Bella50 Skrevet 19. september #37481 Del Skrevet 19. september (endret) caremore skrev (18 timer siden): Skjønner godt at denne seriøse og profesjonelle designeren fikk nok av både Sara Emilie Tandberg og Reme klanen. Som designer, så ville vel ingen stilt seg bak en så åpenbar kopiering som det Sara Emilie Tandberg og Careless har drevet med i alle år. Er det Line som har designet denne kopi-pysjen? Siden den er designet i Careless sitt første år?🤔 Edit: rettet skrivefeil Endret 19. september av Bella50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. september #37482 Del Skrevet 19. september Bella50 skrev (5 timer siden): Er det Line som har designet denne kopi-pisken? Siden den er designet i Careless sitt første år? 🤔 Hva er kopi-pisken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 19. september #37483 Del Skrevet 19. september elskersommer skrev (24 minutter siden): Hva er kopi-pisken? 🙈 Kopi - pysj. Skrivefeil. Den pysjen som Careless fikk kritikk for at var en kopi, ble sluppet på markedet under 1 år etter oppstart. Er det Line som har designet den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. september #37484 Del Skrevet 19. september (endret) Bella50 skrev (6 timer siden): Er det Line som har designet denne kopi-pysjen? Siden den er designet i Careless sitt første år?🤔 Edit: rettet skrivefeil Når det er en ren kopi, er det da et «design»? Foreslår at du sender henne en Mail der du etterspør alt av det hun har designet, hvorfor hun mener at samarbeidet med DC og Reme var negativt, og alt annet du eventuelt du måtte lure på ned til detaljnivå. Del det gjerne her når du får svar. Endret 19. september av caremore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 19. september #37485 Del Skrevet 19. september caremore skrev (6 minutter siden): Når det er en ren kopi, er det da et «design»? Foreslår at du sender henne en Mail der du etterspør alt av det hun har designet, hvorfor hun mener at samarbeidet med DC og Reme var negativt, og alt annet du eventuelt du måtte lure på ned til detaljnivå. Del det gjerne her når du får svar. Hvorfor gjør ikke du det selv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 19. september #37486 Del Skrevet 19. september Bella50 skrev (6 timer siden): Er det Line som har designet denne kopi-pysjen? Siden den er designet i Careless sitt første år?🤔 Edit: rettet skrivefeil Line designet den første undertøyskolleksjonen til Careless. Og en eller annen kosedress for ByLien, usikker på hvilken modell det var. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 19. september #37487 Del Skrevet 19. september caremore skrev (45 minutter siden): Når det er en ren kopi, er det da et «design»? Foreslår at du sender henne en Mail der du etterspør alt av det hun har designet, hvorfor hun mener at samarbeidet med DC og Reme var negativt, og alt annet du eventuelt du måtte lure på ned til detaljnivå. Del det gjerne her når du får svar. Hvorfor i alle dager svarer du på denne måten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 19. september #37488 Del Skrevet 19. september FruJohansen skrev (30 minutter siden): Line designet den første undertøyskolleksjonen til Careless. Og en eller annen kosedress for ByLien, usikker på hvilken modell det var. Takk, for svar. Det var bikini kolleksjon som kom først. Så kom undertøys kolleksjonen 6 måneder etterpå. Det kan jo muligens være Line som designet bikiniene også. Jeg har trodd at David Reme hadde produksjonslinjen på plass før Careless. Det kan virkelig ikke være lett å være første designer, som skal få dette på plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 19. september #37489 Del Skrevet 19. september Bella50 skrev (23 minutter siden): Takk, for svar. Det var bikini kolleksjon som kom først. Så kom undertøys kolleksjonen 6 måneder etterpå. Det kan jo muligens være Line som designet bikiniene også. Jeg har trodd at David Reme hadde produksjonslinjen på plass før Careless. Det kan virkelig ikke være lett å være første designer, som skal få dette på plass. Jeg er usikker på det med bikiniene, men om jeg skal gjette vil jeg tro hun var med fra starten, ja. Jeg tror nok veien har blitt litt til mens man har gått for alle involverte, og det bærer nok spesielt Careless preg av fortsatt, når man ser hvor tregt ting går ift f.eks Brønnøysundregisteret. Selv om merket selger godt; både markedsføringen, kundekontakten før og etter handel og det man ellers har innsyn i av stort og smått, skiller seg vesentlig fra andre merker som det er naturlig å sammenligne Careless med. Jeg følger f.eks ko:ko, et kjolemerke som har sin opprinnelse fra mitt nærområde. De henvender seg til samme kundesegment, kvinner fra ung voksen til 50+ som trives i løse kjoler som passer til hverdags og fest, i et medium pluss prissegment. De bruker seg selv og "helt vanlige damer" med ulike kroppsfasonger som modeller, har en relativt uformell tone i sosiale medier og har ca samme opplegg som Careless, bortsett fra at ko:ko sine kjoler sys i Øst- Europa. Det som er helt fraværende i ko:ko sine kanaler er dette heseblesende kaoset med vareprøver og dropp og jag og mas om å henge i å kjøpe fordi antallet er begrenset. Og jeg aner ikke hvordan det ser ut hjemme hos noen av de to gründerne, for merkevaren handler utelukkende om plaggene. Kjolemodellene blir lansert i fred og ro idet de er klare, med noen måneders mellomrom, og presenteres i rolige og nøytrale omgivelser på sosiale medier. Kjolene har en lett gjenkjennelig snitt som er flatterende på de fleste, materialene er god kvalitet og man ser at det er solid arbeid. Jeg har en kjole fra dem selv og er veldig fornøyd med den. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 19. september #37490 Del Skrevet 19. september FruJohansen skrev (1 minutt siden): Jeg er usikker på det med bikiniene, men om jeg skal gjette vil jeg tro hun var med fra starten, ja. Jeg tror nok veien har blitt litt til mens man har gått for alle involverte, og det bærer nok spesielt Careless preg av fortsatt, når man ser hvor tregt ting går ift f.eks Brønnøysundregisteret. Selv om merket selger godt; både markedsføringen, kundekontakten før og etter handel og det man ellers har innsyn i av stort og smått, skiller seg vesentlig fra andre merker som det er naturlig å sammenligne Careless med. Jeg følger f.eks ko:ko, et kjolemerke som har sin opprinnelse fra mitt nærområde. De henvender seg til samme kundesegment, kvinner fra ung voksen til 50+ som trives i løse kjoler som passer til hverdags og fest, i et medium pluss prissegment. De bruker seg selv og "helt vanlige damer" med ulike kroppsfasonger som modeller, har en relativt uformell tone i sosiale medier og har ca samme opplegg som Careless, bortsett fra at ko:ko sine kjoler sys i Øst- Europa. Det som er helt fraværende i ko:ko sine kanaler er dette heseblesende kaoset med vareprøver og dropp og jag og mas om å henge i å kjøpe fordi antallet er begrenset. Og jeg aner ikke hvordan det ser ut hjemme hos noen av de to gründerne, for merkevaren handler utelukkende om plaggene. Kjolemodellene blir lansert i fred og ro idet de er klare, med noen måneders mellomrom, og presenteres i rolige og nøytrale omgivelser på sosiale medier. Kjolene har en lett gjenkjennelig snitt som er flatterende på de fleste, materialene er god kvalitet og man ser at det er solid arbeid. Jeg har en kjole fra dem selv og er veldig fornøyd med den. Men forskjellen er jo at du følger klesmerket. Careless legger jo ut lite av SE sitt hjem etter som jeg har fått med meg. Da følger du gründeren, ikke merket, om du ser sånt. Om hun var designer fra starten der så håper jeg hun også har lært mye, evt sier klarere i fra på hva som funker/ikke funker. Jeg kjøpte fra en av de første undertøys kolleksjonene, det er stor forskjell fra da å til nå! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 19. september #37491 Del Skrevet 19. september arnoyb skrev (6 minutter siden): Men forskjellen er jo at du følger klesmerket. Careless legger jo ut lite av SE sitt hjem etter som jeg har fått med meg. Da følger du gründeren, ikke merket, om du ser sånt. Om hun var designer fra starten der så håper jeg hun også har lært mye, evt sier klarere i fra på hva som funker/ikke funker. Jeg kjøpte fra en av de første undertøys kolleksjonene, det er stor forskjell fra da å til nå! Det første; det er helt sant, Careless sine kanaler handler om plaggene, så langt jeg har sett i alle fall, så helt klart en forskjell. Det er likevel Sara sitt innhold som i all hovedsak gir organisk rekkevidde til både prosessen og kjolene, og dermed legger det meste av grunnlaget for både handelen og inntrykket av merkevaren. Det er liksom grunnsteinen i hele bedriften, hennes allerede opparbeidede publikum, som er sterkt knyttet til hennes person. Ko:ko sine gründere bruker ikke sine private kanaler til å snakke i uendelig detalj om hvert enkelt produkt. Grunnen til at Sara gjør dette er for å sementere inntrykket av travel klesdesigner/influenser/mamma, og knytte sluttbrukeren tettere til produktet hun ønsker at de skal kjøpe. Så hennes innhold er jo en stor del av markedsstrategien til Careless, selv om jeg isolert sett ser veldig godt poenget ditt. Mitt inntrykk er også at folk var mer fornøyd med de første kolleksjonene, etter det har jeg i grunn mest inntrykk av at prosessen ble særdeles rotete. Men kundemassen har jo også øket, så det kan ha med det å gjøre også. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 19. september #37492 Del Skrevet 19. september FruJohansen skrev (12 minutter siden): Det første; det er helt sant, Careless sine kanaler handler om plaggene, så langt jeg har sett i alle fall, så helt klart en forskjell. Det er likevel Sara sitt innhold som i all hovedsak gir organisk rekkevidde til både prosessen og kjolene, og dermed legger det meste av grunnlaget for både handelen og inntrykket av merkevaren. Det er liksom grunnsteinen i hele bedriften, hennes allerede opparbeidede publikum, som er sterkt knyttet til hennes person. Ko:ko sine gründere bruker ikke sine private kanaler til å snakke i uendelig detalj om hvert enkelt produkt. Grunnen til at Sara gjør dette er for å sementere inntrykket av travel klesdesigner/influenser/mamma, og knytte sluttbrukeren tettere til produktet hun ønsker at de skal kjøpe. Så hennes innhold er jo en stor del av markedsstrategien til Careless, selv om jeg isolert sett ser veldig godt poenget ditt. Mitt inntrykk er også at folk var mer fornøyd med de første kolleksjonene, etter det har jeg i grunn mest inntrykk av at prosessen ble særdeles rotete. Men kundemassen har jo også øket, så det kan ha med det å gjøre også. Jaja, det er det. Men synes fortsatt det blir feil å sammenligne en firmakonto mot et merke og en firmakonto til en "privat" influenser. Er jo veldig klart at hun og Careless har sin strategi ja. Tror det inntrykket ditt må komme av økt kundemasse og flere tilbakemeldinger. For det går altså ikke ant å sammenligne produktene. De første var uten hold, håpløse stropper, mistet farge, feilplasserte kanter i forhold til hvordan en bh passer på osv. Det var jo i samsvar med tilbakemeldingene de fikk i starten også, de gjorde jo mange endringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 19. september #37493 Del Skrevet 19. september arnoyb skrev (52 minutter siden): Jaja, det er det. Men synes fortsatt det blir feil å sammenligne en firmakonto mot et merke og en firmakonto til en "privat" influenser. Er jo veldig klart at hun og Careless har sin strategi ja. Tror det inntrykket ditt må komme av økt kundemasse og flere tilbakemeldinger. For det går altså ikke ant å sammenligne produktene. De første var uten hold, håpløse stropper, mistet farge, feilplasserte kanter i forhold til hvordan en bh passer på osv. Det var jo i samsvar med tilbakemeldingene de fikk i starten også, de gjorde jo mange endringer. Å ja, jeg har forstått det slik at de første var bedre enn det som selges nå, men det er slett ikke sikkert at det stemmer. Men helt klart at øket kundemasse også vil føre til flere negative tilbakemeldinger. På dette punktet har nok Careless også opparbeidet seg en kundekrets som ikke nødvendigvis er godt kjent med Sara E, og som dermed er mindre tilbøyelige til å tolerere feilsydde lommer, skjeve sømmer og stoff som blir skjoldete. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. september #37494 Del Skrevet 19. september FruJohansen skrev (48 minutter siden): Å ja, jeg har forstått det slik at de første var bedre enn det som selges nå, men det er slett ikke sikkert at det stemmer. Men helt klart at øket kundemasse også vil føre til flere negative tilbakemeldinger. På dette punktet har nok Careless også opparbeidet seg en kundekrets som ikke nødvendigvis er godt kjent med Sara E, og som dermed er mindre tilbøyelige til å tolerere feilsydde lommer, skjeve sømmer og stoff som blir skjoldete. Men så er det litt farlig og få for mye slike feil. Plutselig forandrer kundemassen seg og nye kunder kan være mye mer kritiske 😊 å da kan mye snu fort 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. september #37495 Del Skrevet 19. september (endret) FruJohansen skrev (5 timer siden): Jeg er usikker på det med bikiniene, men om jeg skal gjette vil jeg tro hun var med fra starten, ja. Jeg tror nok veien har blitt litt til mens man har gått for alle involverte, og det bærer nok spesielt Careless preg av fortsatt, når man ser hvor tregt ting går ift f.eks Brønnøysundregisteret. Selv om merket selger godt; både markedsføringen, kundekontakten før og etter handel og det man ellers har innsyn i av stort og smått, skiller seg vesentlig fra andre merker som det er naturlig å sammenligne Careless med. Jeg følger f.eks ko:ko, et kjolemerke som har sin opprinnelse fra mitt nærområde. De henvender seg til samme kundesegment, kvinner fra ung voksen til 50+ som trives i løse kjoler som passer til hverdags og fest, i et medium pluss prissegment. De bruker seg selv og "helt vanlige damer" med ulike kroppsfasonger som modeller, har en relativt uformell tone i sosiale medier og har ca samme opplegg som Careless, bortsett fra at ko:ko sine kjoler sys i Øst- Europa. Det som er helt fraværende i ko:ko sine kanaler er dette heseblesende kaoset med vareprøver og dropp og jag og mas om å henge i å kjøpe fordi antallet er begrenset. Og jeg aner ikke hvordan det ser ut hjemme hos noen av de to gründerne, for merkevaren handler utelukkende om plaggene. Kjolemodellene blir lansert i fred og ro idet de er klare, med noen måneders mellomrom, og presenteres i rolige og nøytrale omgivelser på sosiale medier. Kjolene har en lett gjenkjennelig snitt som er flatterende på de fleste, materialene er god kvalitet og man ser at det er solid arbeid. Jeg har en kjole fra dem selv og er veldig fornøyd med den. Line designet bikiniene for CareLess i starten. Planen var at bikiniene hun designet for CareLess skulle hete CareLess X biagio, da det skulle være et felles navn. Kan ikke se at noen av bikiniene heter dette? Hun har i tillegg hatt tett kontakt med Reme og Nyhus i en periode. Tror disse samarbeidene er avsluttet. Ikke noe spor etter de firmaene hun delte/ skulle dele med den gjengen. Endret 19. september av caremore 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 20. september #37496 Del Skrevet 20. september caremore skrev (14 timer siden): Line designet bikiniene for CareLess i starten. Planen var at bikiniene hun designet for CareLess skulle hete CareLess X biagio, da det skulle være et felles navn. Kan ikke se at noen av bikiniene heter dette? Hun har i tillegg hatt tett kontakt med Reme og Nyhus i en periode. Tror disse samarbeidene er avsluttet. Ikke noe spor etter de firmaene hun delte/ skulle dele med den gjengen. Har du mer hold i denne historien, eller er det noe du har diktet dette opp etter en # på Instagram? Denne bikinien er fra 2. kolleksjon med bikinier. Ingen av bikiniene fra første kolleksjonen heter Carelessxbiagio. Det kan virkelig ikke ha vært lett å være første designer som skal designe/danne produksjonslinje og samtidig jobbe med Sara som er en rotekopp og var helt ny i dette gamet. Jeg forstår Lines Biagio’s kritikk. Den høres troverdig ut. Din historie om fellesnavn, høres ikke troverdig ut. Så fortell hvordan du vet dette. Var det bare Bali bikinien som skulle hete Carelessxbiagino og de andre bikiniene ha stedsnavn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 20. september #37497 Del Skrevet 20. september Bella50 skrev (1 time siden): Har du mer hold i denne historien, eller er det noe du har diktet dette opp etter en # på Instagram? Denne bikinien er fra 2. kolleksjon med bikinier. Ingen av bikiniene fra første kolleksjonen heter Carelessxbiagio. Det kan virkelig ikke ha vært lett å være første designer som skal designe/danne produksjonslinje og samtidig jobbe med Sara som er en rotekopp og var helt ny i dette gamet. Jeg forstår Lines Biagio’s kritikk. Den høres troverdig ut. Din historie om fellesnavn, høres ikke troverdig ut. Så fortell hvordan du vet dette. Var det bare Bali bikinien som skulle hete Carelessxbiagino og de andre bikiniene ha stedsnavn? Men hvorfor i all verden er det eksakt samme bilde,samme bikini på de to postene? Fortell meg om hva jeg ikke forstår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 20. september #37498 Del Skrevet 20. september Bella50 skrev (3 timer siden): Har du mer hold i denne historien, eller er det noe du har diktet dette opp etter en # på Instagram? Denne bikinien er fra 2. kolleksjon med bikinier. Ingen av bikiniene fra første kolleksjonen heter Carelessxbiagio. Det kan virkelig ikke ha vært lett å være første designer som skal designe/danne produksjonslinje og samtidig jobbe med Sara som er en rotekopp og var helt ny i dette gamet. Jeg forstår Lines Biagio’s kritikk. Den høres troverdig ut. Din historie om fellesnavn, høres ikke troverdig ut. Så fortell hvordan du vet dette. Var det bare Bali bikinien som skulle hete Carelessxbiagino og de andre bikiniene ha stedsnavn? Den første Bali bikinien som kom er careless x Biagio. Jeg har ikke fått med meg at hun har designet noe mer for sara 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 20. september #37499 Del Skrevet 20. september Bygger både hun og foreldrene hus? Ved siden av hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september #37500 Del Skrevet 20. september anno19 skrev (12 minutter siden): Bygger både hun og foreldrene hus? Ved siden av hverandre? Jepp, i hvert fall på samme felt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå