Sharp75! Skrevet 28. juni #35601 Del Skrevet 28. juni elskersommer skrev (2 timer siden): Jeg er fullt klar over att det er gode tilbakemeldinger der. De kom fordi SE ba folk om og komme med tilbakemeldinger på Trustpilot. Å med tanke på at 37% gir kun 1 og 2 stjerner så synes jeg ikke 50 % er ett høyt tall. Det burde ha vært mye høyere Alle følger ikke SE på snap, så det er spekulasjoner. Siden du regner 1 og 2, kan jeg regne 5 og 4 stjerner så er det 60%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 28. juni #35602 Del Skrevet 28. juni Snurris skrev (1 time siden): Synes du virkelig 52% fornøyde kunder er noe å skryte av? Sammenlignet med at alt er dritt som flere her påstår ja. Flere her vil ikke innse at det er fornøyde kunder i det hele tatt. Så 52% av av en brøkdel av kundene er ikke ille. Hadde alle kundene som har kjøpt skrevet på trustpilot tror jeg den prosentene hadde steget til SE sin fordel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. juni #35603 Del Skrevet 28. juni Sharp75! skrev (21 minutter siden): Sammenlignet med at alt er dritt som flere her påstår ja. Flere her vil ikke innse at det er fornøyde kunder i det hele tatt. Så 52% av av en brøkdel av kundene er ikke ille. Hadde alle kundene som har kjøpt skrevet på trustpilot tror jeg den prosentene hadde steget til SE sin fordel. Jeg tror aldri jeg har påstått de ikke har noen fornøyde kunder? Men når en ser på en del av de positive tilbakemeldingene på Trustpilot hvor Careless bryter loven og allikevel er kunden fornøyd, og andre hvor det er så svulstige ord av butikk og innehaver at selv Iselin Guttormsen hadde blitt rød i kinnene gir ikke akkurat så mye tillit til mange av de. Og vi vet at Sara Emilie har oppfordret følgere til å gå inn på Trustpilot. Så jeg for min del tar de positive tilbakemeldingene på Careless med ei stor klype salt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 28. juni #35604 Del Skrevet 28. juni Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Jeg tror aldri jeg har påstått de ikke har noen fornøyde kunder? Men når en ser på en del av de positive tilbakemeldingene på Trustpilot hvor Careless bryter loven og allikevel er kunden fornøyd, og andre hvor det er så svulstige ord av butikk og innehaver at selv Iselin Guttormsen hadde blitt rød i kinnene gir ikke akkurat så mye tillit til mange av de. Og vi vet at Sara Emilie har oppfordret følgere til å gå inn på Trustpilot. Så jeg for min del tar de positive tilbakemeldingene på Careless med ei stor klype salt. Du tviler på de positive og men tror på de negative? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. juni #35605 Del Skrevet 28. juni Bella50 skrev (3 minutter siden): Du tviler på de positive og men tror på de negative? Jeg tviler på mange av de positive ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 28. juni #35606 Del Skrevet 28. juni (endret) Snublefot62 skrev (2 timer siden): Det er jo ikke så rart når de sletter negative tilbakemeldinger. Rart disse ikke er slettet da, siden de i følge deg sletter de negative tilbakemeldingene. Endret 28. juni av Roe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. juni #35607 Del Skrevet 28. juni Roe skrev (4 minutter siden): Rart disse ikke er slettet da, siden de i følge deg sletter de negative tilbakemeldingene. Ja det er rart. Men jeg sa aldri de slettet alle negative tilbakemeldinger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. juni #35608 Del Skrevet 28. juni Sharp75! skrev (1 time siden): Når dere skriker så høyt at det er dårlig, og kun 178 har lagt igjen tilbakemelding? 😉 Å da burde man forvente att det er 178 stk fornøyde tilbakemeldinger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. juni #35609 Del Skrevet 28. juni elskersommer skrev (8 minutter siden): Å da burde man forvente att det er 178 stk fornøyde tilbakemeldinger 100% fornøyd er nok litt mye å håpe på. Enkelte blir aldri fornøyd 😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurris Skrevet 28. juni #35610 Del Skrevet 28. juni Sharp75! skrev (1 time siden): Sammenlignet med at alt er dritt som flere her påstår ja. Flere her vil ikke innse at det er fornøyde kunder i det hele tatt. Så 52% av av en brøkdel av kundene er ikke ille. Hadde alle kundene som har kjøpt skrevet på trustpilot tror jeg den prosentene hadde steget til SE sin fordel. Og jeg synes det er fryktelig ille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leetha Skrevet 29. juni #35611 Del Skrevet 29. juni 999 for en liten kort sommerkjole. Ser jo lignende på temu. Jeg synes det er dyrt. Hva er kjolen laget av? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. juni #35612 Del Skrevet 29. juni 2 hours ago, leetha said: 999 for en liten kort sommerkjole. Ser jo lignende på temu. Jeg synes det er dyrt. Hva er kjolen laget av? Men hvorfor bruke Temu som sammenligningsgrunnlag? Kjolene på Temu er av enda dårligere materialkvalitet, de driver dropshipping og bidrar til å ødelegge kinesisk klesproduksjon fordi fabrikkene der må konkurrere om å produsere billigst mulig til lavest kvalitet. Hvorfor drar man stadig inn Temu som noe å sammenligne mot? Temu er ikke en god standard for sammenligning! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. juni #35613 Del Skrevet 29. juni issoras skrev (2 minutter siden): Men hvorfor bruke Temu som sammenligningsgrunnlag? Kjolene på Temu er av enda dårligere materialkvalitet, de driver dropshipping og bidrar til å ødelegge kinesisk klesproduksjon fordi fabrikkene der må konkurrere om å produsere billigst mulig til lavest kvalitet. Hvorfor drar man stadig inn Temu som noe å sammenligne mot? Temu er ikke en god standard for sammenligning! Men hvordan vet du at mye av dette ikke gjelder for Careless og? Dropshipping gjør de ikke, men materialvalg, produksjonskvalitet og pris er ikke langt unna å kunne sammenlignes med Temu. Og det er ofte derfor det blir gjort. Tilbakemeldinger i gruppa deres og på Trustpilot viser jo at kundene får produkter med løse tråder, feilsydd, dårlig kvalitet og mangler som ofte skyldes billige materialer, dårlig produksjon og ingen kvalitetskontroll. Akkurat som Temu. Og ser vi på regnskapene for de to siste årene er det tydelig at prisen inn for disse produktene er ekstremt lav og de har høy fortjeneste. Plaggene til over tusenlappen koster ikke mye over en hundrelapp eller to i innkjøp. Og når vi da vet at hun har minst to ledd mellom henne og fabrikk så er det ganske åpenbart at fabrikken får en veldig liten del av kaka. Som hos Temu. Tidligere ble det kjent hvilken fabrikk som produserte noe av klærne til Careless. Der kom det frem en rapport som viste til nettopp lave lønninger. Careless har etter det påstått at de har sluttet å produsere klær på den fabrikken. Mye av grunnen ble oppgitt til å være dårlig kvalitet. Men det vi ser av de tilbakemeldingene som kommer i ny og ne er at kvaliteten inne har blitt bedre. Careless på sin side skryter over at fabrikken de nå bruker til det meste ligger på EUROPASIDEN av Tyrkia. Som om det gjør ting bedre? Tyrkia er et av verstinglandene på utnyttelse av ansatte på fabrikkene. Jeg sier ansatte, men det er ofte papirløse flyktninger og barn som får veldig lite betalt. Hadde jeg vært Careless hadde jeg beholdt den gamle fabrikken i Kina og godtatt klager på underbetalte ansatte. For de fikk i følge rapporten i det minste forsikring og fri (etter veldig lange arbeidsdager). 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. juni #35614 Del Skrevet 29. juni 2 minutter siden, Snublefot62 said: Men hvordan vet du at mye av dette ikke gjelder for Careless og? Dropshipping gjør de ikke, men materialvalg, produksjonskvalitet og pris er ikke langt unna å kunne sammenlignes med Temu. Og det er ofte derfor det blir gjort. Tilbakemeldinger i gruppa deres og på Trustpilot viser jo at kundene får produkter med løse tråder, feilsydd, dårlig kvalitet og mangler som ofte skyldes billige materialer, dårlig produksjon og ingen kvalitetskontroll. Akkurat som Temu. Og ser vi på regnskapene for de to siste årene er det tydelig at prisen inn for disse produktene er ekstremt lav og de har høy fortjeneste. Plaggene til over tusenlappen koster ikke mye over en hundrelapp eller to i innkjøp. Og når vi da vet at hun har minst to ledd mellom henne og fabrikk så er det ganske åpenbart at fabrikken får en veldig liten del av kaka. Som hos Temu. Tidligere ble det kjent hvilken fabrikk som produserte noe av klærne til Careless. Der kom det frem en rapport som viste til nettopp lave lønninger. Careless har etter det påstått at de har sluttet å produsere klær på den fabrikken. Mye av grunnen ble oppgitt til å være dårlig kvalitet. Men det vi ser av de tilbakemeldingene som kommer i ny og ne er at kvaliteten inne har blitt bedre. Careless på sin side skryter over at fabrikken de nå bruker til det meste ligger på EUROPASIDEN av Tyrkia. Som om det gjør ting bedre? Tyrkia er et av verstinglandene på utnyttelse av ansatte på fabrikkene. Jeg sier ansatte, men det er ofte papirløse flyktninger og barn som får veldig lite betalt. Hadde jeg vært Careless hadde jeg beholdt den gamle fabrikken i Kina og godtatt klager på underbetalte ansatte. For de fikk i følge rapporten i det minste forsikring og fri (etter veldig lange arbeidsdager). Dette har jeg svart på tidligere, du kan ikke bare se på materialvalg i tekst og slå fast at det er det samme på temu. Polyester finnes i mange ulike kvaliteter, fra billig til dyrt. Du kan være heldig fra Temu men du kan også være uheldig. Mye av det som selges fra Temu er i svært dårlig materialkvalitet. Det som selges fra Temu blir ikke stilt europeiske krav til og være fulle av kjemikalier som ikke er godkjent i Europa i tillegg til at materialet i en kjole til 150 kroner vil være av lav kvalitet. Problemet med Temu er at klærne er så billige at folk ikke bryr seg når det er dårlig kvalitet, folk bare kaster det og kjøper nytt. Folk (flest) tolererer ikke det samme for en kjole til 1000 kroner. Hvordan vet du at materialvalg og produksjon er det samme som for Temuklær? Det er jo ingenting som indikerer det? Har du så mange plagg fra Temu og Careless som du har greid å sammenligne? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. juni #35615 Del Skrevet 29. juni issoras skrev (36 minutter siden): Folk (flest) tolererer ikke det samme for en kjole til 1000 kroner. Det er jo det som er litt spesielt med en del av kundene til Careless. Der godtas det mye. Feil på stoffet, løse tråder, lommer som er feil sydd, deler som faller av, avfarging + +. Alt dette er ting Careless kunder opplever og flere er mer en villig til å leve med de, fikse det selv og til og med selge videre med «noen originale feil». Det ser en går igjen både i gruppa til Careless på fb, trustpilot og ulike salgsplatformer. Når det gjelder sammenligningen med Temu må du ikke misforstå dette med at en sammenligner direkte med stoffprodusent og stoffblandinger. Det som jeg tolker at folk mener, og jeg selv mener, er at kostnaden med å kjøpe direkte fra Temu er ganske nærme innkjøpsprisen til Careless (ut fra tallene), kvalitetskontrollen er fraværende hos begge, størrelser er bingolotteri og hva man faktisk får er hipp som happ. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. juni #35616 Del Skrevet 29. juni 14 minutter siden, Snublefot62 said: Det er jo det som er litt spesielt med en del av kundene til Careless. Der godtas det mye. Feil på stoffet, løse tråder, lommer som er feil sydd, deler som faller av, avfarging + +. Alt dette er ting Careless kunder opplever og flere er mer en villig til å leve med de, fikse det selv og til og med selge videre med «noen originale feil». Det ser en går igjen både i gruppa til Careless på fb, trustpilot og ulike salgsplatformer. Når det gjelder sammenligningen med Temu må du ikke misforstå dette med at en sammenligner direkte med stoffprodusent og stoffblandinger. Det som jeg tolker at folk mener, og jeg selv mener, er at kostnaden med å kjøpe direkte fra Temu er ganske nærme innkjøpsprisen til Careless (ut fra tallene), kvalitetskontrollen er fraværende hos begge, størrelser er bingolotteri og hva man faktisk får er hipp som happ. At det er mye spesielt blant kundene kan jeg være enig i, men sånn er det jo på mange produkter/merker. Jeg måtte melde meg inn i gruppa pga denne tråden, og ser at grunnen til at mange selger videre er fordi de ser en mulighet for å tjene penger, fordi folk byr over hverandre. Fascinerende. Men det jeg reagerer på er at man her stadig drar fram Temu som et sammenligningsgrunnlag for pris og kvalitet. Det kan ikke sammenlignes, Temu er ikke en norsk butikk, men legger opp til høy profitt ved å selge svært lav kvalitet til ekstremt høyt volum, der lav kvalitet betyr høyere inntjening. Careless priser etter tilbud og etterspørsel, noe de aller fleste butikker på markedet gjør. De har høy etterspørsel og kan derfor prise høyt, de kunne strengt tatt priset det enda høyere (utfra hvor fort ting blir utsolgt). Hvorfor i all verden er det da relevant å dra frem en gigantisk lavkvalitetsbutikk som ikke en gang trenger å følge europeiske krav og sammenligne prisene??? Det er jo mye bingolotteri på størrelser hos de fleste merker, dette er ikke unikt for hverken Temu eller Careless, og produksjonsfeil er også vanlig hos mange merker. Jeg skjønner ikke hvorfor det er et argument? Mener man at careless burde solgt enda dårligere klær fra Temu i stedetfor eget design, til høy pris? Why? Hvorfor skulle noen som helst i Norge prøve å konkurrere mot en kinesisk gigant? Det er jo komplett umulig med norske kostnadsnivå. Careless er jo ikke i samme segment og marked som Temu i det hele tatt. (Ja, jeg er dypt og inderlig sterk motstander av Temu og mener Temu er svært farlig for miljø, markedet for kinesiske klesprodusenter og ikke minst farlig for konsumenters holdninger der vi lærer at ræva kvalitet og forsøpling er helt ok så lenge det er billig nok - men det er en egen tråd). 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 29. juni #35617 Del Skrevet 29. juni Snublefot62 skrev (1 time siden): Men hvordan vet du at mye av dette ikke gjelder for Careless og? Dropshipping gjør de ikke, men materialvalg, produksjonskvalitet og pris er ikke langt unna å kunne sammenlignes med Temu. Og det er ofte derfor det blir gjort. Tilbakemeldinger i gruppa deres og på Trustpilot viser jo at kundene får produkter med løse tråder, feilsydd, dårlig kvalitet og mangler som ofte skyldes billige materialer, dårlig produksjon og ingen kvalitetskontroll. Akkurat som Temu. Og ser vi på regnskapene for de to siste årene er det tydelig at prisen inn for disse produktene er ekstremt lav og de har høy fortjeneste. Plaggene til over tusenlappen koster ikke mye over en hundrelapp eller to i innkjøp. Og når vi da vet at hun har minst to ledd mellom henne og fabrikk så er det ganske åpenbart at fabrikken får en veldig liten del av kaka. Som hos Temu. Tidligere ble det kjent hvilken fabrikk som produserte noe av klærne til Careless. Der kom det frem en rapport som viste til nettopp lave lønninger. Careless har etter det påstått at de har sluttet å produsere klær på den fabrikken. Mye av grunnen ble oppgitt til å være dårlig kvalitet. Men det vi ser av de tilbakemeldingene som kommer i ny og ne er at kvaliteten inne har blitt bedre. Careless på sin side skryter over at fabrikken de nå bruker til det meste ligger på EUROPASIDEN av Tyrkia. Som om det gjør ting bedre? Tyrkia er et av verstinglandene på utnyttelse av ansatte på fabrikkene. Jeg sier ansatte, men det er ofte papirløse flyktninger og barn som får veldig lite betalt. Hadde jeg vært Careless hadde jeg beholdt den gamle fabrikken i Kina og godtatt klager på underbetalte ansatte. For de fikk i følge rapporten i det minste forsikring og fri (etter veldig lange arbeidsdager). Og igår sa Sara at hun virkelig skulle ønske at hun kunne sette ned prisen på en eller annen kjole til 499. Men de måtte ta 999 for den…. 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 29. juni #35618 Del Skrevet 29. juni elskersommer skrev (11 timer siden): Å da burde man forvente att det er 178 stk fornøyde tilbakemeldinger Finn et firma som som bare har fornøyde kunder. Tviler på at de eksisterer. Vil alltid være noen som klager. Et eks. Jeg er fornøyd med den ene klesbutikken som er her jeg bor, synes de er høflige, hjelper til, får bytte m.m ei jeg kjenner mener det totalt motsatte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 29. juni #35619 Del Skrevet 29. juni issoras skrev (1 time siden): Men hvorfor bruke Temu som sammenligningsgrunnlag? Kjolene på Temu er av enda dårligere materialkvalitet, de driver dropshipping og bidrar til å ødelegge kinesisk klesproduksjon fordi fabrikkene der må konkurrere om å produsere billigst mulig til lavest kvalitet. Hvorfor drar man stadig inn Temu som noe å sammenligne mot? Temu er ikke en god standard for sammenligning! For du tenker Careless er av god kvalitet? Dette er jo bare 1 av mange eksempler på ræva kvalitet. Skjermbilde fra kjøpe/ selge på Facebook 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. juni #35620 Del Skrevet 29. juni Bibbi_ skrev (19 minutter siden): For du tenker Careless er av god kvalitet? Dette er jo bare 1 av mange eksempler på ræva kvalitet. Skjermbilde fra kjøpe/ selge på Facebook Det begynner jo å bli litt mye produksjonsfeil... Dette er ikke bra 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå