Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Roe skrev (32 minutter siden):

Men er varene virkelig overpriset når de selger? 

Ja de er overpriset. Men frøken Tandberg skaper en veninnefølelse mot sine følgere å dermed selger de masse

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

For noe tull. Jeg har store bryster, men har flere trenings-bh med veldig god støtte og hold. Kjøpt lenge før Careless kom med sine. 

Dette vil jeg ha tips på! Jeg strever så med å finne en god bh med god hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minlillelykke skrev (18 minutter siden):

Dette vil jeg ha tips på! Jeg strever så med å finne en god bh med god hold.

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Under Armour og Pierre Robert. Har også en fra Better bodies som er god. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Er lov å prøve seg, men vedkommende får høre seg 😂 Som noen kommenterer, så kan ikke folk ha dårlig råd om de går på dette. Sara Emilie har kommentert på noe i innlegget, men sier ingenting om det vedkommende gjør her. Selvfølgelig vet jeg det er frivillig å gå på dette her, og by mer enn hva kjolen koster. Men håper ingen er SÅ dumme...

Screenshot_20240616_145509_Facebook.jpg

Det er tillatt med budrunde i gruppen. Det var en avstemning om de skule tillate HBO salg når Belle kjolen kom. Den var vel utsolgt på kort tid. Majoriteten ønsket at HBO skal være lov i gruppen.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (59 minutter siden):

Men er varene virkelig overpriset når de selger? 

Det er jo hele poenget her. Folk kjøper allerede overprisede varer til enda høyere bruktpris. Det kan jo på ingen som helst måte sies å være smart. Men for all del, hvis du vil kaste bort pengene dine unødig, kun for å støtte SE, så står du fritt til det. Akkurat som jeg står fritt til å mene at det er et merkelig og ikke så veldig smart valg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 timer siden):

Det jeg personlig sliter med å forstå er hvorfor Careless får gjennomgå så mye kritikk, dersom det stemmer at andre nettbutikker kjører på med samme type produkter/lignende produkter "bare billigere". Det er en bedrift, på lik linje med andre, som styres av tilbud og etterspørsel. 

Hvorfor er det galt at Careless produserer disse varene, men ikke andre bedrifter? Er det utelukkende fordi man er kritisk til gründeren? Hvorfor er det galt at Careless har produksjonen sin i Kina, men å bestille fra Ali Express eller Shein er helt greit, bare fordi det er billig? Handler det da egentlig om at man ikke har økonomi til å kjøpe klær fra Careless? 

På hvilken måte bidrar Temu eller Shein liksom til det norske samfunnet? 

Careless bidrar i alle fall med å skape norske arbeidsplasser. At produktene skulle vært like billige som andre steder ville kanskje påvirket andre ting i regnskapet, hvem vet. Det blir svært motsigende å si at kundene til Careless er dumme, at firmaet selger "ræl" fra Kina, for så å handle fra Temu eller Shein selv. 

Beste innlegg på lenge. Jeg tror ikke du får svar. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (33 minutter siden):

Ja de er overpriset. Men frøken Tandberg skaper en veninnefølelse mot sine følgere å dermed selger de masse

Jeg kjenner flere som kjøper klær på Careless og ingen av dem tror de er venninne med Sara. Jeg er ikke venninne med Sara. Er din datter venninne med Sara? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Dere.. jeg såg nettopp et innlegg på Instagram der Jenny Skavlan spør folk på gata ang fast fashion. Fokuset er hvilken lønn arbeiderne som syr klærne får. Dette var også et tema ang Careless i den perioden det kom frem at klærne ble produsert i Kina. På nettsiden til Careless står det noe om Elements production, som visstnok virker til å skulle roe gemyttene ang etisk handel. Jeg forstår ikke greia når jeg da leser på nettsiden til Elements production. På den siden virker det til å handle om miljø. 

For jeg lurer fortsatt på hvilke omstendigheter som fins på desse fabrikkene som produserer klærne i Careless. Skulle ønske Jenny Skavlan løftet blikket mot både Careless og ByLien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (40 minutter siden):

Jeg kjenner flere som kjøper klær på Careless og ingen av dem tror de er venninne med Sara. Jeg er ikke venninne med Sara. Er din datter venninne med Sara? 

Min datter kjøper overhode ikke tøy som SE og de andre jentene i den klanen selger😊 tror heller ikke at det kommer til å skje

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (16 minutter siden):

Dere.. jeg såg nettopp et innlegg på Instagram der Jenny Skavlan spør folk på gata ang fast fashion. Fokuset er hvilken lønn arbeiderne som syr klærne får. Dette var også et tema ang Careless i den perioden det kom frem at klærne ble produsert i Kina. På nettsiden til Careless står det noe om Elements production, som visstnok virker til å skulle roe gemyttene ang etisk handel. Jeg forstår ikke greia når jeg da leser på nettsiden til Elements production. På den siden virker det til å handle om miljø. 

For jeg lurer fortsatt på hvilke omstendigheter som fins på desse fabrikkene som produserer klærne i Careless. Skulle ønske Jenny Skavlan løftet blikket mot både Careless og ByLien! 

Skulle ikke SE ned til denne fabrikken for å se?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Skulle ikke SE ned til denne fabrikken for å se?

Mulig… Jeg bare undrer meg over hele greia. De kunne aldri kjøpt inn så store kvantum hvis produksjonen var dyr. Har en uggen følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Sara Emilie kan le hele veien til banken. Hun er blitt rik på klær😁

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Roe said:

Det jeg personlig sliter med å forstå er hvorfor Careless får gjennomgå så mye kritikk, dersom det stemmer at andre nettbutikker kjører på med samme type produkter/lignende produkter "bare billigere". Det er en bedrift, på lik linje med andre, som styres av tilbud og etterspørsel. 

Hvorfor er det galt at Careless produserer disse varene, men ikke andre bedrifter? Er det utelukkende fordi man er kritisk til gründeren? Hvorfor er det galt at Careless har produksjonen sin i Kina, men å bestille fra Ali Express eller Shein er helt greit, bare fordi det er billig? Handler det da egentlig om at man ikke har økonomi til å kjøpe klær fra Careless? 

På hvilken måte bidrar Temu eller Shein liksom til det norske samfunnet? 

Careless bidrar i alle fall med å skape norske arbeidsplasser. At produktene skulle vært like billige som andre steder ville kanskje påvirket andre ting i regnskapet, hvem vet. Det blir svært motsigende å si at kundene til Careless er dumme, at firmaet selger "ræl" fra Kina, for så å handle fra Temu eller Shein selv. 

Det er visst moralsk bedre å sørge for at kinesiske eiere får gedigne overskudd på å selge produkter som er av enda lavere kvalitet, enn å bidra til overskudd hos norske eiere på klær av høyere kvalitet. 🤷‍♀️ Temu og Shein er svær ødeleggende for det kinesiske markedet også, der fabrikkene nå må konkurrere om å prøve å produsere billigst mulig til lavest mulig kvalitet for å greie å delta i konkurransen der forbrukere vil ha dårligst mulig klær til lavest mulig pris. Temu bidrar jo til et helt nytt lavmål innen kvalitet og kan ikke sammenlignes med careless selv om uopplyste brukere her inne (som ironisk nok vil kalle andre dumme) sliter med å forstå at Made in China ikke betyr at de produserer det samme i alle fabrikker og for alle leverandører. En kinesisk syerske kan differensiere, og kan både sy en dårlig søm på et stoff som er av lav, brennbar kvalitet, eller sy en bedre søm på et stoff av høyere kvalitet. Alt avhenger av hva bestilleren er villig til å betale. Jo flere plagg som skal syes per time, jo lavere kvalitet. Det betyr ikke at kinesiske syersker er idioter som ikke kan sy. 

3 hours ago, Unodostrez said:

Det handler jo om at klærne er overpriset! 

Sammenlignet med hva? Temu og Shein er jo underpriset, og kvaliteten på Careless er høyere. 

Hvorfor er det ikke en tråd om Floyd her inne der man rakker ned på prisene og kvaliteten? De syr også "dyre" kjoler av polyester fra Kina. 

Pris henger sammen med tilbud og etterspørsel. Når klærne til Careless blir utsolgt er de ikke overpriset. Denne olajakka var nok underpriset siden den ble utsolgt så fort. Careless har jo truffet noe i markedet. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Era Vulgaris said:

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Under Armour og Pierre Robert. Har også en fra Better bodies som er god. 

Disse går jo bare til XL? 

1 hour ago, Era Vulgaris said:

Det er jo hele poenget her. Folk kjøper allerede overprisede varer til enda høyere bruktpris. Det kan jo på ingen som helst måte sies å være smart. Men for all del, hvis du vil kaste bort pengene dine unødig, kun for å støtte SE, så står du fritt til det. Akkurat som jeg står fritt til å mene at det er et merkelig og ikke så veldig smart valg. 

Men forstår du forskjellen på å mene at et valg ikke er så smart, og å mene at forbrukeren er dum

Jeg syns jo ikke det er så smart å stå i kø for mummikopper heller, men syns jo ikke folk er dumme av den grunn. De bare finner glede av helt andre ting enn meg. Kategoriserer jo ikke alle som ikke gjør som meg som idioter av den grunn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Unodostrez said:

Nå er hele saken fæbrik damene prøver å få frem at ultrafast fasihon er en versting. Verken careless eller byLien er en del av det som kan kalles ultrafast fashion. Om de skulle snakket om disse firmaene måtte de ha tatt en helt annen vinkling på saken, og jeg tror ikke de hadde truffet riktig målgruppe, da fæbrik jeg tviler litt på at det er samme fælgerskare som følger fæbrik og SE/TL. Ja det hadde vært fint med noen som uttaler det at man ikke trenger så mange av samme plagg i klesskapet sitt og pekt på disse firmaene, men det tror jeg må være kristin gjelsvik eller en av de andre bestemte stemmene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (På 15.6.2024 den 20.07):

Man er ikke hjernevasket fordi man kjøper et produkt man liker. :)

jo, om man betaler blodpris for noe man kunne fått i bedre kvalitet, helt likens til halvparten av prisen. da er man faktisk ganske tom i toppen

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjærring skrev (13 minutter siden):

jo, om man betaler blodpris for noe man kunne fått i bedre kvalitet, helt likens til halvparten av prisen. da er man faktisk ganske tom i toppen

Gjerne vis meg produkter som er helt likens som Careless sine produkter i design, og størrelse til halvparten av prisen. Tipper det ikke finnes :vetikke:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kjærring said:

Jeg er en av de som er tomme k toppen da, for om valget står mellom en stor internasjonal bedrift med masse blod på hendene (velg en vanlig svenskeid butikk du finner i hver krok av norge her) og en norsk influenser som ikke selger halvparten så mange plagg i året (det er bare at alle ser like ut og derfor virker det som det er mye) så velger jeg influenseren

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Ser at Sandra Lyng også skal sette igang med eget klesmerke………. #Remegjengen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Roe said:

Gjerne vis meg produkter som er helt likens som Careless sine produkter i design, og størrelse til halvparten av prisen. Tipper det ikke finnes :vetikke:

Bonprix har faktisk ganske mye ganske likt bare uten like dype lommer og til billigere pris.  Ikke helt likt da, men ganske likt.

Endret av Dupers
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...