Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Dupers skrev (45 minutter siden):

Wegovy brukes som begandling for pasienter med diabetes type2 akkurat som ozempic. Det står i bruksanvisningen (ja jeg sjekka nettopp) 

Men slankesprøyte diskusjonen kan du starte en egen tråd om. Jeg er fortsatt ganske sikker på at SE ville valgt å gå på sprøyter diabetikere trenger for å gå ned i vekt.

Det er ingen som får wegovy for diabetes på blå resept. Det er kun ozempic. Oz er for dia 2 mens wegovy er for vekt. De andre er saxenda. Men denne får man heller ikke på blå resept lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minlillelykke skrev (41 minutter siden):

Man får ikke ozempic for vekt lenget. Men du kan få wegovy. Denne er kun for vektreduksjon. Når det er sagt tror jeg ikke Sara har vært så tung at hun innfrir kravet for å få de skrevet it. Mener bmi er 27 med tillegssykdommer og 30 eller noe uten. 

Hun hadde jo 30 i bmi og kvalifiserte absolutt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (10 minutter siden):

Hun hadde jo 30 i bmi og kvalifiserte absolutt. 

Hvis hun hadde det kvalifiserte hun absolutt. Jeg følger henne ikke og vet ikke hva hun veier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (8 timer siden):

Jeg vil bare minne på dette igjen!

https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-hjelper-deg/nordmenn-misbrukes-sjokkert-over-mengden-juks-pa-google-trustpilot-og-tripadvisor/14785235/
 

I tillegg er det flere som har kommentert andre steder, med bevis at deres negative konstruktive anmeldelse på trustpilot er slettet.

Det stemmer. Careless sletter negative tilbakemeldinger på sine nettsider og det sies at de gjør det på trust pilot også. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (Akkurat nå):

Det stemmer. Careless sletter negative tilbakemeldinger på sine nettsider og det sies at de gjør det på trust pilot også. 

Ja, og følger man med på kjøpe selge siden på FB kan det ofte virke som SE later som hun ikke ser innleggene som ikke er så positive. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (4 timer siden):

Og når vi ser på antall tilbakemeldinger så er dere også klar over at de fleste skriver en tilbakemelding når de er misfornøyde? De som er fornøyde skriver sjeldnere tilbakemeldinger. Uansett hva et eller annet tilfeldig medlem her inne som kanskje sier er at de alltid skriver tilbakemeldinger. Det er ikke relevant, det er ikke normalen. Mange skriver heller ikke negative kommentarer - MEN generelt er man mer åpen for å skrive noe negativt enn noe positivt. Akkurat det er jo denne tråden et bevis på.

Er du klar over at det er man ikke trenger å legge igjen en negativ tilbakemelding? Kjøpere av Careless mener åpenbart at det er viktig å dele info om løse tråder, lommer sydd feil, hemper som ryker, feil i kjolestoffene, kløete kjole, badetøy som mister farge og fasong, osv…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Ja, og følger man med på kjøpe selge siden på FB kan det ofte virke som SE later som hun ikke ser innleggene som ikke er så positive. 

Eller sletter de. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (11 timer siden):

Cubus selger for mange mange millioner mer enn careless og har kun 79 tilbakemeldinger på Trustpilot. Å hvor nesten alle går på kundeservice. 

Careless har 180 tilbakemeldinger. Å mye av klagene går på dårlig klær

Nettopp! Cubus omsetter for 1 milliard (!). Å sammenligne denne bedriften som selger millionvis av plagg med Careless som selger en brøkdel av dette og at de har såpass mange negative tilbakemeldinger sier det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (3 minutter siden):

Nettopp! Cubus omsetter for 1 milliard (!). Å sammenligne denne bedriften som selger millionvis av plagg med Careless som selger en brøkdel av dette og at de har såpass mange negative tilbakemeldinger sier det meste. 

For ikke å glemme det faktum at Careless selger klærne til en mye høyere pris enn Cubus, og kvaliteten er utvilsomt ikke noe bedre. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å samtidig opplyse om at når en har 52% femstjerners tilbakemeldinger så kan en og lese i disse at det er flere som opplever dårlig kvalitetskontroll og feil størrelser. Så selv om mange av disse tydeligvis har stjerner i blikket når de snakker om Careless så lyser det igjennom at QC og kvalitet er litt laber.

Så kan en jo stille spørsmål med om mange av de anmeldelsene er helt legitime når de skryter butikken opp i skyene for å levere lovpålagte forbrukerrettigheter. "De byttet varen når jeg klagde!". Wow! "Fikk pengene tilbake når de hadde oversolgt!". Imponerende!

Eller kanskje verre - når de IKKE gir lovpålagte forbrukerrettigheter og allikevel får skryt og toppkarakter...

Skjermbilde2024-07-21kl_00_36_06.png.99b99556a4d8b55aeff6c52f001f0975.png

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (53 minutter siden):

For ikke å glemme det faktum at Careless selger klærne til en mye høyere pris enn Cubus, og kvaliteten er utvilsomt ikke noe bedre. 

Enig, det er jo latterlig å sammenligne disse to bedriftene ja. 

 

Snublefot62 skrev (28 minutter siden):

Kanskje greit å samtidig opplyse om at når en har 52% femstjerners tilbakemeldinger så kan en og lese i disse at det er flere som opplever dårlig kvalitetskontroll og feil størrelser. Så selv om mange av disse tydeligvis har stjerner i blikket når de snakker om Careless så lyser det igjennom at QC og kvalitet er litt laber.

