Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Sprite
Ina K skrev (16 minutter siden):

Ja. Leste det bak i tråden. 

 

Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Har du hørt det selv eller er det muligens noen andre sin tolkning, eller 3.manns tolkning  via et annet forum?

Dette Sharp sier her er jo et godt poeng. Der blir spunnet mye rart her inne men akkurat dette kunne jeg tenkt meg å visst at hun uttalte ordrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/23/2023 at 4:53 PM, Orly said:

EC8DC37E-BD7A-45A6-A052-9E91BFA2957C.jpeg.df0072eb512d4359576a83d982564b78.jpeg

 

Er hun seriøs?🤦🏻‍♀️

 

25 minutter siden, Sprite said:

Har hun seriøst sagt dette?

 

8 minutter siden, Sharp75! said:

Har du hørt det selv eller er det muligens noen andre sin tolkning, eller 3.manns tolkning  via et annet forum?

 

  • Liker 3
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (4 minutter siden):

 

 

 

Kjempe krevende å sitte å pludre i telefonen med seg selv. Å springe rundt som en virvelvind, ikke få tid til å spise eller gå på do i løpet av en hel arbeidsdag er ingenting. 
Du får et visst inntrykk av hvor lite hun kan eller forstår. Ingen innsikt i ordinært arbeidsliv. 
Jeg ville gjerne sett Sara Emile i ordentlig arbeid. Hun hadde aldri klart å jobbe på sykehjem, i Forsvaret eller i barnehage. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (1 minutt siden):

Kjempe krevende å sitte å pludre i telefonen med seg selv. Å springe rundt som en virvelvind, ikke få tid til å spise eller gå på do i løpet av en hel arbeidsdag er ingenting. 
Du får et visst inntrykk av hvor lite hun kan eller forstår. Ingen innsikt i ordinært arbeidsliv. 
Jeg ville gjerne sett Sara Emile i ordentlig arbeid. Hun hadde aldri klart å jobbe på sykehjem, i Forsvaret eller i barnehage. 

SE og stort sett alle andre «influensere» kan prise seg lykkelige for at det hjernedøde «yrket» deres har tatt av, for de hadde vært navere hele gjengen siden de ikke hadde taklet en vanlig jobb.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyflua skrev (17 timer siden):

Hun leser en ingress og uttaler varsko som vaaaarsko. Jeg lo så det spruta brus ut av nesa. Det har jeg ikke opplevd på mange år. Gøy! 😂

Hun er så lite intelligent! 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 19.1.2024 den 14.08):

Etter en titt på Careless facebook gruppe så lurer jeg på om det virkelig er slik at voksne, tilsynelatende oppegående kvinner, har blitt så indoktrinert av Sara og hennes «vi er venninner» prat at de ikke tør å returnere varer eller komme med konstruktiv kritikk i fare for å såre sin beste venninne SE? Så i stedet farger de tøyet, syr på, syr om, videreselger og går med truser 2 str for små. Eller har jeg totalt misforstått noe?

 

Jeg vil tippe at mange av de har nådd et punkt i tilværelsen der de gir bengen i hva andre måtte mene.  Det finnes mange lignende kjoler, både fra store og små, kjente og mindre kjente merker, så finner de et plagg som matcher både stil og farge(-kombinasjon) og/eller som de elsker så kjøper de det uavhengig hvor det kommer fra. Og har man råd til det, ja hvorfor ikke?

Og dette venninne-narrativet klarer ikke jeg å se. Mulig jeg er for gammel. Eller kynisk. Eller begge deler.

Endret av Terskel
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Sara Emilie dokumentasjon på at influencer yrket er mer krevende enn arbeidet sykepleiere og for eks soldater i Forsvaret gjør? 
Om hun ikke viste til dokumentasjon er det bare en løs påstand, eller løgn. 
Over til det store spørsmålet, Why, kvifor, hvorfor?

  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (1 time siden):

 

 

 

Her henviser jo SE bare til hva andre har sagt.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (5 minutter siden):

Har Sara Emilie dokumentasjon på at influencer yrket er mer krevende enn arbeidet sykepleiere og for eks soldater i Forsvaret gjør? 
Om hun ikke viste til dokumentasjon er det bare en løs påstand, eller løgn. 
Over til det store spørsmålet, Why, kvifor, hvorfor?

Sara Emilie er ikke en debattant i dette forumet, og trenger ikke forholde seg til forumreglene vedrørende dokumentasjon. Hun fremstår selvsagt mindre troverdig når det ikke legges ved dokumentasjon og kilder på påstandene sine. 

Endret av Roe
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (1 time siden):

Har hun seriøst sagt dette?

Ja det har hun. Hun sammenlignet sin jobb som influencer med sykepleieryrket. Var like slitsomt om ikke mer 🙈

  • Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (4 minutter siden):

Har Sara Emilie dokumentasjon på at influencer yrket er mer krevende enn arbeidet sykepleiere og for eks soldater i Forsvaret gjør? 
Om hun ikke viste til dokumentasjon er det bare en løs påstand, eller løgn. 
Over til det store spørsmålet, Why, kvifor, hvorfor?

Vi ber ikke SE dokumentere noe, hva hun sier må jo hun stå for selv. Når man påstår at andre har sagt noe så bør man legge ved bevis. 

Det bilde som ble lagt ut, var jo andre som hadde sagt det, for de hadde vært både i forsvaret/influencer, sykepleier/influencer.  Så det var jo ikke hennes egne ord. Altså, da var det jo det feil det skrev at hun hadde sagt det. Da ble jo det oppklart. Det er jo slikt farlige feil kan oppstå, nå var jo ikke dette en krise. Men kriser kan skje og egne sannheter dannes.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Ja det har hun. Hun sammenlignet sin jobb som influencer med sykepleieryrket. Var like slitsomt om ikke mer 🙈

Bare det å si noe så dumt. En får et visst inntrykk.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (På 26.1.2024 den 10.26):

Svar til slettet innhold er fjernet. Sol, admin.

Men det med at snap ikke tar så mye tid - jeg er ikke på snap selv, så jeg ser bare det som legges ut her. Her har jeg sett at Sara E legger ut et (for meg) helt vanvittig antall snap I døgnet. Har sett 50- 100 snap blitt nevnt. Hvis hver snap på et minutt, er det likevel kun en time, halvannen av døgnet hennes. Ikke så mye, fortsatt 15 våkne timer igjen av et normaldøgn. På langt nær nok til å danne seg et inntrykk av hele dagen hennes, hvis man kun måler i tid. (Inntrykket av hvordan hun bruker dagene sine, dannes av HVA hun snapper. Skjer det noe ekstraordinært, som en tur ut, blir det dokumentert. Blir det ikke dokumentert noen tur, antar man at det ikke har blitt gått noen tur. Man VET jo ikke om det stemmer eller ei, det er en teoretisk mulighet for at hun faktisk kan gå en tur uten å dokumentere det. Jeg kjenner at jeg personlig ikke tror på det, men det er underordnet. Dette ble verdens lengste parentes.) 

Poenget: Hver eneste snap er et brudd i flyten, både med det man holder på med, og i hjernen. Prøv å lage en kopp kaffe, mens du filmer deg selv snakke om planene dine for dagen. Jeg vedder på at det tar deg dobbelt så lang tid å lage den kaffen, selv om ingen av oppgave er særlig krevende, mentalt eller fysisk, hver for seg. Så skal du tekste - nå er det mulig Sara har begynt å bruke en simultantekst- funksjon, men hun har tidligere snakket om at det var så vanskelig når Instagram begynte med 60 sekunders snap, fordi man ikke fikk plass til all teksten på en så lang story. Uansett, hvert minutt må du stanse, poste storyen, og fortsette, eller vurdere hvordan du skal følge opp det du nettopp snakket om, samtidig som du skal fortsette det du drev med. Oppmerksomheten din splittes, veldig store deler av ditt våkne døgn. 30 snapper om dagen er to snap i timen, om man er aktiv i 15 timer. Sara snapper minst dobbelt så mye. Minst! Hver. Dag. Uke etter uke. Instagram kommer i tillegg. Dette handler lite om den faktiske tiden det tar å spille inn snapen - men om hva det koster rent mentalt. 

I tillegg til dette, kommer kommunikasjonen med følgerne, som er en av grunnsteinene i hele hennes drift. Sara får mange kommentarer, og jeg tør nesten ikke tenke på hvordan innboksen hennes ser ut. I to kanaler, med hundrevis av tusen følgere. Hvor mye tid må ikke gå med på å snakke med disse? Svare på spørsmål og røkte kommentarfelt? La oss med et forsiktig anslag si at hun får 3- 5 DM pr snap hun legger ut. Det alene er 300- 500 DM i døgnet på 100 snap. 

Avslutter her før dette blir pinlig langt 😄 Det jeg skriver om her, gjelder ikke bare Sara E, og det er en av de tingene jeg syns er jækla trist med hele influenserbransjen. Den mobilen - og alle som "bor i den" - blir en så stor del av ditt mentale liv, at jeg ikke er i tvil om at det er skadelig i lengden. Og en tidstyv av dimensjoner er det i alle fall. Jeg har allerede mistet én buss, bare fordi jeg ble helt opphengt av å skrive dette "mens jeg drakk opp kaffen før jeg skal gå".

Den her var det visst ingen som ville gi oppmerksomhet.  Her tror jeg hun er inne på noe viktig velger å se bort fra, eventuelt nekter å se.

Endret av Terskel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terskel skrev (59 minutter siden):

 

Jeg vil tippe at mange av de har nådd et punkt i tilværelsen der de gir bengen i hva andre måtte mene.  Det finnes mange lignende kjoler, både fra store og små, kjente og mindre kjente merker, så finner de et plagg som matcher både stil og farge(-kombinasjon) og/eller som de elsker så kjøper de det uavhengig hvor det kommer fra. Og har man råd til det, ja hvorfor ikke?

Og dette venninne-narrativet klarer ikke jeg å se. Mulig jeg er for gammel. Eller kynisk. Eller begge deler.

Alle må selvsagt handle der de selv ønsker og vil legge igjen pengene sine. Men hvis det er slik at de syr om, farger tøyet osv betyr det i mitt hode at de nettopp ikke har funnet den matchen de leter etter. Jeg tror neppe de hadde gjort det samme med et plagg fra H&M. Der hadde nok plagget havnet i retur ganske raskt fordi man ikke føler en personlig relasjon til selger.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (12 minutter siden):

Alle må selvsagt handle der de selv ønsker og vil legge igjen pengene sine. Men hvis det er slik at de syr om, farger tøyet osv betyr det i mitt hode at de nettopp ikke har funnet den matchen de leter etter. Jeg tror neppe de hadde gjort det samme med et plagg fra H&M. Der hadde nok plagget havnet i retur ganske raskt fordi man ikke føler en personlig relasjon til selger.

 

Men det gjelder vel ikke så veldig mange, gjør det det?

Jeg kan også lett forestille meg at noen kjøper noe det elsker og begynner å bruke, blir så oppmerksom på kritikken og tør ikke lenger å bruke det. Og når de så selger må de jo oppgi en grunn og da er det lett bruke f.eks for stor eller lite. Hvis det er tilfelle har jo kritikerne oppnådd noe, tenker jeg. 

Mulig årsak på noen av dem, ingen unnskyldning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Terskel skrev (19 minutter siden):

 

Men det gjelder vel ikke så veldig mange, gjør det det?

Jeg kan også lett forestille meg at noen kjøper noe det elsker og begynner å bruke, blir så oppmerksom på kritikken og tør ikke lenger å bruke det. Og når de så selger må de jo oppgi en grunn og da er det lett bruke f.eks for stor eller lite. Hvis det er tilfelle har jo kritikerne oppnådd noe, tenker jeg. 

Mulig årsak på noen av dem, ingen unnskyldning. 

Jeg skal ikke påstå det er mange, da jeg ikke har sett grundig på gruppa. Det var derfor jeg formulerte innlegget mer spørrende, for kanskje noen hadde et annet inntrykk. Dog ut fra det jeg så da jeg skummet gjennom gruppa, kombinert med antall medlemmer og det relativt smale vareutvalget synes jeg det fremkom ganske hyppig. Er enig i at det kan være andre årsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (6 timer siden):

Sara Emilie tar seg ikke av det administrativt arbeid, eller har det samme ansvaret som andre gründere. Hun er telefondame som reklamerer for produkter hun ikke har tegnet eller laget selv. 
Uten Reme hadde ikke vi diskutert Sara Emilie på Instagram for vi hadde ikke visst hvem hun er.

Da Sara startet Saraaemiliee As var hun helt alene. Reme er ikke endel av den bedriften. Sara har fortalt flere ganger hvordan hun jobbet for å lære hvordan regnskapet skal føres. Hun skaffet selv kunder. Alt administrativt gjorde Sara selv. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (3 minutter siden):

Da Sara startet Saraaemiliee As var hun helt alene. Reme er ikke endel av den bedriften. Sara har fortalt flere ganger hvordan hun jobbet for å lære hvordan regnskapet skal føres. Hun skaffet selv kunder. Alt administrativt gjorde Sara selv. 

Det er beviselig feil. David Reme var med fra dag 1.

IMG_1397.thumb.jpeg.0803e1827faee1a13fa76b6a9a538cb4.jpeg

Hentet fra kunngjøringene for bedriften Careless AS, når den fortsatt het AFAS 10122-30 AS (generisk navn fra aksjefabrikken).

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (14 minutter siden):

Da Sara startet Saraaemiliee As var hun helt alene. Reme er ikke endel av den bedriften. Sara har fortalt flere ganger hvordan hun jobbet for å lære hvordan regnskapet skal føres. Hun skaffet selv kunder. Alt administrativt gjorde Sara selv. 

Dokumentasjonen viser noe helt annet. Sara har fortalt flere ganger.. den samma Sara har fortalt så mye tull at hun husker sikkert ikke selv alt hun sier. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...