Gå til innhold

Er så lei kommunevalg.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Og navlebeskuende lokale småting. Jeg kjenner jeg nesten hater kommunevalg. Og når er alt om bompenger. Alle skal selge inn sin ide om dette. Det er ikke politikk. Det er å prøve og frelse alle de som bare bryr seg om sitt nærmeste lille seg. Kan nettavisene ha en slik knapp hvor man filtrerer ut hva slags fillesaker som diskuteres så jeg kan få normale nyheter?

Neida. Stemmer ikke MDG. Stemmer Høyre. Og vil gjøre det selv om de kommer med noen ideer som personlig kan være mindre gunstig for meg. Fordi jeg følger en ideologi jeg tror på.

Jeg lever for Stortingsvalget, når det gjelder politikk. 

Er jeg alene, eller er det flere som meg? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Uff tenk å leve i et demokrati a

Var jeg klagete nå. Jeg var vel det. Men det kjentes deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Var jeg klagete nå. Jeg var vel det. Men det kjentes deilig.

Får stemme rødt neste stortingsvalg da så slipper du kommunevalgene om noen år ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er folk forbanna. De er ikke bare sinte, de er fly forbanna på alle bommene som dukker opp. Siden «folket» har valgt dette som den aller viktigste saken akkurat nå, er det dette alle politikere nå snakker om. 

Ja man kan fort gå lei om man ikke bryr seg, men dette kommer til å fortsette frem til valget er over, og sikker enda litt til dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Får stemme rødt neste stortingsvalg da så slipper du kommunevalgene om noen år ;) 

Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ariana807 skrev:

Akkurat nå er folk forbanna. De er ikke bare sinte, de er fly forbanna på alle bommene som dukker opp. Siden «folket» har valgt dette som den aller viktigste saken akkurat nå, er det dette alle politikere nå snakker om. 

Ja man kan fort gå lei om man ikke bryr seg, men dette kommer til å fortsette frem til valget er over, og sikker enda litt til dessverre. 

Det føles som om en majoritet av politikerne tror de kan lure til seg din stemme ved å fortelle deg at din favorittbrus skal bli rimeligere. Jeg synes det er fordummende. Uavhengig av hva jeg mener om alle bommene.

Men, dette er definitivt et I-landsproblem, så jeg er ferdig med å klage over dette nå:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Skulle ønske vi hadde kommunevalg hvert eneste år jeg, så slapp vi at politikerne føler seg trygge på å kunne herje som de vil i nærmiljøet i 4 år av gangen, uten hensyn til det de lovte akkurat den dagen det var valg.

Valg en gang i måneden, hadde vært enda bedre. Avkrysning på nett, og ut med dem. Alt går mye raskere i dag, valg bør derfor foretas mye oftere. Et kommunestyre eller en regjering kan skakkjøre hele samfunnet på 4 år. Det klarer de lett. Gi de ett år heller, da må de hele tiden være oppmerksomme på hva folket mener, ikke bare noen uker hvert 4. år. 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Det føles som om en majoritet av politikerne tror de kan lure til seg din stemme ved å fortelle deg at din favorittbrus skal bli rimeligere. Jeg synes det er fordummende. Uavhengig av hva jeg mener om alle bommene.

Men, dette er definitivt et I-landsproblem, så jeg er ferdig med å klage over dette nå:)

Ingen lurer med, så nå vare ordføreren i Klepp, sa for noen uker eller noe tilbake «neste gang stemmer jeg nei til bom», hva skjedder her for noen dager siden når de stemte igjen, jo hun stemte ja... 

Så ingen lurer meg med all dette valggreiene, sitter mer å let av at alle partier nå plutselig er i mot bom :fnise:

Og vil ikke kalle dette et i-landsproblem, da det de fleste andre land klarer å bygge veier uten bompenger. Dette er mer et «norges-problem». Mange av dem gir jo Norge støtte fra oljefondet til å bygge vei 🤦🏼‍♀️

Men nå er ikke dette en diskusjon om «bompenger». Men politikere drar frem de sakene som engasjerer folket, så enkelt er det.

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et område hvor bomringer har vært en stor greie i forhold til kommunevalget. Med god grunn! Grunnlaget har vist seg å være delvis feil, det var lagt opp til enorme summer som skal inn i løpet av kort tid. For en vanlig familie som vi er, ville det vært snakk om en merutgift på flere tusen i måneden på absolutt nødvendig kjøring. Sier seg selv at det ikke er levelig i lengden. De ville teppelagt flere kommuner med bomringer, og 70% av det som kom inn skulle ikke gå til veiene engang, men bedre sykkelstier og busser! Det er ikke rart folk da til slutt får nok og reiser seg. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ariana807 skrev:

Og vil ikke kalle dette et i-landsproblem, da det de fleste andre land klarer å bygge veier uten bompenger. Dette er mer et «norges-problem». Mange av dem gir jo Norge støtte fra oljefondet til å bygge vei 🤦🏼‍♀️

Jeg har nevnt tidligere at jeg kjenner to innleide konsulenter som har jobbet med Statens Vegvesen og deres historier om ukritisk pengesløseri som pågår, ville ha gjort mange sjokkerte. Best at "bomfolket" ikke får vite om dette i tillegg. Da blir det revolusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg IKKE på hvordan det går an å la være å intressert seg for hverdagslivet i eget nærmiljø. Det er jo det som er lokal politikk. Dessverre forsvinner mye nå med kommune sammenslåing, det blir større kommuner, mindre nærhet til problemstillingene og derfor dårligere interesse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg dropper å stemme i kommunevalget i år. Fant ut at sakene jeg er mest interessert i lokalt støttes av partiene jeg misliker mest nasjonalt og som er så langt det jeg ønsker for Norge som mulig. Kan aldri tilgi meg selv å stemme på ett av de partiene når jeg er uenig i omtrent alt de sier nasjonalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke klage på vårt demokrati men når det gjelder mange kandidater til kommunevalg så er nok kunnskapsnivået svært lavt. 

Ikke mange som skjønner seg på kommuneøkonimi og nasjonaløkonomi.  Mange kommer  med den ene tåplige forslaget etter det andre uten å forstå konsekvenser.

Vårt problem som velgere er å finne fornuftige kandidater i denne massen av lokalpolitikere.

Endret av Stina234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har stemmerett på Stortingsvalget så er jeg glad i kommunevalget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stemmer bompengepartiet, fordi de er det partiet som snakker mest sant av alle partier. Alle andre partier lyger så det renner av dem. Stemmer de som snakker sant jeg, det er den viktigste egenskapen et parti kan ha. Alt det andre kommer i andrerekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Martin13 skrev:

Jeg stemmer bompengepartiet, fordi de er det partiet som snakker mest sant av alle partier. Alle andre partier lyger så det renner av dem. Stemmer de som snakker sant jeg, det er den viktigste egenskapen et parti kan ha. Alt det andre kommer i andrerekke.

Har de noen andre saker en bompenger?

 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/29/2019 at 11:08 AM, Slaskete Maskot said:

Uff tenk å leve i et demokrati a

Jeg ville vel heller lagt vekt på at vi har parlamentarisme med mulighet til å stemme 2 ganger hvert fjerde år. Det er ingen direkte mulighet til å påvirke, da vi ikke har folkeavstemninger på viktige saker flere ganger pr. år som i Sveits. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de samme som klager på valg og ikke gidder å stemme som også bruker KG for å klage på alt som er galt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...