Så kan en jo stille spørsmål med om mange av de anmeldelsene er helt legitime når de skryter butikken opp i skyene for å levere lovpålagte forbrukerrettigheter. "De byttet varen når jeg klagde!". Wow! "Fikk pengene tilbake når de hadde oversolgt!". Imponerende!

Eller kanskje verre - når de IKKE gir lovpålagte forbrukerrettigheter og allikevel får skryt og toppkarakter...

Skjermbilde2024-07-21kl_00_36_06.png.99b99556a4d8b55aeff6c52f001f0975.png

Nettopp! De aner ikke hvilke  brukerrettigheter de har og krysser av på femstjerner for normal håndtering av kunder fra en bedrift. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (54 minutter siden):

Kanskje greit å samtidig opplyse om at når en har 52% femstjerners tilbakemeldinger så kan en og lese i disse at det er flere som opplever dårlig kvalitetskontroll og feil størrelser. Så selv om mange av disse tydeligvis har stjerner i blikket når de snakker om Careless så lyser det igjennom at QC og kvalitet er litt laber.

Så kan en jo stille spørsmål med om mange av de anmeldelsene er helt legitime når de skryter butikken opp i skyene for å levere lovpålagte forbrukerrettigheter. "De byttet varen når jeg klagde!". Wow! "Fikk pengene tilbake når de hadde oversolgt!". Imponerende!

Eller kanskje verre - når de IKKE gir lovpålagte forbrukerrettigheter og allikevel får skryt og toppkarakter...

Skjermbilde2024-07-21kl_00_36_06.png.99b99556a4d8b55aeff6c52f001f0975.png

Veldig spesielt å gi 5 stjerner når varene ikke er gode nok

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (6 timer siden):

Veldig spesielt å gi 5 stjerner når varene ikke er gode nok

Absolutt et godt poeng, men likevel noe som ikke er "unikt" for CL. 

fjernet

Endret av Roe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roe skrev (5 timer siden):

Absolutt et godt poeng, men likevel noe som ikke er "unikt" for CL. 

Kan forøvrig være enig i at prisforskjellen mellom eksempelvis Cubus og CL burde signalisere en forskjell i kvaliteten som noen nevnte, og det er vel stort sett det "samme" som selges med lignende stoffblandinger med mer også(?)

Kan det muligens ha noe med at CL som er i oppstartsfasen har mere/høyere utgifter i forhold til allerede etablerte Cubus og derfor må drifte med høyere priser? 

Det er jammen ikke godt å si, men likevel er jo kundene til CL mer enn villig til å betale prisen for produktene..

Hvor lenge varer oppstartsfasen tenker du?

For øvrig viser regnskapet til bedriften høy fortjeneste på varene de selger. Så de kunne definitivt ha gått ned på prisen.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Hvor lenge varer oppstartsfasen tenker du?

For øvrig viser regnskapet til bedriften høy fortjeneste på varene de selger. Så de kunne definitivt ha gått ned på prisen.

Men hvorfor gjøre det, når kundene er mer enn villig til å betale prisen for produktene? Det er jo bare smart av CL :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor gjøre det, når kundene er mer enn villig til å betale prisen for produktene? Det er jo bare smart av CL :)

Det er smart av Careless å gjøre det når en driter i omdømme og langsiktig lojalitet. Fast money.

Over tid vil det gå opp for flere at produktene er overpriset i forhold til kvalitet.

Vi ser det skjer med Salabim. En produktgruppe hun hoppet inn i som hun ikke hadde rukket å skape en følgerbase for, og hun selger jo ikke varer der til tross for konstante salg. Overprisede lavkvalitetsprodukter.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roe skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor gjøre det, når kundene er mer enn villig til å betale prisen for produktene? Det er jo bare smart av CL :)

Veldig smart , for folk kjøper som du sier. MEN at SE sier de MÅ ta de høye prisene blir jo bare løgn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Snublefot62 skrev (10 timer siden):

Kanskje greit å samtidig opplyse om at når en har 52% femstjerners tilbakemeldinger så kan en og lese i disse at det er flere som opplever dårlig kvalitetskontroll og feil størrelser. Så selv om mange av disse tydeligvis har stjerner i blikket når de snakker om Careless så lyser det igjennom at QC og kvalitet er litt laber.

Så kan en jo stille spørsmål med om mange av de anmeldelsene er helt legitime når de skryter butikken opp i skyene for å levere lovpålagte forbrukerrettigheter. "De byttet varen når jeg klagde!". Wow! "Fikk pengene tilbake når de hadde oversolgt!". Imponerende!

Eller kanskje verre - når de IKKE gir lovpålagte forbrukerrettigheter og allikevel får skryt og toppkarakter...

Skjermbilde2024-07-21kl_00_36_06.png.99b99556a4d8b55aeff6c52f001f0975.png

Så det var egentlig reklamasjon og kundeservice var så hjelpsom med gavekort istedenfor pengene tilbake ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (25 minutter siden):

Så det var egentlig reklamasjon og kundeservice var så hjelpsom med gavekort istedenfor pengene tilbake ?

 

Dette  er en typisk  Careless kunde. De skjønner ikke hva slags rettigheter de har i forhold til retur, reklamasjon og angrefrist. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (27 minutter siden):

Så det var egentlig reklamasjon og kundeservice var så hjelpsom med gavekort istedenfor pengene tilbake ?

 

Slik jeg forstår tilbakemeldingen ja. Og det er jo i strid med forbrukerkjøpsloven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...