Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kattedama skrev (3 minutter siden):

Åpenbart at eplet ikke faller langt fra stammen….

IMG_3225.jpeg

Godt dere gir de engasjement da så det deles her flere ganger.

Rart de største kritikerne ikke lærer. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne debatten lenge. Jeg synes den begynte bra, men så sporer den veldig av mtp det som blir skrevet. Jeg synes det er veldig viktig å belyse ulovligheter, det blir gjort i alle yrker. Man har avviksregistrering osv. Det vet jeg ikke helt om man har i ett influenser yrke, derfor mener jeg det er riktig at vi «forbrukere/kunder» gjør slik at bransjen holder seg innenfor reglene. Fordi det er ikke nok mennesker som jobber med å oppdage feil, til og kunne se over alle influenserene. Men jeg skjønner ikke helt poenget med og kritisere alt som blir gjort. At f.eks foreldrene til SE har begynt å snappe, er vel dems eget valg, synes ikke SE skal belastes for det. Ja, de har nok fått hjelp og oppmuntring til å begynne. Men det er da helt frivillig for dem og gjøre det. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiketreet skrev (46 minutter siden):

Jeg har fulgt denne debatten lenge. Jeg synes den begynte bra, men så sporer den veldig av mtp det som blir skrevet. Jeg synes det er veldig viktig å belyse ulovligheter, det blir gjort i alle yrker. Man har avviksregistrering osv. Det vet jeg ikke helt om man har i ett influenser yrke, derfor mener jeg det er riktig at vi «forbrukere/kunder» gjør slik at bransjen holder seg innenfor reglene. Fordi det er ikke nok mennesker som jobber med å oppdage feil, til og kunne se over alle influenserene. Men jeg skjønner ikke helt poenget med og kritisere alt som blir gjort. At f.eks foreldrene til SE har begynt å snappe, er vel dems eget valg, synes ikke SE skal belastes for det. Ja, de har nok fått hjelp og oppmuntring til å begynne. Men det er da helt frivillig for dem og gjøre det. 

Klart det er deres valg, men det sier noe om hvorfor SET snapper grenseløst og uten filter. Og det er jo et interessant fenomen, samme gjelder energien og kapasiteten disse menneskene har, selv om de er ufør av ME. Ellers enig i det andre du nevner her. 

Endret av Kattedama
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (Akkurat nå):

Klart det er deres valg, men det sier noe om hvorfor SET snapper grenseløst og uten filter. Og det er jo et interessant fenomen, samme gjelder energien og kapasiteten disse menneskene har, selv om de er ufør av ME. 

Er foreldrene også ufør av ME? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt. Oppfordrer til å ikke svare på brukerdebatt.

Sol, admin.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av følgerne spør SET i dag på snap om hun ikke har betenkeligheter ved å eksponere sitt ufødte barn fra unnfangelsen av. Influenseren svarer: «Altså…hæ?» Og hun skriver at det å dele livet sitt, det er jo det en influenser gjør. Videre: «De som mener jeg eksponerer mitt ufødte barn og mener jeg ikke gir mitt ufødte barn privatliv er jo i en annen verden 😂» 

Dette er latterliggjøring av et høflig (og aktuelt) spørsmål. Influenseren klarer etter min mening ikke å løfte blikket og tenke mer langsiktig. Alt som er ute på nettet (gjennom hennes egen SoMe) er offentlig og kan lagres og leve i uoverskuelig framtid (jf. Sophie Elises posebilde). 

Vil et litt større barn eller en tenåring like/godta at livet hens fra og med befruktninga er delt og diskutert? Hvordan unnfangelsen skjedde, gravidtester, usikkerhet, blødninger og mors slitenhet og plager. Og det som videre kommer i graviditeten…

SET skriver også: «jeg deler MITT liv, jeg tror ikke babyen i magen blir krenket av å høre om at mamma delte om svangerskapet ✌😂» Dette er svært kortsiktig tenkning. Barnet vil ha et liv og bli eldre, hva da? Ville mitt barn ha likt at jeg hadde delt hele graviditeten fra befruktning og fram til hen blei født med minst 200.000 fremmede mennesker rundt om i landet? Definitivt ikke! I tillegg ligger informasjonen åpent og fanges opp av dagsaviser og Se&Hør, og ikke minst i ulike diskusjonskanaler. Totalt ukontrollerbart for en influenser-mamma. 

I ettertid legger SET ut 10 (!) støttesnap og gjør narr av følgeren som våget å stille spørsmål om hun ikke har betenkeligheter ved eksponering fra unnfangelsen av. Å bruke offentlig latterliggjøring på denne måten er en velkjent og usmakelig hersketeknikk for å kneble motstemmer. Jeg syns influenseren burde være såpass voksen at hun respekterer at mange er uenig i hennes eksponering av barn, også det ufødte… 

Endret av LivEinar
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (7 minutter siden):

En av følgerne spør SET i dag på snap om hun ikke har betenkeligheter ved å eksponere sitt ufødte barn fra unnfangelsen av. Influenseren svarer: «Altså…hæ?» Og hun skriver at det å dele livet sitt, det er jo det en influenser gjør. Videre: «De som mener jeg eksponerer mitt ufødte barn og mener jeg ikke gir mitt ufødte barn privatliv er jo i en annen verden 😂» 

Dette er latterliggjøring av et høflig (og aktuelt) spørsmål. Influenseren klarer etter min mening ikke å løfte blikket og tenke mer langsiktig. Alt som er ute på nettet (gjennom hennes egen SoMe) er offentlig og kan lagres og leve i uoverskuelig framtid (jf. Sophie Elises posebilde). 

