Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Plantemas skrev (42 minutter siden):

Misunnelsen leser jeg jo om her inne. Viser ellers til innlegget over. 

Hvis du ikke gidder å følge henne, hvorfor gidder du å bruke tiden din på forumet til Sara Emilie her på KG?

Endret av Bibbi_
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plantemas skrev (46 minutter siden):

 

Ja, det virker som om det er flere her inne som skulle ønske at hun ikke tjente penger. Med unntak av denne merkingen som jeg ser det diskuteres flittig, og som jeg er enig i at burde være enkelt å gjøre riktig, så skjønner jeg ikke helt hvilke uærlige måter hun tjener penger på? Dessverre så er kvinner kvinner verst, og mange har mye vanskeligere for å akseptere at kvinner lykkes. 

Jeg tror nok misunnelseskortet som du kaller det er høyst relevant i denne sammenhengen. Det de fleste er misunnelig på innerst inne er nok at hun tør å gjøre ting som mange mener noe om, og at det funker! Videre tror jeg mange er misunnelige på hus og bil og ferier ja. Synes det fremstår moralistisk å være så skeptisk til at noen reklamerer for sexleketøy, selv om jeg heller ikke hadde vært komfortabel med å gjøre det selv. Blir derimot ikke provosert over at hun (og mange andre) gjør det (og tjener penger på det). 
 

Careless fremstår som om det er av lignende kvalitet som svært mange av kjedebutikkene, og er ikke noe jeg ønsker å bruke penger på da jeg foretrekker stoff av bedre kvalitet. Men det går jo tydeligvis som det suser, til tross for at flere her inne ser ut til å tro at hun er den første til å masseprodusere klær i polyester. 
 

Igjen, når det gjelder dette med penger så tenker jeg at hun er ikke ansvarlig for andres økonomi og at det er påfallende hvor mye kritikk hun får for å være suksessfull og snakke høyt om det. Mange er nok misunnelige på den økonomiske friheten hennes ja. Og hun står selvsagt helt fritt til å bidra til gode formål når og hvis hun selv ønsker, dette opphenget fremstår noe rart. Kanskje noen her inne som kunne tenkt seg klærne selv?

 

Red.: ang. det siste avsnittet ditt. Det illustrerer godt hvor enkelt det er å svartmale henne for mange. «Noen» har påstått at hun donerer mye og er generøs, men det faktum at hun ikke donerte klærne viser at hun «donerer ingenting og er ikke generøs». Det blir da en meget enkel og grunnløs slutning tør jeg påstå. 

😴😴

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

😴😴

Hvis du ikke har noen gode argumenter kan du ikke bare si det? 

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke gidder å følge henne, hvorfor gidder du å bruke tida de på forumet til Sara Emilie ?

Fordi jeg synes det er interessant med diskusjoner rundt blant annet influensere. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (29 minutter siden):

Da har du nok bedre økonomi enn 99% av de andre som følger henne.
 

Hun tjener jo bokstavelig talt på å gjøre det hun gjør, så skjønner godt at hun ikke endrer det.  Både nettbutikk og sosiale medier gjør jo at hun tjener veldig godt.
 

Men om du synes hele opplegget er teit så er det jo bare å avfølge i stedet for å skrive svertende innlegg som latterliggjør henne. (Ikke du spesifikt altså, har ikke lest dine tidligere innlegg i tråden, ment som en generell betraktning om de som mener alt innholdet hennes er teit og som tydelig uttrykker det).

Tror hun må forandre innhold vesentlig, og utvikle seg, for å holde på inntekten fremover.

Å bare fortsette å dele til dels hjernedødt innhold og outing av både seg selv og familiemedlemmer holder ikke i lengden. Det blir folk fort lei. Ref både Pilotfrue og CBE som har falt som steiner på inntektslister. Slikt innhold holder kanskje en kort periode. Men folk flest forventer bedre innhold fra dem de følger.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (4 timer siden):

Frk løgnhals som ikke er på tlf mens ungene er våkne. Hun må være lystløgner. 

Har hun påstått det nå??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (6 minutter siden):

Hvis du ikke har noen gode argumenter kan du ikke bare si det? 

Fordi jeg synes det er interessant med diskusjoner rundt blant annet influensere. 

Nei vet du, jeg gidder ikke. Sovnet før jeg kom igjennom det siste innlegget ditt. Er jo bare surr. Jeg synes også det er interessant å diskutere influenser, men da med folk som har noe interessant å komme med. Som ikke kommer med det der dumme misunnelsekortet. Da mister du min oppmerksomhet. Ha en fin kveld.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Nei vet du, jeg gidder ikke. Sovnet før jeg kom igjennom det siste innlegget ditt. Er jo bare surr. Jeg synes også det er interessant å diskutere influenser, men da med folk som har noe interessant å komme med. Som ikke kommer med det der dumme misunnelsekortet. Da mister du min oppmerksomhet. Ha en fin kveld.

Ok, forstår. Skal prøve med litt enklere språk videre😉 Nyt kvelden! 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (1 minutt siden):

Ok, forstår. Skal prøve med litt enklere språk videre😉 Nyt kvelden! 

😂 Ser jeg må forklare deg en gang til : språket ditt er helt innafor. Men så gørr kjedelig og dumt at jeg orker ikke. Kom med noe fornuftig og interessant skal jeg muligens lese hele innlegget ditt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (2 timer siden):

 

Jeg har selv blokkert SE på snap fordi jeg ikke fenges av innholdet og dermed ikke vil støtte henne med reklamepenger. Likevel må jeg le av dere her inne som prøver å skjule misunnelsen deres som berettighet kritikk. Firmaets undergang har vært spådd over lengre tid av Kvinneguidens økonomieksperter, samtidig som Careless har omsatt for 100 millioner🤡🤡🤡 

Hvorfor henger dere dere opp i at hun solgte klær i stedet for å gi det bort? Hvorfor skal kvinner ikke få lov til å tjene penger uten å måtte forsvare seg? Det er ikke umoralsk å tjene penger. Det er mange mennesker i det ganske land som er rikere enn SE, men en kjapp gjennomgang viser meg at de som er fast inventar i denne tråden ikke lager tråder og kvalme innlegg om Stordalen eller andre med penger mellom hendene. Hvis noen du vet har god lønn legger ut noe til salg på fb sender du da melding og sier at de burde gi det til noen som trenger det i stedet for?
 

Det er mye å være kritisk mot SE for, men misunnelsen og janteholdningen deres skinner dessverre gjennom så det synger. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er en ting som gjør meg eitrende forbanna og det er når folk drar misunnelsekortet fordi mange av oss er kritiske.. Bare slutt med det.

Å kan ikke du være så.snill og fortelle meg hva jeg bør være misunnelig på? Penger? Hus,? Kjæreste, bil? Jeg har alt av det å jeg selger ikke barna mine for penger😈😈

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (14 minutter siden):

Tror hun må forandre innhold vesentlig, og utvikle seg, for å holde på inntekten fremover.

Å bare fortsette å dele til dels hjernedødt innhold og outing av både seg selv og familiemedlemmer holder ikke i lengden. Det blir folk fort lei. Ref både Pilotfrue og CBE som har falt som steiner på inntektslister. Slikt innhold holder kanskje en kort periode. Men folk flest forventer bedre innhold fra dem de følger.

Mulig det, alle må jo utvikle seg for å forbli relevante. Men de tingene ramser opp fremstår som ting du selv lar deg irritere over, kan være mange som liker det.

 

I tillegg har det jo ikke noe å si at man ikke liker det hun produserer. Hver gang du ser en reklame inne på/mellom snap’en hennes er det penger i kassen. Hvis YummyMummy klarer å tjene 200k i måneden kun på Snapchat kan en bare forestille seg hvor mye SE håver inn på dette. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (56 minutter siden):

Sterkt.

Selv om du velger å rable ned en vegg med tekst som kunne vært oppsummert i ca 2 setninger,betyr ikke at andre gidder å gjengi det,når man allerede er aktiv ellers i tråden med egne meninger.

Kommer en som deg ca hver 3 uke og sier akkurat det samme,hvorfor bruke tid på å kverulere med de samme profilene månedlig.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (1 time siden):

Usikker på hva som er morsomt med det? Jeg er en anonym person på internett så det fremstår litt uklart for meg hva som ville vært hensikten med å lyve om det?

Du har jo ikke blokkert influencer Sara Emilie når du vet hvor mye hun tjener liksom. 
 

Deen forsvarstalen om misunnelse og What not. Tror det er fænsen som er misunnelig. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (1 time siden):

Da har du nok bedre økonomi enn 99% av de andre som følger henne.
 

Hun tjener jo bokstavelig talt på å gjøre det hun gjør, så skjønner godt at hun ikke endrer det.  Både nettbutikk og sosiale medier gjør jo at hun tjener veldig godt.
 

Men om du synes hele opplegget er teit så er det jo bare å avfølge i stedet for å skrive svertende innlegg som latterliggjør henne. (Ikke du spesifikt altså, har ikke lest dine tidligere innlegg i tråden, ment som en generell betraktning om de som mener alt innholdet hennes er teit og som tydelig uttrykker det).

Håper du kan fortelle meg om hvor mye jeg tjener? Siden du mener at vi er mange som ikke tjener så mye som SE

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (39 minutter siden):

Håper du kan fortelle meg om hvor mye jeg tjener? Siden du mener at vi er mange som ikke tjener så mye som SE

Gjennomsnittslønnen i Norge er vel i øvre sjiktet av 600k? Og ifølge en artikkel i VG så tjente hun nesten 4 millioner. Tror det regnestykket sier seg selv, men bra for deg hvis du ligger såpass mye over snittet! Kunne tenkt meg det selv. 

Gullungen skrev (41 minutter siden):

Du har jo ikke blokkert influencer Sara Emilie når du vet hvor mye hun tjener liksom. 
 

Deen forsvarstalen om misunnelse og What not. Tror det er fænsen som er misunnelig. 

Har hun sagt det på snap selv? Jeg leste det i en artikkel på VG. Det blir litt sånn «I’m rubber, You’re glue»-schwung over argumentet ditt. Virker å være uten substans 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (51 minutter siden):

Selv om du velger å rable ned en vegg med tekst som kunne vært oppsummert i ca 2 setninger,betyr ikke at andre gidder å gjengi det,når man allerede er aktiv ellers i tråden med egne meninger.

Kommer en som deg ca hver 3 uke og sier akkurat det samme,hvorfor bruke tid på å kverulere med de samme profilene månedlig.

Hvis det bare kommer motstemmer her hver tredje uke så forklarer det hvorfor diskusjonen raskt blir så usaklig. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

slipperyslope skrev (8 minutter siden):

Synes dog det er litt sjukt når hun la ut tidligere at "det gikk i firstprice", som om det hintet til at det er så dyrt om dagen osv osv, men skal samtisig bygge hus i til flere titallsmillioner. Blir så veldig rart

Ønsker også å understreke at det ikke er noe i veien ned å kjøpe FP eller billig produkter. Prøver bare å få frem at måten det blir fremstilt gjør det rart. 

SE tjener til salt på bordet og behøver ikke stakkarsliggjøre seg selv for å høste sympati. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (21 minutter siden):

Her er fra en artikkel i dag. Her nevnes det 100millioner i omsetning. 

Synes dog det er litt sjukt når hun la ut tidligere at "det gikk i firstprice", som om det hintet til at det er så dyrt om dagen osv osv, men skal samtisig bygge hus i til flere titallsmillioner. Blir så veldig rart. 

Screenshot_20231207_182338_Chrome.thumb.jpg.4feaad28172e86d08dad088f66b702a9.jpgScreenshot_20231207_182400_Chrome.thumb.jpg.9a76da074d2e452fe40b78c122cda8de.jpgScreenshot_20231207_182421_Chrome.thumb.jpg.0d78c4e663376183aaf9350059b9852a.jpgScreenshot_20231207_182427_Chrome.thumb.jpg.9709f7085b8c8057e9c84a9e457d2d80.jpgScreenshot_20231207_182437_Chrome.thumb.jpg.58d7caf95a4d7a52808c0f3e2c89464a.jpg

Screenshot_20231207_182353_Chrome.jpg

Og der var det svart på hvitt igjen. Hun legger frem at hun er snill som donerer. Ikke et ord om at hun må.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

Og der var det svart på hvitt igjen. Hun legger frem at hun er snill som donerer. Ikke et ord om at hun må.

Å hun legger tross alt bort mobilen mellom 16-20.. hun tar den frem når barna sover. Er det mulig og lyve så mye som hun gjør?

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Jeg lurer genuint på hvordan det oppleves å gå ute blant folk når man deler så mye detaljer om private ting? Altså folk må jo få med seg henne i lokalmiljøet? Mangel på hygiene? Egoismen?

Nå tjener jeg godt. Vi mangler ingenting. Men er ikke i nærheten av Sara Emilie (eller deg for den del). Allikevel kjenner jeg ikke et fnugg av misunnelse i kroppen.

For det jeg ser er at pengene hun tjener koster henne dyrt. Hun har ikke mye ro i kroppen. Der jeg avgrenser jobb til faste tidspunkter eller lengre økter så er hun «på» konstant. Det er ikke mye jobb, men det må være mye tankekjør? For å tjene penger må hun eksponere privatlivet. Detaljer de fleste av oss ikke hadde likt å dele eller spre. Info som hører hjemme i familien. Mellom to personer i hemmelighet. Hun har ingen venner som vi ser. Hun eksponerer andre når hun har tjangs. Ingen sosialt liv. Alt er i telefonen. Nærhet i en kameralinse. Intimitet i en skjerm.

Og med så mye inntekt og verdier så står hun med null i formue. I praksis betyr jo det at gjelden er stor. Forbruket er allerede enormt. Hun har snakket om renteøkning en gang eller to så jeg vet hun har fulgt noe med der. Men det må være mye usikkerhet med så store verdier og så mye lån i dagens samfunn - og hvor inntekten er avhengig av at folk liker deg og følger deg, og kjøper klærne du lanserer om igjen og om igjen i ulike farger.

Jeg hadde ikke taklet å leve sånn. Uansett hvor mye jeg hadde fått.

Det aller beste innlegget her på lenge. Jeg kjenner heller ikke et fnugg av misunnelse på et liv jeg aldri ville levd. V

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...