LivEinar Skrevet 26. oktober #38081 Del Skrevet 26. oktober Det var (falsk) brannalarm nattestid på hotellet der SET med samboer overnatta. Hun la ut at en følger skreiv at det var spennende/aldri kjedelig (husker ikke presis formulering) å følge henne (SET) fordi det alltid skjedde noe… Jeg syns det er helt motsatt, det er usedvanlig kjedelig med de eviglange sekvensene med vanlig matlaging, vaskeromsrydding, sminking mm. Oftest gidder jeg ikke gå gjennom hele leksa, det må være for svorne fans. Men - vi er forskjellige… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 26. oktober #38082 Del Skrevet 26. oktober (endret) For min del handler dette ikke om å bære en «hater». Jeg tenker at man må kunne stille spørsmål ved konseptet influencer, og ikke minst må man kunne stille krav til at man i et yrke forholder seg til lovverk. Idag deler Sara bilde av seg selv med mannen, i kjole fra eget merke, uten å merke med reklame. Han har vel en tittel han også i Careless, og burde vel strengt tatt være litt opptatt av hva Sara deler (hvor mange ganger hun bryter loven om å merke)….. Slike hendelser gjør at man blir kritiske. I tillegg er sønnen den som nå skaffer content, via rutiner rundt søvn. Dette syns jeg ei heller er ok. Det handler fortsatt ikke om å være «hater», det handler om å uttrykke kritisk tenking rundt Sara sitt innhold. Endret 26. oktober av Outandabout Ikke lov å navngi barn? 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 26. oktober #38083 Del Skrevet 26. oktober Outandabout skrev (19 minutter siden): For min del handler dette ikke om å bære en «hater». Jeg tenker at man må kunne stille spørsmål ved konseptet influencer, og ikke minst må man kunne stille krav til at man i et yrke forholder seg til lovverk. Idag deler Sara bilde av seg selv med mannen, i kjole fra eget merke, uten å merke med reklame. Han har vel en tittel han også i Careless, og burde vel strengt tatt være litt opptatt av hva Sara deler (hvor mange ganger hun bryter loven om å merke)….. Slike hendelser gjør at man blir kritiske. I tillegg er Luke den som nå skaffer content, via rutiner rundt søvn. Dette syns jeg ei heller er ok. Det handler fortsatt ikke om å være «hater», det handler om å uttrykke kritisk tenking rundt Sara sitt innhold. Jeg liker heller ikke eksponering av barn eller umerket reklame. Jeg har til og med meldt inn manglende merking og alkohol/reklame. Tror ikke jeg har sett en eneste kommentar her inne fra folk som er positiv til eksponering av barn og skjult reklame. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 26. oktober #38084 Del Skrevet 26. oktober @Outandabout tror ikke det er lov å oute ungenes navn her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 26. oktober #38085 Del Skrevet 26. oktober elskersommer skrev (På 24.10.2024 den 19.45): Så denne kjolen til salgs på Tise.. å jeg klarer ikke å skjønne att folk synes dette er fint🙈 Det er mange kjoler som ikke ser ut på hengeren, men som er fin på kroppen. Et slikt bilde sier lite om kjolen er fin på kroppen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 26. oktober #38086 Del Skrevet 26. oktober elskersommer skrev (På 24.10.2024 den 19.45): Så denne kjolen til salgs på Tise.. å jeg klarer ikke å skjønne att folk synes dette er fint🙈 Smaken er som baken. Anna kjolen har vært en slager i flere år. Så mange er nok uenig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 26. oktober #38087 Del Skrevet 26. oktober Sommersalat skrev (19 timer siden): 1348kr helt eksakt. 699,- for genser og 649,- for bukse. Altfor dyrt spør du meg. Og jeg liker egentlig Careless. Men dette er totalt skivebom. Hun skrøt jo noe innmari av disse da de først kom. Hadde ikke bestilt så mange av de, og de kom til å fly ut…. Nå er de på salg 61% og ligger i outleten. De i pastellfarger som kom i vår. Høstversjonen ligger til full pris. Kun utsolgt i xs mørk blå. Ellers alle str inne. Så folk har ikke kjøpt den loete overprisede kosedressen? Ikke så rart egentlig. Bibbi_ skrev (6 timer siden): Hvordan kan hun si fansen betaler for kvalitet når det ikke er tilfelle? Og hvorfor tar hun med at 10% går til ME forskning når hun prøver å forsvare den alt for høye prisen på klærne hennes? Det har da ingenting å si på hvor mye hun tar betalt for rælet sitt? Eller.... Nei det kan man lure på, hva har donasjoner til ME forskning å gjøre med pris på produktene? Det er jo grotesk markedsføring. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 26. oktober #38088 Del Skrevet 26. oktober elskersommer skrev (På 24.10.2024 den 19.45): Så denne kjolen til salgs på Tise.. å jeg klarer ikke å skjønne att folk synes dette er fint🙈 Tjukkaskjole som det meste andre hun selger. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 26. oktober #38089 Del Skrevet 26. oktober (endret) Outandabout skrev (4 timer siden): Idag deler Sara bilde av seg selv med mannen, i kjole fra eget merke, uten å merke med reklame. Han har vel en tittel han også i Careless, og burde vel strengt tatt være litt opptatt av hva Sara deler (hvor mange ganger hun bryter loven om å merke)….. Slike hendelser gjør at man blir kritiske. I Dette har jeg også tenkt på. Det er en grøt av markedsførings teknikker som brukes av Careless og Sara E Tandberg, hun bruker klær umerket i flere uker før dropp, hun ranter i vei på Snap når hun møter kritikk, hun viser frem vareprøver for Careless mellom innhold av husbygging til 25 millioner, mindreårige og sykdoms historier. Problemet her er at det det er Vegard Skau Tjønnås som er daglig leder i Careless. Hvorfor er det da SET som ranter på Snap ved negative tilbakemeldinger? Som fjerner negative anmeldelser på Facebook og Careless sin hjemmeside? Som snakker om haters og oppfordringer til å legge inn negative anmeldelser/ kommentarer? Det henger virkelig ikke på greip, skulle gjerne likt å se at Norsk eide CUBUS drev bedriften på samme useriøse måte. Forskjellen her er vel at Careless driver med kun influenser markedsføring, CUBUS not so much. Denne influenser markedsføringen gjenspeiler vel også på mange måter kvalitet på flere av produktene, sier som en annen bruker her på forumet ;» Er ikke så nøye med kvaliteten, så lenge det ser bra ut på sosiale medier». Endret 26. oktober av Kattedama 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 26. oktober #38090 Del Skrevet 26. oktober Kattedama skrev (1 time siden): Så folk har ikke kjøpt den loete overprisede kosedressen? Ikke så rart egentlig. Nei det kan man lure på, hva har donasjoner til ME forskning å gjøre med pris på produktene? Det er jo grotesk markedsføring. Jeg føler att folk venter til det er salg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 26. oktober #38091 Del Skrevet 26. oktober elskersommer skrev (10 minutter siden): Jeg føler att folk venter til det er salg.. Ergo så er den for høyt priset i fht kvaliteten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersalat Skrevet 26. oktober #38092 Del Skrevet 26. oktober Klump skrev (4 timer siden): Tjukkaskjole som det meste andre hun selger. Unnskyld meg, men hva slags kommentar er det? Tjukkaskjole? Ærlig talt, skikkelig lavmåls! Skjerp deg! Vi er alle forskjellige, og slike holdninger og kommentarer rakker ned på folk. Usmakelig. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 26. oktober #38093 Del Skrevet 26. oktober (endret) I dag legger SET ut både detaljer om søvn og flere bilder (ikke forfra av ansiktet) av yngstesønnen, og at «særingen vår» (hennes ord) er i utforskningsfasen og spiser bl.a. kakaopulver og hundemat. Så alle i guttens omgivelser utafor hjemmet, er detaljert orientert om livet hans om de følger mora på SoMe… Dette er alvorlig «sharenting» (et sammensatt ord som omtaler foresatte som deler bilder og opplysninger om barna sine på sosiale medier (parent/sharing). I en (åpen) artikkel i Aftenposten blei det i fjor omtalt en ny lov som kom i Frankrike i 2020. Sitat: «Faren er at barnet blir en slags narsissistisk forlengelse av foreldrene», sier den franske psykologen Michaël Stora omeksponering av barn i sosiale medier. Og av mange brukes dette for alt det er verdt. Scenene kan virke uskyldige nok: barnet ved frokostbordet, på sykkel eller på skoleveien. De aller ivrigste starter med ultralyd-bilder.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste Endret 26. oktober av LivEinar 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 26. oktober #38094 Del Skrevet 26. oktober Rufs skrev (9 timer siden): @Outandabout tror ikke det er lov å oute ungenes navn her. Sorry, visste ikke! 😳 Det er ganske ironisk da, at hun kan snakke om egen sønn og utlevere så mye hun vil (og tjene på det), men jeg kan ikke gjengi navnet her…. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 26. oktober #38095 Del Skrevet 26. oktober Bella50 skrev (6 timer siden): Det stemmer. Og jeg har noen andre innlegg i andre tråder også. Men majoriteten er i denne tråden. Jeg har fulgt Sara tidligere. Men nå er ikke innholdet interresant lengre. Jeg måtte se på torsdag, da du dro frem Cubus. Jeg kjenner meg ikke igjen i begrepet stor fan. Jeg synes det er fantastisk at Careless donerer til ME forsking. Og jeg elsker Careless sine naturlige modeller. Men jeg ser kun snappene når noen her inne er kritisk. Jeg eier ikke et eneste Careless plagg. Jeg bor i Bergen, men har ikke vært innom Careless butikken. Jeg har meldt inn grunnet manglende merking ved egenreklame, alkohol og reklame og manglende merking ved dobbel reklame. Jeg liker ikke at barn blir brukt som innehold i kanalen. Her inne er jeg stemplet som en stor fan, bare fordi jeg ikke er opptatt av å lete etter noe å ta Sara på. Jeg er ikke opptatt av å «lete» heller…. For å si det sånn, så trenger man forsåvidt ikke lete 😂 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 26. oktober #38096 Del Skrevet 26. oktober Outandabout skrev (2 minutter siden): Sorry, visste ikke! 😳 Det er ganske ironisk da, at hun kan snakke om egen sønn og utlevere så mye hun vil (og tjene på det), men jeg kan ikke gjengi navnet her…. Tror det er fordi det ikke skal være enda en arena der de utleveres. Samme som at man ikke kan lime inn bilder av influencer barn heller selv om det er fra foreldrenes offentlige kontoer. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banænie Skrevet 26. oktober #38097 Del Skrevet 26. oktober Jeg syns det er urovekkende at de kan utlevere barnet så mye de vil, for de viser jo ikle ansiktet, vi ser kun ryggen hans.. heh.. Jeg som helt vanlig careless kunde trenger virkelig ikke vite søvnrutinene til Sjefens unge. Jeg vet feks null og niks om barna til CEO i cubus, vet ikke hvem som er CEO engang. For det er ikke info jeg som kunde trenger... SET tror at så lenge det ikke er bilde av ansikt, så har det ikke så mye å si.. Følger man med ett par dager så vet man alt om livet til den ungen. Det er skummelt og ekkelt. Tenk hva folk kan bruke den infoen til.... Man har null kontroll på hva andre vet. Og det er skummelt mye info man lett kan finne... Jeg har sett bilder av barna til Stordalen i mediene, men jeg vet faktisk ingenting om barndommen deres. Aner ikke hvordan de sov som barn eller sykdommer.. men ja, jeg har sett bilde av dem. (Kanskje stordalen var ett dårlig eksempel, men dere skjønner tegningen). 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 26. oktober #38098 Del Skrevet 26. oktober Banænie skrev (3 minutter siden): Jeg syns det er urovekkende at de kan utlevere barnet så mye de vil, for de viser jo ikle ansiktet, vi ser kun ryggen hans.. heh.. Jeg som helt vanlig careless kunde trenger virkelig ikke vite søvnrutinene til Sjefens unge. Jeg vet feks null og niks om barna til CEO i cubus, vet ikke hvem som er CEO engang. For det er ikke info jeg som kunde trenger... SET tror at så lenge det ikke er bilde av ansikt, så har det ikke så mye å si.. Følger man med ett par dager så vet man alt om livet til den ungen. Det er skummelt og ekkelt. Tenk hva folk kan bruke den infoen til.... Man har null kontroll på hva andre vet. Og det er skummelt mye info man lett kan finne... Jeg har sett bilder av barna til Stordalen i mediene, men jeg vet faktisk ingenting om barndommen deres. Aner ikke hvordan de sov som barn eller sykdommer.. men ja, jeg har sett bilde av dem. (Kanskje stordalen var ett dårlig eksempel, men dere skjønner tegningen). Så slutt å følg henne da😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 26. oktober #38099 Del Skrevet 26. oktober Lawyer skrev (10 minutter siden): Så slutt å følg henne da😏 Du ser ikke noe betenkeligheter med denne eksponeringen av barna som SE bedriver? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 26. oktober #38100 Del Skrevet 26. oktober Lawyer skrev (35 minutter siden): Så slutt å følg henne da😏 Ja for du synes det er helt greit med eksponering av barn? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå