bdb 29
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Idiot ville jeg ha kalt deg, sorry men det er ren latskap. Du får heller kontakte ditt nærmeste idrettslag eller noe å gi dem flaskene som donasjon eller noe. Du kan også bare dra på butikken med dem og finn en tilfeldig person som står å panter flasker å si "Hei, jeg er idiot og lat, så her har du en svartsekk med flasker du kan pante. Ha en fin dag". Om du er for flau over å ikke kunne å pante flasker så kan du bare gi dem til butikken uten å si et ord. Eller bare forlate posen med flasker ved maskinen. Du har så mange alternativer. Vanskeligere er det ikke. Slutt å kast flasker i søpla!!!!! Anonymkode: f51dc...fb6 37
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen bruker da en time på å pante flasker verdt 30 kr. Tar knapt 5 minutt. Det der klarer du. Anonymkode: 69c4c...f7d I teorien er det riktig. Men i praksis er pantamaskinene så tragiske at det tar fort en time. Og det inkluderer en butikk ansatt som er tilstedet under hele prosessen. Så det er meg, en pose flasker og en butikkansatt som må til fordi pantamaskinene er like brukevennlige og pålitelige som en rusten Lada. Anonymkode: ffb41...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller bare forlate posen med flasker ved maskinen. Det er har jeg prøvd, og da fikk jeg huden full av kjeft av butikken for å "legge fra meg søppel i butikken deres". Anonymkode: ffb41...1d6 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Du overdriver noe veldig.... en pose med pant tar ikke 1 time. Det tar et par minutt. Uff ja det må være slitsomt for deg at maskinen av og til blir full Anonymkode: 0c1d4...796 20
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 Kanskje på tide å begynne å realitetsorientere seg når man kaster penger. Anonymkode: bd57c...c57 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I teorien er det riktig. Men i praksis er pantamaskinene så tragiske at det tar fort en time. Og det inkluderer en butikk ansatt som er tilstedet under hele prosessen. Så det er meg, en pose flasker og en butikkansatt som må til fordi pantamaskinene er like brukevennlige og pålitelige som en rusten Lada. Anonymkode: ffb41...1d6 Isåfall er det noe gale med den lokale butikkens pante maskin, ditte er ikke normalen. Anonymkode: ffa18...98d 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 Jeg kjenner også på at jeg noen ganger ikke orker styret med å pante, så jeg tar med meg flaskene og setter de ved siden av maskinen slik at nestemann kan pante de. Det hadde aldri falt meg inn å kaste flaskene. Anonymkode: 6959c...d78 5
Gjest Tamsi Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 Sett dem heller ved siden av panteautomaten da. Noen andre gidder.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 Mulig at noen allerede har nevnt det, men jeg har sett at offentlige søppelkasser her i byen har Xtra "rør" ved siden søppelkasse. Dette for flasker slik at de som ikke gidder å gå rundt og bære på tomme flasker kan kaste oppi der og de som ønsker å ta panten, gjerne unger eller voksne med behov, kan ta de uten å rote oppi søppel. Anonymkode: 5c7dc...9c7 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, Tamsi skrev: Sett dem heller ved siden av panteautomaten da. Noen andre gidder. Har prøvd. Butikken klikker i vinkel fordi jeg "legger igjen søppel i butikken deres". Anonymkode: ffb41...1d6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Jeg ville samlet i en sekk også ringt lokale idrettslaget og spurt om de tar i mot. Lion klubb, 4H, sanitetsforening? De henter det trolig gjerne på trappa di også. Jeg hatet det før også, før jeg fikk en rutine på å fylle én bærepose og ta den på butikken. Når vi hadde mye synes jeg det ble flaut og styrere fordi automaten gjerne måtte tømmes mens jeg holdt på. Anonymkode: 471a0...86a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå