Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Er dette innafor? Alkohol og egenreklame (selvfølgelig ikke merket med egenreklame da) ?

Skjermbilde fra SE sin snap

Screenshot_20240708_232508_Snapchat.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Er dette innafor? Alkohol og egenreklame (selvfølgelig ikke merket med egenreklame da) ?

Skjermbilde fra SE sin snap

Screenshot_20240708_232508_Snapchat.jpg

Nei, det er vell et brudd på alkoholloven det. 

Hun har også på seg happyflops. De har hun vell reklamert for tidligere og dermed burde det også merkes? 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmff20 skrev (6 timer siden):

Nei, det er vell et brudd på alkoholloven det. 

Hun har også på seg happyflops. De har hun vell reklamert for tidligere og dermed burde det også merkes? 

Godt observert med Happy Flops.  Sara har ferie fra merking også nå. Det eneste som hjelper er bøter tror jeg. Desto flere som melder inn, desto større mulighet for reaksjon. 
Jeg tror det er et tidsspørsmål før det kommer bøter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppriktig skuffet over Sara sin manglende merking på ferien. Hun har fått påminnelse. Lager til og med en snapp om at hun glemmer å merke innimellom. 
Men dette er ikke en glipp. Det er gjennomgående slurv.  Jeg synes det er kjekt å følge når Sara er på ferie. Har selv vært der for mange år siden. Men det er trist å se hvor lite profesjonell hun er med reklame merkingen. 
 

IMG_5496.jpeg

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (16 minutter siden):

Jeg er oppriktig skuffet over Sara sin manglende merking på ferien. Hun har fått påminnelse. Lager til og med en snapp om at hun glemmer å merke innimellom. 
Men dette er ikke en glipp. Det er gjennomgående slurv.  Jeg synes det er kjekt å følge når Sara er på ferie. Har selv vært der for mange år siden. Men det er trist å se hvor lite profesjonell hun er med reklame merkingen. 
 

IMG_5496.jpeg

Selv om Forbrukertilsynet ikke går etter henne for å ha glemt en eller annen merking så betyr det ikke at det er greit.

Og for det andre er det ikke bare en og annen som blir glemt…

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

«Jeg prøver å huske å merke alt……» 

 

Fint at de fleste andre yrker klarer «huske» reglene i alle fall. Orker ikke gå til en tannlege som «prøver huske», eller en anestesilege….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (15 timer siden):

 

Du skriver da vitterlig «de hevder». Som om markedsføringen og tilgjengelig info sier dette. Det er jo beviselig feil da det er Sara Emilie som har hevdet dette på snap. 

Ja de som hevder det er Se og V på SE sin snap. Er det beviselig feil? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (22 minutter siden):

Ja de som hevder det er Se og V på SE sin snap. Er det beviselig feil? 

Når du sier «de» og omtaler et firma/produktene til et firma så er det rimelig naturlig å anta at «de» er firmaet. Og firmaet påstår ikke dette på produktsiden sin. Det er beviselig. Og feil. Så beviselig feil ja.

Det hadde da vært mer ryddig å si at SE påstår det, og ikke de. Men problemet med det er jo at da hadde poenget ditt vært borte.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Når du sier «de» og omtaler et firma/produktene til et firma så er det rimelig naturlig å anta at «de» er firmaet. Og firmaet påstår ikke dette på produktsiden sin. Det er beviselig. Og feil. Så beviselig feil ja.

Det hadde da vært mer ryddig å si at SE påstår det, og ikke de. Men problemet med det er jo at da hadde poenget ditt vært borte.

Jeg sier de når jeg omtaler det SE har lagt ut på snap. Bilde av SE når hun er på ferie med familien. Måten hun og V fronter merket med klærne når de er på ferie.  Om du mener det er rimelig og tro det så greit, men da trodde du feil og kan ikke tilegne meg å ha snakket om hvordan merket fronter sine produkter på nettsiden når det ikke var nevnt nettsiden med ett ord. Kun nevnt et bilde på snap.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (18 minutter siden):

Jeg sier de når jeg omtaler det SE har lagt ut på snap. Bilde av SE når hun er på ferie med familien. Måten hun og V fronter merket med klærne når de er på ferie.  Om du mener det er rimelig og tro det så greit, men da trodde du feil og kan ikke tilegne meg å ha snakket om hvordan merket fronter sine produkter på nettsiden når det ikke var nevnt nettsiden med ett ord. Kun nevnt et bilde på snap.

Problemet her er den personlige koblingen mellom firma/eier/influenser. Dette hadde ikke vært et problem om en butikkeier hos Cubus hadde lagt ut et bilde av en BH og skrevet at det var overraskende god hold i den. Hadde noen da skrevet «de» så hadde alle tenkt «Cubus». Men her er det så sammensurium av roller og koblinger at «de» blir uklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Bibbi_ said:

Er dette innafor? Alkohol og egenreklame (selvfølgelig ikke merket med egenreklame da) ?

Skjermbilde fra SE sin snap

Screenshot_20240708_232508_Snapchat.jpg

Tror egentlig ikke dette ville vært alkohol i reklame om hun hadde merka med reklame. Det er ganske umulig å lese etiketten, så dette kan like gjerne være alkoholfritt (selv om vi vet det ikke er det) og det er ingen logo som viser at det er et merke som produserer alkohol. Om en vinbar kan legge ut bilder av vinglass med eplejuice for å fremstå som hvitvin oh det er greit så må da det der være innafor og.

Da tone damli ble beskyldt for alkoholreklame var det fordi hun på alle bilder hadde samme merke med en logo som var tydelig på hvert bilde.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (Akkurat nå):

Tror egentlig ikke dette ville vært alkohol i reklame om hun hadde merka med reklame. Det er ganske umulig å lese etiketten, så dette kan like gjerne være alkoholfritt (selv om vi vet det ikke er det) og det er ingen logo som viser at det er et merke som produserer alkohol. Om en vinbar kan legge ut bilder av vinglass med eplejuice for å fremstå som hvitvin oh det er greit så må da det der være innafor og.

Da tone damli ble beskyldt for alkoholreklame var det fordi hun på alle bilder hadde samme merke med en logo som var tydelig på hvert bilde.

Dette er feil.

Det må ikke være alkohol for å bryte alkoholloven,men fremstå som..

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Problemet her er den personlige koblingen mellom firma/eier/influenser. Dette hadde ikke vært et problem om en butikkeier hos Cubus hadde lagt ut et bilde av en BH og skrevet at det var overraskende god hold i den. Hadde noen da skrevet «de» så hadde alle tenkt «Cubus». Men her er det så sammensurium av roller og koblinger at «de» blir uklart.

Joda det er jeg ikke uenig i. Men hadde noen her kommentert at en av modellene til Cubus ser ut som hun har silikon på ville veier?  Synes også at beskrivelsen på nettsiden til Careless er alt for dårlig, men hadde noen reagert veldig kraftig på at Cubus tok inn den type modell i store størrelser? Hadde det blitt nevnt at denne butikken ikke er liv laga for at de tar inn en modell som de fleste med stor bryste ikke kan bruke?  Det er mye seriøst å bra her. Det blir gjort oppmerksom på mange måter influenseren prøver å "lure" seg til reklame, ikke merker osv. Men jeg blir så lei av de som bare må kommentere på slik måte at det blir usaklig bare for at de misliker personen SE.   Å nei jeg er absolutt ikke en av de beste på saklighet her i tråden.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dupers skrev (7 minutter siden):

Tror egentlig ikke dette ville vært alkohol i reklame om hun hadde merka med reklame. Det er ganske umulig å lese etiketten, så dette kan like gjerne være alkoholfritt (selv om vi vet det ikke er det) og det er ingen logo som viser at det er et merke som produserer alkohol. Om en vinbar kan legge ut bilder av vinglass med eplejuice for å fremstå som hvitvin oh det er greit så må da det der være innafor og.

Da tone damli ble beskyldt for alkoholreklame var det fordi hun på alle bilder hadde samme merke med en logo som var tydelig på hvert bilde.

Etikett, navn eller synlig tekst er irrelevant for forbudet mot alkohol i markedsføring. Det holder at det fremstår som alkohol.

Ikke uvanlig at en del «smarte» influensere tar et vinglass og bruker mozell oppi i stede for faktisk vin. Men problemet er at forbudet gjelder fortsatt siden det åpenbart skal fremstå som alkoholholdig.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (7 minutter siden):

Joda det er jeg ikke uenig i. Men hadde noen her kommentert at en av modellene til Cubus ser ut som hun har silikon på ville veier?  Synes også at beskrivelsen på nettsiden til Careless er alt for dårlig, men hadde noen reagert veldig kraftig på at Cubus tok inn den type modell i store størrelser? Hadde det blitt nevnt at denne butikken ikke er liv laga for at de tar inn en modell som de fleste med stor bryste ikke kan bruke?  Det er mye seriøst å bra her. Det blir gjort oppmerksom på mange måter influenseren prøver å "lure" seg til reklame, ikke merker osv. Men jeg blir så lei av de som bare må kommentere på slik måte at det blir usaklig bare for at de misliker personen SE.   Å nei jeg er absolutt ikke en av de beste på saklighet her i tråden.

Om noen hadde kommentert det om en Cubus modell så tror jeg veldig få hadde reagert. Måten Careless og Sara Emilie jobber på gjør at alt blir mer personlig. Kritiserer man bedriften så kritiserer man Sara Emilie. Det er til og med enkelt å finne ut hvem mange av modellene er og deres SoMe profil. Ganske enkelt fordi alt handler om en personlig relasjon til kundene.

Klarer du for eks å finne navnet på en av modellene til Cubus? (med mindre du er i bransjen eller spesiell interesse for modeller) Careless sine modeller derimot er relativt enkelt å vite hvem er.

Og da er veien ekstremt kort til å ta ting personlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snublefot62 said:

Etikett, navn eller synlig tekst er irrelevant for forbudet mot alkohol i markedsføring. Det holder at det fremstår som alkohol.

Ikke uvanlig at en del «smarte» influensere tar et vinglass og bruker mozell oppi i stede for faktisk vin. Men problemet er at forbudet gjelder fortsatt siden det åpenbart skal fremstå som alkoholholdig.

 

18 minutter siden, J.. said:

Dette er feil.

Det må ikke være alkohol for å bryte alkoholloven,men fremstå som..

Dette håndheves da forskjellig i ulike deler av landet. I trondheim er det iallefall ikke så strengt. Det hadde det bildet der vært helt innafor så lenge en logo som ikke er forbundet med alkohol eller % ikke vises er det bare ei flaske og ikke noe og ta på.

Foreksempel restauranter som bruker gamle vinflasker til lysestaker. Er etiketten på flaska er det ikke hreit, er flaska uten etikett eller med en alkoholfri etikett er det innafor. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dupers skrev (Akkurat nå):

 

Dette håndheves da forskjellig i ulike deler av landet. I trondheim er det iallefall ikke så strengt.

Dette er også feil.

Det håndheves likt over hele landet.

Tror du misforstår hva alkoholreklame er.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Om noen hadde kommentert det om en Cubus modell så tror jeg veldig få hadde reagert. Måten Careless og Sara Emilie jobber på gjør at alt blir mer personlig. Kritiserer man bedriften så kritiserer man Sara Emilie. Det er til og med enkelt å finne ut hvem mange av modellene er og deres SoMe profil. Ganske enkelt fordi alt handler om en personlig relasjon til kundene.

Klarer du for eks å finne navnet på en av modellene til Cubus? (med mindre du er i bransjen eller spesiell interesse for modeller) Careless sine modeller derimot er relativt enkelt å vite hvem er.

Og da er veien ekstremt kort til å ta ting personlig.

Jeg synes ikke å kommentere kroppen direkte er innafor enten jeg vet hvem det er eller ikke. En kommentar om hvordan et plagg fremstiller en kropp er noe helt annet.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (4 minutter siden):

 

Dette håndheves da forskjellig i ulike deler av landet. I trondheim er det iallefall ikke så strengt. Det hadde det bildet der vært helt innafor så lenge en logo som ikke er forbundet med alkohol eller % ikke vises er det bare ei flaske og ikke noe og ta på.

Foreksempel restauranter som bruker gamle vinflasker til lysestaker. Er etiketten på flaska er det ikke hreit, er flaska uten etikett eller med en alkoholfri etikett er det innafor. 

 

Dette stemmer ikke. Det er ingen forskjell på forbudet mot alkohol i nord eller sør i Norge. Heller ikke måten det blir håndtert på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J.. said:

Dette er også feil.

Det håndheves likt over hele landet.

Tror du misforstår hva alkoholreklame er.

Evt så misforstår dere hva som faktisk blir slått ned på og ikke. Men hei. Jeg kan legge meg flat for dette har ikke jeg tid til i dag

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...