Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (38 minutter siden):

Ja, og pga disse detaljforskjellene ser HM sin bedre ut. Careless sin ser faktisk billigere ut. Strikk i livet på en Olajakke?

Tar ikke opp konkurransen med Levis liksom selv om prisen er noe høyere enn Levis i mange nettbutikker. 

Jeg skal ikke kjøpe jakken. Hverken hos Careless eller HM. Men regner med at de som bestiller den, liker den. 😃

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Hvis du trenger bevis på at jeg er innom SE på snap iblant, så ser du det her. 🤷‍♀️ Det eneste jeg har sett på SE sin snap av Careless produkter er når SE vimser rundt i kjolene sine  og da selvfølgelig uten å merke reklame. Selv om hun titulerer seg som flinkest til å merke 😂

Og forresten så tror jeg ikke du bestemmer om hva jeg kan ha mening om!! 

Screenshot_20240524_163636_Snapchat.jpg

Dette er langt unna selfie modus, kjole og bikini er godt synlig i alle de bildene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

Da følger du ikke særlig godt med. Det er postet mye Careless på snap. Hver gang det er fotoshoot eller dropp kommer det masse bilder. 

Men husk att alle ser kanskje ikke 24)7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da følger du ikke særlig godt med. Det er postet mye Careless på snap. Hver gang det er fotoshoot eller dropp kommer det masse bilder. 

Nei hvorfor skal jeg det? Hvorfor skal jeg være med å spandere hus og luksusliv på Sara Emilie? Hvorfor skal jeg se henne bryte regler hver eneste dag? Hvorfor skal jeg se henne lyve og lure folk? Nei så dum er jeg heldigvis ikke.

Men nå handler ikke dette forumet om meg, så ønsker deg bare en riktig god kveld! 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (16 minutter siden):

Dette er langt unna selfie modus, kjole og bikini er godt synlig i alle de bildene. 

Jeg fortsatte å spørre henne, for plutselig stod det egenreklame på en helt lik snap. Spurte henne hva som var forskjell på de snappene. Da fikk jeg ikke svar... pussig 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (25 minutter siden):

Nei hvorfor skal jeg det? Hvorfor skal jeg være med å spandere hus og luksusliv på Sara Emilie? Hvorfor skal jeg se henne bryte regler hver eneste dag? Hvorfor skal jeg se henne lyve og lure folk? Nei så dum er jeg heldigvis ikke.

Men nå handler ikke dette forumet om meg, så ønsker deg bare en riktig god kveld! 

Nei altså, det kan du velge å gjøre eller ikke. Men her, i et diskusjonsforum om SE, så er det naturlig at man følger med på et eller annet nivå. Om man ikke får med seg hva som skjer selv så er det ikke særlig mye troverdighet i meningene eller utsagnene dine. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (25 minutter siden):

Jeg fortsatte å spørre henne, for plutselig stod det egenreklame på en helt lik snap. Spurte henne hva som var forskjell på de snappene. Da fikk jeg ikke svar... pussig 😂

Jeg har jo spurt både SE og TL om dette med merking. De svarer da surt tilbake. Sier de følger FT sine regler. FT er så fornøyd med jobben de gjør og at de er best i klassen🙈

Også blir jeg blokkert 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (1 minutt siden):

Nei altså, det kan du velge å gjøre eller ikke. Men her, i et diskusjonsforum om SE, så er det naturlig at man følger med på et eller annet nivå. Om man ikke får med seg hva som skjer selv så er det ikke særlig mye troverdighet i meningene eller utsagnene dine. 

Det er ganske mange som faktisk klarer og danne seg ett bilde av disse influencere bare ved og følge med her på Rampelys. Mange som ikke følger de på snapchat eller Instagram 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (47 minutter siden):

Men om jeg får med meg noe, og har en mening om det, hvorfor skal jeg ikke kunne ytre det?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (39 minutter siden):

Det er ganske mange som faktisk klarer og danne seg ett bilde av disse influencere bare ved og følge med her på Rampelys. Mange som ikke følger de på snapchat eller Instagram 

Dersom man danner seg meninger basert på kommentarer fra anonyme på kvinneguiden er man lite kildekritisk og vedkommendes uttalelser har liten verdi i diskusjonen. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, elskersommer said:

Dette er jo oppskrifta på å gjøre ei fjær om til fem høns og hvordan skape ryktespredning. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (20 minutter siden):

Dersom man danner seg meninger basert på kommentarer fra anonyme på kvinneguiden er man lite kildekritisk og vedkommendes uttalelser har liten verdi i diskusjonen. 

Jeg har fulgt SE fast frem til jeg forstod hva slags sirkus hun drev med. Da orka jeg ikke mer. Careless sin internettside har jeg aldri sett på, det hender det dukker opp reklame fra Careless på facebook. Jeg er medlem av kjøpe/selge siden hennes på facebook.  Hvis du ser på flere av mine innlegg her, diskuterer jeg ofte ting jeg har sett og lest på den facebooksiden. Da får jeg med meg ganske mye av denne dama og bedriften "hennes". Både av dårlig kvalitet på  produkter og kundeservice. SE dukker innimellom opp på utforsk på Snap. Da hender det jeg klikker inn bare for å se, eller hvis det er noe som blir diskutert her som jeg synes er interessant så klikker jeg meg inn på snap. Men det er minimalt, fordi jeg ikke vil bidra økonomisk til SE og fordi jeg ikke orker den selvgode dama. 

Så bare slutt å si at jeg eller andre som ikke følger SE fast ikke kan diskutere her inne! Du danner deg meninger om bl.a meg som er en anonym person du overhodet ikke har noe kjennskap til. Så hvorfor kan du det? 

Endret av Bibbi_
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger slett ikke følge prkåte Sara Emilie i hennes kanaler for å få med seg hva som sk

IMG_4546.png

IMG_4548.jpeg

IMG_4549.jpeg

IMG_4547.png

IMG_4551.jpeg

IMG_4552.png

Endret av Stargaze
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (20 minutter siden):

Dette er jo oppskrifta på å gjøre ei fjær om til fem høns og hvordan skape ryktespredning. 

Så om jeg følger med på SE så er jeg forhindret fra å overdrive eller starte rykter?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Snublefot62 said:

Så om jeg følger med på SE så er jeg forhindret fra å overdrive eller starte rykter?

Nei men da gjør du det i så fall med vilje. Men å bare bruke forum som kilde gjør jo at du utelukkende baserer seg på andres tolkning og videreformidling (og de kan med vilje overdrive eller lyve) og så skal du tolke den informasjonen. 

Blir jo som de som bruker facebook og tiktok som eneste kilde til nyheter. Det går ikke bra. 

Skal du absolutt engasjere deg i en sak får du i det minste følge med på skikkelige kilder! Petrine fra Kvinneguiden er ikke en skikkelig kilde såpass bør et menneske som har fullført ungdomsskolen vite. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (6 timer siden):

Jeg har fulgt SE fast frem til jeg forstod hva slags sirkus hun drev med. Da orka jeg ikke mer. Careless sin internettside har jeg aldri sett på, det hender det dukker opp reklame fra Careless på facebook. Jeg er medlem av kjøpe/selge siden hennes på facebook.  Hvis du ser på flere av mine innlegg her, diskuterer jeg ofte ting jeg har sett og lest på den facebooksiden. Da får jeg med meg ganske mye av denne dama og bedriften "hennes". Både av dårlig kvalitet på  produkter og kundeservice. SE dukker innimellom opp på utforsk på Snap. Da hender det jeg klikker inn bare for å se, eller hvis det er noe som blir diskutert her som jeg synes er interessant så klikker jeg meg inn på snap. Men det er minimalt, fordi jeg ikke vil bidra økonomisk til SE og fordi jeg ikke orker den selvgode dama. 

Så bare slutt å si at jeg eller andre som ikke følger SE fast ikke kan diskutere her inne! Du danner deg meninger om bl.a meg som er en anonym person du overhodet ikke har noe kjennskap til. Så hvorfor kan du det? 

Du spurte etter aldrer på Careless modellene.  Jeg er også medlem av kjøp og salg siden. Og der florerer av modellbilder der inne. Så om du ikke har fått med deg alderen på modellene, så får du med deg mindre enn du tror. Og det kan jo stemme, siden konklusjonen din var at det bare er middelaldrende store kjerringer som er modell. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

issoras skrev (3 timer siden):

Nei men da gjør du det i så fall med vilje. Men å bare bruke forum som kilde gjør jo at du utelukkende baserer seg på andres tolkning og videreformidling (og de kan med vilje overdrive eller lyve) og så skal du tolke den informasjonen. 

Blir jo som de som bruker facebook og tiktok som eneste kilde til nyheter. Det går ikke bra. 

Skal du absolutt engasjere deg i en sak får du i det minste følge med på skikkelige kilder! Petrine fra Kvinneguiden er ikke en skikkelig kilde såpass bør et menneske som har fullført ungdomsskolen vite. 

Men det utgjør ingen forskjell.

Jeg kan lese en kommentar som er overdrevet her inne og reagere på den. Det er dumt. Åpenbart. Men jeg kan like godt få med meg 7 av 34 bilder fra SE, misforstå noe og overreagere på det.

Poenget mitt der er at feil og overdrivelser vil kunne forekomme uavhengig av om jeg følger SE fast eller får med meg ting fra sidelinjen.

Det fine her inne er jo en kollektiv «korrektur» hvor det raskt er noen som vil korrigere misforståelser og overdrivelser. Og de gangene det er uenighet om meningen eller formuleringen til SE på innhold så er det åpenbart at den misforståelsen eller uenigheten hadde kunnet oppstå selv om en slavisk følger henne.

»Kravet» om at en ikke skal kunne diskutere innhold hun legger ut uten å være en fast følger tjener kun to formål. Det ene formålet er å fylle lommene til SE. Det andre formålet er å diskreditere meningene til de som åpent innrømmer å ikke være en følger.

En tar da fokus bort fra det som faktisk skrives.

Jeg kunne fint ha løyet om at jeg var en fast følger. Ingen her hadde merket forskjell eller kunne bevist noe i den ene eller andre retningen.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett dokumentaren "Dancing for the Devil: the 7M TikTok Cult" klarer jeg ikke å unngå å tenke at det samme utspiller seg rett foran øynene våre.
David Reme som Robert Shinn, samler de største influencerne i Norge, og drar i alle snorer.
Spent på om det er noen gravejournalister som sjekker ut David Reme og hans innflytelse på Sara, Isabel, Therese, Monica, Vendela, flere han lager klær med?
Penger sørger han hvertfall for at han får inn.
Og, hvordan disse igjen bruker følgerne sine til å gi gratis reklame for produktene.
Og ikke minst, hvem lager klærne? Er det etisk produksjon?

Er han bare en genial mann, som får alle andre til å tjene penger for seg?
Eller er det mye shady som foregår bak i kulissene?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (12 minutter siden):

Og ikke minst, hvem lager klærne? Er det etisk produksjon?

Dette har hatt noen runder her inne.

De er ikke åpne om hvem som produserer klærne så det er vanskelig å vite helt sikkert om det er etisk produksjon.

Det ble lekket dokumenter som viste at noe av produksjonen foregikk på en fabrikk med rett over minstekravet for lønn i det landet, noe som er langt under det inntrykket Sara Emilie prøvde å gi når hun sa «greit betalt».

I ettertid har hun bedyret at det kun var en liten del som ble produsert der, i Kina, og at det meste av produksjonen for størstedelen av produksjonen var flyttet til «den Europeiske»~delen av Tyrkia. Som om rett side av broen i Tyrkia utgjør forskjell på den massive utnyttelsen av ansatte… Tyrkia er fortsatt et av de landene hvor det forgår mest sosial dumping, utnytting av papirløse flyktninger og barn og klimafiendtlig produksjon.

Nå kommer noen garantert til å kreve bevis for det jeg skriver. Det meste ligger i denne tråden. Men jeg er nok ikke troverdig kilde uansett siden jeg ikke er fast følger…

Men sett bra fra alt dette. Det Careless daglig viser er beviselig fast fashion. Hun kommer stadig med nye kolleksjoner og modeller, opp til flere titalls pr måned. Og når en modell er utsolgt så tar hun sjeldent til aldri den inn igjen. Noe som gjør at de som vil bytte etter kjøp sannsynligvis ikke får lov da de er tomme. Det er og bevist at Careless selv ikke er i stand til å gjøre noe med feilproduksjoner (som skjer) noe som da resulterer i at kunden enten må heve kjøpet og klærne kastes, eller kunden møter motstand til heving hos selger. Fokuset til Careless er helt i tråd med prinsippene til fast fashion.

Dessverre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Jeg mener å huske at de la ut noe om nettopp hvor klærne er produsert, og faktisk noe om bærekraft. Finner det ikke nå på hjemmesiden. 
I tillegg må jeg si at den virker svært amatørmessig hele nettsiden. Om skoene står det noen setninger der de bruker Sara E som pekepinn på størrelse sammenlignet med Hoka sko. Hææææ? 

I tillegg må jeg si at det er gøy at ene kjolen hennes faktisk er gravid. Se bilde hentet fra  Careless sin hjemmeside. 

IMG_9281.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...