Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Bare kjipt når frontfiguren viser et slett forhold til regler da. Hjelper ikke å ha lover å regler når de ikke følges og brudd dokumenteres daglig.

Vet du forresten hvem Careless bruker til å sjekke at de følger lover og regler rundt klesproduksjon?

https://elements-production.no/ 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (14 minutter siden):

Stemmer.

Er det ikke rart at selskapet som skal kvalitetssjekke produksjonen av klærne ikke følger åpenhetsloven de er pålagt og følge?

Hva sier det om kontrollen? Kvaliteten til eget arbeid?

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
elskersommer skrev (1 time siden):

Jeg blir så provosert når frøken Tandberg snakker om at "vi" skal skape treningstøy sammen. Dette er ett stort savn for alle med former..

Jeg vet ikke helt hvor på nett folk ser når de skal se på klær men de kan ikke se nøye. Fordi det er ett hav der ute med treningstøy for oss med former. 

Curvii str 64.. Zizzi str58.. Ellos str 64.. Tights str xxl.. Adidas str 4xl.. Cubus xxl.. KappAhl str 3xl... Sportmann str 4 xl.. Balion str xxl.. Shein 5xl... Å dette var bare noen nettbutikker jeg sjekket. SE får folk til og tro at hun er enestående på størrelser..

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20240719-170000.png

hva skjer med de treningsklær hun skryta så mye av før ? 

 

er de ikke lengere bra nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
elskersommer skrev (37 minutter siden):

Så denne på snapchat 

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20240719-180616.png

Besøk 2 ganger , har hun snakket noe om det at designer hennes besøkte Tyrkia og Kina og de folka i teamet som besøker jevnt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (26 minutter siden):

hva skjer med de treningsklær hun skryta så mye av før ? 

 

er de ikke lengere bra nok ?

Tydeligvis ikke.. alt er så mye bedre når det tjenes penger på det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (1 time siden):

Besøk 2 ganger , har hun snakket noe om det at designer hennes besøkte Tyrkia og Kina og de folka i teamet som besøker jevnt ? 

Designeren  hennes? Det er vel hun og følgerne/fænsen som designer sammen ref Snapchat. Så hvis designer har vært i fabrikken i Kina, hvorfor er denne fabrikken hemmeligholdt? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Stemmer.

Er det ikke rart at selskapet som skal kvalitetssjekke produksjonen av klærne ikke følger åpenhetsloven de er pålagt og følge?

Hva sier det om kontrollen? Kvaliteten til eget arbeid?

De følger da åpenhetsloven?

De la blant annet ut en redegjørelse for året 2022 som ligger ute på Etisk Handel Norge sine nettsider og går over 36 sider. 

Screenshot_20240719_200247_Drive.jpg

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (1 time siden):

Når varer blir pakket krøllete (eller ikke glattes ut før de sendes til kunder), oppfatter jeg kvaliteten, eller kvalitetskontrollen rælete. Også et tegn på elendig kvalitet når en bedrift ikke evner å sikre at plaggene følger deres egen størrelsestabell fra produksjon til produksjon.

De øvrige kvalitetsbristene jeg nevnte, er nettopp problemer som er gjengangere i omtaler av tøy fra Careless.

Også pussig at kliss makne plagg tilbudt hos Careless også finnes hos Temu og andre som tilbyr kinavarer.

Jada, jeg har bestilt klær fra Kina (ikke Temu). Makan til elendig kvalitet har jeg aldri sett. Bestiller ikke igjen! Finnes sikkert ok varer, men åpenbart mye ræl!

Jeg ville ikke stolt  100% på at plagg produsert i Kina eller andre land i østen og fjerne østen ikke inneholder rester av skadelige kjemikalier. Heller ikke om de tilbys av norske firma. Håper det blir foretatt hyppige stikkprøver av slike importer.

Fra en som faktisk har prøvd og sett hvordan enkelte av disse  Careless varene ser ut IRL, så er mye av det rælete i forhold til pris. Det man betaler for produktet gjenspeiler ikke KVALITETEN. Bestiller man fra Kina så vet man at det er billig og mye av det er rælete. Så skal vel Reme og co ha mest mulig avanse, og kvalitet samt trygge arbeidsforhold for de ansatte i fabrikkene koster og gir dermed mindre avanse. Dette forsøket på å grønnvaske produktene sine har vi sett før fra denne gjengen gjennom bedriften Amicas. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (Akkurat nå):

De følger da åpenhetsloven?

De la blant annet ut en redegjørelse for året 2022 som ligger ute på Etisk Handel Norge sine nettsider og går over 36 sider. 

Screenshot_20240719_200247_Drive.jpg

Men hvor er redergjørelsen for aktsomhetsvurderingen fra 2023?

Åpenhetsloven sier tydelig at den skal offentliggjøres årlig innen 30 juni.

Sitat

Redegjørelsen skal oppdateres og offentliggjøres innen 30. juni hvert år og ellers ved vesentlige endringer i virksomhetens risikovurderinger.

https://lovdata.no/lov/2021-06-18-99/§5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applehead skrev (2 minutter siden):

Er det rene klær hun sorterer på gulvet??

Ville ikke vært første gang. Gulvet er sikkert ikke vasket siden sist hun dreit seg ut med å si at hun ikke hadde brukt gulvmopp på gulvet siden hun flyttet inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Ville ikke vært første gang. Gulvet er sikkert ikke vasket siden sist hun dreit seg ut med å si at hun ikke hadde brukt gulvmopp på gulvet siden hun flyttet inn.

Robot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at IR tjener 90.000 om dagen. Tandberg tjener vel enda mer enn det i snitt pga Careless og kunder som ikke bryr seg med sine forbruker rettigheter. Det er åpenbart ikke nok, nå som mindreårige er mer i monitor enn noensinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juhu25
caremore skrev (1 time siden):

Designeren  hennes? Det er vel hun og følgerne/fænsen som designer sammen ref Snapchat. Så hvis designer har vært i fabrikken i Kina, hvorfor er denne fabrikken hemmeligholdt? 

Rart at hun sier har en designer når følgerne designer sammen med Sara ifølge henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (24 minutter siden):

Ser at IR tjener 90.000 om dagen. Tandberg tjener vel enda mer enn det i snitt pga Careless og kunder som ikke bryr seg med sine forbruker rettigheter. Det er åpenbart ikke nok, nå som mindreårige er mer i monitor enn noensinne. 

IR tjener nok betydelig mer enn SE. Vi sier at SE snapper mye men IR er faktisk enda verre. Hun sender snap nesten 24/7.. selv når hun sitter på do så sendes det snap. Tror IR kun har mobilfri mellom kl 01.00 og 10.00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (10 timer siden):

😂😂😂😂😂😂

jeg kjøper mye heller det du fullstendig subjektivt kaller for "overpriset ræl" som sørger for arbeidsplasser i Norge samt hvor produsenten må følge norske regler og standarder, enn å kjøpe billig dritt fra temu som man ikke aner noe som helst om, som kan inneholde giftige stoffer og støtte barnearbeid for alt man vet.

men deg om det. da kan man iallefall ikke sitte å kritisere Careless om man benytter seg av temu sjæl, det blir flaut. ✌🏽

Skaper arbeidsplasser i Norge? 😂😂 Hvor mange ansatte har Carless? Og hvor mange tror du sitter å syr skakt og lommer feil vei i Kina (til antageligvis luselønn) ? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kittkatt skrev (7 timer siden):

Det at du mener det er «ræl» betyr ikke at det faktisk er det. Dine meninger får du lov å ha, men det er ikke greit å rakke ned på andre fordi de mener det motsatte.

Du mener stadig feilproduksjon, skakke kjoler, lommer feil vei ikke er ræl? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (6 timer siden):

Jeg blir så provosert når frøken Tandberg snakker om at "vi" skal skape treningstøy sammen. Dette er ett stort savn for alle med former..

Jeg vet ikke helt hvor på nett folk ser når de skal se på klær men de kan ikke se nøye. Fordi det er ett hav der ute med treningstøy for oss med former. 

Curvii str 64.. Zizzi str58.. Ellos str 64.. Tights str xxl.. Adidas str 4xl.. Cubus xxl.. KappAhl str 3xl... Sportmann str 4 xl.. Balion str xxl.. Shein 5xl... Å dette var bare noen nettbutikker jeg sjekket. SE får folk til og tro at hun er enestående på størrelser..

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20240719-170000.png

Nettopp, hun fyller ingen hull. Det er null problem å få tak i noe som helst slags klær om man er stor, liten, lang eller kort. Det er klær for ALLE der ute. Å det er klær med god kvalitet til en langt billigere penge. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (7 timer siden):

Du mener stadig feilproduksjon, skakke kjoler, lommer feil vei ikke er ræl? 

Du må slutte å fortelle folk hva de mener. Jeg har ikke sagt noe sånt.

En del av kommentarene her ser ut til å glemme at det faktisk er mange fornøyde kunder også. Det er ikke ALLE som sitter og syr i klærne eller lar være å sende tilbake. Det er et narrativ som er konstruert her inne basert på noen kommentarer/tilbakemeldinger på trustpilot. Det gjenspeiler ikke en hel sannhet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (3 timer siden):

Du må slutte å fortelle folk hva de mener. Jeg har ikke sagt noe sånt.

En del av kommentarene her ser ut til å glemme at det faktisk er mange fornøyde kunder også. Det er ikke ALLE som sitter og syr i klærne eller lar være å sende tilbake. Det er et narrativ som er konstruert her inne basert på noen kommentarer/tilbakemeldinger på trustpilot. Det gjenspeiler ikke en hel sannhet. 

Dette stemmer ikke. Det er basert på tilbakemeldinger på Facebook, Finn.no, trust pilot og det faktum at i år har de hatt to kjoledropp hvor kundene har bedt om reklamasjon og fått penger tilbake, fordi kvaliteten var elendig. Tandberg og Careless kaller det «feilproduksjon», selv om det skjer og har skjedd flere ganger de siste årene. Kvalitetsikring kjenner ikke denne bedriften til, utifra tilbakemeldingene. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...