Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Roe skrev (1 time siden):

Ja, og det kan man jo takke seg selv for. Det kan jo ikke influencere noe for. 

Men du tenker att det er innafor att en influencer som sitter på rompa det meste av dagen tjener ett hav av mer penger enn en sykepleier som til tider gråter etter vakt fordi de ikke får spist eller gått på do

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (22 minutter siden):

Men du tenker att det er innafor att en influencer som sitter på rompa det meste av dagen tjener ett hav av mer penger enn en sykepleier som til tider gråter etter vakt fordi de ikke får spist eller gått på do

Det er faktisk ikke Sara sitt ansvar. Nå er det nå en gang slik. Er mye urettferdighet her i livet. Er også andre yrker som burde hatt bedre lønn enn de har.

Kan ikke gå etter influencere for at andre har dårlig lønn.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk ikke Sara sitt ansvar. Nå er det nå en gang slik. Er mye urettferdighet her i livet. Er også andre yrker som burde hatt bedre lønn enn de har.

Ja, det er akkurat det.

Enig i at flere viktige yrker burde hatt høyere lønn. 

elskersommer skrev (32 minutter siden):

Poenget mitt er at influencere som Sara Emilie ikke har noe med lønnen i andre yrker å gjøre. Det kan ikke hun noe for, uansett hvor urettferdig det nok kan føles for de som jobber i norsk helsesektor. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Roe skrev (1 minutt siden):

Ja, det er akkurat det.

Enig i at flere viktige yrker burde hatt høyere lønn. 

Poenget mitt er at influencere som Sara Emilie ikke har noe med lønnen i andre yrker å gjøre. Det kan ikke hun noe for, uansett hvor urettferdig det nok kan føles for de som jobber i norsk helsesektor. 

Det er helt greit at Sara Emilie ikke har ansvar for at andre tjener dårlig - det har vel strengt tatt ingen påstått heller. Men det er noe ufyselig over adferden og uttalelsene når en påstår at arbeidet Sara Emilie har tilsvarer en del andre yrker hun nevnte. Det kommer da altså fra en person som etter egne utsagn ikke har jobbet i noen av yrkene selv, men allikevel kan gå hjemme og svinse rundt i egen lykkerus mens hun kaller det arbeid.

Det finnes måter å vise sånn frem på uproblematisk - og det finnes ufyselige måter...

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gremmes i tillegg over hvordan hun eksponerer yngstesønnen sin. Alle som følger henne blir fullt orientert om hvordan han sover om natta, hvor lenge, at/om han plages med hoste, hvor lenge han sover i barnehagen og hvor lenge han bør sove der - og bilde av morfarbesøk i ettermiddag (bare for å nevne noe). Det ER ikke bare bilder av et ansikt som sier noe om barnet, ord og detaljerte beskrivelser kan være vel så ille! Jeg fatter ikke at hun ikke forstår at hun utleverer barnet sitt = gjør han til innhold = 🤑.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Det er helt greit at Sara Emilie ikke har ansvar for at andre tjener dårlig - det har vel strengt tatt ingen påstått heller. Men det er noe ufyselig over adferden og uttalelsene når en påstår at arbeidet Sara Emilie har tilsvarer en del andre yrker hun nevnte. Det kommer da altså fra en person som etter egne utsagn ikke har jobbet i noen av yrkene selv, men allikevel kan gå hjemme og svinse rundt i egen lykkerus mens hun kaller det arbeid.

Det finnes måter å vise sånn frem på uproblematisk - og det finnes ufyselige måter...

Nettopp, hun har aldri vært i ordinær jobb utenom journalist jobb i Hadeland avis,  mens hun «gikk» på videregående. 

Endret av Kattedama
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattedama skrev (3 minutter siden):

Nettopp, hun har aldri vært i ordinær jobb utenom journalist jobb i Hadeland avis mens hun «gikk» på videregående. 

Mens hun satt i rullestol inne på et mørkt rom, før hun fikk hjelp til å dusje... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Og det er heller ikke Sara som har banet vei til at influencer er et yrke. Det er på tide at det blir godtatt som et arbeid/yrke. 

Hva du mener er ufyselig er kun ditt syn, ikke alle andres syn. Og hun kan heller ikke noe for at hun ikke har eller muligens kan jobbe i noen andre yrker.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Og det er heller ikke Sara som har banet vei til at influencer er et yrke. Det er på tide at det blir godtatt som et arbeid/yrke. 

Hva du mener er ufyselig er kun ditt syn, ikke alle andres syn. Og hun kan heller ikke noe for at hun ikke har eller muligens kan jobbe i noen andre yrker.

