Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Sharp75! skrev (5 minutter siden):

De kan også bare ha brukt de til firmaregninger. Man må ikke bruke de på alle regninger selv om man har en factoring avtale.

Men hvilken firma sender careless tøy til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke Klarna. Det er utenom.

Om det er noe minus med factoring? Ja kostnaden. Dersom bedrift A sender en faktura til bedrift B på for eks 100.000, og selger den til et factoring selskap så får bedrift A eksempelvis 80.000 med en gang, resten minus kostnaden med factoring senere.

Fordelen med dette er at bedrift A får største delen av pengene på kort tid. Og er det noe Careless trenger så er det raske penger.

Fordi det er ikke da andre som eier butikkene til careless 🙈🙈 også blir det sendt regning dit?

Nå sier jeg ikke att andre enn careless eier 4 butikker men bare funderer siden de egentlig ikke har noen spesielle og sende regning til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner til Careless, vet man noe om etiske retningslinjer og produksjon av klær? 

Jeg er ikke noe glad i den delen av SE-bedriften som omhandler mammarolle og eksponering , men må innrømme at jeg har sett på et par plagg..

Synes modellene og konseptet sånn sett er bra. 

Jeg stusser forsåvidt litt på kvaliteten, da det periodevis dukker opp massevis av Careless-tøy til salgs på finn. 

Om jeg vurderer å kjøpe, så blir det trolig et plagg som allerede er i omløp.

Kom gjerne med litt kort, saklig info om det er fullstendig dust å handle der. 

Endret av Tradegy
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (56 minutter siden):

Denne forstod jeg ikke. Hvilke firmaregninger?

Careless velger selv hvilke regninger de sender til factoring, og factoring selskapet velger selv hvilke de ønsker å godta/gi tilbud på.

Det jeg ikke forstår er hvem det er naturlig at Careless sender regning til? For hva?

Regner med at Careless har andre krav/regninger som de fakturerer til. 

Her på KG virker det som noen kjenner til hele firmaet til Careless, hvem, hva hvor, ned til hver minste detalj studeres, eller legges iallefall fram slik.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Regner med at Careless har andre krav/regninger som de fakturerer til. 

Her på KG virker det som noen kjenner til hele firmaet til Careless, hvem, hva hvor, ned til hver minste detalj studeres, eller legges iallefall fram slik.

Jeg diskuterer den infoen som ligger åpent tilgjengelig for alle, og stiller spørsmål med det jeg stusser på.

Bare så det er klart, factoring omhandler fakturaene Careless sender ut med krav til andre, ikke fakturaer de får som de må betale.

Og det er godt mulig det er legitimt å gjøre det, men jeg klarer ikke å se for meg hva det er de skal fakturere for, og da stusser jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (52 minutter siden):

Jeg diskuterer den infoen som ligger åpent tilgjengelig for alle, og stiller spørsmål med det jeg stusser på.

Bare så det er klart, factoring omhandler fakturaene Careless sender ut med krav til andre, ikke fakturaer de får som de må betale.

Og det er godt mulig det er legitimt å gjøre det, men jeg klarer ikke å se for meg hva det er de skal fakturere for, og da stusser jeg.

Tipper det muligens er grunnet mye kortsiktig gjeld. Med pengene på konto med en gang de sender ut fakturaen, vil de ha muligheten til å håndtere løpende regninger og utgifter raskere. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roe skrev (Akkurat nå):

Tipper det muligens er grunnet mye kortsiktig gjeld. Med pengene på konto med en gang de sender ut fakturaen, vil de ha muligheten til å håndtere løpende regninger og utgifter raskere. 

Ja det er det nok. Men det er en kostbar løsning. Så behovet for penger inn er nok såpass stort at kostnaden er verdt det.

Men jeg forstår fortsatt ikke hva det er de fakturerer ut. Kundene i butikken og på nettbutikken betaler jo med en gang (eller via Klarna)..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Er du like engasjert i andre mennesker sine firma som du ikke kjenner, sin økonomi og hvordan de styrer sitt firma?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Ja det er det nok. Men det er en kostbar løsning. Så behovet for penger inn er nok såpass stort at kostnaden er verdt det.

Men jeg forstår fortsatt ikke hva det er de fakturerer ut. Kundene i butikken og på nettbutikken betaler jo med en gang (eller via Klarna)..

Hele forretningsmodellen til Careless er merkelig. Ser at Reme har investert i en annen bedrift som ikke har like høy omsetning men hvor soliditeten er god. Er Careless et langsiktig eller kortsiktig prosjekt? Hvor skal man hente penger til donasjoner og utbytte? Hvorfor er fokuset på at olajakker fløy ut av butikken, mens polyester kjolene i samme dropp ikke fløy ut noe sted? Det gjelder også de siste kjoledroppene. Hvorfor deler eier Sara Emilie Tandberg at samboeren hennes skal bli CEO for 6 måneder siden, men det er ikke tilfelle og det er heller ikke blitt opplyst om at dette ikke stemmer? Hva er poenget med å gå ut med slik informasjon når det ikke medfører riktighet? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (2 minutter siden):

Hele forretningsmodellen til Careless er merkelig. Ser at Reme har investert i en annen bedrift som ikke har like høy omsetning men hvor soliditeten er god. Er Careless et langsiktig eller kortsiktig prosjekt? Hvor skal man hente penger til donasjoner og utbytte? Hvorfor er fokuset på at olajakker fløy ut av butikken, mens polyester kjolene i samme dropp ikke fløy ut noe sted? Det gjelder også de siste kjoledroppene. Hvorfor deler eier Sara Emilie Tandberg at samboeren hennes skal bli CEO for 6 måneder siden, men det er ikke tilfelle og det er heller ikke blitt opplyst om at dette ikke stemmer? Hva er poenget med å gå ut med slik informasjon når det ikke medfører riktighet? 

Nå hadde vel careless ifølge regnskapet penger til og donere bort. Er verre med Therese Lien. Der måtte de finne ut av hvor de skulle ta penger fra for og donere til hjertesaken

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun poster masse bilder i dag av SE og damer som har kjøpt kjoler på careless. Men alt det skal vel merkes?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (18 minutter siden):

Ser hun poster masse bilder i dag av SE og damer som har kjøpt kjoler på careless. Men alt det skal vel merkes?

Det skal merkes. Det har markedsverdi. Sara er dårlig på merking for tiden. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Er du like engasjert i andre mennesker sine firma som du ikke kjenner, sin økonomi og hvordan de styrer sitt firma?

Det er jeg. Lærer mye av det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (2 timer siden):

Det der var så jævlig kleint. Og unnskyld, men Elin kledde ikke den kjolen, den var like stygg som prøvene som er vist, Elin som kler så mye og er en så flott dame. Og at hun ikke merker….drøyt altså. Skal bli spennende når serien kommer på lufta, hvordan det er løst..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (18 minutter siden):

Det der var så jævlig kleint. Og unnskyld, men Elin kledde ikke den kjolen, den var like stygg som prøvene som er vist, Elin som kler så mye og er en så flott dame. Og at hun ikke merker….drøyt altså. Skal bli spennende når serien kommer på lufta, hvordan det er løst..

Jeg er helt enig i at Elin kledde ikke den kjolen.  Hun ble enda større enn hun er.. skal det merkes når det er egne klesmerker hos de som er med

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Jeg er helt enig i at Elin kledde ikke den kjolen.  Hun ble enda større enn hun er.. skal det merkes når det er egne klesmerker hos de som er med

Sorry, men for en unødvendig og teit kommentar. Synes forøvrig hun så fin ut. 

Hva er greia med å kommentere andre menneskers utseende og kropp, hva får man ut av det? 

Endret av Roe
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roe skrev (20 minutter siden):

Hva er greia med å kommentere andre menneskers utseende og kropp, hva får man ut av det? 

Kan svare for min del: var ikke kroppen hennes jeg tenkte på! Syntes ikke kjolen var pen i seg selv, fikk bekreftet inntrykket fra prøvene SE har gått med, og at den ikke var mye pen på andre heller. Elin hadde fortjent en kjole som fikk fram hvor flott hun er. 
Angående å bruke egne merker i tv-produksjoner har det vært tema her før ifb med oppstart av 16ukers h. Oscar W fikk masse kritikk etter forræder, tv2 visste ikke at han gikk i egne. Merkelig nok har ikke Bjørg T fått noe kritikk etter Farmen, der hun gikk i strikkating som hun etterpå lanserte i samarbeid med Garnius(?) 

SE har i det minste vært helt pip åpen om at dette er hennes merke, blir spennende å se hvordan dette er blitt håndtert produksjonsmessig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (11 timer siden):

Det skal merkes. Det har markedsverdi. Sara er dårlig på merking for tiden. 

Enda skrev hun til meg at hun kunne jobben sin, da jeg kommenterte dårlig merking.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (10 timer siden):

Jeg forklarte meg nok feil. Jeg mente overhode ikke att Elin er stor/tykk men den kjolen gjorde at hun så stor ut. Hvorfor ha på seg kjole hvor du ser stor ut? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (56 minutter siden):

Jeg forklarte meg nok feil. Jeg mente overhode ikke att Elin er stor/tykk men den kjolen gjorde at hun så stor ut. Hvorfor ha på seg kjole hvor du ser stor ut? 

Kanskje hun følte seg vel i kjolen? 😃 Elin har lagt ut et par bilder av seg selv på sin egen snapp i full størrelse. Dersom Elin hadde følt seg stor/tykk så hadde hun nok ikke gjort det. 
Jeg tror hun likte kjolen. 

IMG_4565.jpeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...