Vil et litt større barn eller en tenåring like/godta at livet hens fra og med befruktninga er delt og diskutert? Hvordan unnfangelsen skjedde, gravidtester, usikkerhet, blødninger og mors slitenhet og plager. Og det som videre kommer i graviditeten…

SET skriver også: «jeg deler MITT liv, jeg tror ikke babyen i magen blir krenket av å høre om at mamma delte om svangerskapet ✌🏻😂» Dette er svært kortsiktig tenkning. Barnet vil ha et liv og bli eldre, hva da? Ville mitt barn ha likt at jeg hadde delt hele graviditeten fra befruktning og fram til hen blei født med minst 200.000 fremmede mennesker rundt om i landet? Definitivt ikke! I tillegg ligger informasjonen åpent og fanges opp av dagsaviser og Se&Hør, og ikke minst i ulike diskusjonskanaler. Totalt ukontrollerbart for en influenser-mamma. 

I ettertid legger SET ut 10 (!) støttesnap og gjør narr av følgeren som våget å stille spørsmål om hun ikke har betenkeligheter ved eksponering fra unnfangelsen av. Å bruke offentlig latterliggjøring på denne måten er en velkjent og usmakelig hersketeknikk for å kneble motstemmer. Jeg syns influenseren burde være såpass voksen at hun respekterer at mange er uenig i hennes eksponering av barn, også det ufødte… 

Hun er jo veldig enkel, så det er jo ikke annet å vente. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (10 minutter siden):

Følgerne likeså.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (6 minutter siden):

SET skriver også: «jeg deler MITT liv, jeg tror ikke babyen i magen blir krenket av å høre om at mamma delte om svangerskapet ✌🏻😂» Dette er svært kortsiktig tenkning. Barnet vil ha et liv og bli eldre, hva da? Ville mitt barn ha likt at jeg hadde delt hele graviditeten fra befruktning og fram til hen blei født med minst 200.000 fremmede mennesker rundt om i landet? Definitivt ikke! I tillegg ligger informasjonen åpent og fanges opp av dagsaviser og Se&Hør, og ikke minst i ulike diskusjonskanaler. Totalt ukontrollerbart for en influenser-mamma. 

Jeg har lagt merke til att når det diskuteres dette med å eksponere barn på SoMe kanaler så ler folk når noen mener det er eksponering at f.eks SE prater om barnets sykdom. Det er så mange som mener att når ansiktet ikke vises så er det ikke eksponering..

Er så skremmende at folk ikke ser faren med alt dette. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (32 minutter siden):

Som resten av familien.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt problemet med å snakke om barnet som ikke er født. Det er unødvendig, men tror ikke nødvendigvis det trenger å være noe galt i det. Graviditet er jo noe vanlig for kvinner, og noe de kjenner seg igjen i og det er vel fint å ikke føle seg alene i situasjonen. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun «sladder» bildene til de som støtter, men viser bildet på hun som er kritisk. Det Sara gjør her er jo å skikkelig drite ut «Liv». Kjenner jeg blir rasende!

Vil påstå at dette er et skikkelig farlig fenomen! Se hvordan de andre følgerne og Sara sitter og ler av Liv! 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klump skrev (24 minutter siden):

Er begge foreldrene hennes uføre?

Nei, moren er ufør av Me. Mulig at de er tre i familien som er ufør av ME, men det kan jeg ikke si bombastisk (far er ikke det, han er vel på spekteret?).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (3 minutter siden):

Hun «sladder» bildene til de som støtter, men viser bildet på hun som er kritisk. Det Sara gjør her er jo å skikkelig drite ut «Liv». Kjenner jeg blir rasende!

Vil påstå at dette er et skikkelig farlig fenomen! Se hvordan de andre følgerne og Sara sitter og ler av Liv! 

Det er følgerne hennes det, mange av de angriper andre så fort noe kritisk blir uttalt. Der er de i en klasse for seg selv (utenom Raad sine følgere). 

Endret av Kattedama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 timer siden):

SET skriver også: «jeg deler MITT liv, jeg tror ikke babyen i magen blir krenket av å høre om at mamma delte om svangerskapet ✌😂» Dette er svært kortsiktig tenkning. Barnet vil ha et liv og bli eldre, hva da? Ville mitt barn ha likt at jeg hadde delt hele graviditeten fra befruktning og fram til hen blei født med minst 200.000 fremmede mennesker rundt om i landet? Definitivt ikke! I tillegg ligger informasjonen åpent og fanges opp av dagsaviser og Se&Hør, og ikke minst i ulike diskusjonskanaler. Totalt ukontrollerbart for en influenser-mamma. 

Hersketeknikk er ordet! Hun sitter og ler av Liv sammen med følgerne. Usmakelig! 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der blei sannelig ett av mine to innlegg her i tråden i dag sitert av Fru Johansen på instagram… 
Hun skriver bl.a.: «Jeg vil hente fram et godt eksempel fra en tilfeldig tråd om en influenser, som er grunnen til at jeg likevel mener Kvinneguiden har en plass i det offentlige ordskiftet:»

Endret av LivEinar
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...