GulleGull Skrevet 23. september #37541 Del Skrevet 23. september (endret) snurpa skrev (22 minutter siden): Jeg blir altså SÅ provosert av dere som spekulerer og stiller spørsmål til en kronisk diagnose. Dere VET ingenting. Det er ikke nødvendigvis at man alltid ligger på et mørkt rom når man har ME. Det kan være perioder. Når hun sier "flere år på mørkt rom", mener hun da vitterlig ikke at hun har ligget flere år i strekk?! Tror dere virkelig det?? Ida Fladen sa det fint for en stund tilbake, da folk fordømte henne for å være sosial selv om hun "liksom" hadde krystallsyke. Husker ikke ordrett, men det var noe om at det ikke er sånn at det ALLTID er sånn, og noen ganger gjør man ting til tross for at man føler seg dårlig, bare ikke like dårlig som man vet det kan bli... Jeg håper folk skammer seg (men tror egentlig at de med mest grønnskjær her inne ikke klarer det...) Matt... Tviler ikke på at SE har hatt ME el postviralt utmattelse og vært veldig syk for mener hun leste fra en epikrise fra en spesialist på ME hun hadde er hos -men hun er mest sannsynelig frisk igjen nå. Det må være lov å si. Du kan ikke helt sammenligne krystallsyke og ME (ja jeg har begge delene). Endret 23. september av GulleGull La til en setning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 23. september #37542 Del Skrevet 23. september snurpa skrev (24 minutter siden): Jeg blir altså SÅ provosert av dere som spekulerer og stiller spørsmål til en kronisk diagnose. Dere VET ingenting. Det er ikke nødvendigvis at man alltid ligger på et mørkt rom når man har ME. Det kan være perioder. Når hun sier "flere år på mørkt rom", mener hun da vitterlig ikke at hun har ligget flere år i strekk?! Tror dere virkelig det?? Ida Fladen sa det fint for en stund tilbake, da folk fordømte henne for å være sosial selv om hun "liksom" hadde krystallsyke. Husker ikke ordrett, men det var noe om at det ikke er sånn at det ALLTID er sånn, og noen ganger gjør man ting til tross for at man føler seg dårlig, bare ikke like dårlig som man vet det kan bli... Jeg håper folk skammer seg (men tror egentlig at de med mest grønnskjær her inne ikke klarer det...) Matt... Man vet at Tandberg har hatt høy kapasitet hele veien, det er godt dokumentert. Hvorfor forteller ikke Tandberg om ALT hun har gjennomført fra hun ble syk som 15-16 åring når hun forteller om sin ME? Hun trekker frem dette møte med NAV i rullestol og mørkt rom hver gang det skal brukes i markedsføringen. Og sammenligne ME med krystallsyken blir helt idiotisk, man blir ikke nødvendigvis ufør av krystall syke. Det er flere av oss som ikke får de ulike ME historiene hennes til å adde opp, fordi man selv kjenner andre som sliter med denne sykdommen eller sliter selv. Ja, ME utarter seg forskjellig men det tempoet og fokuset Tandberg har hatt når hun har vært så syk i følge henne selv, henger ikke på greip. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 23. september #37543 Del Skrevet 23. september GulleGull skrev (11 minutter siden): Tviler ikke på at SE har hatt ME el postviralt utmattelse og vært veldig syk for mener hun leste fra en epikrise fra en spesialist på ME hun hadde er hos -men hun er mest sannsynelig frisk igjen nå. Det må være lov å si. Du kan ikke helt sammenligne krystallsyke og ME (ja jeg har begge delene). Hun sier selv i et intervju med Nettavisen at hun er frisk nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 23. september #37544 Del Skrevet 23. september snurpa skrev (31 minutter siden): Jeg blir altså SÅ provosert av dere som spekulerer og stiller spørsmål til en kronisk diagnose. Dere VET ingenting. Det er ikke nødvendigvis at man alltid ligger på et mørkt rom når man har ME. Det kan være perioder. Når hun sier "flere år på mørkt rom", mener hun da vitterlig ikke at hun har ligget flere år i strekk?! Tror dere virkelig det?? Ida Fladen sa det fint for en stund tilbake, da folk fordømte henne for å være sosial selv om hun "liksom" hadde krystallsyke. Husker ikke ordrett, men det var noe om at det ikke er sånn at det ALLTID er sånn, og noen ganger gjør man ting til tross for at man føler seg dårlig, bare ikke like dårlig som man vet det kan bli... Jeg håper folk skammer seg (men tror egentlig at de med mest grønnskjær her inne ikke klarer det...) Matt... Tidslinjen må faktisk henge sammen enten man er kronisk syk eller ikke. Og det er nettopp det med at man ikke VET noe som er gjør det vanskelig. Når ble hun syk? Når ble hun bedre? Det er ingen klare svar på det, annet enn at hun sier at hun ble bedre under svangerskap(ene). Men hva med før det? Jeg henger ikke med lenger… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 23. september #37545 Del Skrevet 23. september Eyr skrev (4 timer siden): Tenker at dette er relevant her🤭 Sara har ikke eget alkohol merke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet 23. september #37546 Del Skrevet 23. september kittkatt skrev (30 minutter siden): Tidslinjen må faktisk henge sammen enten man er kronisk syk eller ikke. Og det er nettopp det med at man ikke VET noe som er gjør det vanskelig. Når ble hun syk? Når ble hun bedre? Det er ingen klare svar på det, annet enn at hun sier at hun ble bedre under svangerskap(ene). Men hva med før det? Jeg henger ikke med lenger… Det er noe som ikke stemmer her ja. Det har jeg sagt hele veien. Litt som at man orker det man har lyst til. Orker ikke skole i samme tidsperiode som man jobber som modell? Kristallsyken er noe helt annet enn sykdommer som «ikke» synes. Den har fysiske symptomer og går over etter en periode. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september #37547 Del Skrevet 23. september Angel75 skrev (23 minutter siden): Sara har ikke eget alkohol merke. Nei, det er ikke et krav for å bryte alkoholloven. Man bryter for eks alkoholloven når man viser frem alkohol (eller alkohollignende produkter) sammen med annet innhold som gir markedsverdi. Som for eks når hun har på seg klær hun selger og markedsfører, og samtidig viser at hun drikker alkohol. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 23. september #37548 Del Skrevet 23. september Snublefot62 skrev (1 time siden): Nei, det er ikke et krav for å bryte alkoholloven. Man bryter for eks alkoholloven når man viser frem alkohol (eller alkohollignende produkter) sammen med annet innhold som gir markedsverdi. Som for eks når hun har på seg klær hun selger og markedsfører, og samtidig viser at hun drikker alkohol. Og du skiller ikke på aktører som har egne merker med alkohol, her som Märtha og Durek? Da bør du sette deg inn i den saken Jeg vet Sara bryter loven når hun viser Carelss og alkohol, eller annen reklame. Men ikke ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 23. september #37549 Del Skrevet 23. september Angel75 skrev (59 minutter siden): Og du skiller ikke på aktører som har egne merker med alkohol, her som Märtha og Durek? Da bør du sette deg inn i den saken Jeg vet Sara bryter loven når hun viser Carelss og alkohol, eller annen reklame. Men ikke ellers. Det er jo det @Snublefot62 sier jo 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september #37550 Del Skrevet 24. september Angel75 skrev (8 timer siden): Og du skiller ikke på aktører som har egne merker med alkohol, her som Märtha og Durek? Da bør du sette deg inn i den saken Jeg vet Sara bryter loven når hun viser Carelss og alkohol, eller annen reklame. Men ikke ellers. Martha og Durek har lite med poenget å gjøre. Lovendringen gjør at Helsetilsynet nå lettere kan ilegge bøter for alle brudd på alkoholloven. Som Sara Emilie bryter titt og ofte selv om hun ikke har eget alkoholmerke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 25. september #37551 Del Skrevet 25. september (endret) snurpa skrev (På 23.9.2024 den 20.19): Jeg blir altså SÅ provosert av dere som spekulerer og stiller spørsmål til en kronisk diagnose. Dere VET ingenting. Det er ikke nødvendigvis at man alltid ligger på et mørkt rom når man har ME. Det kan være perioder. Når hun sier "flere år på mørkt rom", mener hun da vitterlig ikke at hun har ligget flere år i strekk?! Tror dere virkelig det?? Ida Fladen sa det fint for en stund tilbake, da folk fordømte henne for å være sosial selv om hun "liksom" hadde krystallsyke. Husker ikke ordrett, men det var noe om at det ikke er sånn at det ALLTID er sånn, og noen ganger gjør man ting til tross for at man føler seg dårlig, bare ikke like dårlig som man vet det kan bli... Jeg håper folk skammer seg (men tror egentlig at de med mest grønnskjær her inne ikke klarer det...) Matt... At SE ikke har lagt opp til en sammenhengende tidslinje, det er hun ene og alene ansvarlig for Endret 25. september av duskelapp 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 25. september #37552 Del Skrevet 25. september Kan noen lage en ryddig tidslinje på helsehistorien her 😄 for det går i surr for meg 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 25. september #37553 Del Skrevet 25. september duskelapp skrev (4 timer siden): Kan noen lage en ryddig tidslinje på helsehistorien her 😄 for det går i surr for meg Det er umulig å lage en tidslinje da det er x antall blogg innlegg om sykdomsperioden som ikke samsvarer i det hele tatt. I det ene øyeblikket skriver hun at hun ble bedre når hun fikk barn, mens i det andre øyeblikket så har hun vært frisk nok til å trene bodyfitness, legge seg i Narkose for å ta silikon og trene på seg en prolaps. I tillegg har hun driftet flere blogger (en med navnet Careface), trenings IG konto og interiør konto. Og i tillegg prøvd å vinne flere modellkonkurranser. Alt dette før hun fikk barn. Alt dette er vel dokumenter i diverse avis artikler, og på blogg/IG. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygilmore Skrevet 26. september #37554 Del Skrevet 26. september caremore skrev (17 timer siden): Det er umulig å lage en tidslinje da det er x antall blogg innlegg om sykdomsperioden som ikke samsvarer i det hele tatt. I det ene øyeblikket skriver hun at hun ble bedre når hun fikk barn, mens i det andre øyeblikket så har hun vært frisk nok til å trene bodyfitness, legge seg i Narkose for å ta silikon og trene på seg en prolaps. I tillegg har hun driftet flere blogger (en med navnet Careface), trenings IG konto og interiør konto. Og i tillegg prøvd å vinne flere modellkonkurranser. Alt dette før hun fikk barn. Alt dette er vel dokumenter i diverse avis artikler, og på blogg/IG. Hadde vært ekstra interessant med en tidslinje da, for å virkelig få frem hvor dårlig alt sammenfaller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.G.E Skrevet 26. september #37555 Del Skrevet 26. september Leste noe spennende her om dagen om ME, at det kunne være en udiagnostisert ADHD/Autsime Flere unge har fått ME diagnose, som viser seg mange år senere å være adhd burnout/autistisk burnout! Se på henne da? Hun er jo største rotehue på SOME! lister meg ut.. psst: jeg har selv erfaring i kretsen med 15 åring som fikk ME diagnose, viste seg å være adhd/autisme! Så dukket den der lesningen opp! Må se om jeg finner den igjen! For det henger jo litt sammen med dette med å være motivert for det du holder på med og noen vil ha oppmerksomhet- blogg, IG etc, så blir det masse ideer, firma- etc, cash!!! Penger er jo det vi alle går på jobb for, og er det mye penger og noe du har kjempe interesse for, vel da kommer motivasjonen! lister meg ut igjen (jeg har sagt dette om Sara høyt ut til andre før.. lenge) 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 26. september #37556 Del Skrevet 26. september happygilmore skrev (1 time siden): Hadde vært ekstra interessant med en tidslinje da, for å virkelig få frem hvor dårlig alt sammenfaller. Om noen har god tid en dag så håper jeg at noen tar det oppdraget ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 26. september #37557 Del Skrevet 26. september (endret) Problemet med at denne sykdomshistorien ikke adder opp, er at hun bruker sin ME som den viktigste markedsføringsstrategi. Det har hun alltid gjort. Og det funker, da mange kjøper CareLess for å støtte henne og ME saken, og det er bare ren kynisme. Hun har delt så mange løgner og halvsannheter så lenge jeg har fulgt henne, og hvis man i tillegg legger til brudd på alkoholloven og markedsføringsloven gjennom å dele så mye umerket reklame, så har hun rett og slett null kredibilitet igjen. Ser at folk snakker om at de savner de kreative reklamene hennes, men hvorfor skal hun være kreativ? Hun kan trekk frem sykdomshistorien , så vil folk følge henne. Og når hun først skal være kreativ, ja da er det jammen meg ny umerket reklame for CareLess. Det er dette Sara Emilie Tandberg sitt fokus er, å pushe mest mulig CareLess reklame i monitor, det er der pengene ligger både på Snapchat og IG. De høye donasjonene til ME forskningen kommer av høy omsetning i CareLess, som betyr at folk har kjøpt mye CareLess varer. Endret 26. september av caremore 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 26. september #37558 Del Skrevet 26. september M.G.E skrev (1 time siden): Leste noe spennende her om dagen om ME, at det kunne være en udiagnostisert ADHD/Autsime Flere unge har fått ME diagnose, som viser seg mange år senere å være adhd burnout/autistisk burnout! Se på henne da? Hun er jo største rotehue på SOME! lister meg ut.. psst: jeg har selv erfaring i kretsen med 15 åring som fikk ME diagnose, viste seg å være adhd/autisme! Så dukket den der lesningen opp! Må se om jeg finner den igjen! For det henger jo litt sammen med dette med å være motivert for det du holder på med og noen vil ha oppmerksomhet- blogg, IG etc, så blir det masse ideer, firma- etc, cash!!! Penger er jo det vi alle går på jobb for, og er det mye penger og noe du har kjempe interesse for, vel da kommer motivasjonen! lister meg ut igjen (jeg har sagt dette om Sara høyt ut til andre før.. lenge) Jeg mener hun fikk ME /postviral utmattelse etter kyssesyke, om jeg ikke husker feil. Det utelukker selvfølgelig ikke andre diagnoser man kan ha, men postviralt utmattelse er jo kjent etter kyssesyke. Uansett alvorlig utbrenthet er jo heller ikke å kimse av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.G.E Skrevet 26. september #37559 Del Skrevet 26. september GulleGull skrev (1 time siden): Jeg mener hun fikk ME /postviral utmattelse etter kyssesyke, om jeg ikke husker feil. Det utelukker selvfølgelig ikke andre diagnoser man kan ha, men postviralt utmattelse er jo kjent etter kyssesyke. Uansett alvorlig utbrenthet er jo heller ikke å kimse av Neida, men jeg bare leste dette og sa for lenge siden- hun der må jo være en sånn uten diagnose, vi snakker mange år siden! Så når jeg kom over dette så bare- ahhh! Hmmm.. jeg tror det er flere på SOME som hadde oppfylt noen kriterier på flere ting! Aner ikke hva hun har hatt eller ikke, bare så mye som ikke stemmer som andre påpeker! jeg kjenner til flere med ME, som ikke er som SE! Så.. bare en tanke med en stor gründer kvinne som er over alt, snakker på innpust og utpust, svimete som få og en million baller i luften! Ei heller kvir hun seg for å få litt mer cash ved å være kynisk!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 26. september #37560 Del Skrevet 26. september M.G.E skrev (16 minutter siden): Neida, men jeg bare leste dette og sa for lenge siden- hun der må jo være en sånn uten diagnose, vi snakker mange år siden! Så når jeg kom over dette så bare- ahhh! Hmmm.. jeg tror det er flere på SOME som hadde oppfylt noen kriterier på flere ting! Aner ikke hva hun har hatt eller ikke, bare så mye som ikke stemmer som andre påpeker! jeg kjenner til flere med ME, som ikke er som SE! Så.. bare en tanke med en stor gründer kvinne som er over alt, snakker på innpust og utpust, svimete som få og en million baller i luften! Ei heller kvir hun seg for å få litt mer cash ved å være kynisk!! Hun har vel sagt hun er frisk fra ME nå, i følge en annen bruker på forumet her. Jeg har ME selv og kan ikke forstå annet en at hun nå er frisk ut fra det lille jeg har fulgt henne tidligere. Følger henne ikke lenger, bare titter innom tråden her i ny og ne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå