Bibbi_ Skrevet torsdag kl 17:02 #38421 Del Skrevet torsdag kl 17:02 PecanPie skrev (1 time siden): Influensere har jo en tendens til å snakke om de er i «den niende uka» når de er 8+0. Som ikke er feil, men man høres jo ut som om man er en uke lenger på vei. Hva vitsen er vet jeg ikke, svangerskapet er akkurat like langt uavhengig av om man teller det etter svangerskapsuke eller uke+dag. SE har tydeligvis seksdagersuker, noen fordeler må stakkars influensere ha…? 🤷🏼♀️ Akkurat det samme har jeg tenkt. De sier de er i uke 9, og så er de f.eks 8+2. Vet ikke hva poenget er jeg. SE er nok ikke så god på dager og uker. Er jo ikke lenge siden hun sa noe om at alle har 6 uker ferie. Ikke så greit å henge med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 17:11 #38422 Del Skrevet torsdag kl 17:11 Bibbi_ skrev (8 minutter siden): Akkurat det samme har jeg tenkt. De sier de er i uke 9, og så er de f.eks 8+2. Vet ikke hva poenget er jeg. SE er nok ikke så god på dager og uker. Er jo ikke lenge siden hun sa noe om at alle har 6 uker ferie. Ikke så greit å henge med. Det er vanlig å si uke 9, når man er 8+noe. Veldig forvirrende. Har opplevd at flere leger også gjør det. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet torsdag kl 17:15 #38423 Del Skrevet torsdag kl 17:15 Såg Henrik Troy delte noe om venninna til Sara. På Instagram. Syns jeg hører samtalen mellom desse damene når de snakker om hva som gir økt engasjement og penger i kassa…. Sjekk nyeste til troy 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet torsdag kl 19:12 #38424 Del Skrevet torsdag kl 19:12 Bibbi_ skrev (2 timer siden): Akkurat det samme har jeg tenkt. De sier de er i uke 9, og så er de f.eks 8+2. Vet ikke hva poenget er jeg. SE er nok ikke så god på dager og uker. Er jo ikke lenge siden hun sa noe om at alle har 6 uker ferie. Ikke så greit å henge med. Men det er jo helt riktig å si uke 9. Man er ferdig med 8 hele uker, og er 2 dager inn i uke 9. Da er man i uke 9. Hva er det dere ikke skjønner med det? 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Privatisten24 Skrevet torsdag kl 19:22 #38425 Del Skrevet torsdag kl 19:22 Synes det er så sårt jeg, at hun bruker dette med tvillinger for alt det er verdt, med clickbait osv. Det er liksom ikke måte på. Angivelig er dette fenomenet "vanishing twins", noe som er ganske så normalt, og det er mange som går tvillinggravid uten å vite det. Kroppen fikser jo opp i det ene fosteret før evt første ultralyd. Jeg tok tidlig ultralyd, mitt ul så helt lik ut som SE sin, med to fostersekker, en mindre enn andre. Fikk beskjed om at der var to, men at den andre mest sannsynlig ikke var levedyktig. Ble satt opp til ny ul uken etter, og da var det kun væskeansamling synlig i fostersekken, som var blod. Jævli egoistisk å fronte dette på måten hun gjør. Jeg ble trist av å tenke på at jeg mistet den ene jeg. Så om det er samme tilfelle her, kan dere jo se for dere overskriftene fremover.. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet torsdag kl 20:44 #38426 Del Skrevet torsdag kl 20:44 Privatisten24 skrev (1 time siden): Synes det er så sårt jeg, at hun bruker dette med tvillinger for alt det er verdt, med clickbait osv. Det er liksom ikke måte på. Angivelig er dette fenomenet "vanishing twins", noe som er ganske så normalt, og det er mange som går tvillinggravid uten å vite det. Kroppen fikser jo opp i det ene fosteret før evt første ultralyd. Jeg tok tidlig ultralyd, mitt ul så helt lik ut som SE sin, med to fostersekker, en mindre enn andre. Fikk beskjed om at der var to, men at den andre mest sannsynlig ikke var levedyktig. Ble satt opp til ny ul uken etter, og da var det kun væskeansamling synlig i fostersekken, som var blod. Jævli egoistisk å fronte dette på måten hun gjør. Jeg ble trist av å tenke på at jeg mistet den ene jeg. Så om det er samme tilfelle her, kan dere jo se for dere overskriftene fremover.. Trist å høre. Men er som å si hun ikke kan fronte en graviditet for tenk på alle som ikke kan bli gravide eller alle som har mistet. Om det trigger deg så, så bør du ikke gå inn på hennes snap ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet torsdag kl 20:45 #38427 Del Skrevet torsdag kl 20:45 Melus skrev (3 timer siden): Det er vanlig å si uke 9, når man er 8+noe. Veldig forvirrende. Har opplevd at flere leger også gjør det. Men hun var jo i uke 7+3 på mandag? Hvor er det blitt av uke 8? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet torsdag kl 20:49 #38428 Del Skrevet torsdag kl 20:49 Plantemas skrev (1 time siden): Kom frem til slutt? Har du ventet lenge? Hvorfor tror du man tar NIPT? Hun sa i mange snapper at de skulle ta den testen for å få vite kjønn.. brått var det for å avdekke trisomier 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet torsdag kl 20:51 #38429 Del Skrevet torsdag kl 20:51 elskersommer skrev (5 minutter siden): Men hun var jo i uke 7+3 på mandag? Hvor er det blitt av uke 8? 7+3 er jo i uke 8. Altså ferdig med 7 uker, og er 3 dager inn i uke 8. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurris Skrevet torsdag kl 20:54 #38430 Del Skrevet torsdag kl 20:54 Viola712 skrev (Akkurat nå): 7+3 er jo i uke 8. Altså ferdig med 7 uker, og er 3 dager inn i uke 8. Men da burde hun vel vært 7+6 i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet torsdag kl 20:56 #38431 Del Skrevet torsdag kl 20:56 Snurris skrev (1 minutt siden): Men da burde hun vel vært 7+6 i dag? Åja, haha, nå forstår jeg. Det mangler en dag😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet torsdag kl 21:41 #38432 Del Skrevet torsdag kl 21:41 Viola712 skrev (50 minutter siden): 7+3 er jo i uke 8. Altså ferdig med 7 uker, og er 3 dager inn i uke 8. Men hvorfor sier hun uke 9? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurris Skrevet torsdag kl 21:47 #38433 Del Skrevet torsdag kl 21:47 elskersommer skrev (4 minutter siden): Men hvorfor sier hun uke 9? Jeg tror egentlig bare hun er dårlig med tall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet torsdag kl 21:47 #38434 Del Skrevet torsdag kl 21:47 Melus skrev (4 timer siden): Det er vanlig å si uke 9, når man er 8+noe. Veldig forvirrende. Har opplevd at flere leger også gjør det. Det er fordi man da er 8 fullgåtte uker og dermed er i sin 9ende uke. Helt korrekt faktisk 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet fredag kl 00:14 #38435 Del Skrevet fredag kl 00:14 Klump skrev (2 timer siden): Det er fordi man da er 8 fullgåtte uker og dermed er i sin 9ende uke. Helt korrekt faktisk Ok, så sønnen min er 17, fordi han fylte 16 den 2. oktober. Han er i sitt 17. år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet fredag kl 06:58 #38436 Del Skrevet fredag kl 06:58 Janne1975 skrev (6 timer siden): Ok, så sønnen min er 17, fordi han fylte 16 den 2. oktober. Han er i sitt 17. år. Å være 17år og å være i sitt syttende år er to forskjellige ting da. Men whatever float your boats. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet fredag kl 07:28 #38437 Del Skrevet fredag kl 07:28 Bibbi_ skrev (14 timer siden): Akkurat det samme har jeg tenkt. De sier de er i uke 9, og så er de f.eks 8+2. Vet ikke hva poenget er jeg. SE er nok ikke så god på dager og uker. Er jo ikke lenge siden hun sa noe om at alle har 6 uker ferie. Ikke så greit å henge med. Melus skrev (14 timer siden): Det er vanlig å si uke 9, når man er 8+noe. Veldig forvirrende. Har opplevd at flere leger også gjør det. Det er ikke en influensergreie, men bare nyanser i språk. Mange gravidapper omtaler det også sånn. elskersommer skrev (10 timer siden): Men hun var jo i uke 7+3 på mandag? Hvor er det blitt av uke 8? Hvis hun var 7+3 på mandag var hun *i* uke 8 på mandag. Den har ikke forsvunnet. Da er hun 8+0 i dag og i sin niende uke, fordi hun har fullført 8 uker. Janne1975 skrev (7 timer siden): Ok, så sønnen min er 17, fordi han fylte 16 den 2. oktober. Han er i sitt 17. år. Han er ikke 17, men han er i sitt 17. år. Han har jo levd lenger enn 16 år og 0 dager. I noen land/språk er det helt vanlig å omtale sin alder som hvilket år man er inne i,ikke hvor mange man har fullført. Det ene er ikke mer riktig enn det andre. Nå er vi for eksempel i årets ellevte måned, det er helt vanlig å si at denne datoen er 1/11 - selv om vi bare har fullført 10 måneder av året. Når vi snakker om hvilken uke vi er i i året snakker vi alltid om uka vi er inne i, ikke hvor mange vi har fullført. Nå er vi i uke 44 på kalenderen, men vi har bare fullført 43 uker av året. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 07:58 #38438 Del Skrevet fredag kl 07:58 Melus skrev (14 timer siden): Det er vanlig å si uke 9, når man er 8+noe. Veldig forvirrende. Har opplevd at flere leger også gjør det. Zooli skrev (12 timer siden): Men det er jo helt riktig å si uke 9. Man er ferdig med 8 hele uker, og er 2 dager inn i uke 9. Da er man i uke 9. Hva er det dere ikke skjønner med det? Skjønner det er noen år siden jeg fikk siste. Det var ikke slik da, så er nok derfor jeg bare synes det er rart. Når jeg hadde passert 8 uker, så var jeg 8 uker gravid. Å uansett får jeg det ikke til å stemme i hodet mitt 😂 For meg vil man alltid være 8 uker på vei helt til man har kan si uke 9, selv om jeg da hadde vært 8+6 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 07:59 #38439 Del Skrevet fredag kl 07:59 Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Skjønner det er noen år siden jeg fikk siste. Det var ikke slik da, så er nok derfor jeg bare synes det er rart. Når jeg hadde passert 8 uker, så var jeg 8 uker gravid. Å uansett får jeg det ikke til å stemme i hodet mitt 😂 For meg vil man alltid være 8 uker på vei helt til man har kan si uke 9, selv om jeg da hadde vært 8+6 😂 For de av oss som har barn som er litt eldre enn 10 år så er dette rart. Jeg skjønner heller ikke noe av den tellinga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 08:01 #38440 Del Skrevet fredag kl 08:01 Palmemor skrev (1 minutt siden): For de av oss som har barn som er litt eldre enn 10 år så er dette rart. Jeg skjønner heller ikke noe av den tellinga Nei, ikke bare bare å henge med på denne nymotens greia 😂 Å gravidapp eksisterte ikke (tror jeg) da jeg fikk mitt siste barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå