Gå til innhold

Hvorfor må man vente så lenge (utredning)??

solisol

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i 9 mnd å bli gravide og jeg begynner å bli litt bekymret over at det ikke skjer noe.

Vil gjærne at legen min skal sende meg til noen som kan sjekke meg og samboeren min, men må vente til det har gått ett år.

Hvorfor akkurat ett år?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Fordi statistisk er det en del som blir gravide selv etter et år.

Tidsfristen måde jo sette et sted.

Det er dyrt med utredning og dersom de skulle måtte utrede alle utålmodige før et år i tillegg til alle de som virkelig trenger det, sier kanskje det sitt med de ressursene helse Norge disponerer... :wink:

Ikke ment som kritikk av deg.

Bare en liten tankerekke.

Håper det løsner før dere trenger utredning! :Nikke:

Lykke til med prøvingen.

Vet at det er en prøvelse på tålmodigheten.

Mayamor ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere gjerne vil ha utrednigng nå, så gå privat. Da går det mye fortere og.

Selv gikk jeg direkte til volvat for utredning, tok to dager fra jeg ringte til jeg fikk time, der ble det tatt innvendig ultralyd og jeg er nå igang med og ta masse blodprøver sammen med pergo. Og mannen min skal levere spermprøve. Så der går det veldig fort.

Men de fleste klarer jo og bli gravide av seg selv, så jeg ville kanskje ventet litt.

Grunnen til at jeg gikk til utredning var fordi jeg har prøvd i ett år og mistet 3 ganger i løpet av det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. :P

Jeg forstår at vi ikke trenger å bekymre oss enda, og at det er mange som har ventet mye lengre enn oss. Det er bare mange rare tanker som svirrer i hodet.

det er jo normalt og være litt utålmodig og bli lei seg når en så gjærne har lyst på barn med verdens herligste mann..

Vi venter nok tre mnd til, så får jeg gå til legen å høre hva han sier.

Litt rotete innlegg :oops: .. men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tre SA "kvalifiserer" til diagnosen habituell abort, om jeg ikke husker feil har man da rett på å bli sjekket selv om det ikke har gått et år med prøving ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...