AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hva skal til for at dere velger å sende bekymringsmelding til barnevernet? Anonymkode: 68908...d5e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Om jeg er oppriktig bekymret og det later til at ingen andre instanser melder fra. Jeg løper ikke til BV med en gang jeg er uenig. Anonymkode: 7b671...524 4
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har aldri sendt bekymringsmelding selv, men jeg hadde gjort det om barnet tydelig var utsatt for omsorgssvikt, eller det viste tegn til å ha vært utsatt for vold eller overgrep. Eller i tilfeller hvor foreldrene er særdeles psykisk ustabile.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Har aldri gjort det. Men hvis et barn utsettes for omsorgssvikt selvsagt. Anonymkode: 1de21...ee7 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Det har jeg aldri gjort og skulle jeg gjort det så måtte det ha vært på grunn av at barnet selv hadde fortalt meg noe urovekkende som vold eller overgrep, eller at jeg så det selv.. Har veldig høy terskel for å melde fra, barnevernet klarer faktisk ikke å ivareta de barna som faktisk virkelig er utsatt for omsorgssvikt fordi de er overarbeidet på grunn av at folk sender inn melding om all slags merkverdige tulleting. Anonymkode: 7369f...214 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Som lærer sender jeg bekymringsmelding når barnet viser tegn til avvikende utvikling uten videre forklaring, eller at barnet forteller saker og ting som utløser bekymring. Anonymkode: 23d0f...de4 14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som lærer sender jeg bekymringsmelding når barnet viser tegn til avvikende utvikling uten videre forklaring, eller at barnet forteller saker og ting som utløser bekymring. Anonymkode: 23d0f...de4 Har du noen gang vurdert å snakke med foreldrene om avvikende utvikling til et barn? Hva er det med nordmenn som gjør at de ikke kan kommunisere og snakke som vanlige personer i andre land? Avvikende utvikling kan ha mange helt naturlige forklaringer som du ikke vet om. Har du noen gang tenkt på at du kan faktisk ødelegge en families liv bare fordi du selv tenker det er lettere å bare melde til barnevernet i stedet for å ta det opp med foreldrene? Fy faen altså. Anonymkode: 9e7b6...883 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vurdert å snakke med foreldrene om avvikende utvikling til et barn? Hva er det med nordmenn som gjør at de ikke kan kommunisere og snakke som vanlige personer i andre land? Avvikende utvikling kan ha mange helt naturlige forklaringer som du ikke vet om. Har du noen gang tenkt på at du kan faktisk ødelegge en families liv bare fordi du selv tenker det er lettere å bare melde til barnevernet i stedet for å ta det opp med foreldrene? Fy faen altså. Anonymkode: 9e7b6...883 Herregud altså. Hadde du faktisk lest hele innlegget hadde du sett at det står "... uten videre forklaring", noe som TYDELIG indikerer at vedkommende prøver å finne en forklaring først. Fy faen! Anonymkode: e7d60...67a 34
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vurdert å snakke med foreldrene om avvikende utvikling til et barn? Hva er det med nordmenn som gjør at de ikke kan kommunisere og snakke som vanlige personer i andre land? Avvikende utvikling kan ha mange helt naturlige forklaringer som du ikke vet om. Har du noen gang tenkt på at du kan faktisk ødelegge en families liv bare fordi du selv tenker det er lettere å bare melde til barnevernet i stedet for å ta det opp med foreldrene? Fy faen altså. Anonymkode: 9e7b6...883 Vi som er fagpersoner rundt barn involverer selvfølgelig foreldre og prøver ut ulik hjelp feks før vi sender en bekymringsmld. I mange tilfeller gjør vi det kanskje altfor lenge før bekymringsmld sendes! Vi er mange som jobber rundt barn som fanger opp ting og setter i gang tiltak, veldig mye løses på et lavere nivå! Vi sender ikke en bekymringsmld for gøy! My god! Anonymkode: d92a5...e4e 21
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud altså. Hadde du faktisk lest hele innlegget hadde du sett at det står "... uten videre forklaring", noe som TYDELIG indikerer at vedkommende prøver å finne en forklaring først. Fy faen! Anonymkode: e7d60...67a Hehe. Jaja. Og hvordan prøver h*n å finne en forklaring? Det er jo 5 barn som blir hentet av barnevernet hver dag, og mange av disse barn blir hentet direkte fra skole/barnehage uten at foreldre vet noen ting om det. Foreldrene kommer for å hente barna sine, men blir fortalt at barna er blitt tatt av barnevernet. Og så begynner marerittet. Dette er saker hvor lærere og barnehageansatte ikke har sagt et ord til foreldre, bare meldt til barnevernet om et eller annet tull for å bli kvitt av problemer som bl.a. mobbing og legge skylden på foreldrene. Ikke rart at Europa snakker om det totalitære norske barnevernet. Anonymkode: 9e7b6...883 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi som er fagpersoner rundt barn involverer selvfølgelig foreldre og prøver ut ulik hjelp feks før vi sender en bekymringsmld. I mange tilfeller gjør vi det kanskje altfor lenge før bekymringsmld sendes! Vi er mange som jobber rundt barn som fanger opp ting og setter i gang tiltak, veldig mye løses på et lavere nivå! Vi sender ikke en bekymringsmld for gøy! My god! Anonymkode: d92a5...e4e Veldig fint om du virkelig gjør alt riktig og ærlig, men er du virkelig så naiv at du tenker at alle "fagpersoner" sender bekymringsmeldinger med gode intensjoner? Anonymkode: 9e7b6...883
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Jaja. Og hvordan prøver h*n å finne en forklaring? Det er jo 5 barn som blir hentet av barnevernet hver dag, og mange av disse barn blir hentet direkte fra skole/barnehage uten at foreldre vet noen ting om det. Foreldrene kommer for å hente barna sine, men blir fortalt at barna er blitt tatt av barnevernet. Og så begynner marerittet. Dette er saker hvor lærere og barnehageansatte ikke har sagt et ord til foreldre, bare meldt til barnevernet om et eller annet tull for å bli kvitt av problemer som bl.a. mobbing og legge skylden på foreldrene. Ikke rart at Europa snakker om det totalitære norske barnevernet. Anonymkode: 9e7b6...883 Ingen kommer og henter et barn for bare tull! Du har rett og slett ikke peiling på hva du snakker om! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig fint om du virkelig gjør alt riktig og ærlig, men er du virkelig så naiv at du tenker at alle "fagpersoner" sender bekymringsmeldinger med gode intensjoner? Anonymkode: 9e7b6...883 Hvorfor skriver du fagpersoner i anførselstegn? Og hva slags andre intensjoner mener du fagpersoner som jobber med/kjenner fam har? Ånei, jeg er ikke naiv da hadde jeg ikke gjort en god nok jobb for barnas beste! Anonymkode: d92a5...e4e 15
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen kommer og henter et barn for bare tull! Du har rett og slett ikke peiling på hva du snakker om! Hvorfor skriver du fagpersoner i anførselstegn? Og hva slags andre intensjoner mener du fagpersoner som jobber med/kjenner fam har? Ånei, jeg er ikke naiv da hadde jeg ikke gjort en god nok jobb for barnas beste! Anonymkode: d92a5...e4e Mange barn er blitt og blir hele tiden hentet av barnevernet på grunn av falske anklager og påstander som har ingenting med virkeligheten å gjøre. Jeg skriver "fagpersoner" fordi mange er totalt uprofesjonelle og inkompetente. Intensjoner kan være mange, bl. a. å legge skylden på problemer i barnehage/skole som "fagpersoner" sliter med å løse på foreldrene til barnet. Anonymkode: 9e7b6...883
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vurdert å snakke med foreldrene om avvikende utvikling til et barn? Hva er det med nordmenn som gjør at de ikke kan kommunisere og snakke som vanlige personer i andre land? Avvikende utvikling kan ha mange helt naturlige forklaringer som du ikke vet om. Har du noen gang tenkt på at du kan faktisk ødelegge en families liv bare fordi du selv tenker det er lettere å bare melde til barnevernet i stedet for å ta det opp med foreldrene? Fy faen altså. Anonymkode: 9e7b6...883 Nå har lærere meldeplikt da. Så det er ikke slik at de kan la vær. Anonymkode: 34646...830 15
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har lærere meldeplikt da. Så det er ikke slik at de kan la vær. Anonymkode: 34646...830 Og meldeplikten misbruker de jo gjerne. Anonymkode: 9e7b6...883
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Jaja. Og hvordan prøver h*n å finne en forklaring? Det er jo 5 barn som blir hentet av barnevernet hver dag, og mange av disse barn blir hentet direkte fra skole/barnehage uten at foreldre vet noen ting om det. Foreldrene kommer for å hente barna sine, men blir fortalt at barna er blitt tatt av barnevernet. Og så begynner marerittet. Dette er saker hvor lærere og barnehageansatte ikke har sagt et ord til foreldre, bare meldt til barnevernet om et eller annet tull for å bli kvitt av problemer som bl.a. mobbing og legge skylden på foreldrene. Ikke rart at Europa snakker om det totalitære norske barnevernet. Anonymkode: 9e7b6...883 Du er en sånn en, ja... Anonymkode: e7d60...67a 24
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og meldeplikten misbruker de jo gjerne. Anonymkode: 9e7b6...883 For noe tull. Det er vel heller sånn at mange elendige foreldre klarer å lure seg unna mens ungene fremdeles er under skolealder, fordi det er relativt lett å lure systemet da. Mens disse foreldrene plukkes opp når ungene går 1-7 trinn fordi skadene på ungene begynner å komme frem, når ungene vokser til og er mer sammen med andre. Anonymkode: 6473d...b16 12
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en sånn en, ja... Anonymkode: e7d60...67a Fin samtale og argumentering. 👍 Anonymkode: 9e7b6...883 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Det skal mye til. Likevel har jeg gjort det to ganger. Og begge gangene var det berettiget. Det skal være en ordentlig bekymring for om barnet får det, det trenger både fysisk og psykisk. At folk har andre måter å leve livet på enn meg er ikke grunn. At de har andre grenser enn meg er ikke grunn. De to tilfellene jeg har meldt inn var hvor mor hadde alvorlig psykisk sykdom som gikk utover barna i form av at de ikke fikk mat, stell eller omsorg. Og da snakker jeg ikke litt angst eller depresjon, men tunge psykiatriske diagnoser. Anonymkode: dc1e4...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull. Det er vel heller sånn at mange elendige foreldre klarer å lure seg unna mens ungene fremdeles er under skolealder, fordi det er relativt lett å lure systemet da. Mens disse foreldrene plukkes opp når ungene går 1-7 trinn fordi skadene på ungene begynner å komme frem, når ungene vokser til og er mer sammen med andre. Anonymkode: 6473d...b16 Jeg skulle så ønske jeg kunne vært enig med deg. Men det er ikke lenge siden en studie som hadde fulgt 30 par med barn med adhd ble publisert, og 25 av de parene ble meldt til bv av skolen fordi skolen ikke visste hvordan de skulle håndtere barnet. Til og med bv har sagt at det ikke er deres bord, men likevel skjer det. Og jeg har dessverre hørt om veldig mange foreldrepar som har opplevd det samme. Skolene har ikke ressurser eller kunnskap nok om ulike diagnoser, og ender derfor med å melde til bv av mangel på andre virkemidler. Anonymkode: dc1e4...bb4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå