Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest CaroLis
caremore skrev (14 timer siden):

Snappen til bedrifts eier er lange ranter om sykdom (bare den siste uka har det vært snakk om flere tilstander) og 100 prosent reklame. Careless selger godt, på tross av feil og mangler på varene sine. Kan det ha noe med det å gjøre at Tandberg som er admin på Facebook sletter negative tilbakemeldinger? Denne sykdomspraten fungerer godt som salgspitch også. Hun sier at hun er så høysensitiv når det gjelder det som skjer i Palestina, det hun ikke nevner er at den største kundemassen hun har er fra bibelbeltet og mange av de er ikke pro Palestina. Kan ikke se for meg at å være pro Palestina vil booste salget i bibelbeltet. Investor Reme er også religiøs så han må gå foran som et godt eksempel når det gjelder denne konflikten, og det er ikke å støtte Palestina.

Har du dokumentasjon på at den største kundemassen hun har er fra «bibelbeltet» og at de ikke er pro Palestina?

Endret av CaroLis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ref bibelbelte. Om vi skal snakke om at det finnes et offisielt "bibelbelte" så vil jeg påstå at det er det vi finner på Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Bibelbeltet

https://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Norwegian-bible-belt.png

Og jeg tenker at det er ganske naturlig/logisk å konkludere med at den største kundemassen til Careless kommer fra et sted innenfor bibelbeltet slik det er avgrenset på kartet. Investor og medeier kommer fra Stavanger-regionen som absolutt er i dette området. Lager/kontoradresse er i Kristiansand som er i dette området. Og første fysiske (popup) butikk var på Sørlandssenteret. Som og er i dette området. Siste butikk ut er vel Kvadrat. Også i området. Neste blir vel Lagunen? Også i dette området.

Men ALLE kundene bor ikke der nei.

Ut over det forstår jeg tankerekken rundt bibelbelte. Bedriften og investor har et utpreget "sekt"/"religiøs" ånd over seg, og en del plagg er veldig konservative av seg. Det er sjeldent det kommer korte kjoler derifra for å si det sånn. Sjeldent tettsittende. Amish-vibber blir vel brukt en del. Så den røde tråden der synes jeg er lett å se. Men det betyr ikke at det stemmer.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Ref bibelbelte. Om vi skal snakke om at det finnes et offisielt "bibelbelte" så vil jeg påstå at det er det vi finner på Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Bibelbeltet

Og jeg tenker at det er ganske naturlig/logisk å konkludere med at den største kundemassen til Careless kommer fra et sted innenfor bibelbeltet slik det er avgrenset på kartet. Investor og medeier kommer fra Stavanger-regionen som absolutt er i dette området. Lager/kontoradresse er i Kristiansand som er i dette området. Og første fysiske (popup) butikk var på Sørlandssenteret. Som og er i dette området. Siste butikk ut er vel Kvadrat. Også i området. Neste blir vel Lagunen? Også i dette området.

Ut over det forstår jeg tankerekken rundt bibelbelte. Bedriften og investor har et utpreget "sekt"/"religiøs" ånd over seg, og en del plagg er veldig konservative av seg. Det er sjeldent det kommer korte kjoler derifra for å si det sånn. Sjeldent tettsittende. Amish-vibber blir vel brukt en del. Så den røde tråden der synes jeg er lett å se. Men det betyr ikke at det stemmer.

Spekulasjoner på rekke og rad, kan ikke annet enn å le 🤣 for dette er noe av det morsomste jeg har lest her inne på lenge. 

Korte kjoler står Rad og Reme for, investor der også vet du. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (11 timer siden):

Ser på careless. Proff( dette er på en versjon man betaler for. Vi har ett lite firma)

Å under pante heftelser så står det følgende..frivillig pant.. antall:3 sum: 260 00 001

Er ikke det en syk høy sum?

Vanvittig høy pant…merkelig. Men det kan jo være Careless finansierer Remegjengen. David Reme har signeringsfullmakt alene. 

Men 26 mill i panteheftelser er heftig ja.

Av regnskap i fjor ser vi at soliditeten er svært lav. Det betyr nærmest null egenkapital og at de vil håndtere ev tap dårlig.

Skummel drift. Til tross for høy omsetning som det skrytes av.

Likviditeten er midt på treet.

Så: de tjener penger (selger) men drifter på kanten av uforsvarlighet.

Blir spennende å se 2023 tall

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 minutter siden):

Vanvittig høy pant…merkelig. Men det kan jo være Careless finansierer Remegjengen. David Reme har signeringsfullmakt alene. 

Men 26 mill i panteheftelser er heftig ja.

Av regnskap i fjor ser vi at soliditeten er svært lav. Det betyr nærmest null egenkapital og at de vil håndtere ev tap dårlig.

Skummel drift. Til tross for høy omsetning som det skrytes av.

Likviditeten er midt på treet.

Så: de tjener penger (selger) men drifter på kanten av uforsvarlighet.

Blir spennende å se 2023 tall

26 mill i pant, eller 2,6 mill?

Og regnskapet du snakker om er vel for 2022, offentliggjort i fjor? Eller har du tilgang til regnskapet for 2023? Det kan jeg ikke se ligger ute enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (20 minutter siden):

Spekulasjoner på rekke og rad, kan ikke annet enn å le 🤣 for dette er noe av det morsomste jeg har lest her inne på lenge. 

Godt du er underholdt :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

26 mill i pant, eller 2,6 mill?

Og regnskapet du snakker om er vel for 2022, offentliggjort i fjor? Eller har du tilgang til regnskapet for 2023? Det kan jeg ikke se ligger ute enda.

Summen som @elskersommerviser til fra Proff (betal versjonen) viser da 26 mill i pant..

Soliditet etc jeg henviser til er fra forrige års godkjente regnskap(regnskapsår 2022).

Mens resultater for 2023 nok er like rundt hjørnet

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Godt du er underholdt :)

Underholdning, tja, latterlig ja, for du konkluderer spekulajsoner og det er ganske ville påstander 🤷‍♀️ Og det er vel mot reglene å spekulere?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 minutter siden):

Summen som @elskersommerviser til fra Proff (betal versjonen) viser da 26 mill i pant..

Soliditet etc jeg henviser til er fra forrige års godkjente regnskap(regnskapsår 2022).

De hadde ca 10 mill rundt november 2023. De har altså økt til 26 mill, økning på 16 mill, på et halvt år. Det er ganske mye.

Kombinert med den dårlige soliditeten fra 2022 så er det skummel utvikling.

Som proff.no selv skriver:

Sitat

Tvungen pant kan bety fare for konkurs, mens frivillig pant kan være starten på økonomiske utfordringer.

Dette kombinert med at vi vet at bedriften har gått med minus i starten på året så kan en jo lure på hvor lenge de klarer å holde hjulene i gang og samtidig vokse.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og typen er heller ikke meldt som daglig leder, det er det fortsatt SE som er.

Spørs hvor godt økonomisk utdannet hun er til å sitte med dette?..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (Akkurat nå):

Og typen er heller ikke meldt som daglig leder, det er det fortsatt SE som er.

Spørs hvor godt økonomisk utdannet hun er til å sitte med dette?..

Hun sier jo selv hun forstår tall og regnskap veldig godt, tilnærmet de som er utdannet innen dette. Så det går nok supert.

Men lurer og på hvorfor ikke Mr Secret ikke er daglig leder enda. Hun sa jo han skulle bli det?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

I fjor hadde de et frivillig pant på ti mill. Nå har de tre? Mener du 2,6 mill eller 26 mill der?

Jeg skal finne bilde når jeg kommer hjem. Prøve og legge ut men har ikke fått til det i det siste 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (58 minutter siden):

Var det jeg mente. Att det var 25 mill men måtte spørre.

Var 3 summer hvor to av de var på 5 millioner hver seg  og en sum på  250 00 001.. er slik det sto oppført. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo le litt av dette med merking av reklame.

I dag sender hun snapchat og sier" vet dere hva.. nå har jeg faktisk på meg vareprøve for treningsjakke og treningstoppfor careless." Snappene var merket riktig ned reklame.

Så kommer ny snap hvor hun står i helfigur foran speilet.. iført vareprøve for careless men ikke merket🙈 snakk om frøken vil ikke

Endret av elskersommer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Hun sier jo selv hun forstår tall og regnskap veldig godt, tilnærmet de som er utdannet innen dette. Så det går nok supert.

Men lurer og på hvorfor ikke Mr Secret ikke er daglig leder enda. Hun sa jo han skulle bli det?

Det skulle vel vært registrert nå per 1.6.24 at de har ny daglig leder? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (7 minutter siden):

Det skulle vel vært registrert nå per 1.6.24 at de har ny daglig leder? 

Nei det skulle vært registrert fortløpende når det ble bestemt i styret.

Så jeg tror aldri det ble bestemt det var bare noe SE fant på i farten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharp75! skrev (3 timer siden):

Ja, dette ble rett og slett for dumt 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Dette! I tillegg er Reme en guru i Filadelfia menigheten og de er kjent for god dugnadsånd derav sy, fikse feilvarer fremfor å returnere. Å sammenligne IR (som forøvrig heller ikke har uttalt seg om Palestina konflikten) sine følgere som hovedsakelig er unge og urbane og av et helt annet segment enn Careless sine følgere ( store str, småbarnsmødre, bor på Sørlandet og Vestland samt Trøndelag) er som å sammenligne epler og Kiwi. Når ble det annonsert at mr.sekret skulle overta daglig leder rollen og si opp jobben på Kiwi? 

Endret av caremore
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (15 timer siden):

Hun sa vel ikke 24 millioner i OVERSKUDD.. de hadde solgt for 24 millioner.. eller tar jeg feil?

Du har rett. Fra minus til 24 millioner i omsetning på knappe 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (11 minutter siden):

Du har rett. Fra minus til 24 millioner i omsetning på knappe 14 dager.

En kan fint ha stor omsetning og allikevel gå med tap samtidig. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...