Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Dere kaller oss som kritiserer SE for å lyve, bryte regler og ha dårlig kvalitet på produktene sine for hatere. Å hate er et voldsomt ord. Det er et ganske sterkt ord. Et ord man skal passe seg for å bruke. Fans er et positivt ord. Man kan ikke sette de to ordene i samme bås. Det er ingen her inne som hater SE, det tviler jeg på. Å hate noen man ikke kjenner, det går ikke. Å være fans til noen man ikke kjenner, det er det mange som er. Hvis man liker en ukjent person, det personen står for og gjør, da kan man kalles for fans. Flere inne her liker det SE gjør og sier selv om de ikke kjenner henne, så da kan man nok kalles for fan.... Å være fan er i hvertfall ikke noe negativt ord. 

Vi har ikke kalt noen for hatere, for det første.

For det andre er fan og hater motsetninger til hverandre. Logikken din var jo at siden vi liker det hun foretar seg og forsvarer henne i det neste så kan du kalle oss for fans? Da spurte jeg om det ga mening å kalle deg for en hater, på bakgrunn av at du gjør det motsatte av oss innomellom, og det synes du ikke.

Så kanskje det er bedre å bare droppe å gi andre debattanter kallenavn i det store og hele?

Definisjonen på hat er "Hat er en intens negativ følelse rettet mot visse mennesker, ting eller ideer, vanligvis relatert til motstand eller avsky mot noe" 

Man kan så absolutt hate noe eller noen man ikke kjenner.

Å kalle noen for en fan eller hater (eller noe annet tull) i en diskusjonssetting er ikke en positiv ting, det er hersketeknikk og latterliggjøring. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ja, husk at hvis du kritiserer noen for lovbrudd så er det det samme som å hate de 🤪 

For det var det som ble skrevet. Hvor gammel er du? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye å stille seg kritisk til. Jeg er absolutt ikke en ‘fan’ av influencerne som diskuteres. Men det er også helt håpløst å bare la enkelte her inne hamre løs på alt de finner ut at de vil kritisere (som da sminken til SE ble kritisert). 
Det går an å se nyanser og ikke tro at man vet alt. Ingen her inne vet alt som skjer i disse bedriftene. 

Men jo: om man blir kalt for ‘fan’ hver gang man sier imot et eller annet utsagn, så er ‘hater/mobber’ akkurat det samme.

EDIT: Men, som Roe sier, så er det ikke ‘vi’ som har sagt det. Det er en konklusjon som er dratt.

Endret av kittkatt
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ja, husk at hvis du kritiserer noen for lovbrudd så er det det samme som å hate de 🤪 

Er dette som har blitt så dumt ger inne. Fordi all kritikk mot influencere blir da tatt opp som at vi hater eller mobber personen..  vi hater jo ikke de. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Er dette som har blitt så dumt ger inne. Fordi all kritikk mot influencere blir da tatt opp som at vi hater eller mobber personen..  vi hater jo ikke de. 

Nei, det blir ikke det. Alt handler om måten det blir gjort på. Mye av det som blir kritisert er relevant og riktig. Men så kommer det spekulasjoner og tull innimellom som ødelegger hele argumentasjonen. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Sier ikke alle gjør det. Noen klarer å holde seg til konstruktiv kritikk. Er mye man skal være kritisk til, men er også mye her inne som går langt over en grense som ikke er konstruktivt i det hele tatt og da begynner man å lure. 

Men da håper jeg også at du rapporterer disse innleggene til admin slik at de fjerner de om det er over grensen 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (17 minutter siden):

For det var det som ble skrevet. Hvor gammel er du? 

Ja, men hvor drar dere konklusjonen av at noen hater henne her inne? Vær så snill å siter innlegg hvor du mener noen hater SE!!!! Eldre enn deg virker det som! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Ja, men hvor drar dere konklusjonen av at noen hater henne her inne? Vær så snill å siter innlegg hvor du mener noen hater SE!!!! Eldre enn deg virker det som! 

La oss snu det: hvor er det noen sier at de er fan av SE og kan stå for alt hun gjør?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Ingen har skrevet at alt blir tatt som hat/mobbing. Dette er noe du finner på. Og ingen har heller skrevet at alle hater SE. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Lovbrudd? Tenker du på umerket reklame? 🤔 Tror ikke jeg har sett et eneste innlegg som forsvarer manglende merking. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (3 timer siden):

For min del handler dette ikke om elsk eller hat. Jeg er kritisk til mye av det som skjer i denne bransjen, og syns det er en skremmende utvikling hvilken påvirkning desse influencerne har. Dette kombinert med stadige lovbrudd (skjult reklame) gjør at jeg engasjerer meg i saken. Jeg mener at spesielt desse influencerne som også er gründere utnytter systemet i stor grad. De «får» reklamere gratis for eget merke, og utnytter relasjonen de har til følgerne mtp salg. Dette er kynisk, og ja, jeg forstå at money talks, men….. Da skulle jeg i det minste ønske at lovbrudd fikk konsekvens. 

Derfor melder jeg inn til FT, og jeg løfter frem det jeg finner grumsete i denne bransjen. Betyr ikke at man hater menneskene bak kontoene. 

Jeg er blitt kaldt fan mange ganger. Men jeg føler meg ikke som en fan.   Jeg melder også inn umerket reklame. Jeg skrev e-post til OBS sist, fordi Sara ikke dobbelmerket.  Jeg er irritert over at det ikke får konsekvenser. Men tror det kommer, etterhvert. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Jeg skrev tidligere at jeg ikke fant tilbake til den infoen de skrev på hjemmesiden. Fant det nå. Etisk handel osv. For orden skyld…. 

Ellers ser jeg at hun har fått en artikkel i Finansavisen. Der står beløpet de skal donere til ME. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.67 millioner vil bli donert til ME forskning 👍👍

Å SE har stor tro på at careless skal bli større enn Cubus🙈

Kilde finansavisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (12 minutter siden):

1.67 millioner vil bli donert til ME forskning 👍👍

Å SE har stor tro på at careless skal bli større enn Cubus🙈

Kilde finansavisen

Bra hun ble / blir tvunget til å donere. Flott for ME forskning 👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sikkelig tv-shop når hun står å holder på klærne på snapchat… det bugner i lavkvalitetsklær i polyester å andre billige «fuss» materialer…

nesten sånn at man begynner å lure på om de kjøper mengder av klær på Aliexpress å setter på egen logo i nakken..: 

overpriset, dårlig kvalitet og ikke bærekraftig i det hele tatt!! 
influencere mesker seg med million inntekt for at folk orker å bruke penger på sånt «husmors-ræl.»

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym75o skrev (14 minutter siden):

Får sikkelig tv-shop når hun står å holder på klærne på snapchat… det bugner i lavkvalitetsklær i polyester å andre billige «fuss» materialer…

nesten sånn at man begynner å lure på om de kjøper mengder av klær på Aliexpress å setter på egen logo i nakken..: 

overpriset, dårlig kvalitet og ikke bærekraftig i det hele tatt!! 
influencere mesker seg med million inntekt for at folk orker å bruke penger på sånt «husmors-ræl.»

Du er definitivt inne på noe der…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (3 minutter siden):

Du er definitivt inne på noe der…

Jepp. Synes nesten det er på kanten til å lure folk med de prisene de tar for det rælet… 

mister faktisk litt respekt for dama.. tror egentlig hun er en av de «bedre» og normale influencerne men det blir så griskt å fråtse i andre menneskers penger og uviten

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre kvalitet på Cubus :) Og mye billigere. Begge deler dreper vel planeten, men det er en annen sak.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snurris said:

Bedre kvalitet på Cubus :) Og mye billigere. Begge deler dreper vel planeten, men det er en annen sak.

Bedre?? Cubus har elendig kvalitet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...