elskersommer Skrevet 2. oktober #37641 Del Skrevet 2. oktober caremore skrev (19 minutter siden): Ja, det stemmer. Ble ung ufør, mens hun drev en av Norges største blogger, der de testet produkter også ute blant folk. Hun drev vel også en interiør IG konto, i samme periode? Og startet opp fitness trening på en IG konto? Hvor hun trente på seg en prolaps? Ingenting å si på kapasiteten de årene der nei. Men hvordan ki all verden har hun klart alt dette? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 2. oktober #37642 Del Skrevet 2. oktober Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37643 Del Skrevet 4. oktober (endret) Ingenting er som en influenser som bruker barna sine i markedsførings og kommersielle sammenhenger. Mer lavmål enn dette kan vel ikke komme fra denne kanten. Utleverer sykdom og et barns følelsesliv som det mest naturlige i verden. Hva man ikke gjør for å få reklamert for CareLess og få inn Cash. .https://www.nrk.no/trondelag/flere-far-barnediabetes-i-norge-_-sara-emilie-tandberg-opplever-mange-fordommer-som-mor-1.17061267 Endret 4. oktober av caremore 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4. oktober #37644 Del Skrevet 4. oktober caremore skrev (10 minutter siden): Ingenting er som en influenser som bruker barna sine i markedsførings og kommersielle sammenhenger. Mer lavmål enn dette kan vel ikke komme fra denne kanten. Utleverer sykdom og et barns følelsesliv som det mest naturlige i verden. Hva man ikke gjør for å få reklamert for CareLess og få inn Cash. .https://www.nrk.no/trondelag/flere-far-barnediabetes-i-norge-_-sara-emilie-tandberg-opplever-mange-fordommer-som-mor-1.17061267 Det der er så sykt.. sykt at SE må eksponere barna sine på denne måten. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37645 Del Skrevet 4. oktober elskersommer skrev (33 minutter siden): Det der er så sykt.. sykt at SE må eksponere barna sine på denne måten. Tror du NRK vet at hun reklamerer for CareLess i denne artikkelen hvor hun skal fronte en alvorlig og inngripende diagnose for et barn? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4. oktober #37646 Del Skrevet 4. oktober caremore skrev (5 minutter siden): Tror du NRK vet at hun reklamerer for CareLess i denne artikkelen hvor hun skal fronte en alvorlig og inngripende diagnose for et barn? Det vet de nok ikke.. Nå var det vel noen som hadde sagt i fra til tv norge at SE bruker eget klesmerke i 16 ukers helvete. Men de hadde vel ment at SE hadde mange gale følgere som hang seg opp i en slik bagatell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 4. oktober #37647 Del Skrevet 4. oktober Skjønner ikke det er mulig å kløne til så mye som hun gjøre jeg. Er det sånn hun er eller er det for å lage content? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 4. oktober #37648 Del Skrevet 4. oktober For ordens skyld: Jeg har slutta å følge Sara, hun irriterer mer enn hun inspirerer. En ting er (umerket) egenreklame i egen kanal. Men det er vel gabake så naturlig at hun bruker klærne/prduktene sine hele tiden eller? Dere som med lupe omtrent saumfarer alle tilfeller av umerket reklame - reagerer dere på samme vis med idrettsheltene? Dæhlie, Ulvang, Johaug, Northug, Tufte… De har vel knapt blitt sett i annet enn egne klær etter de har lansert. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37649 Del Skrevet 4. oktober lin skrev (18 minutter siden): For ordens skyld: Jeg har slutta å følge Sara, hun irriterer mer enn hun inspirerer. En ting er (umerket) egenreklame i egen kanal. Men det er vel gabake så naturlig at hun bruker klærne/prduktene sine hele tiden eller? Dere som med lupe omtrent saumfarer alle tilfeller av umerket reklame - reagerer dere på samme vis med idrettsheltene? Dæhlie, Ulvang, Johaug, Northug, Tufte… De har vel knapt blitt sett i annet enn egne klær etter de har lansert. Er det? Hvorfor brukte hun ikke egne produkter på TVNorge sin høstlansering da? Det er denne blandingen av kommersialisering av barndom det reageres mest på her. Hun kommersialiserte barseltiden med yngste, for å selge amme -BH-er, hun viser frem nyfødt i Careless pysjamas, hun har kommersialisert sykdom hos mindreårig. Og ikke minst deler hun ukentlig både bilder og info om de mindreårige på Snapchat. Gjør alle disse «idrettsheltene» det samme? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37650 Del Skrevet 4. oktober (endret) Fruktfatet skrev (37 minutter siden): Skjønner ikke det er mulig å kløne til så mye som hun gjøre jeg. Er det sånn hun er eller er det for å lage content? Ja, uten tvil. Hun «kløner» det til. I denne spesifikke saken, skrev hun en ting på Snap og noe annet på Facebook. Det er helt forkastelig slik hun holder på. Nok en sykdoms Snap, med umerket reklame for CareLess. Endret 4. oktober av caremore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37651 Del Skrevet 4. oktober Her er umerket reklame for CareLess, mens hun reklamerer for ICE og hun bruker mindreårig sin diagnose for å selge mobil abonnement.https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/kritiseres-for-a-misbruke-sonnens-sykdom-i-kommersielt-samarbeid/15857189/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 4. oktober #37652 Del Skrevet 4. oktober caremore skrev (1 time siden): Er det? Hvorfor brukte hun ikke egne produkter på TVNorge sin høstlansering da? Det er denne blandingen av kommersialisering av barndom det reageres mest på her. Hun kommersialiserte barseltiden med yngste, for å selge amme -BH-er, hun viser frem nyfødt i Careless pysjamas, hun har kommersialisert sykdom hos mindreårig. Og ikke minst deler hun ukentlig både bilder og info om de mindreårige på Snapchat. Gjør alle disse «idrettsheltene» det samme? Joda enig i det. Og det kan ikke sammenlignes. Men jeg tenkte nok litt mer generelt, når de stiller opp i intervjuer og sånt da. Poenget mitt er bare at dere er VELDIG mot ALT SE gjør, mens andre kan gjøre det uten at det tenkes over. Jeg er ikke på team SE altså, bare ville igjen påpeke litt denne heksejakten som nærmest virker litt personlig.. men gidder ikke diskutere med dere - forsvinner ut igjen 😆 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 4. oktober #37653 Del Skrevet 4. oktober lin skrev (51 minutter siden): Joda enig i det. Og det kan ikke sammenlignes. Men jeg tenkte nok litt mer generelt, når de stiller opp i intervjuer og sånt da. Poenget mitt er bare at dere er VELDIG mot ALT SE gjør, mens andre kan gjøre det uten at det tenkes over. Jeg er ikke på team SE altså, bare ville igjen påpeke litt denne heksejakten som nærmest virker litt personlig.. men gidder ikke diskutere med dere - forsvinner ut igjen 😆 Saken er vel litt at disse idrettskjendisene du nevner ikke livnærer seg av snap. Sjeldent jeg ser de du nevner andre steder enn når de har gått på ski... Å det spiller jo en store rolle. Sara Emilie stikker nesa si frem overalt. Ikke har jeg fått med meg at de du never har løyet og brukt barna sine for å tjene penger heller. Hvis du har eksempler på det, så vis gjerne det frem. Å ingen driver heksejakt på SE. Hun kan takke seg selv for at noen ønsker at hun skal drive forretninger på ærlig vis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 4. oktober #37654 Del Skrevet 4. oktober (endret) Bibbi_ skrev (2 timer siden): Saken er vel litt at disse idrettskjendisene du nevner ikke livnærer seg av snap. Sjeldent jeg ser de du nevner andre steder enn når de har gått på ski... Å det spiller jo en store rolle. Sara Emilie stikker nesa si frem overalt. Ikke har jeg fått med meg at de du never har løyet og brukt barna sine for å tjene penger heller. Hvis du har eksempler på det, så vis gjerne det frem. Å ingen driver heksejakt på SE. Hun kan takke seg selv for at noen ønsker at hun skal drive forretninger på ærlig vis. Redelighet er en fin bil. Sara Emilie Tandberg som sier at denne oppfølgingen er en 24-7 jobb, men nevner ikke med et ord at hun ikke har det ansvaret på fulltid. At NRK har valgt å bruke denne influenseren som skor seg på mindreårige sin sykdom, når de har mange andre mødre som faktisk står i denne situasjonen 24-7 er bare lavmål. Et googlesøk viser at Sara Emilie Tandberg har «delt» om dette villig vekk i ørten ulike artikler og intervjuer. Der hun er presenter som influenser og grynder. I tillegg var det vel innhold i forbindelse med en promo for «bloggerne»? Endret 4. oktober av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 5. oktober #37655 Del Skrevet 5. oktober Er det slik att vareprøver ikke må merkes reklame? Bilde fra SE sin snapchat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 5. oktober #37656 Del Skrevet 5. oktober elskersommer skrev (På 4.10.2024 den 10.35): Det der er så sykt.. sykt at SE må eksponere barna sine på denne måten. Sykt, trasig, galt, hoderystende… Fiffig skjult barneeksponering. Lavmåls! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. oktober #37657 Del Skrevet 6. oktober Klart SE skal merke alle innleggene hun poster som kan selge produktene hennes, som reklame. Sånn er reglene. At noen synes reglene er dumme, betyr ikke at de ikke gjelder. Sammenlikningen med idrettsfolkene er litt merkelig, de lever da vitterlig ikke av å selge produktene sine i SoMe, slik SE gjør. Jeg tenker at SE også kan intervjues i media og delta på tv uten å merke det hun har på seg i innslagene der. Når hun viderepromoterer programmene i egne kanaler, må det reklamemerkes etter reglene. Det er ikke rakettforskning. Jeg synes det er skikkelig lavmål av influensene at de ikke bare kan følge reglene. Reklame skal merkes. Forbrukertilsynet har i over ti år behandlet influensene som om de er en gjeng som har så tungt for det at de må forklares vennlig - gang på gang - at de må huske å merke reklame. Mens influensene ler hele veien til banken. EN annen SE, Sophie Elise hevdet at hvis hun skulle merke alt av spons og egenreklame, ville hun fremstå som gjennomkommersialisert og kjøpt og betalt - men det er jo det de er. jeg tenker det er på høy tid at Forbrukertilsynet handler på vegne av oss forbrukere og sørger for at reglene og lovverket blir fulgt. når vennlig veiledning ikke har fungert på tross av gjentatte forsøk, er det på tide å ta av silkehanskene og finne frem bøteleggingsverktøy. SE er smart nok til å dra inn millioner av kroner, men skjønner ikke reklamereglene? Og å bruke sønnens diagnose i reklameoppdrag, er bare rett og slett nedrig. Barn av influensere har også rett til privatliv. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. oktober #37658 Del Skrevet 6. oktober elskersommer skrev (16 timer siden): Er det slik att vareprøver ikke må merkes reklame? Bilde fra SE sin snapchat Hvis det har markedsføringsverdi, skal det merkes. Så denne skulle vært merket, ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 6. oktober #37659 Del Skrevet 6. oktober pøbelsara skrev (1 time siden): Klart SE skal merke alle innleggene hun poster som kan selge produktene hennes, som reklame. Sånn er reglene. At noen synes reglene er dumme, betyr ikke at de ikke gjelder. Sammenlikningen med idrettsfolkene er litt merkelig, de lever da vitterlig ikke av å selge produktene sine i SoMe, slik SE gjør. Jeg tenker at SE også kan intervjues i media og delta på tv uten å merke det hun har på seg i innslagene der. Når hun viderepromoterer programmene i egne kanaler, må det reklamemerkes etter reglene. Det er ikke rakettforskning. Jeg synes det er skikkelig lavmål av influensene at de ikke bare kan følge reglene. Reklame skal merkes. Forbrukertilsynet har i over ti år behandlet influensene som om de er en gjeng som har så tungt for det at de må forklares vennlig - gang på gang - at de må huske å merke reklame. Mens influensene ler hele veien til banken. EN annen SE, Sophie Elise hevdet at hvis hun skulle merke alt av spons og egenreklame, ville hun fremstå som gjennomkommersialisert og kjøpt og betalt - men det er jo det de er. jeg tenker det er på høy tid at Forbrukertilsynet handler på vegne av oss forbrukere og sørger for at reglene og lovverket blir fulgt. når vennlig veiledning ikke har fungert på tross av gjentatte forsøk, er det på tide å ta av silkehanskene og finne frem bøteleggingsverktøy. SE er smart nok til å dra inn millioner av kroner, men skjønner ikke reklamereglene? Og å bruke sønnens diagnose i reklameoppdrag, er bare rett og slett nedrig. Barn av influensere har også rett til privatliv. Knallbra innlegg, @pøbelsara! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 6. oktober #37660 Del Skrevet 6. oktober Nei, trenger ikke merke, fordi Petter Stordalen slipper😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå