Gå til innhold

Er så lei kommunevalg.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Lokalvalg er viktig.

Det er nå dere velger hvilke politikere som skal bestemme hvor skolene skal ligge, hvor godt tilbud de eldre skal få, hvor ofte folk skal få dispensasjon til å bygge i friluftsområder, om brannvesenet skal få lov til å kjøpe en høyere brannlift tilpasset ny byggehøyde i kommunesentrum, og så videre.

Ikke minst velger dere hvem som skal representere dere utad når f.eks høyskoletilbudet i nærheten er truet av nedleggelse, eller Statens Vegvesen har andre ideer enn lokalmiljøet om hvor nye veier skal legges.

Alle som er i stand til å gjøre seg opp en mening om hvordan de synes lokalsamfunnet deres skal se ut, bør bruke stemmeretten sin. Eller holde fred de neste 4 åra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRKs valgomat for 2019 er klar. :bolledeig:

Du velger kommune, og svarer på spørsmål om aktuelle lokale saker. Valgomaten finner så ut hvem du er mest enig med.

Jeg fikk 70% Høyre. Ser ut til å stemme bra.  😁

NRK Valgomat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 2.38, Aragorn ll Elessar skrev:

Har de noen andre saker en bompenger?

 

Jepp:

https://www.neitilmerbompenger.no/wp-content/uploads/2015/07/Program-for-Folkeaksjonen-nei-til-mer-bompenger-2015-2019-ver-1007-2100.pdf

Jeg har kun lest partiprogrammet lokalt, så det jeg linker til er ulest. 

Partiprogrammet lokalt er veldig bra. Jeg tipper disse vinner stort i lokalvalget, og håper de har snekret sammen en god gjeng, og er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NordicViking skrev:

NRKs valgomat for 2019 er klar. :bolledeig:

Du velger kommune, og svarer på spørsmål om aktuelle lokale saker. Valgomaten finner så ut hvem du er mest enig med.

Jeg fikk 70% Høyre. Ser ut til å stemme bra.  😁

NRK Valgomat

Hva jeg fikk

68% Høyre
66% Pensjonistpartiet
66% Arbeiderpartiet
65% Venstre
64% Kristelig Folkeparti
59% Miljøpartiet De Grønne
58% Helsepartiet
56% Tverrpolitisk folkeliste for hele Kristiansand
56% Senterpartiet
54% Fremskrittspartiet
52% Sosialistisk Venstreparti
51% Liberalistene
51% Partiet De Kristne
42% Demokratene
40% Rødt

 

Jeg må si at jeg er veldig overrasket over at Pensjonistpartiet kom så høyt. 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en kommune hvor jeg merker at jeg sliter med å sette meg inn i alle sakene. Har ikke bodd her så lenge. Sakene i "gamlekommunen" derimot følger jeg med stor interesse 🙈 Skulle ønske jeg kunne stemt i den kommunen 😂

I følge valgomaten er jeg mest enig med Venstre og MDG i min kommune. Vanligvis er jeg alltid en plass midt i mellom mot rødt, så dette var en ny opplevelse :P 

Endret av Sirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo:

  • 86% Sosialistisk Venstreparti
  • 85% Miljøpartiet De Grønne
  • 83% Rødt
  • 76% Arbeiderpartiet
  • 60% Senterpartiet
  • 52% Venstre
  • 50% Kristelig Folkeparti
  • 30% Høyre
  • 20% Fremskrittspartiet

 

Kommer til å stemme MDG. Nasjonalt vipper jeg mellom Rødt og SV, men i Oslo er MDG helt suverene.

Endret av Stonegiant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så synd den lokale kandidaten for partiet jeg ønsker å stemme på er helt blåst 🤔 

Partiet synest tydeligvis han er den beste kandidat, men maken til makt elskende, forfengelig og egoistisk fyr skal man lete lenge etter. Litt treg er han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at de fattige blir rikere, og de rike fattigere. Jeg stemmer for at bompenger brukes til å bygge vei, og ikke i hovedsak til kollektivtrafikk. Også stemmer jeg for å fjerne organisert kriminalitet og tigging. Det finnes ingen unnskyldning for å la folk tigge i Norge. Stemmer også for å stoppe arbeidsinnvandringen som gjør nordmenn arbeidsløs pga få ufaglærte stillinger til nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...