Strengt tatt vil jeg påstå at Sara Emilie har en liten rolle i det å skape influenser til et yrke. Yrker oppstår ikke bare ut av det blå eller etter at en kommisjon har jobbet med å utrede behovet. Yrker oppstår når noen begynner å jobbe med det og tjene penger på det. Slik Sara Emilie gjør. Hun er definitivt ikke først, men hun er en av de som bidrar til at influensene anses som et yrke.

Jeg har heller aldri påstått at hun kan noe for at hun ikke kan jobbe med andre ting. Men hun har 100% ansvar for hva hun legger ut og hvordan det fremstilles.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Influencere skulle egentlig vært tatt vekk for all evig tid. Finnes ikke det grann rettferdig att de skal tjene de summene de gjør.. 

Eller vi må gjerne ha influencere men da får de jammen starte og jobbe også slik at de fortjener den lønna

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se gårsdagens 16-ukers, og kommentarene til Sundby om sosiale medier og fokus 🙈Ingen tvil om hvem han hinta til, for var vel kun EN av dem som var på SoMe i særlig grad før oppstart 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (19 minutter siden):

Ikke kall det for ett yrke er du snill...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (6 timer siden):

Har de sagt noe annet? Det var planlagt hele veien det vel att selskapet var hos SE

Neida, men var en annen plass noen lurte på om selskapet hadde vært der og om det muligens var en matforgiftning 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (59 minutter siden):

Strengt tatt vil jeg påstå at Sara Emilie har en liten rolle i det å skape influenser til et yrke. Yrker oppstår ikke bare ut av det blå eller etter at en kommisjon har jobbet med å utrede behovet. Yrker oppstår når noen begynner å jobbe med det og tjene penger på det. Slik Sara Emilie gjør. Hun er definitivt ikke først, men hun er en av de som bidrar til at influensene anses som et yrke.

Jeg har heller aldri påstått at hun kan noe for at hun ikke kan jobbe med andre ting. Men hun har 100% ansvar for hva hun legger ut og hvordan det fremstilles.

Og ikke minst holde seg til de lover og regler som er satt i det «yrket» hun har. Hun er virkelig en versting på å ikke forholde seg til de lover og regler som skal følges. 

Endret av Kattedama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (36 minutter siden):

Neida, men var en annen plass noen lurte på om selskapet hadde vært der og om det muligens var en matforgiftning 

Da skjønner jeg🙈 de hadde det hos SE. Å med tanke på pizzadeigen som touchet dolokket så hadde jeg mine tanker🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (41 minutter siden):

Ikke kall det for ett yrke er du snill...

Da bør du sette deg inn i hva et yrke er. Er på tide at du heller godtar det for hva det er.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Da skjønner jeg🙈 de hadde det hos SE. Å med tanke på pizzadeigen som touchet dolokket så hadde jeg mine tanker🙈

Nettopp🤢

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Men det at HUN klager på hvor mye jobb det er, aldri ferie, hvor sliten hun er - DET er hennes ansvar. Hun har rett og slett ikke lov til å klage, hun subber rundt i huset med mobilen i hånden og kaller det for mye og slitsom jobb. Hun kunne prøvd seg som renholder, bussjåfør, sykepleier osv. DA kunne hun få lov å sagt hun er sliten av JOBB. Men det hadde hun aldri klart, ikke en dag engang hadde hun klart det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (15 minutter siden):

Men det at HUN klager på hvor mye jobb det er, aldri ferie, hvor sliten hun er - DET er hennes ansvar. Hun har rett og slett ikke lov til å klage, hun subber rundt i huset med mobilen i hånden og kaller det for mye og slitsom jobb. Hun kunne prøvd seg som renholder, bussjåfør, sykepleier osv. DA kunne hun få lov å sagt hun er sliten av JOBB. Men det hadde hun aldri klart, ikke en dag engang hadde hun klart det. 

Så da har DU bestemt at hun ikke får klage, hun får ikke kov?  Godt man har fri vilje her i Norge. Takk og lov sier jeg at du ikke bestemmer over andre.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Så da har DU bestemt at hun ikke får klage, hun får ikke kov?  Godt man har fri vilje her i Norge. Takk og lov sier jeg at du ikke bestemmer over andre.

Hvor står det at jeg bestemmer? Alle oppegående mennesker mener selvfølgelig det. Hun burde prøve seg i en skikkelig jobb, så tenker jeg hun hadde sluttet å klage på daffe"jobben" sin. Men noen mener vel hun er en Angel... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...