Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Angel75 skrev (19 minutter siden):

Det var faktisk ikke en bortforklaring. Tolk det hvordan du vil, som vanlig, til det negative for Sara. For Reme er mann?

Poenget var at en med flere firmaer, som har/bør ha god erfaring med firma var med og lot det gå så langt.

Alt lå faktisk ikke på henne! Fikk ikke Reme flere varsler? Bare Sara? Merkelige greier!

Jeg har like mye til overs for Sara Emilie som jeg har for Reme. Det har ingenting med kjønn å gjøre. For noe idiotisk å skrive.

Uavhengig av hvor mye erfaring man har med firma så fikk altså og Sara Emilie flere varsler om dette i fjor, og flere varsler om dette i år. I år er hun nok alene om det, og i fjor var de flere om det. Men uavhengig av det så skjedde det i fjor - og nå skjedde det i år igjen.

Det er rett og slett pinlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (31 minutter siden):

Trodde hun hadde Saraemilie AS (eller hva det heter) alene? Da er det vel bare hun som får varsel?

Det stemmer at det er kun henne som er eier🙈. Men jeg tenker vel litt på Vegard. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å registrere AS (eller andre typer foretak for den del) gir en del ansvar og plikter. Det er ikke bare gøy og skrytefaktor. Man må faktisk innfri en del forpliktelser pålagt av det offentlige. Det kan være regnskapsplikt, mva-innsending, a-melding og ikke minst å følge med på innboksen på Altinn om det har dukket opp noe viktig der.

Noe man bør gjøre når man starter AS er å blant annet sette seg inn i aksjeloven og det praktiske rundt driften. Et veldig kjent krav er at når en omsetter over en viss sum ett regnskapsår så vil man fra og med neste regnskapsår bli pålagt å ha revisorgodkjent årsregnskap. Dette bommet Careless på i fjor. Det var ikke før et par påminnelser, hvor da den siste var offentlig publisering og trussel om tvangsavvikling de ryddet opp i dette. De var ei knapp uke fra å bli tvangsoppløst. Det ER ille. Og nå er det sikkert noen som vil kommentere at jeg aldri lar den slippe. Nei, for dette er noe ALLE i styret i det AS-et der burde visst, fått med seg og gjort noe med. Inkludert Sara Emilie.

Ok. DE gjorde feil, inkludert Sara Emilie. Så går det noen måneder til og neste AS Sara Emilie er en del av går over samme grense og blir revisjonspliktige. Samme som sist. Og NOK EN GANG må det altså offentliggjøring i Brreg og trussel om tvangsoppløsning til før det ryddes opp i. Første gangen var flaut. Denne gangen er det bare pinlig.

Så har vi Snowroller. Nok et selskap SE er involvert i. Nå har hun tydeligvis vært offentlig og innrømmet at de bare skal "flippe" bedriften, men de er fortsatt en del av styret og har ansvar for driften av selskapet allikevel. Og det selskapet har enda ikke sendt inn årsregnskap for 2023. Fristen var 31.07 og de får nå ukentlig gebyr frem til årsregnskapet er levert. Blir det ikke levert innen seks måneder etter fristen så risikerer også det selskapet å bli tvangsoppløst.

Det virker som om Sara Emilie leker butikk. I det minste bedrift. Disse tingene tas ikke alvorlig i det minste men hun liker å skryte av at "hun driver så mange AS"...

Ja, vi ser jo hvordan det går...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (15 timer siden):

Nå har riktignok SE ordnet opp men hvorfor lar hun det gå så langt at det blir varsel om tvangsoppløsning? 

Bilde fra SE sin snapchat og BRREG

Screenshot_20240905-163414.png

Screenshot_20240905-163538.png

Fordi hun glemte å signere i Altinn. Svaret på spørsmålet ditt står jo faktisk i bildet du legger ved. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (8 minutter siden):

Fordi hun glemte å signere i Altinn. Svaret på spørsmålet ditt står jo faktisk i bildet du legger ved. 

Men hvorfor glemte hun noe så viktig? Du forstod nok at det var det hun lurte på du og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor glemte hun noe så viktig? Du forstod nok at det var det hun lurte på du og.

Det svarer også Sara på i samme story.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella50 skrev (Akkurat nå):

Og hva var det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (30 minutter siden):

Og hva var det da?

Kan du ikke bare gå å se selv? 🙄 Annenhånds info blir fort bare spekulasjoner og dramatisert. Så vil anbefale deg å få det med deg selv, om du vil ha bastante meninger. 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke bare gå å se selv? 🙄 Annenhånds info blir fort bare spekulasjoner og dramatisert. Så vil anbefale deg å få det med deg selv, om du vil ha bastante meninger. 😄

Nei jeg er ikke interessert i å bidra til inntekten til Sara Emilie. Så derfor stilte jeg spørsmålet og jeg stoler på svaret det en av dere gir.

Ut fra det jeg så langt har forstått så er dette noe hun har glemt. Dersom dette er feil hadde det jo vært fint å fått avklart dette :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en screenshot på discord. Hun tjente så mye i fjor (skryt) at hun trenger revisor, fra i fjor. Hun har revisor og har svart på mye, sendt inn skjema etc men glemt å signere i Altinn. Men det har hun gjort så nå er de t snart ok, Men frem til det er ok har hunfått varsel på"oppløsning av firma", pga manglende signering

Dårlig kontroll med andre ord.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (Akkurat nå):

Ligger en screenshot på discord. Hun tjente så mye i fjor (skryt) at hun trenger revisor, fra i fjor. Hun har revisor og har svart på mye, sendt inn skjema etc men glemt å signere i Altinn. Men det har hun gjort så nå er de t snart ok, Men frem til det er ok har hunfått varsel på"oppløsning av firma", pga manglende signering

Dårlig kontroll med andre ord.

Så da er det jo at hun har glemt som er årsaken?

Hvorfor skriver du da @Bella50 at det ikke var det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Og hva var det da?

Jeg legger ved bilde som @elskersommer publiserte da hun lurte på hvorfor Sara lar det gå så langt at hun får melding om tvangsoppløsning. Jeg har satt strek under hvorfor det gikk så langt. 
På snap utdyper Sara dette.

IMG_7482.jpeg

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (30 minutter siden):

Så da er det jo at hun har glemt som er årsaken?

Hvorfor skriver du da @Bella50 at det ikke var det?

Nå roter du fælt. Jeg har virkelig ikke påstått at det er en annen årsak enn en forglemmelse. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella50 skrev (2 timer siden):

Jeg skjønte faktisk att hun glemte det.. men burde ikke en bedriftseier huske en så viktig ting som å signere før det er varsel om tvangsoppløsning? Å hun har fått mange varsler før denne 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønte faktisk att hun glemte det.. men burde ikke en bedriftseier huske en så viktig ting som å signere før det er varsel om tvangsoppløsning? Å hun har fått mange varsler før denne 

Ja hun har garantert fått flere varsler før denne. I tillegg visste hun at hun gikk over grensen i årsregnskapet, og dermed skulle hatt revisor. Og visste hun det ikke fra før fordi hun ikke gidder å sette seg inn i det hun driver med så skulle hun i det minste husket det fra i fjor når nesten det samme skjedde da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Ja hun har garantert fått flere varsler før denne. I tillegg visste hun at hun gikk over grensen i årsregnskapet, og dermed skulle hatt revisor. Og visste hun det ikke fra før fordi hun ikke gidder å sette seg inn i det hun driver med så skulle hun i det minste husket det fra i fjor når nesten det samme skjedde da.

Jeg ser at nå er revisor i boks på proff å det er bra😊 men fortsatt skjønner jeg ikke att en bedriftseier kan glemme å signere ett så viktig dokument.. jeg skjønner det bare ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Kanskje noen bør bli bedre på å kommunisere og gjøre seg forstått?

Jeg fulgte opp at hun hadde glemt å signere med "hvorfor hadde hun glemt noe så viktig?". Så svarer du det som står under. Dvs at det og står i storyen. Det gir da vitterlig inntrykk av at det var skrevet mer på storyen enn at hun bare hadde glemt å signere. Mer som en forklaring til hvorfor hun hadde glemt å signere for eksempel.

Men det gjør det altså ikke. Det var bare Sara Emilie som glemte dette. Som det stod i første innlegget som @elskersommer la ut.

Og dette skulle jeg ha gitt henne visninger for å se? Jah..

Jeg skrev ikke at det sto under. Jeg svarte at Sara svarer på det i samme story. 

IMG_7484.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Jeg ser at nå er revisor i boks på proff å det er bra😊 men fortsatt skjønner jeg ikke att en bedriftseier kan glemme å signere ett så viktig dokument.. jeg skjønner det bare ikke

Fordi hun bare leker forretningskvinne uten å ha noen kunnskaper overhodet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev ikke at det sto under. Jeg svarte at Sara svarer på det i samme story. 

IMG_7484.jpeg

Men synes du det er innafor at SE glemmer en så viktig ting som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (5 minutter siden):

IMG_7484.jpeg

Jeg sa ikke at du sa det stod under, jeg sa du skrev det som står under.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...