Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (1 time siden):

Har meldt inn. Men er nok mange som mener vi kritiske er urimelige og legger oss borti ting hvor SE gjør så godt hun kan.. jo mere vi kritiske får dette frem jo bedre er det.

Å jeg kommer til og melde inn til krampa tar meg på det jeg mener er umerket reklame og brudd på alkoholloven. .. å det skal jeg gjøre helt frem til FT faktisk gjør noe med dette

Men kom ikke og kall meg sjalu eller misunnelig fordi jeg gjør dette. Eller at jeg må ha alt for mye fritid fordi jeg har nok ikke noe mer fritid enn andre mennesker 

Å melde inn ting man tenker er brudd på markedføringsloven er én ting, det er bra at noen faktisk orker å gjøre det. 

En annen ting er behovet enkelte har (sier ikke at det er deg forresten) for å sitte i et forum hvor man kritiserer og mobber et annet menneske fordi man mener det mennesket ser feil ut, skriver feil, snakker feil og alt annet tullete pirk som bare påpekes daglig her i tråden. De som assosierer seg med Sara er også målskive for negativ kritikk, om det så er samarbeidspartnere, kunder eller venner. 🤷🏽‍♀️

Alt fra silikonpupper, talefeil, skrivefeil, "latskap" påpekes og les av her inne som om man vet alt om Sara Emilie og hennes liv, det er det jeg reagerer på fordi det er så idiotisk å vie dag inn og dag ut til det. 

At hun har følt seg utrygg er helt jævlig, og jeg har en viss forståelse av det. Håper hun nyter en velfortjent ferie sammen med familien og venner. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roe skrev (43 minutter siden):

At hun har følt seg utrygg er helt jævlig, og jeg har en viss forståelse av det. Håper hun nyter en velfortjent ferie sammen med familien og venner. 

Ingen skal måtte føle seg utrygg. Hverken for meninger, handlinger og delinger.

Men.

Samtidig må vi ta inn over oss den verden vi lever i og dessverre er det personer som ikke vil andre godt, og som mangler de normale grensene vi andre har. Det er Sara Emilie nødt til å forholde seg til og hun burde derfor ha begrenset eksponeringen av familie og spesielt barn. Barna kan ikke bestemme eller styre dette selv og de trenger et ekstra vern av foreldrene. Noe de og har krav på men som SE gjentatte ganger viser at hun gir F i.

Ikke at hun derfor fortjener å føle seg utrygg, men det er kanskje på tide å forholde seg til virkeligheten vi faktisk lever i og ta ansvar for egen eksponering.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (29 minutter siden):

Ingen skal måtte føle seg utrygg. Hverken for meninger, handlinger og delinger.

Men.

Samtidig må vi ta inn over oss den verden vi lever i og dessverre er det personer som ikke vil andre godt, og som mangler de normale grensene vi andre har. Det er Sara Emilie nødt til å forholde seg til og hun burde derfor ha begrenset eksponeringen av familie og spesielt barn. Barna kan ikke bestemme eller styre dette selv og de trenger et ekstra vern av foreldrene. Noe de og har krav på men som SE gjentatte ganger viser at hun gir F i.

Ikke at hun derfor fortjener å føle seg utrygg, men det er kanskje på tide å forholde seg til virkeligheten vi faktisk lever i og ta ansvar for egen eksponering.

Og da behøver ikke de har inne ta ansvar? Snakk om ansvarsfraskrivelse. Er det mulig. Uansett hvordan noen fremstår så gir det ingen andre rett til å mobbe. Alltid SE sin feil.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Og da behøver ikke de har inne ta ansvar? Snakk om ansvarsfraskrivelse. Er det mulig. Uansett hvordan noen fremstår så gir det ingen andre rett til å mobbe. Alltid SE sin feil.

Men realiteten som Sara Emilie lever i, med barna sine, er at folk mobber, overgripere lagrer bilder og folk med skumle hensikter vet ALT om de.

Hvorfor er ikke dette også foreldrenes ansvar?

Om jeg drar på stranda med ungene og jeg VET at det ligger overgripere i buskene - skal jeg da la ungene leke på stranda nærmest nakne eller gjøre noe med det?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Men realiteten som Sara Emilie lever i, med barna sine, er at folk mobber, overgripere lagrer bilder og folk med skumle hensikter vet ALT om de.

Om jeg drar på stranda med ungene og jeg VET at det ligger overgripere i buskene - skal jeg da la ungene leke på stranda nærmest nakne eller gjøre noe med det?

Mener SE at hun er redd noen her på forumet skal komme hjem til henne å skade henne eller barna? Virkelig? 😂 Snakk om å overdrive. 

Flere inne her vil vel bare hun skal følge reglementet. Og kanskje være ærlig om forskjellige saker i businessen hennes. Og flere ønsker vel å få opp øya til de ganske mange naive menneskene der ute. Ikke verre enn det vel. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde "sektfølelsen" før over denne gjengen, så fikk jeg det nå hvertfall. "Carelesstreff" 😂😂

Screenshot_20240709_212458_Snapchat.jpg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (51 minutter siden):

Hun har ikke nevnt barna, det gjør du. Man kan være skremt/føle seg utrygg uten at det involverer barna. Her inne er det stalkere, de stalker ikke barna men SE. (Ja jeg vet det påvirker barna, men det var ikke utlevering av de det var snakk om) Hadde fader ikke følt meg trygg jeg heller med den heksejakten det er til tider. Noen her er crazy til tider.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Hun har ikke nevnt barna, det gjør du. Man kan være skremt/føle seg utrygg uten at det involverer barna. Her inne er det stalkere, de stalker ikke barna men SE. (Ja jeg vet det påvirker barna, men det var ikke utlevering av de det var snakk om) Hadde fader ikke følt meg trygg jeg heller med den heksejakten det er til tider. Noen her er crazy til tider.

Hun har da nevnt barna i årevis? Jeg vet både rutiner, navn, alder, diagnoser, helseutfordringer, hva de driver med, aktiviteter og følelser/reaksjoner i det daglige. Og det har hun gjort i årevis. Jeg følger ikke henne lenger så godt mulig hun faktisk har skjerpet seg - men hun har vært en absolutt versting på utlevering av barn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Hun har da nevnt barna i årevis? Jeg vet både rutiner, navn, alder, diagnoser, helseutfordringer, hva de driver med, aktiviteter og følelser/reaksjoner i det daglige. Og det har hun gjort i årevis. Jeg følger ikke henne lenger så godt mulig hun faktisk har skjerpet seg - men hun har vært en absolutt versting på utlevering av barn.

Hva har det med saken å gjøre? Barna har ingenting med at Sara personlig føler seg utrygg grunnet sjikane og trakassering fra enkelte? Uansett hvilke feil du mener hun har gjort i fortiden, så fortjener hun på lik linje med alle andre å føle seg trygg i Norge. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre? Barna har ingenting med at Sara personlig føler seg utrygg grunnet sjikane og trakassering fra enkelte? Uansett hvilke feil du mener hun har gjort i fortiden, så fortjener hun på lik linje med alle andre å føle seg trygg i Norge. 

Og det er jeg enig i. Men vi har og et selvstendig valg om hva vi deler og ikke.

Jeg tror det er overdrevent og forsøk på sympati fra følgerne. Men om det er et snev av sannhet i det så bør hun jo ta noen valg om å gjøre seg mer privat på SoMe?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 timer siden):

Å melde inn ting man tenker er brudd på markedføringsloven er én ting, det er bra at noen faktisk orker å gjøre det. 

En annen ting er behovet enkelte har (sier ikke at det er deg forresten) for å sitte i et forum hvor man kritiserer og mobber et annet menneske fordi man mener det mennesket ser feil ut, skriver feil, snakker feil og alt annet tullete pirk som bare påpekes daglig her i tråden. De som assosierer seg med Sara er også målskive for negativ kritikk, om det så er samarbeidspartnere, kunder eller venner. 🤷🏽‍♀️

Alt fra silikonpupper, talefeil, skrivefeil, "latskap" påpekes og les av her inne som om man vet alt om Sara Emilie og hennes liv, det er det jeg reagerer på fordi det er så idiotisk å vie dag inn og dag ut til det. 

Jeg har egentlig ikke hørt hun si at hun er utrygg men det stemmer sikkert. Men det hun er irritert på er jo at folk melder inn at hun merker feil eller ikke merker noe..

Å det hun burde gjøre er og koble helt ut i 2 uker. Vie hele sin tid til familien sin. Være der 100% for barna. Folk overlever å ikke høre fra henne

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Mener SE at hun er redd noen her på forumet skal komme hjem til henne å skade henne eller barna? Virkelig? 😂 Snakk om å overdrive. 

Flere inne her vil vel bare hun skal følge reglementet. Og kanskje være ærlig om forskjellige saker i businessen hennes. Og flere ønsker vel å få opp øya til de ganske mange naive menneskene der ute. Ikke verre enn det vel. 

Vi vet vel ikke hvilke syke sjeler som vanker her inne. Mange syke og forskrudde folk som er tikkende bomber. Men hun burde tenkt på det før hun deler absolutt alt. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (52 minutter siden):

Nå er det ikke det som diskuteres ifht trygghet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, elskersommer said:

Hun har ikke greie på reglene..

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20240709-104026.png

Ehm, seriøst? Hva med å bare droppe alkoholen på bildet og ikke bryte noen lover? Hvorfor er ikke det et alternativ? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik definerer regjeringen mobbing:

Hva er mobbing? En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer (1). I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (14 minutter siden):

Slik definerer regjeringen mobbing:

Hva er mobbing? En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer (1). I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg.

Har du en definisjon på bedrifter som blir mobbet?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Har du en definisjon på bedrifter som blir mobbet?

Bedrifter blir ikke mobbet for at de har silikon pupper på ville veier, at ansiktet var finere før bedriften gikk ned i vekt, at bedriften ikke lager sunne middager til familien. 
Bedrifter blir kritisert for eksponering av barn og manglende reklamemerking.

Det er helt ok å være kritisk til bedriften, uten å gå på person. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (9 minutter siden):

Bedrifter blir ikke mobbet for at de har silikon pupper på ville veier, at ansiktet var finere før bedriften gikk ned i vekt, at bedriften ikke lager sunne middager til familien. 
Bedrifter blir kritisert for eksponering av barn og manglende reklamemerking.

Det er helt ok å være kritisk til bedriften, uten å gå på person. 

Problemet her er at bedriften ER Sara Emilie og eksponeringen av kropp, pupper, vekt, fasong, barn, familie, mat ++++. Hele bedriften er jo pokker meg basert på å lage klesplagg til ALLE kroppsfasonger - inkludert de som er på den større siden. Men så skal en styre folk til å ikke kunne kommentere fasong, hold, plastisk kirurgi, matvaner +++?

Nei. Det blir for dumt. Hun tjener GROVT på eksponeringen men skal altså ikke tåle kritikk av det hun deler? Seriøst?

Sara Emilie er fult ut i stand til å selv styre hva hun legger ut i sosiale medier, hvordan det hun legger ut påvirker andre og blir oppfattet og hun er fult ut i stand til å forsvare seg og ta til ordet for å svare på kritikk.

Men gjør hun det vet hun og at hun får mindre engasjement, mindre visninger hos følgere og mindre reklame for produktene hun selger - altså mindre penger inn.

Og når hun først tar til motmæle mot kritikken  så er kritikerene "dumme", hevngjerrige, jobbløse og alle slags beskrivelser av folk som har for mye fritid som de kaster bort på heksejakten mot henne.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo mobbing, sjikanering og slikt. Driver ikke Sara E selv og legger ut at hun håper fitt*kjærringene som kommer med kritiske spørsmål, dør eller noe?

Driver ikke Sara E selv å hauser opp ‘følgerskaren’ sin til å ‘angripe’ og true folk som spør kritiske spørsmål på IG og andre plasser?

Driver ikke Sara E selv og legger ut kritiske (av og til frekke) spørsmål hun får privat på snap uten å anonymisere? 

Driver ikke Sara E As selv med mobbing og sjikanering iblant? 

Selvfølgelig er det trist om hun føler seg utrygg, det er det ingen som fortjener!

Men er As’et så mye bedre selv når det kommer til mobbing/sjikanering?

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (49 minutter siden):

Problemet her er at bedriften ER Sara Emilie og eksponeringen av kropp, pupper, vekt, fasong, barn, familie, mat ++++. Hele bedriften er jo pokker meg basert på å lage klesplagg til ALLE kroppsfasonger - inkludert de som er på den større siden. Men så skal en styre folk til å ikke kunne kommentere fasong, hold, plastisk kirurgi, matvaner +++?

Nei. Det blir for dumt. Hun tjener GROVT på eksponeringen men skal altså ikke tåle kritikk av det hun deler? Seriøst?

Sara Emilie er fult ut i stand til å selv styre hva hun legger ut i sosiale medier, hvordan det hun legger ut påvirker andre og blir oppfattet og hun er fult ut i stand til å forsvare seg og ta til ordet for å svare på kritikk.

Men gjør hun det vet hun og at hun får mindre engasjement, mindre visninger hos følgere og mindre reklame for produktene hun selger - altså mindre penger inn.

Og når hun først tar til motmæle mot kritikken  så er kritikerene "dumme", hevngjerrige, jobbløse og alle slags beskrivelser av folk som har for mye fritid som de kaster bort på heksejakten mot henne.

Det er stor forskjell på kritikk og mobbing. Det foregår konstruktiv kritikk innimellom, men det er sjelden vare. 

Ingen her som sier SE er feilfri, men jammen meg mange her i tråden som mener de er feilfrie selv som tror de bare kan kjøre på for SE gjorde det og det så er hun fritt vilt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...