Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, J.. said:

Carelesskjolene er jo stort sett 70% acryl.

Tenker du det er et bra/kvalitets matriale?

Kjolen vi diskuterer er av Tencel. 

Selv liker jeg ikke syntetisk stoff, men også det finnes i ulike kvaliteter. For en hundrelapp får du ikke en kjole i polyester av god kvalitet. Om noen liker syntetiske kjoler må de jo bare handle, men to kjoler av samme materiale kan likevel ha vidt forskjellig kvalitet, både i selve materialet og i sømkvalitet. 

Careless er ikke høykvalitetsklær, men det er likevel en stor forskjell på det og elendig kvalitet som Temu og Shein selger (selv om man sikkert kan finne bra ting innimellom der også). God kvalitet ville jo ødelagt Temu sitt konsept fullstendig. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (10 timer siden):

 hva gjør hennes designere hvis følgerne bestemmer med henne . Klarer ikke forstå den delen der

Det er jo bare et triks for å forsterke båndet følgerne har til henne. Hun gir de følelsen av å være inkludert. Selv synes jeg det er helt merkelig at en bedrift opererer på denne måten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær blir produsert etter hva folk vil ha. For en del år siden var det et mønster med noe kjetting og greier på som var populært. Da hadde «alle» merker plagg med en variant av mønsteret. Så det at CL produserer klær som har likhetstrekk med andre klær er helt vanlig. Klær kan være like, men CL har ikke identiske klær som Temu og Shien - det er en helhet her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, elskersommer said:

For varmt.. er ikke poenget med en slik genser at den skal være varm og god?

Det er jo forskjell på hvor varme gensere er, og jeg har intrykket av at hun ønsker at de genserne der skal være mer et statement piece enn en varmende del av antrekket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (4 timer siden):

Syns ikke de er så veldig like, den fra Shein har helt feil passform for meg pga bredere strikk (som er en av grunnene til at careless som regel ikke funker for meg), helt annen farge og ikke minst - elendig materiale. Sannsynligvis har den dårlige sømmer også. CL sin har tekstur i hele stoffet, og jeg personlig elsker kjoler i tencel. CL sin har heller ikke stram ribb rundt håndleddet. 

Skjønner ikke helt poenget med å lete frem billige varianter i dårlig materiale av klær hvis du uansett ikke har tenkt å handle derfra? Alle klær vil du finne en lignende variant av et annet sted, verden flommer over av klær, ingenting er unikt i design lenger. Derfor spiller materialvalg, sømkvalitet og etikk en stor rolle (konseptet bak Temu og Shein er for meg så etisk forkastelig 🤢). 

 

Jeg har overhode ikke tenkt til og kjøpe den fra Shein fordi det er bare polyester. Men jeg var mer interessert i å finne en kjole som er lik den til careless fordi jeg nekter og støtte henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde ikke regnskapene for snowroller og amicas snart være klare?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis
caremore skrev (12 timer siden):

Isabell Raad selger klær som er prikk like Shein sine til en helt vanvittig pris. 

Ok. Ta det i tråden hennes da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Burde ikke regnskapene for snowroller og amicas snart være klare?

Regnskapene er forhåpentligvis klare. Frist for å få de klare og godkjent i generalforsamling var 30 juni. Men fristen for å sende de inn og få de offentliggjort er først 31 juli (i dag). Gebyr for å ikke klare den fristen starter som regel ikke før til høsten, tidligst.

Men nå er ikke Brreg kommet lengre enn at de er ferdige med alt frem til 04.07.2024 for de digitalt innsendte årsregnskapene. Så årsregnskapene for Amicas/Snowroller kan fortsatt være sendt inn, men ikke gått igjennom og publisert enda. Og det kan gå langt ut i august før de blir det, uten at de nødvendigvis var for sene med innsending av den grunn.

Endret av Snublefot62
Endret dato for Brreg status.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Det er jo bare et triks for å forsterke båndet følgerne har til henne. Hun gir de følelsen av å være inkludert. Selv synes jeg det er helt merkelig at en bedrift opererer på denne måten. 

Enig i at dette skurrer! Det er samme tendens som hos  mange andre influensere, de spør følgerne om det skal velges det ene eller det andre, det være seg hår- eller kjolefarge. Jeg ser på dette som en kynisk markedsstrategi for å få følgerne til å tro de er medbestemmende, og for å opprettholde et (fiktivt) såkalt personlig forhold til følgerne. Dett er vanskelig å vite/dokumentere hva følgerne egentlig har svart…

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Regnskapene er forhåpentligvis klare. Frist for å få de klare og godkjent i generalforsamling var 30 juni. Men fristen for å sende de inn og få de offentliggjort er først 31 juli (i dag). Gebyr for å ikke klare den fristen starter som regel ikke før til høsten, tidligst.

Men nå er ikke Brreg kommet lengre enn at de er ferdige med alt frem til 04.07.2024 for de digitalt innsendte årsregnskapene. Så årsregnskapene for Amicas/Snowroller kan fortsatt være sendt inn, men ikke gått igjennom og publisert enda. Og det kan gå langt ut i august før de blir det, uten at de nødvendigvis var for sene med innsending av den grunn.

Takk for oppklaring 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (15 timer siden):

Isabell Raad selger klær som er prikk like Shein sine til en helt vanvittig pris. 

Denne tråden er om Sara Emilie vet du vel. Men ikke alltid like lett å ha kontroll på alt og alle, eller?

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis

De flanellkjolene var veldig pene! Hadde vært fint om de hadde vært ensfarget også. Oker, skogsgrønn og andre fine høstfarger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CaroLis skrev (1 time siden):

De flanellkjolene var veldig pene! Hadde vært fint om de hadde vært ensfarget også. Oker, skogsgrønn og andre fine høstfarger!

Helt lik de andre kjolene hun har.. bare ett annet stoff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis
elskersommer skrev (4 timer siden):

Helt lik de andre kjolene hun har.. bare ett annet stoff

Helt annen hals og denne var det A form på. Den var mer lik de kjolene hun brukte FØR careless, og de er mere min smak enn careless 😊

Endret av CaroLis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaroLis skrev (11 minutter siden):

Helt annen hals og denne var mere A form på. Denne var mere lik de kjolene hun brukte FØR careless, og de er mere min smak enn careless 😊

Så bra du liker de😊 for meg blir også utseende på stoff litt for bestemorstil😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dupers skrev (20 timer siden):

Jeg spurte om det da hun først begynte å bable om genser. Hun sa ull ble for dyrt og varmt og at hun ikke ville få solgt til prisen hun måtte ta. Jeg for min del ville heller kjøpt en henser i 100%ull til 2000kr enn en med 3% til 150 (nå koster vel disse litt mer, men poenget er det samme) den i 100%ull ville heller ikke blitt like fort slitt i vask da ull helst skal henges ut, men hemger man ut akryl og polyester så lukter det bare værre neste gang

For varm, faktisk. Er jo mange som vil ha en varm genser i ull, det er mange måneder med kaldt vær i Norge. Dessuten skal jo ull virke kjølende, ikke at jeg er enig i det, men det skal regulere seg visst nok. Plastblandingen hennes blir i alle fall varm og klamt.

elskersommer skrev (20 timer siden):

Er det virkelig bare 3% ull??!den genseren må jo virke veldig hard?

I følge hennes egen side, ja. 

elskersommer skrev (20 timer siden):

For varmt.. er ikke poenget med en slik genser at den skal være varm og god?

Ja, siden man gjerne har den over en kjole er det jo fint med noe som varmer. Blir varmt og klamt med plastblandingen hennes da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (9 timer siden):

Det er jo bare et triks for å forsterke båndet følgerne har til henne. Hun gir de følelsen av å være inkludert. Selv synes jeg det er helt merkelig at en bedrift opererer på denne måten. 

Ja, og i tillegg blander inn privatliv på samme salgskanal som bedriften skal selge produkter i. Det fremstår bare useriøst. Men folk hadde vel ikke orket å følge med på en kanal som bare serverer reklame, så da må man klemme inn litt eksponering av barn, sexliv og innslag om egne diagnoser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (10 minutter siden):

For varm, faktisk. Er jo mange som vil ha en varm genser i ull, det er mange måneder med kaldt vær i Norge. Dessuten skal jo ull virke kjølende, ikke at jeg er enig i det, men det skal regulere seg visst nok. Plastblandingen hennes blir i alle fall varm og klamt.

I følge hennes egen side, ja. 

Ja, siden man gjerne har den over en kjole er det jo fint med noe som varmer. Blir varmt og klamt med plastblandingen hennes da.

Men synes virkelig SE at denne genSeren da virker hard? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaroLis skrev (3 timer siden):

De flanellkjolene var veldig pene! Hadde vært fint om de hadde vært ensfarget også. Oker, skogsgrønn og andre fine høstfarger!

Meh. Så ut som noe man har sett før. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...