Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Mangel på kunnskap eller ren løgn vil jeg tro. Det er ikke uvanlig at en teamleder uten tidligere erfaring eller kompetanse TROR de har personalansvar når de egentlig bare prioriterer oppgaver og avlaster avdelingsleder noe.

Nei, for har ikke fått med meg at hun har hatt noe medarbeidersamtale eller noe personaljobb. Jeg følger henne ikke, men titter innom i blant, og ikke fått med meg at hun har prater om noe slikt. Å korrekt meg gjerne om jeg tar feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CaroLis skrev (10 minutter siden):

Det er jo sikkert kun SaraE og gjengen som vet hvorfor det eventuelt er sånn. Ingen her i tråden så vidt jeg vet. Så dette blir jo bare synsing og avsporing 

Men noen vet kanskje om det gir noe fordeler for ett firma som velger og gjøre det på den måten... 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Men noen vet kanskje om det gir noe fordeler for ett firma som velger og gjøre det på den måten... 

det kan hende 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Nei, for har ikke fått med meg at hun har hatt noe medarbeidersamtale eller noe personaljobb. Jeg følger henne ikke, men titter innom i blant, og ikke fått med meg at hun har prater om noe slikt. Å korrekt meg gjerne om jeg tar feil. 

Hun var vel med og ansatte noen i butikk på Hadeland men det var jo slekt.veninne så kanskje derfor vi kun har hørt mm de to ansettelser. Når det lå ute att de søkte folk så var det en helt annen person enn SE som skulle kontaktes 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Det er et godt spørsmål.

Min spekulasjon går i retning at de vil ha mindre risiko i Careless og at Dignity Collective er bedre egnet til å håndtere personalansvaret.

Når de ansatte har kontrakt med et annet selskap så slipper Careless mye av det administrative med å ha ansatte og de er ikke bundet av AML i forhold til oppsigelser.

I korte trekk kan de legge ned en butikk på kort tid om de vil det og så er det opp til Dignity Collective å følge opp de ansatte. Flytte på de til et annet sted for eks.

Screenshot_20240102_213459_Chrome.thumb.jpg.5cda9af26112e58255cbaa1f3071f52d.jpg

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20240102_213459_Chrome.thumb.jpg.5cda9af26112e58255cbaa1f3071f52d.jpg

Og hvordan er det jeg skrev skadende for noen?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (52 minutter siden):

Og hvordan er det jeg skrev skadende for noen?

Du spekulerer og det dannes rykter som kan være ødeleggende for et firma. Slik lages usanne sannheter. Om du ikke vil se det er opp till deg. Jeg har sagt mitt og tenker ikke avspore mer.

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Spørsmål og kommentarer til moderering kan tas på Ris og Ros Rampelyset eller Private Henvendelser Rampelyset. 
 

Sol, admin. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet,  hva for hemper er det som stadig blir nevnt i salgsannonnsene?

Screenshot_20240103_163831_Facebook.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (12 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet,  hva for hemper er det som stadig blir nevnt i salgsannonnsene?

Screenshot_20240103_163831_Facebook.jpg

Regner med det er disse. Kjempefine å ha om man skulle ønske å justere på utringingen. 

IMG_0870.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (31 minutter siden):

Regner med det er disse. Kjempefine å ha om man skulle ønske å justere på utringingen. 

IMG_0870.jpeg

Å ja, smart 👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Å ja, smart 👍 

Kan være enig i att det er smart men om jeg kjøper meg en kjole til 1200 kr så forventer jeg faktisk att den er så bra att jeg ikke må frem med nål og tråd for å få kjolen til og passe🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis
elskersommer skrev (26 minutter siden):

Kan være enig i att det er smart men om jeg kjøper meg en kjole til 1200 kr så forventer jeg faktisk att den er så bra att jeg ikke må frem med nål og tråd for å få kjolen til og passe🙈

Er det negativt at man får med seg en del som man frivillig kan bruke til å justere noe? Å nei! Hun sender med hemper på kjolene som man kan bruke om man vil! 
 

jeg synes det er veldig bra at hun sender med det jeg. 

Endret av CaroLis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CaroLis skrev (5 minutter siden):

Er det negativt at man får med seg en del som man frivillig kan bruke til å justere noe? Å nei! Hun sender med hemper på kjolene som man kan bruke om man vil! 
 

jeg synes det er veldig bra at hun sender med det jeg. 

Helt enig, er jo bare et ekstra tilbehør. Alle kjoler sitter ikke perfekt på alle, da vil jeg heller ha den ekstra i tilfelle enn ha den på og ikke ha bruk for den.

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis
Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Helt enig, er jo bare et ekstra tilbehør. Alle kjoler sitter ikke perfekt på alle, da vil jeg heller ha den ekstra i tilfelle enn ha den på og ikke ha bruk for den.

Ja. Det er jo kjempe smart at kundene får velge om de vil bruke den eller ikke. Men alt for å skulle ta henne på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaroLis skrev (11 minutter siden):

Er det negativt at man får med seg en del som man frivillig kan bruke til å justere noe? Å nei! Hun sender med hemper på kjolene som man kan bruke om man vil! 
 

jeg synes det er veldig bra at hun sender med det jeg. 

Enig i dette.

For ikke å snakke om preferanser. Noen vil nok ha større utringning enn andre osv, her får man da mulighet til å gjøre en liten justering om ønskelig..

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (45 minutter siden):

Kan være enig i att det er smart men om jeg kjøper meg en kjole til 1200 kr så forventer jeg faktisk att den er så bra att jeg ikke må frem med nål og tråd for å få kjolen til og passe🙈

Det synes jeg er det minste man kan forvente av en dyr og «seriøs» bedrift. Så er det kanskje ikke mer å forvente når man kjøper kjoler fra Sara. 😅 Dyrt er det og  fint skal det være, men kvalitet skal vi ikke ha. Skal bare ha penger

Endret av Busserullen
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hempene kunne jo godt vært festet på, så man slapp å sy de på selv. Jeg kan ikke sy, så jeg hadde ikke fått brukt de uansett. Men bra tenkt at noen liker forskjellig utringning,  og ingen er like i overkroppen så kjolen vil jo ikke sitte likt på alle. Jeg kjøpte meg en julekjole i en kjedebutikk nå, der måtte jeg bruke sikkerhetsnål for å ikke gå med hele brystpartiet ute. Det var en kjole til 500,- , men hadde vært fint om den hadde forskjellig fester så jeg slapp sikkerhetsnål. Men da ville jeg aller helst hatt de ferdig sydd på. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 2.1.2024 den 21.19):

Men noen vet kanskje om det gir noe fordeler for ett firma som velger og gjøre det på den måten... 

Sett at de ansatte er lønnet av holdingselskapet så fakturerer de Careless for dette. Det er mange fordeler ved å gjøre det sånn. Det reduserer driftsoverskudd, og da selskapsskatten.  
Jeg skal ikke spekulere i om de gjør det, men det er ikke en uvanlig greie eller praksis. 

Håper ingen av dere faktisk antyder at folk jobber i butikk uten lønn. Da er man for langt nedi kaninhullet altså. 

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (1 minutt siden):

Sett at de ansatte er lønnet av holdingselskapet så fakturerer de Careless for dette. Det er mange fordeler ved å gjøre det sånn. Det reduserer driftsoverskudd, og da selskapsskatten.  
Jeg skal ikke spekulere i om de gjør det, men det er ikke en uvanlig greie eller praksis. 

Håper ingen av dere faktisk antyder at folk jobber i butikk uten lønn. Da er man for langt nedi kaninhullet altså. 

Tror ingen har tenkt i de baner en gang, selvfølgelig får de lønn. Spørsmålet var fra hvem og hvorfor det ikke var fra Careless. Og hva fordelen med å gjøre det slik var. Håper ingen faktisk antyder at noen mener at folk ikke får lønn, da er DE for langt nedi kaninhullet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...