Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Dersom de er ansatt i Careless så er det AKKURAT det regnskapet beviser. Hva annet skal det bevise mener du? 0 i lønnskostnader betyr nettopp det - 0 i lønnskostnader.

 

Om du ikke klarer å komme med noe bedre enn brukerangrep så foreslår jeg at du ikke skriver noe i det hele tatt.

De jobber i butikken Careless, det er vel ikke oppe til diskusjon? Da er jo enten regnskapet feil eller så er det Dignity som betaler ut lønn. Dette har du vel selv vært inne på? Hvorfor prøver du å fremstille det som om folk ikke får lønn? 
 

Brukerangrep? Igjen og igjen så oppfører du deg som om du er bedriftens personlige regnskapsfører og spår dommedag. Det er usaklig spekulasjon, gang på gang, pakket inn i skjermbilder og forsøk på store ord. Hvis bedriften ikke har livets rett så vil den selvfølgelig gå konkurs. At du prøver å fremstille det som om du har det svart på hvitt at det ikke går bra nå, når alt tyder på at 2023 har vært et bra år, fremstår som et useriøst forsøk på sverting. 

  • Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plantemas skrev (14 minutter siden):

? Hvis du tenker på modellene har jeg vært tydelig på at det er en uting å få produkter som lønn for arbeid. 

Igjen, så tror du vel ikke det beviser at de butikkansatte ikke får lønn? 

Ja, det var et imponerende forsøk av deg på å late storm i vannglass, som vanlig. 

Jeg tenker ikke på modellene nei. De vet vi at får klær. Jeg tenker på butikkansatte, de i kundeservice, de som pakker varer. Hvor får de lønn fra? For det er jo ikke careless tydeligvis. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

daeva skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal hun forklare deg det? 

Hvorfor ikke? 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (17 minutter siden):

? Hvis du tenker på modellene har jeg vært tydelig på at det er en uting å få produkter som lønn for arbeid. 

Igjen, så tror du vel ikke det beviser at de butikkansatte ikke får lønn? 

Ja, det var et imponerende forsøk av deg på å late storm i vannglass, som vanlig. 

Og et regnskap uten lønnskostnader viser da virkelig at Careless ikke betaler de lønnen. Det må noen andre gjøre, ingen jobber uten lønn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Og et regnskap uten lønnskostnader viser da virkelig at Careless ikke betaler de lønnen. Det må noen andre gjøre, ingen jobber uten lønn. 

Ja, og dette er jo poenget mitt. Selvfølgelig får de lønn. Hva er det du vil frem til?

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

😂 wow. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plantemas skrev (23 minutter siden):

? Hvis du tenker på modellene har jeg vært tydelig på at det er en uting å få produkter som lønn for arbeid. 

Igjen, så tror du vel ikke det beviser at de butikkansatte ikke får lønn? 

Ja, det var et imponerende forsøk av deg på å late storm i vannglass, som vanlig. 

Men hvorfor står det 0 kr i lønnsutgifter i careless sine regnskaper når de faktisk har 20 ansatte? Hadde vært fint om du har det svaret🤔 

rettelse.. ikke 20 men 30 ansatte🤔

Endret av elskersommer
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Er flere som hele tiden kommer med påstander som ikke stemmer. Å når enkelte får et motspørsmål lar de bare å svare, men kommer med masse annet svada.

Jeg lurer på hvorfor careless ikke lønner de ansatte. Da må man jo i så fall leie folk som er ansatt andre steder da. Er det billigere? Men som SE sa i et intervju for ikke lenge siden hadde hun personalansvar for 30 stk. Husker ikke antallet helt hun sa. Hvordan kan hun ha personalansvar hvis hun ikke har ansatte? Jeg forstår sikkert ikke alt av slike ting. Hvordan man kan trikse og fikse. Men å si at man har personalansvar og ikke har noe lønnsutgifter høres rart ut for meg. 🤷‍♀️

Endret av Bibbi_
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Er flere som hele tiden kommer med påstander som ikke stemmer. Å når enkelte får et motspørsmål lar de bare å svare, men kommer med masse annet svada.

Jeg lurer på hvorfor careless ikke lønner de ansatte. Da må man jo i så fall leie folk som er ansatt andre steder da. Er det billigere? Men som SE sa i et intervju for ikke lenge siden hadde hun personalansvar for 30 stk. Husker ikke antallet helt hun sa. Hvordan kan hun ha personalansvar hvis hun ikke har ansatte? Jeg forstår sikkert ikke alt av slike ting. Hvordan man kan trikse og fikse. Men å si at man har personalansvar og ikke har noe lønnsutgifter høres rart ut for meg. 🤷‍♀️

Dette er jeg enig i👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor står det 0 kr i lønnsutgifter i careless sine regnskaper når de faktisk har 20 ansatte? Hadde vært fint om du har det svaret🤔

Jeg har ikke svaret, gitt. Men, skjønner heller ikke hvorfor du tror det betyr noe?

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Er flere som hele tiden kommer med påstander som ikke stemmer. Å når enkelte for et motspørsmål lar de bare å svare, men kommer med masse annet svada.

Jeg lurer på hvorfor careless ikke lønner de ansatte. Da må man jo i så fall leie folk som er ansatt andre steder da. Er det billigere? Men som SE sa i et intervju for ikke lenge siden hadde hun personalansvar for 30 stk. Husker ikke antallet helt hun sa. Hvordan kan hun ha personalansvar hvis hun ikke har ansatte? Jeg forstår sikkert ikke alt av slike ting. Hvordan man kan trikse og fikse. Men å si at man har personalansvar og ikke har noe lønnsutgifter høres rart ut for meg. 🤷‍♀️

Jeg har ikke kommet med en eneste påstand ang. dette. Kun diskutert de helsprø påstandene om at de ansatte jobber på dugnad. At et annet firma/investorene betaler ut lønn utelukker så vidt jeg ikke at hun har personalansvar.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (7 minutter siden):

Ja, og dette er jo poenget mitt. Selvfølgelig får de lønn. Hva er det du vil frem til?

Tror jeg må skrive det jeg tenker på nå med store bokstaver ..

Det mange av oss lurer på er " CARELESS HAR 30 STK ANSATTE MEN HAR 0 KRONER i LØNNSUTGIFTER.. HVORFOR? HVEM BETALER UT DE ANSATTE SIN LØNN?

 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke kommet med en eneste påstand ang. dette. Kun diskutert de helsprø påstandene om at de ansatte jobber på dugnad. At et annet firma/investorene betaler ut lønn utelukker så vidt jeg ikke at hun har personalansvar.

Det er faktisk ingen som påstår dette. Påstanden er diktet opp.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet spørsmål til dere som har litt greie på regnskap..

Careless har 30 ansatte men står som sagt oppført med 0 kroner i lønnsutgifter. Mest sannsynlig blir dette betalt fra dignity. Men disse lønnsutgifter burde vel komme fra careless på en måte? Eller eier eventuelt Reme alle butikkene, kundeservice og lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk ingen som påstår dette. Påstanden er diktet opp.

Hvis du leser et par sider bakover så er den ikke det, nei.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Ett annet spørsmål til dere som har litt greie på regnskap..

Careless har 30 ansatte men står som sagt oppført med 0 kroner i lønnsutgifter. Mest sannsynlig blir dette betalt fra dignity. Men disse lønnsutgifter burde vel komme fra careless på en måte? Eller eier eventuelt Reme alle butikkene, kundeservice og lager?

Det er umulig for utenforstående å nøste opp i alt dette. Men det er ganske tydelig at de ikke er ansatt i Careless. De ansatte som ligger inne er nok modellene de bruker (og betaler i varer). De butikkansatte lønnes nok fra Dignity Collective.

Og det er ingenting ulovlig med det. Rotete praksis men lovlig så vidt jeg vet. Og i notene til regnskapet for 2022 så kommer det frem at Careless betaler Dignity Collective veldig mye penger. Så det er for min del ganske åpenbart at lønnskost, arbeidsgiveravgift, skatt, forsikringer, pensjon og personalansvar formelt havner på Dignity Collective og så betaler Careless for den tjenesten hos de.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (Akkurat nå):

Hvis du leser et par sider bakover så er den ikke det, nei.

Hvor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plantemas skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke svaret, gitt. Men, skjønner heller ikke hvorfor du tror det betyr noe?

Jeg har ikke kommet med en eneste påstand ang. dette. Kun diskutert de helsprø påstandene om at de ansatte jobber på dugnad. At et annet firma/investorene betaler ut lønn utelukker så vidt jeg ikke at hun har personalansvar.

Nok en gang. Ingen her har sagt att de ansatte jobber gratis. Men så lenge hun sier hun har 30 ansatte men det står 0 kr i lønnsutgifter så lyver jo nok en gang frøken Tandberg. For da har hun jo ikke ,30 stk ansatte.. har du ansatte så betaler du også ut lønn

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (2 minutter siden):

Hvis du leser et par sider bakover så er den ikke det, nei.

Hvorfor jan du ikke bare finne frem de innlegg hvor du mener mange av oss har sagt att de ansatte jobber uten lønn? Så lenge du ikke gjør dette så er det kun oppspinn 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Nok en gang. Ingen her har sagt att de ansatte jobber gratis. Men så lenge hun sier hun har 30 ansatte men det står 0 kr i lønnsutgifter så lyver jo nok en gang frøken Tandberg. For da har hun jo ikke ,30 stk ansatte.. har du ansatte så betaler du også ut lønn

Hvorfor vil du tolke alt i verste mening? Det er flere sider her med beskyldninger om hvorvidt de fast ansatte jobber for klær, bare bla deg tilbake. Hun lyver? Fordi investoren ev. betaler ut lønnen til de ansatte? Den må du forklare nærmere. 

Apropos å tolke i verste mening? «Ingenting ulovlig»? Nei, hvorfor skulle det være det? Hva er rotete med praksisen? 

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Det er umulig for utenforstående å nøste opp i alt dette. Men det er ganske tydelig at de ikke er ansatt i Careless. De ansatte som ligger inne er nok modellene de bruker (og betaler i varer). De butikkansatte lønnes nok fra Dignity Collective.

Og det er ingenting ulovlig med det. Rotete praksis men lovlig så vidt jeg vet. Og i notene til regnskapet for 2022 så kommer det frem at Careless betaler Dignity Collective veldig mye penger. Så det er for min del ganske åpenbart at lønnskost, arbeidsgiveravgift, skatt, forsikringer, pensjon og personalansvar formelt havner på Dignity Collective og så betaler Careless for den tjenesten hos de. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Nok en gang. Ingen her har sagt att de ansatte jobber gratis. Men så lenge hun sier hun har 30 ansatte men det står 0 kr i lønnsutgifter så lyver jo nok en gang frøken Tandberg. For da har hun jo ikke ,30 stk ansatte.. har du ansatte så betaler du også ut lønn

Nei det stemmer ikke helt.

De ansatte vi ser på proff kommer fra A-meldingen som bedriften er pliktet til å sende inn en gang i måneden. Dette er altså et lovkrav.

Det som skal tas med i A-meldingen er åpenbart alle faste ansatte i bedriften men også privatpersoner som gjør oppdrag på vegne av bedriften. Typisk modelloppdrag. Eller annen jobb Careless betaler en privatperson for å gjøre. Det er ikke et krav til at de får lønn og er ansatt i bedriften. Det holder at de gjør en times arbeid for bedriften og får en avtalt sum for jobben. Altså honorar, ikle lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...