Bibbi_ Skrevet 30. oktober #38401 Del Skrevet 30. oktober Anonyym97 skrev (1 time siden): Jeg tror det er ganske vanlig. Vet om mange selv og kunne tenkt meg det selv hadde det ikke vært så dyrt, jeg er 25. Ok, mulig det har blitt populært den siste tiden. Da jeg fikk mine barn var det ikke slik. Det var kun for de som nærmet seg 40. Å da er det vel derfor det fødes færre barn med Downs syndrom. Uansett hadde vel SE hatt råd til å ta det her i landet. Å hva viss det viser seg at babyen skulle ha Downs f.eks, vil hun ta abort da? Spørs hva følgerene tenker om det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 30. oktober #38402 Del Skrevet 30. oktober Er så lei av den dama der….🥱🥱🥱 klar over at det er frivillig å følge, men hun er så «meg, meg» at det grenser til sykelighet 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 30. oktober #38403 Del Skrevet 30. oktober Bibbi_ skrev (6 minutter siden): Ok, mulig det har blitt populært den siste tiden. Da jeg fikk mine barn var det ikke slik. Det var kun for de som nærmet seg 40. Å da er det vel derfor det fødes færre barn med Downs syndrom. Uansett hadde vel SE hatt råd til å ta det her i landet. Å hva viss det viser seg at babyen skulle ha Downs f.eks, vil hun ta abort da? Spørs hva følgerene tenker om det. Utrolig gode refleksjoner @Bibbi_. Hvis det nå viser seg at barnet har en medfødt lidelse, har hun tenkt å dra følgerne inn i denne prosessen også? Hvor er etikken i det brød og sirkuset hun deler nå? Både i forhold til det ufødte barnet, søsken til barnet og ikke minst mot de foreldrene som faktisk står i en situasjon hvor den type test er nødvendig? Hun fremstår som utrolig enkel, kynisk og ureflektert. 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 31. oktober #38404 Del Skrevet 31. oktober Klump skrev (7 timer siden): Er så lei av den dama der….🥱🥱🥱 klar over at det er frivillig å følge, men hun er så «meg, meg» at det grenser til sykelighet Dette er jo et direkte resultat av denne «jobben» (som ikke er en jobb) . Man blir så navlebeskuende at man ikke klarer å se seg selv til slutt. Man tror det er normalt å leve livet gjennom en linse og jeg tenker med GRU på disse ungene de presser ut. Tenke deg hvordan disse vokser opp? Blir en TRIST TRIST generasjon med folk som skal bli voksne iallefall… Verden kommer til å gå under for menneskeheten ikke ser annet enn seg selv og sitt ubrukelige liv som ikke tilfører annet enn forbruk og egoisme 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfi Skrevet 31. oktober #38405 Del Skrevet 31. oktober Outandabout skrev (15 timer siden): Håper du ikke bryter lover og regler i jobbsammenheng da. Sara E gjør det! Hender at jeg går hjem litt tidligere enn jeg burde. Eller at jeg bruker 20 min av min arbeidsdag til å vaske klær, sette på oppvaskmaskinen osv når jeg har hjemmekontor. Men jeg tjener ikke hundretusen i uka så mine naboer ringer ikke til arbeidsgiver for å angi hver minste ting jeg gjør. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. oktober #38406 Del Skrevet 31. oktober Delfi skrev (2 minutter siden): Hender at jeg går hjem litt tidligere enn jeg burde. Eller at jeg bruker 20 min av min arbeidsdag til å vaske klær, sette på oppvaskmaskinen osv når jeg har hjemmekontor. Men jeg tjener ikke hundretusen i uka så mine naboer ringer ikke til arbeidsgiver for å angi hver minste ting jeg gjør. Unnskyld at jeg spør, men hva prater du egentlig om? Hva har din arbeidsdag med SE å gjøre? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfi Skrevet 31. oktober #38407 Del Skrevet 31. oktober Bibbi_ skrev (15 timer siden): Ok, da sier bare at du ikke har fått med deg alt. Ha en fin dag. Nei fordi hvorfor skal jeg bry meg om hva den dama gjør. Jeg orker ikke bruke energi på å leite etter feil hun gjør, sier eller what ever. Blokker og move on. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfi Skrevet 31. oktober #38408 Del Skrevet 31. oktober Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Unnskyld at jeg spør, men hva prater du egentlig om? Hva har din arbeidsdag med SE å gjøre? Les din egen kommentar til meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. oktober #38409 Del Skrevet 31. oktober Delfi skrev (1 minutt siden): Nei fordi hvorfor skal jeg bry meg om hva den dama gjør. Jeg orker ikke bruke energi på å leite etter feil hun gjør, sier eller what ever. Blokker og move on. Jeg forstod bare ikke innlegget ditt, derfor jeg spurte. Om du setter på oppvaskmaskinen når du har hjemmekontor er jo fint for deg, men det har jo overhodet ingenting med at SE bryter lover og regler?! Og igjen, ingen leter etter noe å ta SE på. Det er bare å ta en titt innom snappen hennes, så dukker det opp i tur og orden. Å nei, du skal ikke bestemme om folk skal blokke eller ikke! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. oktober #38410 Del Skrevet 31. oktober Delfi skrev (2 minutter siden): Les din egen kommentar til meg Hvilken kommentar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruByråkrat Skrevet 31. oktober #38411 Del Skrevet 31. oktober melgu skrev (11 timer siden): I Sverige får man avdekket flere avvik enn hva man har mulighet/lov til i Norge uansett om man må betale eller ei. At noen som da bor i rimelig avstand til en klinikk i Sverige velger å ta det der isteden for i Norge er for meg helt logisk. Om man først vil avdekke avvik så kan man vel ta testen som er mest dekkende når man har mulighet. Dette er lett å google og lese seg opp på, spesielt å kritisere akkurat dette uten å ha nok kunnskap. Og ja, har blitt mer vanlig da det er mer tilgjengelig. Veldig mange gjør dette, også blant kvinner som er under 35. Nei det får man ikke. Eneste som skiller Sverige fra Norge er at du får svar på kjønn. Blodprøven tester kun for trisomi 13, 18 og 21, og gir en sannsynlighet for kromosomfeil. Det er en del eksempler på falsk negative svar, men dette utredes gjerne videre med undersøkelser om det ønskes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melgu Skrevet torsdag kl 09:41 #38412 Del Skrevet torsdag kl 09:41 FruByråkrat skrev (2 timer siden): Nei det får man ikke. Eneste som skiller Sverige fra Norge er at du får svar på kjønn. Blodprøven tester kun for trisomi 13, 18 og 21, og gir en sannsynlighet for kromosomfeil. Det er en del eksempler på falsk negative svar, men dette utredes gjerne videre med undersøkelser om det ønskes. Ok 🙄 «Den målinriktade metoden möjliggör även analys av kön, könskromosomer och den allra vanligaste förekommande mikrodeletionen, 22q11.2, (ikke mulig i Norge).» https://fostertest.se/no/nipt-no/ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet torsdag kl 10:02 #38413 Del Skrevet torsdag kl 10:02 Hvordan sjekker man om en influencer har mistet følgere eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet torsdag kl 11:52 #38414 Del Skrevet torsdag kl 11:52 (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Hvordan sjekker man om en influencer har mistet følgere eller ikke? Slettet: Jeg leste ikke spørsmålet godt nok. Beklager. Endret torsdag kl 11:55 av Bella50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet torsdag kl 14:07 #38415 Del Skrevet torsdag kl 14:07 (endret) Skjønner ingenting jeg.. på mandag .. altså for 3 dager siden var hun 7 uker +3 dager gravid. Å vips i dag er hun 9 uker🤔 Hvor ble det av den 8 uka? Bilde fra SE sin snapchat Endret torsdag kl 14:08 av elskersommer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 14:40 #38416 Del Skrevet torsdag kl 14:40 J.. skrev (På 30.10.2024 den 13.36): Jeg har ikke misforstått noe,jeg viser til samme kilde som deg. NIPT testen (akkurat som vanlig ultralyd) er for fosterdiagnotistikk. Blodprøver man tilbys hvis man er 35år eller eldre er konkret for å se etter trisomi13,18,og 21. NIPT testen i seg selv sjekker for alle mulige diagnoser og "problemer" ved fosteret i sin helhet,alt fra Downs til mer alvorlige diagnoser. Vanlig NIPT test har ingen aldersgrense og tilbys ALLE gravide. Du tar feil. NIPT tilbys gravide over 35 år, og yngre gravide kun ved unormale funn på ultralyd. NIPT ER en blodprøve! I Norge sjekkes det kun for tre trisomier, 13, 18 og 21. KaraThrace skrev (På 30.10.2024 den 13.44): Hun sier det er fordi de får vite kjønn og det er halve prisen sammenliknet med Norge. Mtp inntekt og forbruk vil jeg påstå at det førstnevnte veier tyngst. Men hvis det er tvillinger vil man trolig ikke få vite kjønn på begge. Man kan få vite kjønn på begge ved NIPT, i alle fall i Danmark der vi bestilte fra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet torsdag kl 15:06 #38417 Del Skrevet torsdag kl 15:06 Vixen er vel en bransje pris? Kan de gå god for at noen som driver med så utstrakt uetisk innhold og manglende respekt for forbrukerne, kan i det hele tatt nomineres? Det er en grunn til at «influenser yrket» er med et negativt fortegn og at enkelte tar avstand fra både yrket og Vixen. https://www.nettavisen.no/livsstil/mads-hansen-dropper-vixen-ikke-gira-pa-a-assosieres-med-den-bransjen/s/5-95-879403 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet torsdag kl 15:08 #38418 Del Skrevet torsdag kl 15:08 Kattedama skrev (Akkurat nå): Vixen er vel en bransje pris? Kan de gå god for at noen som driver med så utstrakt uetisk innhold og manglende respekt for forbrukerne, kan i det hele tatt nomineres? Det er en grunn til at «influenser yrket» er med et negativt fortegn og at enkelte tar avstand fra både yrket og Vixen. https://www.nettavisen.no/livsstil/mads-hansen-dropper-vixen-ikke-gira-pa-a-assosieres-med-den-bransjen/s/5-95-879403 Det er vel Folkets favoritt de har sjans å vinne. Fordi de har bedt på sine knær til følgerne om nominasjon og stemmer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet torsdag kl 15:26 #38419 Del Skrevet torsdag kl 15:26 elskersommer skrev (1 time siden): Skjønner ingenting jeg.. på mandag .. altså for 3 dager siden var hun 7 uker +3 dager gravid. Å vips i dag er hun 9 uker🤔 Hvor ble det av den 8 uka? Bilde fra SE sin snapchat Influensere har jo en tendens til å snakke om de er i «den niende uka» når de er 8+0. Som ikke er feil, men man høres jo ut som om man er en uke lenger på vei. Hva vitsen er vet jeg ikke, svangerskapet er akkurat like langt uavhengig av om man teller det etter svangerskapsuke eller uke+dag. SE har tydeligvis seksdagersuker, noen fordeler må stakkars influensere ha…? 🤷🏼♀️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet torsdag kl 15:27 #38420 Del Skrevet torsdag kl 15:27 Melus skrev (45 minutter siden): Du tar feil. NIPT tilbys gravide over 35 år, og yngre gravide kun ved unormale funn på ultralyd. NIPT ER en blodprøve! I Norge sjekkes det kun for tre trisomier, 13, 18 og 21. Man kan få vite kjønn på begge ved NIPT, i alle fall i Danmark der vi bestilte fra. Det kan godt være, slik jeg har forstått det blir svaret ved tvillinger kun mulig å lese som «to jenter» eller «minst én gutt», (altså bare xx, eller med innslag av y, røft forklart) så det blir av og til vanskelig å lese. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå