Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Roe skrev (50 minutter siden):

Må si jeg synes det er vanvittig sært å sende sånne her meldinger til influencere, i alle dager :fnise:

Ja, sant nok. Men sånn er det - en influenser kan ikke bare regne med å få skryt og heia-rop, det vil også komme kritikk. SET aksepterer ikke kritikk, derfor henger hun ut de få (?) kritiske meldingene hun mottar. Hadde hun vært klok, hadde hun oversett disse, eller svart på en grei måte, ikke latterliggjort dem. 

Endret av LivEinar
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (2 timer siden):

Ja, sant nok. Men sånn er det - en influenser kan ikke bare regne med å få skryt og heia-rop, det vil også komme kritikk. SET aksepterer ikke kritikk, derfor henger hun ut de få (?) kritiske meldingene hun mottar. Hadde hun vært klok, hadde hun oversett disse, eller svart på en grei måte, ikke latterliggjort dem. 

Men er greit at folk ikke har sosiale antenner? Har ikke noe med skryt og heiarop å gjøre. Man sier bare ikke slik om man har sosiale antenner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 timer siden):

Av 1000 meldinger har SET klart å plukke ut de 3 kritiske. Godt jobba! Her er 1 av de 3. 😂
Og så har hun nå begynt å gjemme seg bak følgerene, sier minimalt sjøl og lar hen tale.
Feigt og en smule utspekulert! 🤪

IMG_1528.jpeg

Akkurat der gjør hun en god jobb, 3 av 1000! Wow..

Satt i perpektiv til slik hun rangerer seg selv som businesskvinne, med kunnskapsnivå som man bare kan finne på BI (i følge henne selv ja), så viser hun en svært smakløs side av seg selv her. 
Er det monolog hun vil ha? -skal vi alle gå i takt iklede Carelesskjoler å være enig?

Du trenger nok noen år til på baken ja før du har skjønt gamet. Å hoppe uten fallskjerm, som kvinne, da bør du jaggu tåle mer en slike kommentarer før du klovner tilbake på snap. Ta det som en ekte kvinne! 

De siste dagers paniske oppførsel, hvor det hodeløst skal «ryddes» opp, har KUN generert flere som kan kle av deg skall for skall, SE, og du står igjen som en veldig enkel og følelsesstyrt person, det må du få kontroll på. Dessverre ser jeg imperiet av kinakjoler og skapfyll være en saga blott. Og, akkurat nå så er det vel ikkje vits å henge ut potensielle kunder fordi de har andre meninger enn deg.

Hadde jeg gjort slik mot mine klienter, på SoMe, tror du ryktet mitt ville blitt bedre, I en positiv forstand? Eller fra en annen vinkel du kjenner, har ungene dine gjennomført oppgaver de kanskje fikk i hjemmet ved å kjefte og gjøre narr av de?

Det siste du trenger nå er motstandere, men du går rett på limpinnen. Bare å vise en slik attityde offentlig.. syns du burde komme deg på skolebenken å lære ymse av etikk og moral, så kan du driste deg til å kalle deg businesskvinne når du fortjener det, langt framme i horisonten. Det er ikke bare tall og budsjett man lærer på BI eller andre høyskoler.

Helt usmakelig, jeg mistet all rest av respekt her, men man skal være forsiktig med å dømme barn, eller «businesskvinne» som tror hun kan være arrogant. Game over, SE.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på dette med å dele «negative» kommentarer, og løfte dem frem for å skape en «oss mot dem» - effekt. Lien gjorde også det i en periode, men ikke sett det i det siste hos henne. 
Er det andre influencere som gjør dette a la Sara? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (23 minutter siden):

Tenkte litt på dette med å dele «negative» kommentarer, og løfte dem frem for å skape en «oss mot dem» - effekt. Lien gjorde også det i en periode, men ikke sett det i det siste hos henne. 

Kristin Gjelsvik, Isabel, YummyMummy

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel75 skrev (2 timer siden):

Men er greit at folk ikke har sosiale antenner? Har ikke noe med skryt og heiarop å gjøre. Man sier bare ikke slik om man har sosiale antenner.

Jeg er helt enig med deg, @Angel75 - det er generelt veldig ugreit at folk ikke har sosiale antenner. Dessverre gjelder det også denne influenseren, hvor er de sosiale antennene hennes? Med latterliggjøring av innsendte meldinger, får hun  det samme i retur, sirkelen fortsetter. 

SET bør tie i hjel de stakkars 3 (?) av 1000 negative kommentarene, det ville enhver klok influenser ha gjort. Sjøl om andre influensere også gjør narr av følgere, bør Tandberg heller være et bedre eksempel. Det er så inderlig barnslig å gjemme seg bak andre: Hvis ikke  de reklamerer for egne produkter, vil ikke jeg heller gjøre det!  

Nå løfter hun istedet de få (?) negative kommentarene fram og opp. Denne væremåten fører bare til et dårligere omdømme, jf. @Debbie M sitt kjempegode og oppsummerende innlegg nå nettopp. Å tro at man kan skape frykt og taushet gjennom å gjøre narr av enkeltfølgere og målbinde «troll»,  vil aldri lykkes! 

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (13 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg, @Angel75 - det er generelt veldig ugreit at folk ikke har sosiale antenner. Dessverre gjelder det også denne influenseren, hvor er de sosiale antennene hennes? Med latterliggjøring av innsendte meldinger, får hun  det samme i retur, sirkelen fortsetter. 

SET bør tie i hjel de stakkars 3 (?) av 1000 negative kommentarene, det ville enhver klok influenser ha gjort. Sjøl om andre influensere også gjør narr av følgere, bør Tandberg heller være et bedre eksempel. Det er så inderlig barnslig å gjemme seg bak andre: Hvis ikke  de reklamerer for egne produkter, vil ikke jeg heller gjøre det!  

Nå løfter hun istedet de få (?) negative kommentarene fram og opp. Denne væremåten fører bare til et dårligere omdømme, jf. @Debbie M sitt kjempegode og oppsummerende innlegg nå nettopp. Å tro at man kan skape frykt og taushet gjennom å gjøre narr av enkeltfølgere og målbinde «troll»,  vil aldri lykkes! 

Enig med mye av det som skrives her! 👏🏼

Men jeg savner en form for dokumentasjon på at denne væremåten som vi ser hos Sara Emilie (og andre offentlige personer antakeligvis?) i disse dager fører til et dårligere omdømme samt at latterliggjøring av disse innsendte meldingene fører til en negativ sirkel.

Er dette noe som har skjedd tidligere, og som har slått ut i form av dårlig omdømme eller lignende? Det kunne vært interessant og relevant lesning knyttet til denne situasjonen. 🤍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (3 minutter siden):

Enig med mye av det som skrives her! 👏🏼

Men jeg savner en form for dokumentasjon på at denne væremåten som vi ser hos Sara Emilie (og andre offentlige personer antakeligvis?) i disse dager fører til et dårligere omdømme samt at latterliggjøring av disse innsendte meldingene fører til en negativ sirkel.

Er dette noe som har skjedd tidligere, og som har slått ut i form av dårlig omdømme eller lignende? Det kunne vært interessant og relevant lesning knyttet til denne situasjonen. 🤍

Tror ikke det fører til negativt omdømme, vil også se dokumentasjon på dette.

Fram med de som sender slike meldinger. At de ikke skjemmes. Sikkert slike som sitter og hamrer løst under kommentarfeltene til vg/dagbladet/se og hør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig fan av kjolene hennes, men den nye som slippes i kveld, Julia… SKIKKELIG fin! Jeg er sur fordi den grønne er så fin og jeg vil ha men vil egentlig ikke kjøpe heller. 

Noen som har sett lignende andre steder? 😆

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (2 timer siden):

Vita og Vanda har jeg sett gjør dette mye

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig enig i dette ,godt oppsummert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppmelk skrev (40 minutter siden):

Ikke særlig fan av kjolene hennes, men den nye som slippes i kveld, Julia… SKIKKELIG fin! Jeg er sur fordi den grønne er så fin og jeg vil ha men vil egentlig ikke kjøpe heller. 

Noen som har sett lignende andre steder? 😆

Denne kjolen har hun drevet med utstrakt umerket reklame for, i flere uker.

IMG_3440.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattedama skrev (9 minutter siden):

Denne kjolen har hun drevet med utstrakt umerket reklame for, i flere uker.

IMG_3440.jpeg

? Det var jo ikke det jeg spurte om? Var ikke den grønne jeg mente heller forsåvidt. Den som er grønn og hvit 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne vist seg som hakket bedre da, og ikke oppført seg på samme nivå. Selvfølgelig er det unødvendig å sende slike meldinger. Tror forresten SE får flere av disse enn hva hun vil innrømme. Men hvis Sara Emilie absolutt må vise disse, så kunne hun bare sagt noe om at slike kommentarer er unødvendig og at folk som ikke har noe pent å si kan holde munn. Men i stedet legger SE seg på samme nivå, hvis ikke hakket verre. Å for meg da blir hun bare umoden, dum og motbydelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (5 timer siden):

Sara hadde en avstemning for kort tid siden. Folk liker å se de kommentarene fra trollene.  Sara vet hva som skaper engasjement. Det ser hun på visningstall og kommentarer. 
Må si jeg blir overrasket over hva folk skriver. Det er jo bare å slutte å følge å følge om du ikke liker innholdet. 

IMG_9604.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bella50 skrev (9 minutter siden):

Sara hadde en avstemning for kort tid siden. Folk liker å se de kommentarene fra trollene.  Sara vet hva som skaper engasjement. Det ser hun på visningstall og kommentarer. 
Må si jeg blir overrasket over hva folk skriver. Det er jo bare å slutte å følge å følge om du ikke liker innholdet. 

IMG_9604.jpeg

Såpass! Og denne "damen" er en voksen 3 barnsmor og bedriftseier? Ehh.... Ser jo på kommentaren at rævsleikerene hennes er av samme kaliber. Og det der "hormonella" greiene hennes er jo så dumt. Hun er jo slik uansett om hun er gravid eller ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen av kjolene hun har laget ser fine ut, men den hun skal lansere nå er stygg. Så rart med den «kappa» nederst og den er altfor kort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

IMG_9604.jpeg

Jeg så den snap’en, men syns den viste ei side ved SET som var så smålig at jeg valgte å ikke legge ut akkurat det bildet. Influenseren spør om «vi» = hun og følgerne skal fortsette å henge ut noe ubehagelig om andre. 😳 Det er til de grader dårlig og uetisk  av en bedriftseier. Er moralen hennes virkelig så lav at det å offentlig gjøre narr av utvalgte personer, er helt greit og god policy hvis hun da får bedre seertall og større engasjement?  (Selv om det bare er 3 negative av 1000?)

SET legger opp til å bli kvitt brysomme kritikere - la oss alle kle oss i Careless, være som en venninnegjeng og enige om det hun ønsker  = 🤑 klirrer lettvint inn i kassa hennes, millionhuset+++ finansieres bekvemt. Og hun kan dele alt, få den feedbacken hun bestiller og en god psyke. Vinn-vinn til Tandberg!

Den stadig foreslåtte løsninga å avfølge, er ikke aktuell for meg. At andre oppfordrer til det, er greit. Men jeg er samfunnsengasjert og vender ikke lettvint ryggen til og lar humla suse hvis jeg ser noe som er useriøst og uverdig. 

Bedrer SET seg, avfølger jeg. 😉 Jeg mener imidlertid at det denne influenseren driver med (f.eks. barneeksponering, latterliggjøring av følgere og lite egenreklame) - er verdt å kjempe imot! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (13 minutter siden):

Jeg så den snap’en, men syns den viste ei side ved SET som var så smålig at jeg valgte å ikke legge ut akkurat det bildet. Influenseren spør om «vi» = hun og følgerne skal fortsette å henge ut noe ubehagelig om andre. 😳 Det er til de grader dårlig og uetisk  av en bedriftseier. Er moralen hennes virkelig så lav at det å offentlig gjøre narr av utvalgte personer, er helt greit og god policy hvis hun da får bedre seertall og større engasjement?  (Selv om det bare er 3 negative av 1000?)

SET legger opp til å bli kvitt brysomme kritikere - la oss alle kle oss i Careless, være som en venninnegjeng og enige om det hun ønsker  = 🤑 klirrer lettvint inn i kassa hennes, millionhuset+++ finansieres bekvemt. Og hun kan dele alt, få den feedbacken hun bestiller og en god psyke. Vinn-vinn til Tandberg!

Den stadig foreslåtte løsninga å avfølge, er ikke aktuell for meg. At andre oppfordrer til det, er greit. Men jeg er samfunnsengasjert og vender ikke lettvint ryggen til og lar humla suse hvis jeg ser noe som er useriøst og uverdig. 

Bedrer SET seg, avfølger jeg. 😉 Jeg mener imidlertid at det denne influenseren driver med (f.eks. barneeksponering, latterliggjøring av følgere og lite egenreklame) - er verdt å kjempe imot! 

Dette er jeg enig i , godt skrevet og sammen kan vi belyse dette !

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...