Snublefot62 Skrevet 9. juli #35881 Del Skrevet 9. juli Bibbi_ skrev (18 minutter siden): Ok. Helt merkelig uansett. Men hvorfra reagerer ikke FT? Det lurer jeg oppriktig på. Det er meldt inn så mange lovbrudd fra SE, men ingenting skjer. Og når frøken "gjørsomjegvil" presterer å spørre om hvilke lov hun skal bryte. At hun må velge... Er hun faktisk så d*m? Hun gjør seg stokk dum. Når det gjelder departementene så er det nok ressursmangel som er årsaken. Dessverre. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerfrue Skrevet 9. juli #35882 Del Skrevet 9. juli Hun prater hele tiden om at hun jobber så sinnsykt mye, men jeg må beklage altså, men jeg ser det ikke.... Siden man skryter så fælt av det, hadde det jo vært fint å høre om en normal dag/ uke i hennes hektiske arbeidsliv. Det jeg ser er henting/ åpning av pakker, prøve klær, handling, noe blomster og hage, husbyggemøter og andre private ærender. Hadde vært morro om hun jobbet ett par md i en av butikkene sine. Sto opp 06:30, steller seg, steller barn, får de avgårde til skole/ barnehage og seg selv på jobb. Jobbe min 8 timer, hente barn, lage middag og underholde de til de legger seg. Så er det husarbeid og gjøre klart til en ny dag, før senga.... kanskje få med seg litt nyheter og noe annet. Dette er nemlig en ganske vanlig dag for de fleste av oss. Så håper hun tar utfordringen og også forteller om hvor mye hun jobber, så man ser at det ikke bare er " fjas" som bedrives 😊 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35883 Del Skrevet 9. juli Tigerfrue skrev (8 minutter siden): Hun prater hele tiden om at hun jobber så sinnsykt mye, men jeg må beklage altså, men jeg ser det ikke.... Siden man skryter så fælt av det, hadde det jo vært fint å høre om en normal dag/ uke i hennes hektiske arbeidsliv. Det jeg ser er henting/ åpning av pakker, prøve klær, handling, noe blomster og hage, husbyggemøter og andre private ærender. Hadde vært morro om hun jobbet ett par md i en av butikkene sine. Sto opp 06:30, steller seg, steller barn, får de avgårde til skole/ barnehage og seg selv på jobb. Jobbe min 8 timer, hente barn, lage middag og underholde de til de legger seg. Så er det husarbeid og gjøre klart til en ny dag, før senga.... kanskje få med seg litt nyheter og noe annet. Dette er nemlig en ganske vanlig dag for de fleste av oss. Så håper hun tar utfordringen og også forteller om hvor mye hun jobber, så man ser at det ikke bare er " fjas" som bedrives 😊 Hun burde prøvd 2 uker på ett sykehus/sykehjem.. følge en sykepleier på en turnus. Nå ble det jo påpekt at hun hadde en mer strevsomt jobb enn de. Hun hadde ikke holdt ut mer enn 3 dager. Å ville da skyldt på ME 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 9. juli #35884 Del Skrevet 9. juli (endret) Jeg tror hun føler at hun jobber mye, men sånn jeg ser det er det fordi hverdagen hennes mangler struktur. Hvis hun hadde satt seg på kontoret og jobbet fra f.eks 9-15, tror jeg hun hadde fått gjort mye mer. Nå flyter jobb og privatliv helt over i hverandre og vi ser jo at hun bruker timene på dagtid til rydding, vasking, trening, husbyggemøter osv også. Er også litt vanskelig for oss å vite hva hun tenker på som jobb. Hun virker veldig avhengig av å snappe om alt og ingenting, som ikke jeg tenker er jobb hvertfall, men på en måte er det jo det allikevel. Endret 9. juli av snute . 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35885 Del Skrevet 9. juli snute skrev (1 minutt siden): Jeg tror hun føler at hun jobber mye, men sånn jeg ser det er det fordi hverdagen hennes mangler struktur. Hvis hun hadde satt seg på kontoret og jobbet fra f.eks 9-15, tror jeg hun hadde fått gjort mye mer. Nå flyter jobb og privatliv helt over i hverandre og vi ser jo at hun bruker timene på dagtid til rydding, vasking, trening osv også. Er også litt vanskelig for oss å vite hva hun tenker på som jobb. Hun virker veldig avhengig av å snappe om alt og ingenting, som ikke jeg tenker er jobb hvertfall, men på en måte er det jo det allikevel. N ordnet hun til kjellerleilighet for å sitte der. Kjøpte masse nye møbler. Skulle bli bra og få alt av vareprøver dit og jobbe der.. Men det stoppet opp 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35886 Del Skrevet 9. juli Da er det bare og diskutere folkens😊 Bilder fra SE sin snapchat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35887 Del Skrevet 9. juli I dag har vel noe gått henne i mot🙈 Bilder fra SE sin snapchat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. juli #35888 Del Skrevet 9. juli elskersommer skrev (8 minutter siden): N ordnet hun til kjellerleilighet for å sitte der. Kjøpte masse nye møbler. Skulle bli bra og få alt av vareprøver dit og jobbe der.. Men det stoppet opp Det er åpenbart en fin måte å få skattefri inntekt på huset på. I regnskapet til Saraaemiliee AS er det ført opp andre driftskostnader på 430k. Hvor mye av dette som utgjør leie for lokalet er vanskelig å vite helt sikkert men om vi tenker at alt er leieutgift så blir det ca 600 kr eks mva pr kvadratmeter. Og det er ikke en utenkelig leiesum for næringslokaler. Det betyr at firmaet får fradrag på det på overskuddet sitt (og får mindre resultatskatt) og Sara Emilie får pengene utbetalt skattefritt. Ca en vanlig månedslønn for de fleste der altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 9. juli #35889 Del Skrevet 9. juli Sara Emilie har et utmerket poeng i det hun skriver på sin snapchat kanal, og det er at folk flest forstår at innholdet hennes består av reklame. Spesielt dersom feks 3 snapbilder før èn "umerket" snapchat står tydelig merket med egenreklame. Man må trossalt faktisk trykke seg gjennom de 3 som allerede er merket for å komme til den ene umerkede snappen.. Over flere år nå har det blitt sendt inn klager til Forbrukertilsynet angående Sara Emilies merking, og hva har resultatet vært? Absolutt ingenting, og det er det antakeligvis en grunn til Hun har selv tatt kontakt med Forbrukertilsynet og i samråd med de hatt møte for rådgivning iforhold til merking av reklame. Videre forteller Sara at hun periodesvis har følt seg utrygg, noe som er utrolig trist lesing. Ingen skal måtte føle seg utrygg i Norge uansett hvilket yrke man har eller hvilke "feil" noen mener at man har begått i yrket sitt, så det er virkelig grusomt at hun har hatt den følelsen grunnet pågående og intens sjikane samt trakassering. Jeg har ikke sett noen oppføre seg slik Sara beskriver mot andre influencere, at det er en konstant "jakt" daglig som hun forklarer opplevelsen, med flere brukere på Kvinneguiden og så videre. Kanskje noe moderatorene burde ta en nærmere titt på, da det er imot regelverket.. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 9. juli #35890 Del Skrevet 9. juli Bibbi_ skrev (4 timer siden): Bare måten hun svarer på minner om ufordragelig unge. Rett og slett. Det er så barnslig at det er vanskelig å tro at hun er en voksen dame med tre barn.... men utviklingen hennes både mentalt og kunnskapsmessig stoppet vel på ungdomsskolen? Forøvrig mener hun at hun har tatt 14 dager fri fra jobb selv om hun snakker mer inn i telefonen enn med ungene sine. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35891 Del Skrevet 9. juli Roe skrev (3 minutter siden): Sara Emilie har et utmerket poeng i det hun skriver på sin snapchat kanal, og det er at folk flest forstår at innholdet hennes består av reklame. Spesielt dersom feks 3 snapbilder før èn "umerket" snapchat står tydelig merket med egenreklame. Man må trossalt faktisk trykke seg gjennom de 3 som allerede er merket for å komme til den ene umerkede snappen.. Over flere år nå har det blitt sendt inn klager til Forbrukertilsynet angående Sara Emilies merking, og hva har resultatet vært? Absolutt ingenting, og det er det antakeligvis en grunn til Hun har selv tatt kontakt med Forbrukertilsynet og i samråd med de hatt møte for rådgivning iforhold til merking av reklame. Videre forteller Sara at hun periodesvis har følt seg utrygg, noe som er utrolig trist lesing. Ingen skal måtte føle seg utrygg i Norge uansett hvilket yrke man har eller hvilke "feil" noen mener at man har begått i yrket sitt, så det er virkelig grusomt at hun har hatt den følelsen grunnet pågående og intens sjikane samt trakassering. Jeg har ikke sett noen oppføre seg slik Sara beskriver mot andre influencere, at det er en konstant "jakt" daglig som hun forklarer opplevelsen, med flere brukere på Kvinneguiden og så videre. Kanskje noe moderatorene burde ta en nærmere titt på, da det er imot regelverket.. Føler seg utrygg? Når og hvor.. om du har 3 barn og føler deg utrygg på om noen skal komme hjem til henne så har jeg ett godt råd.. slutt og poste hele livet ditt på sosiale medier. Ha en lukket profil for henne privat og en konto for careless. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 9. juli #35892 Del Skrevet 9. juli Roe skrev (3 minutter siden): Sara Emilie har et utmerket poeng i det hun skriver på sin snapchat kanal, og det er at folk flest forstår at innholdet hennes består av reklame. Spesielt dersom feks 3 snapbilder før èn "umerket" snapchat står tydelig merket med egenreklame. Man må trossalt faktisk trykke seg gjennom de 3 som allerede er merket for å komme til den ene umerkede snappen.. Over flere år nå har det blitt sendt inn klager til Forbrukertilsynet angående Sara Emilies merking, og hva har resultatet vært? Absolutt ingenting, og det er det antakeligvis en grunn til Hun har selv tatt kontakt med Forbrukertilsynet og i samråd med de hatt møte for rådgivning iforhold til merking av reklame. Videre forteller Sara at hun periodesvis har følt seg utrygg, noe som er utrolig trist lesing. Ingen skal måtte føle seg utrygg i Norge uansett hvilket yrke man har eller hvilke "feil" noen mener at man har begått i yrket sitt, så det er virkelig grusomt at hun har hatt den følelsen grunnet pågående og intens sjikane samt trakassering. Jeg har ikke sett noen oppføre seg slik Sara beskriver mot andre influencere, at det er en konstant "jakt" daglig som hun forklarer opplevelsen, med flere brukere på Kvinneguiden og så videre. Kanskje noe moderatorene burde ta en nærmere titt på, da det er imot regelverket.. Tenker at det er her det er så trist at de som bare rett å slett ikke liker SE skader saken om merking mer enn de hjelper. Det blir så panisk det at det skal greves opp skit i alle kroker at de gode poengene med dårlig merking blir borte. Jeg synes det er bra at dårlig merking blir meldt inn. SE sammenligner det med å smugle to flasker vin, de vil heller ta de store smuglerne. Mulig det, men hadde vi bare fulgt reglene og ikke bare juksa "litt" så hadde det jo ikke vært noe problem. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 9. juli #35893 Del Skrevet 9. juli (endret) elskersommer skrev (34 minutter siden): Føler seg utrygg? Når og hvor.. om du har 3 barn og føler deg utrygg på om noen skal komme hjem til henne så har jeg ett godt råd.. slutt og poste hele livet ditt på sosiale medier. Ha en lukket profil for henne privat og en konto for careless. At man er en offentlig person gjør det ikke greit at man føler seg utrygg! Det være seg om man er kommuneansatt, politiker eller influencer. Ikke invalider andres følelser, her framstiller du det nærmest som en bagatell som hun har stelt i stand selv. De menneskene som er ansvarlig for denne utryggheten hun føler, får heller ta seg sammen og vokse opp, kanskje gå litt inn i seg selv. Endret 9. juli av Roe 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. juli #35894 Del Skrevet 9. juli Roe skrev (40 minutter siden): Sara Emilie har et utmerket poeng i det hun skriver på sin snapchat kanal, og det er at folk flest forstår at innholdet hennes består av reklame. Spesielt dersom feks 3 snapbilder før èn "umerket" snapchat står tydelig merket med egenreklame. Man må trossalt faktisk trykke seg gjennom de 3 som allerede er merket for å komme til den ene umerkede snappen.. Over flere år nå har det blitt sendt inn klager til Forbrukertilsynet angående Sara Emilies merking, og hva har resultatet vært? Absolutt ingenting, og det er det antakeligvis en grunn til Hun har selv tatt kontakt med Forbrukertilsynet og i samråd med de hatt møte for rådgivning iforhold til merking av reklame. Det første der er feil. Regelverket sier at alle skal kunne forstå at det er reklame. Ikke bare de som får med seg alle klippene i en story, men og de som kommer midt inn i en. Og etter 24 timer fjernes klipp (ikke hele storier) så med rett timing vil man kunne komme rett inn til umerket reklame. Og når manglende merking er så regelmessig så vil altså omfanget av de som kommer til umerket reklame være en god del. Og så er det nå engang sånn at det er ikke opp til Sara Emilie å vurdere hva som er godt nok. Alle skal forstå at det er reklame. Alle. Og så ser jeg jo at du nå kom med poenget jeg tippet Sara Emilie kom til å komme med. At når en gjør noe uten å bli straffet for det så tror hun at det er lov. Morsomt at jeg skrev nettopp dette for kun kort tid siden… og nei, den antakelsen er feil og fordummende. Så er det og fint at hun selv beviser sin egen løgn. Det er godt mulig hun var den som tok kontakt med FT først - men det var FT som ba om møte når rådgivningen de kom med ikke nådde frem. Så at hun ba om møte er feil. Beviselig feil. Og så er det rimelig avslørende når hun må rakke ned på de som sjekker einnsyn.no og påpeker løgn og regelbrudd. Da er det åpenbart at man vet at man tar feil og er på utrygg grunn - og i stede for å komme med fakta så angriper man troverdigheten til de. Classy av bedriftseier Sara Emilie der altså. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. juli #35895 Del Skrevet 9. juli Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Det første der er feil. Regelverket sier at alle skal kunne forstå at det er reklame. Ikke bare de som får med seg alle klippene i en story, men og de som kommer midt inn i en. Og etter 24 timer fjernes klipp (ikke hele storier) så med rett timing vil man kunne komme rett inn til umerket reklame. Og når manglende merking er så regelmessig så vil altså omfanget av de som kommer til umerket reklame være en god del. Og så er det nå engang sånn at det er ikke opp til Sara Emilie å vurdere hva som er godt nok. Alle skal forstå at det er reklame. Alle. Og så ser jeg jo at du nå kom med poenget jeg tippet Sara Emilie kom til å komme med. At når en gjør noe uten å bli straffet for det så tror hun at det er lov. Morsomt at jeg skrev nettopp dette for kun kort tid siden… og nei, den antakelsen er feil og fordummende. Så er det og fint at hun selv beviser sin egen løgn. Det er godt mulig hun var den som tok kontakt med FT først - men det var FT som ba om møte når rådgivningen de kom med ikke nådde frem. Så at hun ba om møte er feil. Beviselig feil. Og så er det rimelig avslørende når hun må rakke ned på de som sjekker einnsyn.no og påpeker løgn og regelbrudd. Da er det åpenbart at man vet at man tar feil og er på utrygg grunn - og i stede for å komme med fakta så angriper man troverdigheten til de. Classy av bedriftseier Sara Emilie der altså. Ikke så overraskende reaksjon dette. Å diskutere om hun er på glamping eller ikke er bagateller i den store sammenhengen fra denne Italia turen. Den har utelukkende bestått av bruk av barn i kommersielle samanhenger (reklame for Careless), massiv umerket reklame for CUBA bikini topp som markedsføres med «overraskende god hold» når det åpenbart er overraskende lite hold, og nå altså alkohol i reklame ikke bare en gang, men flere. Og da drar man sympati kortet og fortsetter å bygge på et narrative som ikke stemmer når det gjelder FT og merking av reklame. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. juli #35896 Del Skrevet 9. juli Roe skrev (1 time siden): Sara Emilie har et utmerket poeng i det hun skriver på sin snapchat kanal, og det er at folk flest forstår at innholdet hennes består av reklame. Spesielt dersom feks 3 snapbilder før èn "umerket" snapchat står tydelig merket med egenreklame. Man må trossalt faktisk trykke seg gjennom de 3 som allerede er merket for å komme til den ene umerkede snappen.. Over flere år nå har det blitt sendt inn klager til Forbrukertilsynet angående Sara Emilies merking, og hva har resultatet vært? Absolutt ingenting, og det er det antakeligvis en grunn til Hun har selv tatt kontakt med Forbrukertilsynet og i samråd med de hatt møte for rådgivning iforhold til merking av reklame. Videre forteller Sara at hun periodesvis har følt seg utrygg, noe som er utrolig trist lesing. Ingen skal måtte føle seg utrygg i Norge uansett hvilket yrke man har eller hvilke "feil" noen mener at man har begått i yrket sitt, så det er virkelig grusomt at hun har hatt den følelsen grunnet pågående og intens sjikane samt trakassering. Jeg har ikke sett noen oppføre seg slik Sara beskriver mot andre influencere, at det er en konstant "jakt" daglig som hun forklarer opplevelsen, med flere brukere på Kvinneguiden og så videre. Kanskje noe moderatorene burde ta en nærmere titt på, da det er imot regelverket.. Vel, Caroline og Lars Kristian Berg Eriksen legger seg i samme fosterstilling når de blir kritisert for det samme, så at du påstår at dette er så spesielt for Tandberg er feil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 9. juli #35897 Del Skrevet 9. juli elskersommer skrev (2 timer siden): Da er det bare og diskutere folkens😊 Bilder fra SE sin snapchat Å herregud… Hun skriver jo rett ut at det er greit å bryte loven med overlegg bare man gjør det litt, ikke mye! Selv om staten ikke bruker ressurser på å ta dem med 2 vinflasker for mye, eller de som kjører 5 km for fort, så er det like fullt ULOVLIG! Og blir man tatt så får man bot. Den der bør virkelig noen sende inn fordi hun skriver jo rett ut at hun gir faen 20% av tida fordi det blir man ikke tatt på… i tillegg sender hun farlige signaler mtp hvor stor påvirkningskraft hun har med den sammenlikninga hun gjør, hvor hun rett ut sier at er ikke så farlig om man tar med seg litt for mye og bryter loven. Fy flate hvor d*m går det an å bli? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35898 Del Skrevet 9. juli Roe skrev (48 minutter siden): At man er en offentlig person gjør det ikke greit at man føler seg utrygg! Det være seg om man er kommuneansatt, politiker eller influencer. Ikke invalider andres følelser, her framstiller du det nærmest som en bagatell som hun har stelt i stand selv. De menneskene som er ansvarlig for denne utryggheten hun føler, får heller ta seg sammen og vokse opp, kanskje gå litt inn i seg selv. Så klart skal alle føle seg trygg. Men med tanke på hvor mange galt mennesker det finnes der ute så bør alle tenke seg om før hele livet brettes ut på SoMe..Hadde hun hatt en helt lukket profil for Sara Emilie så hadde mange ikke vist om henne og familien. Så en profil for careless. Nå vet folk alt for mye om hennes barn og familie.. å i dagens samfunn så må faktisk familen vernes 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. juli #35899 Del Skrevet 9. juli Mail for å tipse om alkohol i kommersielle samanhengar er følgende. [email protected] 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9. juli #35900 Del Skrevet 9. juli caremore skrev (1 time siden): Mail for å tipse om alkohol i kommersielle samanhengar er følgende. [email protected] Har meldt inn. Men er nok mange som mener vi kritiske er urimelige og legger oss borti ting hvor SE gjør så godt hun kan.. jo mere vi kritiske får dette frem jo bedre er det. Å jeg kommer til og melde inn til krampa tar meg på det jeg mener er umerket reklame og brudd på alkoholloven. .. å det skal jeg gjøre helt frem til FT faktisk gjør noe med dette Men kom ikke og kall meg sjalu eller misunnelig fordi jeg gjør dette. Eller at jeg må ha alt for mye fritid fordi jeg har nok ikke noe mer fritid enn andre mennesker 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå