Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Bella50 skrev (5 minutter siden):

Nå er du på repeat igjen. 

Og du svarer ikke som vanlig. Tolker det som et svar allikevel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (5 minutter siden):

Og du svarer ikke som vanlig. Tolker det som et svar allikevel. 

Hva ønsker du at jeg skal svare på? Jeg har ikke snakket om noen billige kopier. Jeg forstår virkelig ikke hva du spør om. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (2 minutter siden):

Hva ønsker du at jeg skal svare på? Jeg har ikke snakket om noen billige kopier. Jeg forstår virkelig ikke hva du spør om. 

Du får bla deg bakover i tråden 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2 av gravid test?!! Hvor mye kan du melke av en test? Over 2 dager, og 2 deler?! 

Screenshot_20241030_162502_Snapchat.jpg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (2 minutter siden):

Du får bla deg bakover i tråden 😊

Du må stille spørsmål under riktig innlegg, slik at det er mulig å forstå hva du snakker om. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SET skriver i en snap lagt ut her i dag: «Jeg deler livet mitt, og det som er i livet mitt.»

Dersom hun bare hadde delt det som skjedde i livet som grunder, hadde det vært mindre alvorlig. Hun kunne gjerne ha snakka om klær, produksjon og design - og man kunne ha reagert på kvalitet, pris og markedsføring. Fair enough.

Men hun forstår/aksepterer ikke at i måten hun deler på samtidig også utleverer livet til barna sine, primært de to sønnene. Og nå er frøet i magen voldsomt eksponert, knapt nok laga… Det er ikke til å tro! Og det er virkelig verdt å fighte alle veier (også i KG) mot influensernes barnemisbruk.
Motivet hennes er ikke å dyrke digitale «vennskap» med (en halv million!) følgere, å tro det er usigelig naivt. Tror noen virkelig på «stemmeavgivning» for ultralyd, så og så mange prosent for og imot?!!! Og at SET retter seg etter det følgerne stemmer?! Rein bløff! 
Motivasjon og drivkraft er å selge livet sitt, inkludert sine mindreårige barn, slik får hun følgere + klikk = penger. 😝🤢 Det er usmakelig, men salgbart, og SET selger uten hemninger! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke misforstått noe,jeg viser til samme kilde som deg.

NIPT testen (akkurat som vanlig ultralyd) er for fosterdiagnotistikk.

Blodprøver man tilbys hvis man er 35år eller eldre er konkret for å se etter trisomi13,18,og 21.

NIPT testen i seg selv sjekker for alle mulige diagnoser og "problemer" ved fosteret i sin helhet,alt fra Downs til mer alvorlige diagnoser.

Vanlig NIPT test har ingen aldersgrense og tilbys ALLE gravide.

Oj spesielt å være så skråsikker på noe du har helt feil i :ironi:

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (32 minutter siden):

SET skriver i en snap lagt ut her i dag: «Jeg deler livet mitt, og det som er i livet mitt.»

Dersom hun bare hadde delt det som skjedde i livet som grunder, hadde det vært mindre alvorlig. Hun kunne gjerne ha snakka om klær, produksjon og design - og man kunne ha reagert på kvalitet, pris og markedsføring. Fair enough.

Men hun forstår/aksepterer ikke at i måten hun deler på samtidig også utleverer livet til barna sine, primært de to sønnene. Og nå er frøet i magen voldsomt eksponert, knapt nok laga… Det er ikke til å tro! Og det er virkelig verdt å fighte alle veier (også i KG) mot influensernes barnemisbruk.
Motivet hennes er ikke å dyrke digitale «vennskap» med (en halv million!) følgere, å tro det er usigelig naivt. Tror noen virkelig på «stemmeavgivning» for ultralyd, så og så mange prosent for og imot?!!! Og at SET retter seg etter det følgerne stemmer?! Rein bløff! 
Motivasjon og drivkraft er å selge livet sitt, inkludert sine mindreårige barn, slik får hun følgere + klikk = penger. 😝🤢 Det er usmakelig, men salgbart, og SET selger uten hemninger! 

Håper at juryen i Vixen ser dette også! 🙌 Mener det står noe i kriterier for kategori livsstil at man deler fra familieliv. Dersom Vixen er en seriøs greie, bør de ikke premiere sånn eksponering som dette. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Del 2 av gravid test?!! Hvor mye kan du melke av en test? Over 2 dager, og 2 deler?! 

Screenshot_20241030_162502_Snapchat.jpg

Tragisk.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som alle skal utnytte at snapchat betaler godt nå. Det er jo varslet endringer. Flaks med en graviditet å «melke».

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (10 minutter siden):

Virker som alle skal utnytte at snapchat betaler godt nå. Det er jo varslet endringer. Flaks med en graviditet å «melke».

Er det varslet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Er det varslet dette?

Da flyttet vel følgerne etter inn på en annen kanal, dog får de ikke 100 000 per dag i inntekt. Det som er så sykt er at følgerne applauderer og unner desse damene pengene. Er det lov å bruke ord som hjernevasket? En form for det? 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det frem til slutt att de tar testen for å avdekke avvik på fosteret

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20241030-184421.png

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outandabout skrev (39 minutter siden):

Da flyttet vel følgerne etter inn på en annen kanal, dog får de ikke 100 000 per dag i inntekt. Det som er så sykt er at følgerne applauderer og unner desse damene pengene. Er det lov å bruke ord som hjernevasket? En form for det? 

Fansen kommer å tar deg nå

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto mer kritikk i ulike fora, medier og der man ellers er aktiv - vil det etter hvert presses fram en lov (som i Frankrike) som begrenser influensernes misbruk av egne barn på SoMe. Vi ser nå en begrensning her til lands mht bruk av mobil/nettbrett i grunnskolen, jeg har tro på lovendringer også mht sosiale medier. Denne artikkelen er fra 25.august, kan ikke huske om den er lagt ut her tidligere, - her etterlyses lovverket. Utdrag fra artikkelen:

Det har kommet en bølge av influencere som ser at klikktallene øker om de driver med såkalt «sharenting». Altså at de deler av privatlivet til barna sine. Hvor ble det av barnets rett til et privat liv? Hva holder vi egentlig på med? Et foster, et nyfødt barn, en 3-åring eller en 5-åring, har ingen form for medbestemmelse eller påvirkningskraft når en forelder ser sitt snitt til å øke klikk-tallene på sin Snapchat-kanal.

Dette er et stort etisk problem, og barna MÅ få bedre vern mot denne type utnyttelse. Disse barna skal på et tidspunkt måtte håndtere at ingen beskyttet deres rett til privatliv gjennom de mest sårbare årene av livene deres. Ingen barn kommer til å takke sine foreldre for at hele barndommen deres ble brettet ut offentlig, daglig, for flere hundre tusen følgere. En barndom skal ikke komme med en prislapp!

https://www.vg.no/nyheter/i/dR7k7q/naar-mamma-er-snap-stjerne

Endret av LivEinar
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (53 minutter siden):

Da kom det frem til slutt att de tar testen for å avdekke avvik på fosteret

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20241030-184421.png

Jaja...trist synes jeg.

Hvor gammel er SE? 32? Så siden hun ikke får det gratis i Norge fordi hun er for ung, så drar hun til Sverige for å få det billigere enn det hadde vært her. Hmm. 

Er det vanlig å ta NIPT test når man er så ung som henne? Jeg har barn, har aldri tatt det. Men det er noen år siden jeg gikk gravid sist.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bibbi_ skrev (43 minutter siden):

Jaja...trist synes jeg.

Hvor gammel er SE? 32? Så siden hun ikke får det gratis i Norge fordi hun er for ung, så drar hun til Sverige for å få det billigere enn det hadde vært her. Hmm. 

Er det vanlig å ta NIPT test når man er så ung som henne? Jeg har barn, har aldri tatt det. Men det er noen år siden jeg gikk gravid sist.

I Sverige får man avdekket flere avvik enn hva man har mulighet/lov til i Norge uansett om man må betale eller ei. At noen som da bor i rimelig avstand til en klinikk i Sverige velger å ta det der isteden for i Norge er for meg helt logisk. Om man først vil avdekke avvik så kan man vel ta testen som er mest dekkende når man har mulighet. Dette er lett å google og lese seg opp på, spesielt å kritisere akkurat dette uten å ha nok kunnskap.

Og ja,  har blitt mer vanlig da det er mer tilgjengelig. Veldig mange gjør dette, også blant kvinner som er under 35. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Jaja...trist synes jeg.

Jeg tror det er ganske vanlig. Vet om mange selv og kunne tenkt meg det selv hadde det ikke vært så dyrt, jeg er 25.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare disse reality-TV-programmene sluttet å bruke de. Hun virker som hun har blitt veldig høy på det i det siste. Å svarer frekt.  Har bare sett litt på henne men det holder.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla1717 skrev (29 minutter siden):

Hadde bare disse reality-TV-programmene sluttet å bruke de. Hun virker som hun har blitt veldig høy på det i det siste. Å svarer frekt.  Har bare sett litt på henne men det holder.

Hun har vært slik lenge, og følgerne/ forsvarerne er støpt i samme form. Går til angrep på folk som skriver at produktene er av dårlig kvalitet på Facebook, og  sender hat meldinger til folks innbokser på IG hvis de er kritiske til daglige lovbrudd. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...